style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

אתר מותאם מובייל יכול להשפיע על הדירוג ב- Google בדיוק כמו שאתר שאינו מותאם מובייל יכול להשפיע

מחשב שולחני, טאבלט, מחשב ניידפוסט זה עודכן לאחרונה: 5 למאי, 2015

יותר ויותר אנשים משתמשים בטלפונים חכמים (סמארטפון, מובייל) כדי לגלוש באינטרנט. נתון זה נמצא בעלייה. מנתוני אנליטיקס של לקוחות שלי אני רואה כי 25% מהתנועה לאתר ועד 48% מהתנועה לאתר הם גולשים המגיעים לאתר באמצעות מכשיר שאינו מחשב שולחני או מחשב נייד, קרי: טאבלט, סמארטפון ומגיעה להם חוויית גלישה נעימה עם אתר מותאם מובייל.

הנה תמונת מצב של תנועה לאתר של אחד מלקוחותיי. אתם יכולים לראות בבירור שנתח התנועה ממכשירים ניידים היא בהיקף של 29.38% מכלל התנועה וחלקה של התנועה ממכשירי טאבלט הוא כ- 16.72%  או במילים אחרות, 53.9% מהתנועה היא ממחשב שולחניים, וכל שאר התנועה במיגוון גדול של מסכים קטנים כאלה ואחרים.

תנועה מנייד יוני 2014

אתר מותאם מובייל בארץ ובעולם – תמונת מצב

גוגל רוצה שהלקוחות שהיא מביאה לאתרים יחוו חוויית משתמש לפחות שווה בערכה לחוויית המשתמש במחשב שולחני. גוגל רוצה וגם בעלי עסקים רוצים. מאמר שפורסם לאחרונה בישראל מראה כי מרבית האתרים בקטגוריות תחרותיות מאוד עם עשרות אלפי חיפושים מידי חודש אינם מותאמים כלל למובייל.

בתחילת חודש יוני 2013 פורסם שנערך לחברות Fortune 500. נמצא שרק 6% מהאתרים מותאמים למובייל. המשמעות היא שאם גוגל יעדכנו מחר את דירוג תוצאות החיפוש במובייל, כפי הם מתכוונים לעשות, הרי הדירוגים של מרבית החברות ירדו באופן משמעותי כי אין להם אתר מותאם מובייל.

נכון להיום, תוצאות החיפוש של גוגל הם על פי האתר הנצפה במחשב שולחני (אתר רגיל), אבל אז הודעת אזהרה מאת גוגל שפורסמה ב- 4 ליוני, 2014 וזה לשון ההודעה בתרגום חופשי שלי:

"אנחנו רוצים לחסוך את התסכול מהגולשים שמחפשים מלהגיע לדפים לא רלוונטיים (הגעה לדף לא רלוונטי יכולה לקרות כאשר בתוצאות החיפוש של גוגל מוצגת תוצאה של דף פנימי באתר שולחני אבל כשהגולש לוחץ הוא מופנה לדף הבית של אתר המובייל – זה לא מה שהוא חיפש! זהר עמיהוד). החל מהיום בחיפוש בשפה האנגלית, כאשר נגלה שגולשים במובייל מופנים (redirect) לדף הבית במקום לדף שאותו הם ביקשו לראות (ואותו גוגל מציגה בדף תוצאות החיפוש, זהר עמיהוד), אנחנו עשויים להציג הודעה (הודעת אזהרה, זהר עמיהוד) מתחת לתוצאת החיפוש (בנוסח: May Open the site's Homepage , עשוי להיפתח דף הבית). אם בכל אופן הגולש ירצה להגיע לדף הוא ילחץ על Try anyway (נסה בכל מקרה)."

הודעת האזהרה הזאת נאמרת בשפה "רכה" אבל מסמנת בבירור את הכיוון אליו גוגל מתקדמת: בחיפוש מובייל יוצגו תוצאות מובייל ובחיפוש במחשב שולחני יוצגו תוצאות של מחשב שולחני. נקודה.

בחודש פברואר 2015 החלה גוגל לעשות יחסי ציבור לשינוי גדול באלגוריתם שלה. באופן חריג היא הודיעה על השינוי כמה חודשים לפני ואף קבע את תאריך כניסתו לתוקף: 21 לאפריל, 2015. אמנם בהודעות השונות היא אמרה שזהו התאריך אבל השינוי לא יקרה באותו יום בדיוק, אולי זה יקרה כמה ימים אחריו ואולי שבועות. בכל מקרה, ההודעה הזאת הפתיעה מכיון שגוגל אינה נוהגת להודיע מראש.

באמצעות כלי מנהלי האתרים נשלחה הודעה למיילים של מנהלי האתרים שכותרתה תיקון בעיות שימושיות לניידים. מי שהאתר שלו לא מותאם בכלל לנייד, קיבל הודעה ש- 100% מדפי האתר לא מתאימים למובייל. מהמיילים הרבים שאני ראיתי של לקוחות שפנו אליי, גם בעלי אתרים שיש להם אתר מובייל קבלו הודעה מכיון שגוגל לא זיהה את אתר המובייל שלהם. זה בדרך כלל נבע מבעיות טכניות. קישור שצורף למייל, הוביל היישר לכלי מנהלי האתרים של גוגל שם ניתן היה לראות את כל העמודים שאינם מותאמים לסמארטפון.

אם יש לכם רק אתר אחד, יש בעיה! אז מה הבעיה?

כן, אני רוצה אתר תואם מובייל

בעיות גלישה באתרים שאינם מתאימים לגלישה במובייל

הבעיה היא שאותו אתר יחיד שיש לכם נראה בכול מכשיר והשאלה היא איך הוא נראה? כדי להציג אתר שנראה טוב במחשב שולחני בשטח מסך קטן של מובייל מסוג אייפון, גלקסי וכדומיהם, יש להקטין אותו, או במילים אחרות לכווץ אותו. זה כמובן גורם לכך שקשה לראות, זה אומר שצריך לעבוד קשה, יש אומר שהאצבע עובדת קשה בהזזת המסך פעם לימין ופעם לשמאל ובקיצור חוויית משתמש רעה, רעה מאוד דבר שמקפיץ את אחוזי הנטישה ל- 75% ! רק בגלל שהאתר קשה לניווט וזאת עוד לפני שהלקוח התייחסות לתוכן.

בתמונה שלפניכם תוכלו לראות 2 אתרים שלי: מימין אתר שאינו מותאם מובייל. רואים איך האתר השולחני "נדחס" / "כווץ" לתוך מידות המסך של iPhone 5. האתר המוקטן נראה אותו דבר גם במכשירי iPhone 3/4 וגם במכשירי Galaxy. אני כמובן מתכוון להתאים את האתר למובייל, בקרוב.

מצד שמאל אתם רואים אתר אחר שלי שיכול להיקרא אתר מותאם מובייל מהסיבה שהוא מותאם לרוחב המסך, הכול בו ברור וקריא: גופנים גדולים, תמונות ברורות והניווט בו קל.

אתר מותאם מובייל מול אתר שאינו מותאם מובייל
2 אתרים שלי נכון לסוף יולי 2013, מימין – אתר שאינו מותאם מובייל ומשמאל – אתר מותאם מובייל

מבחינת גוגל, גוגל הביא את המחפש לדף הנכון אבל המחפש לא רוצה להשקיע את זמנו באתר שקשה לקרוא ולעיין בו. זה לא טוב לגוגל, כי הלקוחות סומכים על גוגל שיביא אותם לא רק לאתר בו נמצא המידע שביקשו אלא גם שהמידע יוגש להם בצורה נוחה ואתר "מכווץ" לא יכול לספק את החווייה. נטישת הלקוחות היא סימן לא טוב לגוגל, זה אומר לגוגל שהשירות שהוא נותן ללקוחות המחפשים לא טוב ולכן, לא ירחק היום וגוגל יציגו לגולשים במובייל רק תוצאות של אתרים מותאמים מובייל כדי לספק לגולשים חוויית גלישה טובה.

אם יש לכם שני אתרים: אחד למחשב שולחני ואחד למובייל, אז גם תוצאות החיפוש של גוגל במובייל יהיו תוצאות של האתר השולחני. אז מה הבעיה?

בעיה גדולה, למעשה מספר בעיות הנובעות מכך שלא תמיד לכל דף/עמוד באתר השולחני יש עמוד מקביל באתר המובייל. גם אם יש לכם אתר מותאם מובייל, מצב שכיח הוא שבאתר המובייל יש פחות דפים מאשר באתר הרגיל (השולחני) דבר שמעצים את הבעיה כי להיכן יגיע גולש שלחץ על תוצאת חיפוש (באתר השולחני, הרגיל) שאין לה מקבילה באתר המובייל? בעיה.

יש לכל דבר פתרון, השאלה היא מהי הפתרון הטוב ללקוחות שלך. "מה הבעיה? לקוח ילחץ על תוצאה ואם הוא גולש במובייל הוא יופנה לדף הבית של אתר המובייל.", אתם אומרים. זהו פתרון טכני שלא פתר את הבעיה, מכיוון שהלקוח הגיע לדף הלא נכון באתר מותאם מובייל, זה לא הדף שראה בתוצאות החיפוש וזה מעמיד באור רע מאוד את האמינות של גוגל.

יש עוד בעיות העלולות להוביל לירידה בדירוג והן נובעות מקיומם של שתי אתרים: אחד למחשב שולחני (זה האתר הרגיל) ו- אתר מובייל ועוד לא דברנו על "כפל" נתונים, כי דף אודות יש באתר הרגיל ודף אודות יש באתר המובייל, נכון? אתם לא רוצים לקבל עונש מגוגל שיתבטא בירידה בדירוגים בגלל תוכן כפול.

גוגל רוצה לספק חויית משתמש אחידה, כלומר המשתמש יראה את אותן תוצאות חיפוש ויגיע לאותו דף באתר לא משנה באיזה מכשיר הוא גלש: מחשב, טאבלט או מובייל. בואו ונניח שהגולש עורך חיפוש במחשב השולחני שלו ולוחץ על תוצאה בחיפוש המביאה אותו לדף פנימי באתר עליו לחץ. עשר דקות אחרי זה הוא עורך את אותו חיפוש בדיוק, אבל הפעם באמצעות הסמארטפון שלו. הוא רואה את אותן תוצאות, כפי שראה במחשב השולחני, והשאלה היא מה יקרה עכשיו לאחר שילחץ על אותה תוצאה? האם הוא יגיע לאותו דף באתר? באיזה אתר: באתר הרגיל או באתר מותאם מובייל? האם הוא יגיע לדף שגיאה? האם הוא יגיע לדף הבית?

כן, אני רוצה אתר תואם מובייל

גוגל מצביעה על כיוון חדש בהתייחסותה אל אתר מותאם מובייל

במאמץ לסייע למשתמשי טלפונים חכמים למצוא את מה שהם מחפשים במהירות ושגם יראה טוב בהתאם למכשיר שבו הם גולשים (מחשב שולחני, מחשב נייד, טאבלט, iPad, מובייל, טלויזיה…) גוגל הודיעה כי התאמת או אי-התאמת האתר למובייל יגרום לשינויים בדירוג. במילים אחרות, גוגל רוצה לראות שיש לכם אתר מותאם מובייל.

גוגל לא מודיעה באופן רשמי על מה היא מתכוונת לעשות בעתיד, אבל נציגה מאט קאטס דואג במהלך החודשים האחרונים להאיץ בבעלי עסקים לשדרג את האתר שלהם כך שלגולשים תהיה חוויית גלישה טובה במובייל ובמקביל הוא משדר הודעות "צפו פגיעה" למי שלא מתכוונים לשדרג.

על פי בלוג מנהלי האתרים של Google, גוגל מתכננת לשנות את הדירוג של אתרים המוצגים בתוצאות החיפוש של גוגל שאין להם התאמה למובייל. האם נראה תוצאות חיפוש למחשב שולחני השונות מאשר תוצאות חיפוש למובייל? ימים יגידו, אבל זהו כנראה כיוון אליו חותרת גוגל.

ל-200 הפרמטרים שבהם גוגל עושה שימוש לחישוב הדירוג יתווסף עוד פרמטר והוא התאמה למכשיר שלפי הדרך בה גוגל "משווקים" אותו, הוא יהיה אחד מהמרכיבים המשמעותיים ביותר לצד מהירות טעינת האתר.

ואם כבר הזכרתי את מהירות טעינת האתר הרי שבמובייל יש למהירות חשיבות יתרה בגלל הפס הצר באופן יחסי לגלישה באמצעות חיבור אינטרנט קווי.

איזה סוג אתר מובייל?

יש 3 סוגים עיקריים של אתרי מובייל:

  • אתר מובייל נפרד, Separate HTML5 Mobile Website,
  • אתר Dynamic Serving,
  • אתר רספונסיבי, Responsive Web Design

גוגל תומכת בכל שלושת הסוגים, אבל ממליצה על אתר רספונסיבי כפי שניתן לראות בתמונה.

גוגל ממליצה על סוג אתר מובייל

האם האתר שלך מותאם למובייל?

התאמה או אי-התאמה של האתר שלך למובייל תשפיע על נראות האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל במכשירים השונים: טאבלטים ו-סמארטפונים. גוגל לא הודיעה באופן רשמי על המועד שבו יפגעו אתרים בדירוג בגלל שהם אינם מוכנים למובייל. במילים אחרות, אם האתר שלכם ימצא שאינו מספק חוויית גלישה טובה במכשירים ניידים הוא יוצא מתוצאות החיפוש.

גם אם יש לך אתר או מיני-אתר המיועד למובייל, צריך לבדוק האם הוא נבנה לפי ההנחיות שהוציאה גוגל לאחרונה והמתעדכנות מעת לעת בכל הנוגע לגלישה ממכשירים ניידים.

סיכום

אתר הנצפה במכשיר נייד אינו אומר בהכרח שהוא מותאם לאותו מכשיר. בניית אתר מובייל אינו עניין טכני בלבד, מעורבים בכך גורמים נוספים כמו תוכן (איזה תוכן אתה רוצה להציג ללקוחות שלך במובייל? איך הוא יוגש?), מהירות גלישה, עיצוב, ניווט באתר, טפסים ועוד. בכל אחד מהנושאים האלה המידות הקטנות של המסך ומהירות הגלישה האיטית מהוות אתגר שהוא הרבה יותר מאתגר טכני גרידא.

לאלו מכם שבנו אתרים למובייל, בין אם בניתם אתר למובייל שהוא העתק של האתר השולחני או שבניתם אתר מובייל מצומצם, יש לכם משהו להוסיף?

לאלו מכם שעדיין לא בנו אתר מותאם מובייל, האם יש לכם שאלות?

לאלו מכן שעדיין אין להם אתר: לא אתר רגיל ולא אתר מובייל, איך אתם הייתם מתחילים לתכנן את האתר שלכם?

כן, אני רוצה אתר תואם מובייל

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך? רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו? לא ברור לך איך ליצור הרבה תוכן באופן עקבי ומתמשך?

אני, זהר עמיהוד, עוזר לבעלי עסקים למשוך יותר לקוחות לאתר, להגדיל פניוצת ולהגדיל מכירות כדי שהעסק שלהם יצליח יותר. התקשר אלי 09-8910462 עכשיו, כי בכל רגע שאין לכם את מותאם מובייל אתם מפסידים לקוחות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

9 comments

  1. זהר שלום,
    רציתי לשמוע מה אתה אומר לגבי תוכן כפול באתר שמותאם מובייל.
    האם זה בסדר אם באתר שמותאם מובייל יהיה תוכן זהה לאתר הרגיל?
    הרי גוגל לא אוהב כפילות, או שאני טועה?

    מה אתה ממליץ לעשות כדי לא להיתקל בבעיות?
    ועוד שאלה: האם יש המלצות לגודל הטקסט באתר מותאם מובייל?
    האם המלצה של כ600 מילים בעמוד מתאימה לאתר הזה כמו באתר הרגיל או שכדאי לצמצם?
    אם כן-עד כמה לצמצם?

    תודה מראש

    • שלום אלה ותודה על תגובתך,
      אנסה לענות לך על השאלות המטרידות אותך בנושא אתרי מובייל ובעיקר בבעיה של תוכן כפול שעלול להיווצר.
      נכון להיום, גוגל מעודדת בנייה של אתר רספונסיבי, אתר אחד המותאם לכל מכשיר בו הוא נצפה בין אם זה מחשב שולחני/נייד, טאבלט, פאבלט או מובייל.
      אבל, גוגל גם תומכת באפשרויות אחרות, למשל, אפשרות של שני אתרים: אתר למחשב שולחני ואתר למובייל. לאפשרות זאת יש חסרונות: האחד, תוכן כפול והשני: תחחזוקה כפולה. יש עוד חסרונות אבל מספיק שני אלה.
      אם את בוחרת לבנות ולתחזק שני אתרים, כאן תמצאי את ההנחיות של גוגל.

      פעם אמרו שעמוד צריך להכיל 400 מילה, ואחר כך 500 מילה לפחות, וזה כבר גדל ל- 600 מילה – שטויות. מספר המילים בטקסט כבר אינו פרמטר. מה שחשוב הוא שהטקסט יהיה כתוב טוב, שהתוכן יהיה ייחודי, שלקוחות יקראו אותו ויספרו עליו לחבריהם במדיה החברתית.
      בהצלחה,

  2. הי,
    האם תוכל להסביר מה המשמעות של URL אחד או שניים, הן מבחינת כתיבת התכנים והן מבחינת הכניסות או משמעויות אחרות אם יש. תודה

    • שלום אתי ותודה על השתתפותך בדיון.
      לכל משאב באתר: דף, תמונה, סרט וידאו יש כתובת או במילים אחרות URL.
      את ה- URL את יכולה לראות בשורת הכתובת של הדפדפן בין אם זה כרום, פיירפוקס או אינטרנט אקספלורר.
      לכל דף באתר יש כתובת ייחודית, טוב זה ברור.
      אחד הפתרונות, שאגב לא מומלצים על ידי גוגל, הוא לבנות שני אתרים: אחד, למחשב שולחני/נייד והשני למובייל.
      מי שהחליט לעשות כך יש לו שני אתרים. לשם פשוט הדיון נניח שהם תחת אותו דומיין. כל הדפים של אתר המיועד לתצוגה במחשב שולחני יראו כך: xyz.co.il/desktop וכל הדפים שמיועדים לתצוגה באתר המובייל יתחילו כך: xyz.co.il/mobile
      עד כה טוב ויפה.
      מה הבעיה?
      יכול להיות מצב שאין התאמה מלאה בין הדפים המיועדים למחשב שולחני לבין הדפים המיועדים למובייל: לא בכמות ולא בתוכן (לא אכנס לדיון למה, זה דיון שלם – כוונתי לומר שיש מצב כזה),
      אז מה הבעיה?
      נכון להיום, ואני צופה שזה ישתנה בקרוב, גוגל מציג בתוצאות החיפוש דפים מתוך האתר השולחני גם אם החיפוש נעשה ממכשיר מובייל.
      בואי נניח אתי, שדף מוצר product150 נמצא באתר השולחני ואינו נמצא באתר המובייל (למה? ככה! כבר הסברתי שלא אכנס לדיון, אבל יש סיבות טובות למה לא).
      כאשר נערך חיפוש בגוגל באמצעות מכשיר מובייל, אחת התוצאות יכולה להיות של מוצר product150 שכתובתו xyz.co.il/desktop/product150 זה כתובת "כשרה"שעובדת.
      המשתמש לוחץ על התוצאה האורגנית של מוצר product150 – לאן הוא יגיע? בגרסת המובייל אין את המוצר ולכן סביר להניח שהוא יופנה לדף הבית. הוא לא יודע שאין מוצר וימשיך לחפש עד שיגיע למסקנה, מי יותר לאט ומי יותר מהר, שהוא לא ימצא את מבוקשו: הוא מאוכזב וסביר להניח שגם לא יחזור לאור החווייה הלא טובה.
      אפשרות נוספת היא להעביר אותו לדף המוצר באתר הרגיל למרות שידוע בוודאות שהוא גולש ממכשיר מובייל. הוא יקבל מסך קטן, לא נעים לגלישה, מסך שצריך להגדיל ולהזיז – חוויה לא טובה.
      מקווה שנתתי לך ערך,

  3. תודה.
    מאמר שמסכם בצורה נהדרת את החידושים שגוגל מכניסים לאלגוריתם ואת היתרונות בחווית המשתמש של אתר מובייל ריספונסיבי!

  4. תודה על המאמרים המאלפים.
    שאלתי, איך אני בונה אתר שיתאים לסמרטפונים. האם יש תוכנות שעוזרות בתהליך ההסבה.
    תודה.

    • שלום ראובן ותודה על השתתפותך,
      יש מספר פתרונות אפשריים שצריך לבחון אותם בהתאם ללקוחות, למוצרים/שירותים וגם ליכולת הכספית של הארגון.
      אתר Responsive – זהו אתר אחד שיודע להתאים את רוחב התצוגה לרוחב המכשיר בו הוא נצפה. יש URL אחד לדף
      אתר Dynamic – למעשה יש שני אתרים: אתר רגיל ו- אתר מובייל. ברגע שמגיעה בקשת מידע מהשרת, השרת שואל "מי ביקש" ומחזיר תשובה בהתאם לפי סוג המכשיר. התוכן שונה אם הדף נשלח למובייל או למחשב שולחני. יש URL אחד לדף
      אתר Separate – למעשה יש שני אתרים: אתר רגיל ו- אתר מובייל. ברגע שמגיעה בקשת מידע מהשרת, השרת שואל "מי ביקש" ומחזיר תשובה בהתאם לפי סוג המכשיר. יש URLs לדפים של אתר שולחני השונים מכתובות URLs של אתר מובייל.
      מה טוב בשבילך ובשביל הלקוחות והעסק שלך?
      לכל החלטה יש משמעויות של משאבים: זמן וכסף.
      תוכל להתייעץ איתי בטלפון 09-8910462

  5. עמירם שטרק

    אני מכיר היטב את ההייפ סביב אתרים סלולריים, אבל אני תוהה עד כמה הוא נכון.

    לקראת ההחלטה על מהדורה סלולרית בדקתי את הסטטיסטיקות באחד האתרים שלי, דווקא אתר של אפליקציה סלולרית (!) שאינו מותאם כרגע לגלישה סלולרית. המדובר באתר אנגלי המיועד לגולשים בכל העולם.

    מסתבר שרק 0.5% מהכניסות לאתר הן מדפדפן אנדרואיד ו-0.3% מדפדפן אייפון. זה גם מגובה בסטטיסטיקות של מערכות ההפעלה מהן נכנסו לאתר: 97% מהכניסות היו מחלונות, ממק או מלינוקס.

    מי שנכנס בפעם הראשונה לאתר לא יודע הרי אם הוא מותאם לסלולרי, כך שאי ההתאמה לסלולרי יכולה אולי להשפיע על המשך הגלישה באתר אבל בוודאי לא על עצם הכניסה אליו.

    כמי שזמנו מוגבל, אני תוהה האם המספרים האלה מצדיקים את המאמץ הלא קטן של בניית גירסה סלולרית. במילים אחרות, אני תוהה האם גירסה סלולרית יכולה להעלות משמעותית (במידה שתצדיק את ההשקעה) את מיקומו של האתר בדירוג הכללי של גוגל, עבור הגולשים *שאינם* סלולריים.

    התהייה הזו נמשכת כבר הרבה זמן כי הנתונים חוזרים על עצמם מדי חודש, ובינתיים החלטתי שלא.

    • שלום עמירם ותודה,
      בעקבות תגובתך הוספתי תמונת מסך מתוך גוגל אנליטיקס. בתמונה תוכל לראות את אחוזי הגלישה ממכשירים ניידים וטאבלטים.
      המספרים שאתה ציינת לגבי התנועה ממכשירים ניידים קטנים מידי. במאמר אני מדבר על טווח ויכול להיות שספציפית באתר שלך זה שונה, שונה קיצונית משאר השוק.
      באתר שאת נתוניו הבאתי, בדקתי מה היה היחס בחודש ינואר 2013 והוא עמד על 16.63%, בחודש אפריל 18.37% וב- 30 הימים האחרונים 21.73% – יש מגמה והיא הולכת וגדלה. גידול של 30% בתנועה במובייל במהלך של 7 חודשים, אי אפשר להתעלם ממנו.
      בדוק שוב את המספרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן