דף הבית » בלוג » מלחמת הוידאו, אינסטרגם מול טוויטר

מלחמת הוידאו, אינסטרגם מול טוויטר

קוביה הונגריתב- 20 ליוני 2013 הכריזה אינסטרגם על אינסטרגם וידאו ובכך התחילה פייסבוק את מלחמת הוידאו מול טוויטר.

להזכירכם, את הוידאו קידמה במרץ גוגל מאז אוקטובר 2006 עת רכשה את יוטיוב המחיר אסטרונומי של 1.65 מילארד דולר. ומאז, הפכה יוטיוב למנוע החיפוש השני בגודלו, לרשת חברתית של סרטי וידאו הגדולה בעולם בהתוכלו למצוא כל סרט וידאו בכל נושא.

במהלך השנתיים וחצי האחרונות, הפכה אינסטרגם את כולנו לצלמים. אינטסטגרם צמחה להיות קהילה שבה כול אחד יכול לצלם ולשתף את הרגעים הנפלאים. אני זוכר שילדתנו הקטנה בת ה- 12 צעקה במכונית: "אבא, תעצור את האוטו עכשיו, אני רוצה לצלם ולשתף באינסטרגם." אז הבנתי שיש בה באינסטרגם יותר מאשר עוד רשת חברתית. גם בפייסבוק הבינו זאת (הרבה לפני, אני חייב לציין) ובמהלך 2012 רקמו עיסקה ענקית לרכישת אינסטרגם תמורת מילארד דולר.

באינסטרגם הבינו שתמונות זה דבר נפלא לתפוס את הרגע, אבל יש רגעים שזקוקים ליותר מפריים אחד, יש רגעים הזקוקים ל- 450 פריימים וכך הסיפורים יהיו סרטי וידאו באורך 15 שניות (בהנחה של 30 תמונות בשנייה, הרי 15 שניות הן 450 תמונות/פריימים).

ברשותך, אני מחזיר אותך חצי שנה אחורה. בינואר 2013 הכריזה טוויטר על שירות בשם Vine (יין) שמאפשר וידאו באורך של 6 שניות. שירות סלולרי המאפשר לך ללכוד ולשתף קטעי וידאו קצרים ובכך הם יצאו מאותם 140 תוים הכול כך מגבילים, כאילו אמרו: עכשיו נראה אותך שאתה יכול להשמיע קול ולצלם וידאו.

ועכשיו, ברשותך, נחזור ליום ההכרזה על שירות הוידאו של אינסטרגם. אין לי ספק שזוהי הכרזת מלחמה של הענקית פייסבוק ישירות בטוויטר וזה המקום לשאול:

  1. האם יש מקום לשתי רשתות חברתיות עם שירות וידאו?
  2. באיזה שירות בעלי עסקים צריכים לרכז את מאמצי השיווק שלהם?

בואו נתחיל בהשוואה בין המאפיינים של השירות:

משך הוידאו

טוויטר תומכת במסר "קצר ולענין" וכפי שבטקסט היא מאפשרת רק 140 תוים, בוידאו היא מאפשרת רק 6 שניות. 6 שניות זה מעט זמן שמחייב את בעלי העסקים המצלמים להיות מאוד יצירתיים בצילום. אין הרבה זמן כדי להעביר את המסר בהשוואה לאינסטרגם המאפשרת יותר מכפול – 15 שניות של סרט וידאו המאפשר גמישות מצד הצלמים.

עריכה

משתמשי אינסטרגם יכולים לעשות שימוש במספר פילטרים העומדים לרשותם. כרגע המספר הוא 13 וזה הרבה לעומת טוויטר שלא מציעה מסננים כלל. הן אינסטרגם והן טוויטר מאפשרות לצלם סדרה של קליפים ולחבר אותם לקליפ אחד, אלא שרק אינסטרגם מאפשרת למחוק את קטע הוידאו האחרון ובכך הופכת את תהליך יצירת הוידאו לקל יותר.

לבסוף, שירות הוידאו של טוויטר מאפשר להפוך את הסרטונים להיות מעניינים יותר על ידי כך שהם יכולים לחזור ולהתנגן מהתחלה.

שיתוף

פה הכוח הגדול של הרשתות החברתיות. פייסבוק עם למעלה ממילארד חברים וטוויטר רק במקום השלישי (במקום השני גוגל+), כך שהתפוצה במקרה הזה היא באופן בולט בצד של פייסבוק. אמנם אפשר להפיץ את סרטי vine גם בפייסבוק ואת סרטי אינסטרגם אי-אפשר להפיץ בטוויטר, אבל כן אפשר את סרטי אינסטרגם להפיץ אותם ברשתות חברתיות אחרות פרט לפייסבוק כמו Tumbler, Flickr, Foursquare ושוב הנצחון בצד של אינסטרגם.

סיכום

הנצחון הוא בצד של אינסטרגם שלה יש בסיס רחב ונאמן של לקוחות ולכן נראה שכרגע היתרון הוא בצד של פייסבוק. אבל זה לא אומר שבטוויטר הרימו ידיים. זה אולי יאט את קצב הגידול של vine אבל צפו לשדרוגים במשך הוידאו. אם הם יכולים 6 שניות אז למה לא 12 שניות או יותר וגם במספר הפילטרים שעכשיו הוא אפס אבל יכול להיות מחר 5, 10 או 20. בדבר אחד טוויטר לא יכולים להביס את פייסבוק וזה מספר החברים.

מה צריכים עסקים לעשות? האם להתמקד באינסטרגם המובילה או בטוויטר?

לדעתי, יומיים אחרי הכרזת שירות הוידאו של אינסטרגם מוקדם לחזות כיצד היישומים יתפתחו וכיצד המשתמשים יגיבו, מה שאומר הוא שכרגע אם אתם רוצים לפתח איזושהיא אסטרטגיה של וידאו, כדאי ללכת על שתי הרשתות. הפשילו שרוולים והתחילו לצלם קטעי וידאו קצרים ושתפו אותם הן באינסטרגם והן בטוויטר.

מה אתם חושבים לעשות? להמתין או כבר עכשיו לבחור צד? ואם בחרתם צד, במי בחרתם? שתפו אותנו כאן למטה בתגובות

הנגשת אתרי אינטרנט

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

3 תגובות

  1. לפייסבוק נתח שוק גדול פי 30 בערך מטוויטר, פעם אחרונה שבדקתי, אבל יכול להיות שהשתנו דברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות