style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

הגארדיאן (The Guardian) שידרג את האתר שלו. גם אתה יכול

שדרוג אתרהעיתון היומי הגארדיאן (The Guardian) שדרג את האתר שלו לאחרונה. זהו העיתון השלישי בגודלו בבריטניה וזוכה ל- 4.5 מיליון כניסות כול יום באתר האינטרנט הפופולארי שלו.

למעשה, שדרוג אתר הגארדיאן היה מהלך הרבה יותר מסובך. העיתון שהחזיק מספר דומיינים: www.guardian.co.uk, m.guardian.co.uk ו- www.guardiannews.com החליט לעבור לדומיין אחד www.theguardian.com . וואהו! אין מילים!

תמונות של אתר הגארדיאן לפני השינוי ואחריו ניתן לראות כאן.

אני בטוח שהצוות שעבד על השדרוג לא ישן בלילה שלפני מרוב חרדה מה יקרה ברגע האמת. אין ספק שכל מעבר דומיינים הוא מהלך "מדיר שינה", מהלך שצריך להעשות בזהירות, במחשבה תחילה, תכנון קפדני ובדיקות אין קץ לפני, במהלך ואחרי.

צריך להבין שהחלטה לשדרג אתר, כרוכה בדרך כלל בשינוי מערכת ניהול תוכן ולפעמים גם שינוי דומיין, כמו במקרה של הגארדיאן, היא החלטה עסקית שטומנת בחובה סיכונים.

במקרה של הגארדיאן הסיבות לשדרוג האתר היו:

  • התאמת האתר לכל המכשירים: מחשב שולחני, מחשב נייד, טאבלט, פאבלט, מובייל (סמארטפון),
  • שיפור היכולת של הגולשים לקרוא באתר ביתר קלות,
  • שיפור מהירות טעינת האתר

יש הרבה מאוד סיבות למה כדאי לך לשדרג את אתר האינטרנט שלך, לפעמים נדרשת רק קוסמטיקה קלה ולפעמים משהו יותר גדול כמו הוספת רכיב או התערבות תיכנותית כזאת או אחרת, אבל לפעמים האתר לא יכול כבר "לסבול" את השינויים: כל שינוי ואפילו הקטן ביותר דורש משאבים רבים או לא ניתן לבצע את השינוי.

אתר הבנוי טלאי על טלאי לא רק מהווה בעיה תיכנותית. כל נגיעה בו ואפילו הקלה ביותר מתקנת שם ופוגעת במקום אחר ולפעמים זאת רדיפה אחרי הזנב או "שמיכה קצרה", נכנסים למין סחרחורת של תיקונים: מתקנים במקום אחד ואז במקום אחר ובלתי צפוי זה לא עובד. רצים לתקן שם, ויוצרים בעיה במקום אחר.

כאשר לקוחות מתייעצים איתי לגבי שדרוג האתר שלהם, אני שואל אותם למה? מהי הסיבה שהם משדרגים את האתר? כי מישהו אמר להם? כי עלות התחזוקה השוטפת כבדה? כי מפתח האתר הפסיק לשתף איתם פעולה? יכולות להיות סיבות רבות לשדרוג האתר, אבל קודם כל אלו צריכות להיות סיבות שבסופו של דבר משפיעות על העסק.

הם (לא אתה) מפחדים מפני שינוי כלשהו באתר

בעלי עסקים חוששים, ובצדק, מתהליך של שדרוג אתר, בבחינת: "אם זה עובד, לא לגעת" אבל אם זה פוגע במכירות, פוגע בגמישות שיש לאתר, אז כבר קשה לתרץ את אי השדרוג בביטוי זה.

לא פעם אני מוצא בעלי עסקים עם אתר שלא משקף את העסק שלהם, לא את המוצרים ולא את השירותים שהעסק שלהם מציע, ולמה? כי האתר שלהם כבר לא יכול "לשאת" את השינויים ו/או החלת השינויים באתר דורשת משאבים רבים במונחים של כסף וזמן. הם מבינים שנדרש לעשות משהו דרסטי באתר, תקראו לזה Upgrade, תקראו לזה Facelift, תקראו לזה שדרוג אתר, אבל הם מפחדים.

הפחד הגדול ביותר, אם אפשר לקרוא לזה פחד, הוא איבוד המיקומים בתוצאות החיפוש של גוגל Google SERP ואכן יש מקום לחשש שמה המעבר לא יהיה חלק, אבל זה לא משהו שלא ניתן לפתרון, להיפך הוא הנכון.

שדרוג אתר הכרוך בשינוי כתובות URL's הוא דבר מפחיד ובצדק, אבל כפי שכבר אמרתי, אם עובדים נכון, לפי הספר, השדרוג עובר חלק, כפי שקרה במקרה של הגארדיאן. ממש לאחר המעבר היתה צלילה חדה בתנועה, אבל מיד לאחר מכן האתר חזר למיקומים הקודמים שלו, זכה לחשיפה גדולה יותר מגוגל וליותר תנועה. למה הגארדיאן איבד תנועה למשך זמן קצר?

גוגל סורק את האינטרנט ובכלל זה את אתר הגארדיאן. מכיון שזה אתר חדשות, גוגל מבקר אותו מספר פעמים ביום כדי להיות מעודכן במה שקורה. השינוי בוצע. הזחלן של גוגל בא לבקר ופתאום הוא מוצא משהו שלא ציפה למצוא. לרגע הוא מקבל "שוק" אבל אחרי זה, אם תהליך שדרוג האתר בוצע כהלכה, לפי הספר, הוא מבין שקרה פה שינוי והאתר חוזר למיקומים הקודמים ואף מעבר לזאת.

אם הגארדיאן שדרגו את האתר שלהם, גם אתה יכול לשדרג את האתר שלך

אם הגארדיאן עשו שדרוג לאתר עם מאות אלפי דפים, אז גם אתה יכול לשדרג את האתר שלך. אתה צריך מישהו שעליו תוכל לסמוך, אשר מכיר את התהליך והוא שיפקח על תהליך שדרוג האתר ויבטיח שהשינויים יעשו כנדרש ללא זעזועים במיקומים.

מכיון שהאתר שלך הוא נכס חשוב אתה צריך להיות מעורב, אתה צריך לשאול שאלות, אתה צריך לקבל הסברים מניחים את הדעת כדי לוודא שאכן יש תהליך והוא נבדק שוב ושוב.

שדרוג אתר אינו העתקת התכנים כמו שהם ממערכת ניהול תוכן אחת לאחרת. שדרוג אתר הינו הזדמנות לתכנון מחדש והתאמת האתר לעכשיו אבל בעיקר התאמתו לעתיד לתקופה של עד 3 שנים קדימה.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

האתר הנוכחי מגביל אותך? מרגיש שהאתר הנוכחי 'מגמגם' ופוגע ביכולת השיווק שלך באינטרנט? מפחד לעשות את השינוי הנדרש באתר? מחפש מישהו איתו תוכל להתייעץ?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ הדרכה וליווי לעסק שלך באינטרנט כדי שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך.

צלצל עכשיו 09-8910462 כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות

מהן החששות / פחדים שלך ביחס לשדרוג האתר שלך? שתף אותנו כאן למטה בתגובות

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

2 comments

  1. תודה רבה על המאמר המעניין!

    תמיד נמצא מקום לשדרוג האתר שלנו, בין אם מבחינת עיצוב, טקסט, טכני ועוד..

    בהצלחה!

    • שלום דוד ותודה,
      תמיד יש מה לשדרג באתר ותמיד יהיה מישהו שיאמר לך שצריך לשדרג את האתר, כל אחד מסיבותיו שלו, אבל אין זה אומר בהכרח שהאתר צריך שדרוג.
      אספתי למענך 48 סיבות אמיתיות למה לשדרג את האתר ולא רק בגלל שאמרו לך.
      מרבית בעלי האתרים לוקחים ללב שאומרים להם שצריך לשנות את עיצוב האתר. אין עיצוב אחד ואם היה כזה כל המכוניות היו נראות אותו דבר וכל הבניינים היו נראים אותו דבר וכך הלאה אבל זה לא כך.
      אתן לך כמה סיבות אמיתית לשדרוג האתר:
      אם האתר שלך לא מותאם מובייל, זאת סיבה לשדרג את האתר.
      אם באתר שלך אין בלוג (גם שהוא חנות), זאת סיבה לשדרג את האתר.
      אם כל שינוי באתר של טקסט או תמונה דורשים התערבות של מפתח האתר, זאת סיבה מספיק טובה לשדרג את האתר
      וגישה לשאר 45 הסיבות, אותן אני מסביר בפירוט, שהגיע הזמן לשדרג את האתר תוכל למצוא כאן.
      להצלחה שלך,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן