דף הבית » בלוג » גוגל משנה את כותרת הדף? כדאי להבין למה

גוגל משנה את כותרת הדף? כדאי להבין למה

כותרת דף באתרקשה להפריז בחשיבות של כותרת הדף כשמדובר בקידום האתר לכם במנועי החיפוש (SEO). בתוצאות החיפוש (SERP) מוצג דף אחד מהאתר שלכם והשורה הראשונה היא כותרת ולכן היא גורם חשוב כשמדובר בדירוג שלכם בגוגל.

למי שאינם בקיאים בתגית Title או 'כותרת הדף' זה הטקסט המופיע בלשונית הדפדפן כאשר הדף מוצג בדפדפן, ממש כפי שנראה בתמונה.

כך נראת כותרת דף בדפדפן כרום

כותרת הדף מופיעה לא רק בלשונית הדפדפן אלא גם בתוצאות החיפוש ולפעמים גם בקישורים שאחרים יעשו לאותו דף.

הכותרת היא הדבר הראשון שרואים מנועי החיפוש והלקוחות בדף שלכם וזהו אחד המרכיבים המרכזיים בפעילות קידום האתר באתר שלכם (On-site SEO) ואנחנו כולנו יודעים שרושם ראשוני קובע.

מה צריך להיות תוכן כותרת הדף?

הכותרת צריכה:

  • לתאר את תוכן הדף,
  • לכלול כמה שיותר מילות מפתח,
  • שיהיה ניתן לקרוא אותה בטבעיות.

גוגל ידגיש את המילים בכותרת הדף שחיפש הגולש, דבר שיעלה את נראות התוצאה ויעלה את אחוז ההקלקה על תוצאת החיפוש.

גוגל מדגיש את מילות המפתח שחיפש המשתמש בכותרת הדף

לכותרת יש מגבלה שאתם צריכים להיות מודעים אליה והיא מגבלת אורך. מנועי החיפוש ובראשם גוגל יציגו רק עד 70 תווים בתוצאות החיפוש במחשב שולחני, אבל זה לא בדיוק כך ואני אסביר. למעשה גוגל לא סופרים תווים (70). תוכן הכותרת יוצג בהתאם לרוחב (מספר הפיסקלים) שיש מקום לגוגל להציג.

מהי המשמעות? אם הכותרת שלכם מכילה הרבה תווים "רחבים" כמו אותיות א,ב,ה,ח וכדומה אז גוגל יציג פחות תווים מאשר כותרת שמכילה תווים "צרים" כגון אותיות: י, ו, ז, ג, ן, נ. בו נאמר שזה לא בדיוק פרקטי לנסות ולנסח כותרת רלוונטית ומושכת עם אותיות "צרות", נכון?

את מילות המפתח יש לכלול כמה שיותר קרוב לתחילת המשפט ולשים את שם החברה/העסק בסוף. יש לכלל הזה חריג: אם המותג שלכם ידוע אז השם עצמו יכול להיחשב מילת מפתח, ואתם צריכים לשים את המיתוג (שם העסק) בתחילת הכותרת.

גוגל משנה לכם את כותרת הדף?

אחד הדברים שגוגל מוסיף לכותרת הדף, אם הוא מוצא לנכון, הוא שם המותג / שם העסק / שם האתר. הנה ראו בחיפוש אחר הסופר "מאיר שלו", מוצגת תוצאה מאתר read4free.co.il והכותרת היא: "מאיר שלו – מועדון קריאה". אם תלחצו על התוצאה (ואתם מוזמנים לחפש בגוגל אחר "מאיר שלו", למצוא את התוצאה של אתר read4free וללחוץ עליה – כן, עשו זאת עכשיו!) תראו שטקסט הכותרת הוא "מאיר שלו" בלבד.

כותרת הדף כאשר מחפשים את הסופר מאיר שלו

גוגל מרשה לעצמו לשנות את כותרת הדף בעת שהדף מוצג בתוצאות החיפוש, אם נראה לו שהכותרת, כפי שאתם כתבתם אותה, לא-בדיוק-תספק-חוויית-משתמש-טובה. כוונת גוגל היא לנסח עבורכם כותרת שתגרום לשיעורי הקלקה גבוהים יותר, אם כי לא תמיד ה"מכונה" מצליחה לייצר כותרת קריאה בהכרח. אם זה קורה לכם, כדאי שתנסו נוסח אחר לכותרת הדף שלכם.

ויותר מכל, חשוב לזכור שכותרת טובה צריכה להניע לפעולה, זה כמו כותרת של מאמר טוב שאם נכתבה כראוי היא "תמשוך" אתכם לקרוא את המשך המאמר. אז בפעם הבאה שאתם מנסחים כותרת לכל אחד מדפי האתר שלכם, חישבו על הלקוחות שלכם ומה "יעשה להם את זה" כדי שילחצו על התוצאה מהאתר שלכם בתוצאות החיפוש.

כתבו כאן למטה את כותרת דף הבית שלכם ואומר לכם מה אני חושב עליה?

סמינר קידום אתרים לבעלי עסקים בקבוצה קטנה

שיווק באינטרנט וקידום אתרים

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט. יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל.

12 תגובות

  1. שלום
    יש לי כמה עמודים שאני רוצה להתייעץ לגבי הכותרת שלהם (דווקא לא עמוד הבית)

    http://www.guitarart.co.il/singing.php
    שירה בציבור וגיטרה

    http://www.guitarart.co.il/show_kabalot.php
    קבלת פנים לחתונה

    http://www.guitarart.co.il/show_wedding.php
    להקה לחתונה

    http://www.guitarart.co.il/show_weddings.php
    להקות לחתונות

    אכן לכל 4 הדפים האלו גוגל מוסיף את שם העסק עם מקף כך: < < כותרת הדף >> – אמנות הגיטרה

    תודה רבה

    • שלום דוד,
      שים לב שכותרת הדף של http://www.guitarart.co.il/show_wedding.php היא
      להקה לחתונה בסגנון ספרדי
      ולא "להקה לחתונה".
      אני חוזר ומדגיש לכול מי שקורא שמדובר על כותרת הדף המופיעה בלשונית בדפדפן כפי שמוצג במאמר.
      יש לשים את הסמן על הלשונית ואז תיפתח תיבה צהובה ובה יופיע כל הטקסט של התגית.

      אם תעשה זאת על דף http://www.guitarart.co.il/show_wedding.php תראה שרואים… את כתובת הדף?!? אז מה לא בסדר? ובכן, הקוד אצלך לא תקין וגורם לכך שהדפדפן לא קורא את התגית וגם גוגל כנראה שלא "רואה" אותה בגלל הקוד שאינו תקין.

      בהתייחס לשאר הכותרת, אני מציע לך להוסיף קצת "לחלוחית" לכותרת ה"יבשה". הכותרת אצלך זה רק מילות מפתח, אבל זה לא מה שיגרום ללקוח ללחוץ. תנסה לרגש אותו, לסקרן אותו. נכון שהוא חיפש "להקת לחתונה" אבל כדאי שתנסה "להדליק" אותו ולגרום לו שילחץ על התוצאה שלך מבין שאר התוצאות.

  2. כותרת האתר http://www.mento.co.il/
    הינה: מנטו משרד הנהלת חשבונות בתל אביב | Mento

    • שלום רונלד,
      יופי של כותרת שגם עובדת עבורך. לא רק בגלל הכותרת אלא גם בגלל פעילות אחרת שלך אתה מקום רביעי ומכובד בחיפוש אחר הביטוי "הנהלת חשבונות בתל אביב" ומקום שלישי בחיפוש אחר הביטוי "משרד הנהלת חשבונות בתל אביב"
      מה דעתך לבחון את הכותרת "משרד הנהלת חשבונות בתל אביב – מנטו"?
      בהצלחה

  3. כותרת האתר http://www.doron.biz/:
    ייעוץ עסקי ייעוץ שיווקי מספר 1 בארץ

    • שלום דורון ותודה, זאת הכותרת בדף הבית של אתר http://www.doron.biz
      ייעוץ עסקי ייעוץ שיווקי מספר 1 בארץייעוץ עסקי ייעוץ שיווקי יועץ עסקי יועץ שיווק
      לא טוב. יש הרבה חזרות: המילה ייעוץ חוזרת 4 פעמים המילה יועץ חוזרת 2 וכל הלאה. בקיצור, אוסף של מילות מפתח.
      נסה שוב

  4. כרגיל, תוכן מעולה – ישר כח זהר!
    ללא ספק, האח הגדול ממשיך בשלו – ואנחנו כבעלי עסקים יש לנו 2 אפשרויות
    1. לעשות, ולעשות נכון
    2. לטמון את הראש בחול כמו בת יענה

    ללא ספק, מי שיעקב אחרייך, ולא סתם יגיד – אחלה – אלא גם יישם – יקבל תוצאות טובות יותר בדירוג האתר, בתוצאות החיפוש, ביכולת למשוך לקוחות והכי חשוב – ביכולת לייצר כסף בעסק!

    בהצלחה
    יעקב

    • גוגל פועלים לשפר את תוצאות החיפוש כדי לתת חווייה טובה יותר למשתמשים/ללקוחות שלהם. זאת הסיבה שתוצאות החיפוש משתנות בהתאם לביטוי החיפוש, המכשיר (מחשב שולחני, טאבלט, מובייל), והתאמה אישית להיסטוריית החיפושים וההקלקות שלך. ולא רק התוצאות משתנות אלה גם המראה שלהם, לפעמים זה עם/בלי תמונות, עם/בלי מוצרים, עם/בלי מפה, עם/בלי גרף הידע של גוגל כדי לפגוע כמה שיותר קרוב למה שגוגל חושבת שהתכוונת. שים לב: למה שהתכוונת ולא בהרכח למה שרשמת.
      במסגרת השיפורים גוגל גם מציעה הצעות חיפוש תוך כדי הקלדה (Autocomplete) וגם מתקנת שגיאות כתיב (האם התכוונת?) ויש עוד.
      ככל שהשנים עוברות, הטכנולוגיה משתכללת וגוגל יותר "מבינה".
      צריך להיות עם אצבע על הדופק, כי רגע הסתכלת הצידה ואופס, היו עוד כמה עידכונים. 🙂

  5. כותרת דף הבית באתר שלי היא אפרת מרכז טיפולים קסום

    מילות המפתח הם עיסוי בשרון – ספא באזור השרון – טיפולי ספא באזור נתניה.
    מקווה שלזה התכוונת שבקשת את כותרת דף הבית

    יום נפלא
    אפרת

    • שלום אפרת ותודה ששיתפת אותי בכותרת דף הבית שלך.
      אכן, השם שלך, שם המותג שלך הוא "אפרת טיפולים קסום", אבל את עדיין לא מותג כמו "קוקה קולה", "ארומה", "נעלי גזית" ולכן כדאי שכותרת דף הבית שלך תכיל את אחת ממילות המפתח שציינת ואכן כותרת הדף שלך היא: "ספא באזור השרון | עיסוי בשרון | טיפולי ספא באזור נתניה" ולא כפי שציינת.
      להזכירך, את כותרת הדף רואים בלשונית ואם תשימי את הסמן על הלשונית, תראי את מלוא תוכנה.
      בהתייחס לכותרת שיש: "ספא באזור השרון | עיסוי בשרון | טיפולי ספא באזור נתניה" ניסית להכניס את הכול: גם ספא, גם עיסוי גם בשרון וגם בנתניה. את מכירה את הלקוחות שלך מחד ואת העסק שלך ויודעת מה יניע אותם להגיע אליך, האם המיקום? האם סוג העיסוי: שוודי, טנטרי, שיאצו, רקמות וכדומה ואולי ארוחת הבוקר/צהרים המתלווה לעיסוי? ואולי דברים אחרים.
      אני מציע שתנסחי כותרת המתחילה בביטוי מפתח ומסתיימת במותג, למשל: "ספא מפנק בשרון באווירה בייתית – אפרת מרכז טיפולים קסום"
      זה רק 60 תווים כך שיש לך עוד 10 תווים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות