style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

התחדשות האתר שלך חיונית לקידומו בתוצאות החיפוש של גוגל – מילות מפתח

בדוק את האתר שלךאתר אינטרנט זה לא "שגר ושכח". בדיקה מידי פעם ושיפורים קטנים בכל הנוגע לפעילות הקידום של האתר היא הכרחית והינה חלק בלתי נפרד מהפעילות של כל בעל עסק ואתר. אבל, עם יד על הלב, קורה שהאתר הוזנח, במובן לא טופל, כמה שבועות ואולי חודשים.

אני מזמין אותך לעשות טיפול התחדשות לאתר שלך. אולי זה יהיה טיפול שבשגרה, אולי טיפול "10,000" ואולי "אובראול".

מיקומי האתרים בדף תוצאות החיפוש רעדו בשנה האחרונה (2013). עדכונים ראשיים ומתגלגלים כמו פנדה ופינגווין וגם עדכונים קטנים יותר כמו PMD/EMD שינו את אופן דרוג האתר בתוצאות החיפוש.

בהמשך ימצא כל בעל עסק רעיונות איך להחזיר את האתר שלו כדי שיהיה בר-קידום במנועי החיפוש ובראשם גוגל.

מילות מפתח

מילות מפתח או יותר נכון ביטויי מפתח הם אבן יסוד חשובה מאוד בקידום אתרים. בדרך כלל בעלי עסקים עושים מחקר מילות מפתח בעת הקמת האתר ושוכחים.

לכן, הדבר הראשון שיש לעשות בהתחדשות האתר הוא לערוך דיון מחדש בדבר מילות המפתח ולפתוח את מחקר מילות המפתח מחדש.

הנה כמה שאלות שכל בעל עסק צריך לשאול את עצמו:

האם מילות המפתח המקודמות הן כלליות מידי? מילות מפתח כלליות מביאות הרבה קהל, אבל לא רלוונטי. למשל חנות למזון כלבים בחיפה תרצה למקד את מאמצי הקידום שלה בביטוי "מזון כלבים בחיפה" או "מזון כלבים בצפון" ולא בביטוי "מזון כלבים", כי אם תושב באר שבע ערך חיפוש בגוגל לביטוי "מזון כלבים", אין טעם שיראה תוצאה של עסק הנמצא בחיפה.

האם במילות המפתח בהם האתר מקודם יש תנועה? זה ענין כלכלי האם לקדם ביטוי כזה או אחר לראש תוצאות החיפוש. השאלה היא האם ההשקעה אכן כדאית? האם כדאי לקדם ביטוי שמחפשים אותו רק 22 פעמים בממוצע בחודש? כנראה, התשובה היא לא, אבל, מצד שני, יכול להיות שבנישה בה העסק שלך נמצא, המוצר ו/או השירות שלך, זה כול השוק ואתה חייב להיות שם!

האם מילות המפתח שקודמו לדף הראשון בגוגל ואולי גם למקום הראשון בגוגל אכן היו ריווחיות? להיות במקום הראשון בגוגל זה נהדר. השאלה היא האם המיקום הגבוה מביא גולשים שהופכים בסופו של דבר ללקוחות משלמים?

האם יש ביטויי מפתח חדשים? אני לא יודע מתי לאחרונה ערכת מחקר מילות מפתח. לפני שנה? לפני שלוש שנים? אין זה משנה. מידי תקופה יש לעשות מחקר מילות מפתח מחדש. הטכנולוגיה משתנה, הלקוחות שלך משתנים ולכן גם ביטויי המפתח שהם מחפשים, גם הם משתנים. אולי יש מילות מפתח שפעם היה להם נפח חיפוש ועכשיו כבר אין? אולי נוספו ביטויי חיפוש חדשים?

כמות הביטויים שניתן לקדם באופן אורגני/טבעי נמוכה באופן משמעותי מכמות ביטויי החיפוש בהם ניתן לחשוף את המודעה בפרסום ממומן. הענין הוא שבפרסום ממומן צריך לשלם. אמנם התשלום נעשה עבור כול קליק אבל אני רואה בתשלום משהו שהוא מעבר לכך. למעשה, המפרסם בגוגל משלם עבור הקלקות ומקבל מידע. מקבל מידע רב ערך אודות ביטויי החיפוש של הגולשים שמולם חושף גוגל את המודעה שלו.

במיוחד לאחר שאחוז ה- Not Provided בדוחות אנליטיקס כבר מגיע לעשרות אחוזים, לנתוני הפרסום בגוגל יש ערך עוד יותר רב שעליו צריך לשלם.

ובקשר לאתר EMD, אלו הם אותם אתרים ששם הדומיים מורכב ממילות המפתח. בשנת 2012 גוגל הענישו על ימין ועל שמאל אתרים שכאלה שנחשדו בפעילות ספאם. נכון לנובמבר 2016, נציג גוגל Gary Illyes צייץ כי גוגל מחדשים את הרדיפה אחרי אתרי EMD אבל הדגיש כי אין רע באתרי EMS אם כמובן אינם עוסקים בפעילות ספאם.

במאמר הבא אתייחס לכתובות האתר (URLs) ואיך הן צריכות להראות כדי שגוגל ידרג גבוה יותר את האתר.

זהר עמיהוד
האם אתה מרגיש שהאתר שלך זקוק להתחדשות כדי לשמר את המיקומים שלו בגוגל ו/או כדי להחזיר מיקומים שאבדו? אשמח לעזור לך לשדרג את האתר שלך כך שיוכל לעמוד בתחרות ולהיות ראשון בגוגל.
צלצל עכשיו 09-8910462
ושאל לגבי "תוכנית התחדשות האתר"

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט. יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל.

6 comments

  1. תודה רבה זוהר 🙂

  2. כיועץ עסקי לעסקים קטנים הפעולה הראשונה שמבצעים היא אבחון העסק. זוהר המאמר הזה בהחלט מסייע לאבחן את פעילות הקידום האורגני של עסקים וכל מי שיכול ליישם את העצות שלך ירוויח בקידום העסק שלו.

    • תודה יואב, לצערי אני רואה יותר מידי אתרים שנבנו בלי מחשבה: בלי מחשבה על הבאת לקוחות, בלי מחשבה על המרה, בלי מחשבה… ואחר כך מתפלאים שהאתר לא עובד!
      לאנשים ברור כי כשרוצים לבנות בית, פונים לאדריכל. בעלי עסקים שרוצים לבנות אתר ניגשים לבונה אתרים (=קבלן בנין). למה? למה לא ניגשים לאדריכל אתרים?
      אם רוצים להביא תנועה מגוגל צריך לחשוב מילות מפתח, מי שרוצה פרסום בגוגל צריך לחשוב מילות מפתח.
      בהצלחה,
      זהר

  3. זהר ידידי, כרגיל אתה נותן תוכן איכותי ורב חשיבות לבעלי אתרים!

    מי שנחשף אלי יודע שאני תמיד אומר – בנית אתר – ואתה לא עושה כלום – מה אתה מצפה שיקרה???

    חלק מרכזי בחיי אתר היא "ההתחדשות" שלו הן באמצעות תוכן חדש ואיכותי והן באמצעות רענון המבנה המקורי והתאמתו לעסק ויותר מכך לקהל היעד העכשיו.

    ללא ספק – מילות מפתח הן קריטיות לכל הפעילות העסקית של האתר ולהצלחה למשוך גולשים ולהפוך אותם ללקוחות.

    תודה על תזכורת חשובה ומצפה למאמר הבא

    יעקב

    • תודה יעקב על העידוד והתמיכה. פעילות צריך לבצע גם בשיווק מחוץ לאתר. אני זוכר שבאחת הסדנאות שאתה העברת, דיברת והראת מפת דרכים לשיווק במדיה החברתית כולל לוח זמנים: מה לעשות ומתי. זאת הדרך – לעשות תוכנית ולבצע אותה. זוהי הדרך להצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן