style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}
כיוון לא נכון

4 שגיאות SEO שיש להימנע מהן

אחרי שנים רבות של עיסוק ב- קידום אתרים SEO שכולל אבחון אתרים וגם קידום אתרים, אני יכול לומר בבירור שיש מכנה משותף להרבה אתרים בנושא קידום אתרים בגוגל. לצערי, המכנה המשותף הזה כולל שגיאות SEO. צריך להבין, אלה הן שגיאות שנעשו בתום לב או בחוסר תשומת לב, הן קלות לתיקון, אבל כמו בכל בעיה, קודם צריך לזהות אותה, לדעת שהיא קיימת כדי לפותרה.

בהמשך תמצאו הסבר על ארבע השגיאות הנפוצות ביותר וכרגע זה לא חשוב אם אתה מקדם את האתר בעצמך או עושה זאת בעזרת חברה חיצונית כדי להיות ראשון בגוגל. אם אתה מקדם את האתר בעצמך תוכל להיעזר במאמר כדי לבדוק את האתר שלך ולתקן. כבר אמרתי שהגילוי הוא כבר 50% מהפתרון.

אם שכרת את שירותיה של חברה לקידום אתרים ועדיין יש שגיאות באתר שלך (לצערי, אני רואה הרבה בעלי עסקים שעובדים עם חברת קידום אתרים מזה זמן רב והאתר שלהם מלא בשגיאות כמו אלה שמיד אני הולך להציג לך) זה הזמן להפסיק את ההתקשרות איתם. הם יפיקו לך דוח בדיקת מיקום בגוגל וינסו למרוח אותך ולספר לך "סיפורים". תיפטר מהם וקח לך חברה אחרת שיודעת את העבודה.

1. חשבת שאפשר לשווק בלי תוכן

אם חשבת שכדי להביא תנועה לאתר מספיק שתתקן שגיאות באתר, תכין את האתר שיהיה ידידותי לגוגל ובנייה של קישורים חיצוניים – אתה טועה. חובה שתכנית הקידום שלך תכלול גם אסטרטגיה של יצירת תוכן והפצתו.

הרבה מאוד דברים השתנו בקידום אתרים במהלך השנים האחרונות ובמיוחד בשנה/שנתיים האחרונות. התוכן תופס משקל גדל והולך בקידום האתר שלך בגוגל ויש לו משקל בקביעה עד כמה האתר שלך יהיה גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל.

כל תכנית לקידום האתר שאיננה כוללת אסטרטגיה של תוכן הן בתוך האתר והן מחוצה לו, לוקה בחסר וסופה שלא תשיג את התוצאות להן אתה מצפה.

מגיעים אלי בעלי עסקים שיש להם אתר שהתכנים שבו הם בדיוק אותם תכנים שהיו באתר ביום שהוא עלה לאויר. הם שכרו חברה לקידום אתרים שתבנה להם קישורים ממאות אינדקסים, אתרי סימניות, תגובות בבלוגים ובפורומים ומתפלאים שהאתר הידרדר בתוצאות! הסיבה היא שפעם, לפני שנים, היה מספיק לקדם אתר גם ללא תוכן, בשנה האחרונה – כבר לא! תוכן הוא אבן יסוד באסטרטגיית קידום האתר והבאת תנועה רבה אליו.

קידום אתרים בגוגל תלוי בהרבה גורמים אבל תוכן הוא אחד החשובים שבהם, תוכן רלוונטי. מעבר לכך התוכן צריך להיות מעודכן. הלקוחות וגם גוגל מחפשים תוכן עדכני, כתוב כהלכה כזה שיאמרו עליו: "וואהו! אין מה לחפש במקור אחר." זה התוכן שיעזור לאתר להתקדם בדרוג בדף התוצאות של גוגל.

2. מבנה אתר גרוע

בעת בניית האתר יש לקחת בחשבון את קידום האתר בגוגל שאחת המשמעויות היא מבנה התכנים באתר. לצערי, אני רואה בעלי עסקים שבונים אתרים שלא ניכר שהיתה בהם חשיבה על קידום אתרים וזה מובן. למפתח האתר אין את הידע, הכלים והניסיון של מומחה קידום אתרים. לכן, מבנה האתר הוא בדרך כלל הוא הפשוט ביותר: דף הבית, מוצרים/שירותים, אודות, גלריה של תמונות, לקוחות, צור קשר – מוכר?

מעבר לכך, אתר הוא כלי שיווקי. שאל את עצמך: האם בונה האתר מי שזה לא יהיה: מפתח אתרים, מעצב אתרים, מה הוא מבין, ואיזה ניסיון יש לו בשיווק? אני אשאיר את התשובה לך למחשבה, אבל אחר כך אל תתפלא אם האתר שלך לא מושך לקוחות ו/או לקוחות מגיעים אבל לא פונים ולא קונים. האם יכול להיות שנתת את בניית האתר בידי מי שאינו מתאים?!?

לאתר שלך צריך להיות מבנה, לקוחות אוהבים סדר, גוגל אוהב סדר.

חשוב על ספר לימוד (לא רומן) האם יש בו סדר? בוודאי. יש חלוקה לחלקים, ובכל חלק יש פרקים ובכל פרק יש תתי-נושאים. אבל למה להרחיק, מכיר ויקיפדיה?

אני מזמין אותך לעיין בדף הבית של ויקיפדיה. מה אתה רואה? רשימה של פרקים: מתמטיקה, מדעי החלל, רפואה… אבל לא רק שם, ניקח מושג כמו ."העלייה השנייה" ומה אתה רואה בפיסקה הראשונה, סליחה השנייה, של המושג בויקיפדיה?

נכון, תוכן עניינים. ומי כמוך יודע שגוגל מאוד, אבל מאוד אוהב את ויקיפדיה. כמעט בכל חיפוש שני שאתה עורך באינטרנט, התוצאה של ויקיפדיה מופיע ראשונה או בדף התוצאות הראשון.

סדר, סדר, סדר. ומה קורה אצלך באתר?

3. האתר לא מותאם לצפייה במובייל או במסכים בגדלים שונים

פעם בנו אתרים ברוחב קבוע כי זה התאים, היום כבר לא. יש כל כך הרבה גדלים של מסכים שאתר בעל רוחב קבוע פשוט לא נראה טוב בהם. ואם מה שאמרתי לא מספיק אז הנה כמה מספרים מהשטח:

  • מחקרים מראים כי 61% מהלקוחות הגולשים במובייל, המבקרים באתרים אינם מותאמים למובייל – נוטשים ועוברים לגלוש באתרי המתחרים.
  • 89% מהחיפושים בנושאי תיירות/חופש מתחילים במובייל ועוברים למכשיר אחר.
  • 90% מהחיפושים במובייל מובילים לפעולה: ביקור בחנות, מילוי טופס, טלפון ומחציתם  מסתיימים ברכישה.

גוגל הבהירה זאת היטב ובכוונה אני מבין זאת בשפת המקור: "Not having a mobile-friendly site helps your competitors" וגם "Non-mobile friendly sites can hurt a company's reputation" והכול כתוב כאן.

במילים אחרות, אם אתה רוצה לקוחות הגולשים באמצעות מובייל, איפייד, טאבלטים ועוד מכשירים בגדלים שונים (הענין הוא רוחב המסך), אתה חייב שיהיה לך אתר מובייל.

ישנם 3 אפשרויות ליצירת אתר מובייל. גוגל מכירה את כל האפשרויות אבל תומכת, מעודדת ודוחפת את הגירסה הרספונסיבית (Responsive Design).

כבעל עסק, האתר שלך צריך לעבור את בדיקת ההתאמה למכשירים ניידים. הבדיקה היא חינם ובסופה תקבל ציון האם האתר מותאם לנייד או לא.

למרבית העסקים, שאינם בנקים, חברות ביטוח, יבואני רכב וכדומה, שיש להם מגבלת משאבים לא רק בהקמה אלא גם בתחזוקת האתר ורוצים אתר ידידותי לגוגל וגם ללקוחות הגולשים במיגוון מכשירים, אני ממליץ על אתר רספונסיבי איזה אתר מובייל מתאים לעסק שלך?

4. לא מתייחסים לגוגל פלוס

אם אתה רוצה שגוגל יציג את העסק שלך בכל האינטרנט, אתה צריך לבנות תכנים בכלים של גוגל. גוגל זה לא רק מנוע חיפוש. גוגל זה יוטיוב, גוגל זה בלוגר, גוגל זה מפות, גוגל זה עוד המון שירותים: דוא"ל, יומן, מצגות, פרסום ממומן, אנליטיקס, כלי מנהלי אתרים ועוד ועוד, אבל מעל כולם יש כלי חשוב במיוחד וקוראים לו Google Plus.

יש הרבה סיבות למה כדאי לך להיות פעיל בגוגל פלוס אבל הסיבה המרכזית, לטעמי, היא שגוגל רוצה שתהיה פעיל שם. ואם אתה או את רוצים שגוגל יקדם את האתר שלכם אתם חייבים להיות שם בגוגל פלוס.

אומר זאת פעם נוספת: בעל עסק שבוחר שלא להיות בגוגל פלוס, ויהיו הסיבות אשר יהיו, פוגע בקידום האתר שלו בגוגל. נקודה.

למי שעדיין זקוק לשכנוע או רוצה חיזוקים נוספים, אציין כאן שתי סיבות נוספות למה כדאי להיות פעיל בגוגל פלוס:

קידום אתרים הופך להיות חברתי

חיפוש היא הדרך בה אנשים מחפשים תוכן. פעם זה היה ענין של מילות מפתח או יותר נכון התאמה של מילות מפתח לתוכן. אלגוריתמים מורכבים של גוגל ניסו להתאים את מילות החיפוש שהקליד המשתמש לתכנים הרשומים באתרים השונים. אבל זה משתנה.

הרשתות החברתיות משמשות מעין מסנן איכות לכמויות העצומות של התוכן. לכן, גוגל בנתה את הרשת החברתית שלה כדי שיהיה לה אפשרות לשמוע מה אנשים אומרים על התוכן, מהי השיחה סביבו, מי אוהב, מי משתף ועוד איתותים חברתיים שיאמרו משהו על איכות התוכן.

אם אתה רוצה שימצאו את האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל, אתה חייב שיהיה לך חשבון פעיל ב- Google plus.

הסתיימה תקופת האנונימיות

כמויות התוכן המועלות בכל רגע לאינטרנט הן עצומות. תוכן זה טקסט (מאמרים, פוסטים, סטטוסים, תגובות…), תמונות, וידאו, קבצי קול והשאלה היא מה זה תוכן איכותי?

אם יש תוכן ברמה נמוכה ולא רלוונטית שעלה לראש תוצאות החיפוש בגלל מניפולציות כאלה ואחרות של מקדמי אתרים, הרי זה פגיעה במותג של גוגל.

במלחמה של גוגל נגד תוכן באיכות ירודה פיתחה גוגל את המושג Authorship. באופן מעשי, אתה פותח פרופיל משתמש בגוגל פלוס ומקשר אותו לכל פיסת תוכן שאתה כותב באינטרנט, בין אם אתה כותב באתר שלך או באתרים אחרים. על ידי כך, אתה מקל על גוגל לעקוב אחר האיתותים החברתיים המתייחסים לתוכן שלך ועוזר לגוגל לקבוע עד כמה התוכן שלך איכותי.

לסיכום

במאמר זה ציינתי ארבע שגיאות עיקריות שבעלי עסקים צריכים להתייחס אליהם. כבעל אתר אתה צריך שתהיה לך ראייה מלמעלה, מנקודת מבט אסטרטגית כדי להבטיח שפעילות קידום האתר שלך בגוגל תהיה בכיוון הנכון.

יש עוד הרבה שגיאות SEO שבהם צריך לטפל מומחה SEO שיתקן את הדברים או שינחה אותך או את צוות פיתוח האתר שלך מה לעשות.

ההמלצה שלי היא למטב את האתר שלך למנועי החיפוש, לפתח תוכן איכותי ולגרום לכך שאל התוכן האיכותי שלך יהיו קישורים טבעיים ורלוונטיים.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך? רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו? לא ברור לך איך ליצור הרבה תוכן באופן עקבי ומתמשך?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ אסטרטגי וטקטי, כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך. התקשר אלי 09-8910462 כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

10 comments

  1. פוסט מצויין ובעל ערך מוסף לבעלי אתרים וגם למקדמי אתרים. אני מזדהה עם כל מה שכתבת גם כמי שרואה שחלקו של התוכן (כמובן איכותי ובעל ערך מוסף לגולש) בהשפעתו על קידום האתר הולך ועולה. כמו"כ גם אני ממליץ לכל בעל אתר לפתוח חשבון בגוגל פלוס וכן אני רואה התגברות של הפעילות בגוגל פלוס מתוך פעילותי שם. גם המוטו שלי הוא שהפעילות ברשתות החברתיות בצורה חכמה תלך ותתרום לקידום האתר יותר ויותר …

    • פעילות ברשתות חברתיות היא חלק מהשיווק באינטרנט הנקרא גם Inbound Marketing. ככול שגוגל ידע עליך יותר, על הקשרים שלך, על התכנים שלך ושאתה מתעניין בהם, כך תקבל תשובות מותאמות יותר וטובות יותר מבחינתך.

  2. כל אות שכתבת כאן, היא נכונה
    המשך כך

    יאיר

  3. אין ספק שאפשר לסמוך עליך ב"לעשות סדר בעניינים". פוסט מעולה עבור עסק המגשש דרכו בלמצוא ספק שרותים בתחום השיווק הדיגיטלי.

    • תודה גילה על התובנה ואכן הרבה בעלי עסקים שפנו אליי שאלו האם ניתן להשתמש או יותר נכון להחיל את השגיאות שציינתי לא רק כלפי מי שמקדמים בעצמם את האתרים שלהם, אלא האם זה רלוונטי גם לחברות שמקדמות אתרים והתשובה היא כן.
      אם יש בעלי עסקים שמשלמים מידי חודש לחברה חיצונית שתקדם להם את האתר או לעובד שלהם בשכר שעושה קידום אתרים לעסק וטרם העלו את ארבעת השגיאות שציינתי "על השולחן", יש פה מקום לתהות למה?
      אני יודע שהחלטה להפוך את האתר השולחני לאתר תואם מובייל, למשל, אינה ענין פשוט או קל, כמובן שיש פה סקלה רחבה של אפשרויות, כי תהליך של אתר תוכן קטן עם 10 עמודים אינו דומה לתהליך של אתר מסחרי עם מאות מוצרים, אבל זהו תהליך שחובה לעשות, כי הנתונים בשטח הם ש- 40% בקרוב מהכניסות לאתר נעשות באמצעות מובייל. ועוד נתון 47% נטישות במובייל באתרים שאינם מותאמים מובייל!

  4. אכן השינוי באסטרטגיה לקידום אתרים הוא ענק, אם המאמר הזה היה מתפרסם לפני שנתיים הוא היה נראה הזוי, עד כדי כך השתנו הכללים לקידום האתר.
    וכיועץ שיווק אני שמח שהדגשת את השאלה מה שווה למשוך תנועה לאתר שהוא לא בנוי באופן שממיר את הגולשים לקונים?
    והיום כל בעל אתר יכול בקלות לבדוק כמה גולשים נכנסו לאתר שלו וכמה מהם יצרו איתו קשר, ומזה להסיק על יעילות האתר.
    ובדוגמה מספרית הכי קל להבין את זה, אם לאתר נכנסים 1,000 גולשים בחודש ואחוז אחד מהם יוצר איתכם קשר, המשמעות של שיפור האתר למצב שבו 2 אחוז מהגולשים יצור איתכם קשר שקול להזרמת עוד 1,000 גולשים לאתר כל חודש! זה הרבה יותר קל לשפר את האתר מבחינה שיווקית מאשר להכפיל את התנועה לאתר.

    • שלום דורון, הדינימיות של גוגל בכלל ובנושא קידום אתרים בפרט מושכת אותי, מסקרנת, גורמת לי להתחדש ולחדש, להתעדכן ובקיצור עושה לי טוב. הקו של גוגל ברור יותר והם בעקביות מיישמים את מה שאמרו. פעם הם לא יכלו/רצו לאכוף את הכללים שהם הגדירו, היום הם אוכפים ביד קשה ביחס לעבר – זה טוב ללקוחות וזה גם תואם לשינויים שכולנו חווים באינטרנט.

  5. הי זוהר

    מאמר מדהים

    שבוע טוב, אבישי

  6. יפה שבגישה שלך אתה לא מתסכל, כמו רוב מקדמי האתרים ,רק על קידום האתר בגוגל והמיקום שלו אלא גם על מה שקורה אחר כך ומביא לתוצאה שהלקוח צריך – פניה , מכירה , הרשמה וכו….

    • תודה יואב,
      אכן בדיקה של מיקומים בגוגל לא רק שאין לה ערך אלא גם היא לא מדוייקת בגלל הרבה סיבות אותן פרטתי כאן במאמר הסנציוני http://www.askpavel.co.il/blog/google-ranking-check-relevancy שזכה ל- 172 תגובות!
      וחוץ מזה, למדוד רק מדד אחד, זה בדרך כלל טעות. צריך להגדיר סט של מדדים שיתנו תמונה כוללת. מספיק 4 אולי 6 מדדים חשובים ועיקריים. מיקום, למי שמתעקש, זה רק מדד אחד, שני יכול להיות זמן שהיה, שלישי..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן