style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

האתר שלי נזרק לאחור בתוצאות החיפוש של גוגל

ירידה בדירוג בגוגל, פחות תנועה, פחות הכנסהאת המשפט הזה אני שומע בתדירות הולכת וגוברת מאז תחילת השנה, בה גוגל החליטו להקשיח את פעילותם כנגד מי שמקדמים את האתרים שלהם שלא לפי ההנחיות. האמת היא שההנחיות של גוגל קיימות כבר הרבה זמן באופן גלוי ופתוח לציבור אבל הן לא נאכפו במלואן. בשנת 2013 החלה אכיפה יותר גדולה שפוגעת בדירוג אתרים.

בפוסט קודם אותו פרסמתי העלתי מספר השערות למה נפלו התוצאות בגוגל, הנה כאן.

ה"מכה" או הסטירה, אם תרצו, שבעלי עסקים חוטפים מגוגל היא בדרך כלל בגלל פעילות קידום שנעשתה באותו אתר בעבר. עכשיו צריך לפתח משהו חדש, אסטרטגיות חדשות לקידום האתר.

כדי לשקם את המיקום ולפחות להחזיר את האתר למיקומים הטובים, פיתחתי תהליך רב-שלבי שמטרתו להחזיר את האתר למיקומיו הקודמים ואף מעבר לזה. הנה מה שצריך לעשות:

  1. פתרון בעיות טכניות/תוכן באתר
  2. מחקר קישורים
  3. להחליט איזה קישורים טובים ואיזה רעים
  4. מחיקת קישורים לא טובים
  5. בניית אסטרטגיה לבניית קישורים
  6. ליווי יישום אסטרטגיה לבניית קישורים

האם ידרשו השקעות נוספות? התשובה היא כן!

בשלב יישום האסטרגיה תדרש השקעה נוספת בהתאם למה שיוחלט בשלב 5. למשל, אם התוכנית תכלול הפקת סרט/י וידאו. התוכנית תגדיר מה צריך להיות בסרט, מה אורכו, היכן להעלות אותו ופרטים נוספים, אבל אינה כוללת את עלויות היצירה, העריכה וכל מה שקשור בהפקה ובשיווק/הפצה, לפחות לא מבחינתי.

אורכו של התהליך תלוי במימצאים ובכוונה אני מגדיר אותו לתקופה מינימלית של חצי שנה. מהניסיון שלי תהליכים כאלה אורכים מספר חודשים, אני מאריך שזה ייקח לפחות 6 חודשים. יש סיכוי שהתהליך יהיה קצר יותר, אבל הסיכוי לכך קלוש.

האם קודם כדאי לתכנן ולבנות אתר חדש ורק אח"כ לנסות להחזיר את האתר למיקומים?

התשובה היא לא.

לא תמיד התשובה היא שיש להרוס את האתר הקיים, זה שנפגע מגוגל, ולבנות חדש תחתיו. גם בענין זה יש מספר אפשרויות:

  1. לעזוב את האתר הנוכחי שנפגע על כל תכניו ולהתחיל בבניית אתר חדש על פלטפורמה חדשה עם תכנים חדשים,
  2. לתקן את האתר הנוכחי שנפגע,
  3. להעביר את האתר למקום איחסון חדש ואולי גם למערכת ניהול אחרת עם התכנים הקיימים.

מראש לא ניתן להחליט מה נכון ואת זה יודעים רק לאחר שהסתיים תהליך הבדיקה המקיף. ואומר אפילו מעבר לזה. במקרים אחדים רק לאחר תקופה של תיקונים ויישום האסטרטגיות החדשות מתברר שלא "זז הרוורס" כמאמר הגשש ואז ההחלטה לנטוש את האתר הקיים יותר קלה.

צריך לזכור שתהליך החזרה למיקומים אורך מספר חודשים החל מ- 6 חודשים, 9 חודשים ויותר ובזמן הזה גוגל משנים את האלוריתם שלהם, יש עוד עדכון בין אם זה פנדה או פינגווין והאתר שכבר הגיב בחיוב, יכול לחטוף עוד סטירה.

אם גם האתר שלך נפגע באחד העדכונים האחרונים של גוגל: התנועה התמעטה, הלקוחות לא מגיעים, הטלפון שקט רוב שעות היום, פנה אלי. צלצל 09-8910462 ויחד נפעל להביא את האתר שלך למיקומים שבו היה בגוגל ואף מעבר לזה.

סמינר קידום אתרים לבעלי עסקים בקבוצה קטנה

שיווק באינטרנט וקידום אתרים

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן