דף הבית » איך מקדמים אתר » איך אפשר לעזור לגוגל לאנדקס אתר וורדפרס

איך אפשר לעזור לגוגל לאנדקס אתר וורדפרס


איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

האתר הנוכחי מגביל אותך? מרגיש שהאתר הנוכחי 'מגמגם' ופוגע ביכולת השיווק שלך באינטרנט? מפחד לעשות את השינוי הנדרש באתר? מחפש מישהו איתו תוכל להתייעץ?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ הדרכה וליווי לעסק שלך באינטרנט כדי שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך.

צלצל עכשיו 09-8910462 כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות
בעלי עסקים חושבים שאם הם התקינו את וורדפרס, אז, ברגע הזה, יש להם אתר שהוא מותאם לגוגל, ידידותי לגוגל ואפשר באמת לקדם אותו בקלות.

אבל זאת טעות.

גם בהרצאה של רותי, אתם שמעתם שאפשר לעשות טעויות, בין אם שלנו, כבעלי עסקים שמזינים תכנים לתוך האתר, ובין אם מפתחי אתרים, שבוחרים עבורנו את התבניות הלא נכונות ומתקינים אותן.

וצריכים להבין מאיפה התבניות האלה נבנו.

אם בנה אותם איש שהוא איש SEO, אז כנראה התבנית תהיה SEO. אבל אם בנה את התבנית… ואכן, מרבית התבניות נבנות על ידי מעצבים, ומה שמעניין את המעצבים זה איך התבנית נראית, וכל מה שמתחת למכסה המנוע, וזה מה שגוגל רואה, לא מעניין אותם, הייתי אומר וזה לא בהקצנה.

ולכן, זה שאתם הורדתם והתקנתם וורדפרס, זה אומר שיש לכם תשתית טובה, שהיא באופן עקרוני מסוגלת להיות ידידותית ומותאמת לגוגל, אבל זה לא ברירת המחדל (default), זה לא המצב ולא צריכים לקחת את זה כמובן מאליו: "התקנתי וורדפרס, יש לי אתר ידידותי לגוגל".

או-קיי. אז מה אנחנו נעשה?

אני אדבר בעיקר ואתרכז בעיקר, איך עושים סדר במבנה התכנים בוורדפרס.

אני רואה הרבה בעלי אתרים, ואני מדבר איתם, והם לא יודעים בדיוק מה זה מה? מתי כותבים עמוד? מתי כותבים קטגוריה? מתי פותחים תג? ואיך כל הדברים מתקשרים ועובדים ביחד?

ואם הם לא מבינים את זה, גם גוגל לא מבין את זה. כלומר, גוגל מחפש משהו מסוים.

ואני אחר כך אראה לכם, שאם אתם לא מבינים את המבנה של התכנים באתר, זה יקשה על גוגל ויצור בעיה לגוגל לאנדקס את הדפים שלכם.

עכשיו, צריכים להבין את המבנה של וורדפרס. צריכים להבין מה אתם רוצים לעשות עם התכנים שלכם ואז לומר לגוגל: זה מה שאתה צריך לאנדקס, זה ולא אחרת.

לא לתת לגוגל גישה חופשית לכל האתר, כי זה כנראה לא הדבר הנכון על פלטפורמה של וורדפרס.

כמה הנחות לפתיחה וזה חשוב להגיד בשלב הזה

ההנחה הראשונה, כמובן שיש לכם אתר וורדפרס.

הנחה שנייה היא שהוא מותקן על השרת שלכם. כלומר, אתם משלמים אחסון. זה לא wordpress.com שאתם כותבים בדרך כלל סאב דומיין, yourdomain.wordpress.com או מישהו עשה העברת הדומיין והאתר שלו נמצא ב-wordpress.com. אנחנו מדברים על זה שיש לכם אתר, שאתם קניתם אחסון במקום כלשהו, אצל חברת אחסון, בארץ או בחו"ל, לא חשוב, והותקנה שם מערכת וורדפרס.

ההנחה הנוספת, רק לצורך הדיון הזה, אפשר כמובן אחר כך לפתח את זה, שאתם הכותבים היחידים באתר.

האתר הוא אתר תוכן, ולא אתר של E-commerce.

אני משתמש בפלאגין. דיברו קודם על פלאגינים. אני משתמש בפלאגין, לצורך SEO, שנקרא: Yoast WordPress SEO plugin.

כמובן תוכלו להתקין אותו אצלכם באתר, מי שעדיין לא עשה. אבל ההנחיות שלי טובות לפלאגינים SEO אחרים, ל-All in One SEO, ל-Platinum SEO וכדומה. כל אחד עם ההגדרות שלו.

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן דינאמי

מה זאת אומרת?

באופן פיזי, אם אני אכנס לשרת האחסון שלכם, שם מאוחסן האתר שלכם, אני לא אמצא שם עמודים. אין שם עמודים (pages) גם לא פוסטים (Posts).

מתי נוצר עמוד במערכת ניהול תוכן כמו וורדפרס?

כאשר נוצרת בקשה. בקשה של לקוח הגולש לאתר שלכם. כלומר, הלקוח שלכם יושב במחשב אצלו וכותב: www ושם הדומיין שלכם ולוחץ enter, או לוחץ על איזה קישור פנימי אצלכם באתר, לדף אחר באתר.

עם קבלת הבקשה, השרת יוצר את הדף הזה באופן דינאמי. כלומר, באופן כללי, הוא אוסף את ה- Header, הוא אוסף את ה-content והוא אוסף את ה-footer, מרכיב את זה ליחידה אחת ושולח את זה למחשב הלקוח, שממנו נעשתה הבקשה.

עכשיו, אם מחשב הלקוח ביקש דף אחר, עוד פעם, נוצר אותו תהליך: השרת מקבל את הבקשה, פותח אותה ואומר: או-קיי, איזה דף זה? לוקח את ה-Header מצד אחד, לוקח את התוכן מצד שני, מוסיף לזה את ה-footer, אורז את זה ליחידה אחת ושולח. כך שהדפים כל הזמן נוצרים באופן דינאמי.

הדפים לא פיזית נמצאים בתוך האתר. יכול להיות שאנחנו חושבים שהם פיזית בתוך האתר, אבל זאת רק מחשבה. באופן מעשי הם לא קיימים פיזית.

ולאיפה זה מוביל אותנו?

מבנה התכנים בוורדפרס

שני הדברים או שני עמודי התווך לעניינים האלה הם עמודים, מצד אחד, ו- פוסטים מהצד השני.

עמודים (Pages)

  • לא משויך לקטגוריות,
  • לא משויך תגים,
  • לא משויך לתאריך
  • לא משויך למחבר
  • יכול להיות דף הבית
  • אפשרות לתגובות (בדרך כלל לא)
  • יש היררכיה

פוסטים (Posts)

  • משויך לקטגוריות,
  • משויך לתגים,
  • משויך לתאריך,
  • משויך למחבר
  • לא יכול להיות דף הבית
  • אפשרות לתגובות (בדרך כלל כן)
  • אין היררכיה
חדי-העין שביניכם, יכולים לראות שפוסטים זה בדיוק מה שלא עמודים, או שעמודים זה בדיוק הפוך מאשר פוסטים.

אז אם פוסטים אפשר לשייך לקטגוריות, מיד אני אדבר על קטגוריות, אז עמודים לא. ואם עמודים לא ניתן לשייך למחבר, אז בדרך כלל, פוסטים כן משויכים למחבר.

באופן כללי זה הבסיס. יכול להיות שיהיו לכם מערכות שונות של וורדפרס, שעליהן תתקינו תבניות, שיפתחו אפשרויות נוספות, שלא היו בהגדרת ברירת המחדל של מערכת וורדפרס.

אני חושב שההבדל העיקרי בין מה שאתם פה רואים, בין עמודים לפוסטים, זה העניין של ההיררכיה. כלומר, עמודים אנחנו יכולים לסדר כאבא, הבנים שלו ואולי גם הבנים של הבנים, הנכדים של אותו אבא. ואנחנו יכולים ליצור היררכיה כמה שאנחנו רוצים.

תכף אני אדבר על קטגוריות. אבל לגבי פוסטים, אין בין הפוסטים היררכיה. כולם נמצאים באותה, הייתי אומר, בריכה של פוסטים.

עוד אפשרות נוספת, שמבדילה בין עמודים ופוסטים זו האפשרות לתת תגובות.

בדרך כלל, עמודים בונים כתכנים קבועים בלי אפשרות לתת תגובות. בדרך כלל בלי. ופוסטים, כל העניין לכתוב פוסטים זה כדי כן ליצור תגובות, כן ליצור דו-שיח עם הקהל, כן לענות לשאלות ותשובות ולפתח איזושהי התקשרות בצורה מסוימת.

אז שני הדברים האלה, עמודים ופוסטים, הם עמודי התווך.

ואני בטוח שכל אחד מכם כתב לפחות עמוד אחד ולפחות פוסט אחד.

למשל, איזה עמודים אתם כן כתבתם? כתבתם דף "אודות". למה? כי כותבים דף "אודות" וזהו. אין טעם לשייך דף "אודות" לקטגוריה. אין טעם לשייך דף "אודות" לתאריך, נכון?

דף "אודות", למשל, או דף "צור קשר" או דף "למה לבחור בנו?" אלה הם עמודים (pages).

לעומת זאת, פוסטים זה מאמר חדש שכתבתם. כן, זה נקרא "פוסטים". אתם כותבים פוסט ושולחים לרשימת התפוצה שלכם מייל ובו כתוב: בואו כתבתי פוסט כדי ליצור עם הרשימה דיון.

אז לפחות כתבתם דף אחד ולפחות כתבתם פוסט אחד.

אוספים / ארכיבים / טקסונומיות

עכשיו אנחנו מגיעים לנושא של האוספים/ארכיבים או במילה של וורדפרס: טקסונומיות (Taxonomies).

אז מהן הטקסונומיות האלה ומה אנחנו רוצים?

את העמודים, קודם כל, נשים אותם בצד, כי את העמודים, אמרנו, לא משייכים, לא לקטגוריות ולא לתגים ולא לשום דבר אחר. עמוד זה עמוד, ומה שאפשר ליצור בעמודים זו היררכיה.

עכשיו, מה אפשר לעשות עם הפוסטים?

קטגוריות (Categories)

  • אוסף/ארכיב (Archive) של פוסטים
  • יותר מעמוד אחד
  • יש היררכיה

תגים (Tags)

  • אוסף/ארכיב (Archive) של פוסטים
  • יותר מעמוד אחד
  • אין היררכיה
את הפוסטים אפשר לסדר בקטגוריות. ולמעשה אלה הם אוספים. כלומר, הקטגוריה, אין בה תוכן. היא רק מיכל (Container), שמכיל בדרך כלל את התקצירים מכל אותם פוסטים, ששויכו לאותה קטגוריה.

פוסט אפשר לשייך ליותר מקטגוריה אחת. לקטגוריה אחת זה בטוח שצריכים לשייך אותו, אבל אפשר גם לשייך אותו לכמה קטגוריות שאתם רוצים.

מה שעוד צריך להבין בנושא של הקטגוריות, זה שבין הקטגוריות יש היררכיה.

תגים זה בדיוק אותו דבר כמו קטגוריות, אבל בתגים אין היררכיה.

כל המטרה של קטגוריות ותגים הייתה כדי ליצור אמצעי ניווט עבור הלקוחות, לחפש ולמצוא את מה שהם רוצים. לכן, אפשר לסדר אותם באיזשהו מבנה וירטואלי ולשייך את הפוסטים הן לקטגוריות שונות והן לתגים שונים, רק כדי לתת אפשרות ללקוחות לגשת למידע ולנווט אותו לפי הצרכים שלהם, כל אחד ומה שהוא רוצה.

החלוקה/השיוך היא וירטואלית. כי אמרתי, שתחשבו על זה כמו על בריכת דגים, או על בריכת פוסטים, שהפוסטים שוחים בבריכה, אין הבדל בין הפוסטים.

רק מה? לכל פוסט סימנו על הגב לאיזו קטגוריה/ות הוא שייך ולאיזה תג/ים הוא שייך. כך שאם אתם מסתכלים על הבריכה, אתם רואים פוסטים בנושאים שונים. אם אתם רוצים להתרכז בנושא אחד, אתם אומרים: אני רוצה את הפוסטים שעל הגב שלהם סימנו נושא מסויים, למשל מובייל, למשל קישורים. אתם יכולים להבחין ביניהם, כי הם מסומנים למעלה, בין אם הם סומנו כקטגוריות ובין אם הם סומנו כתגים. אבל זה לא מספיק.

מה עוד עשו בוורדפרס?

תאריך (Date Archive)

  • אוסף/ארכיב פוסטים לפי שנה/חודש (למשל: מרץ 2014)

מחבר (Author Archive)

  • אוסף/ארכיב פוסטים של מחבר
נתנו עוד אפשרות לעשות איזושהי קטגוריזציה או טקסונומיות גם לפי תאריך וגם לפי מחבר.

עכשיו צריכים להבין, מבחינת מערכת וורדפרס, אם אתם כתבתם פוסט, כתבתם אותו בתאריך והוא משויך באופן אוטומטי, בלי בכלל שאתם תוכלו להתערב בזה, לחודש ולשנה שבה הוא נוצר. למה? ככה.

זאת הייתה המחשבה של מי שבנה והגדיר את מערכת הניהול בוורדפרס. הוא החליט שכשאתם כותבים פוסט, הוא כברירת מחדל משויך לחודש ולשנה.

לגבי מחבר, אם אתם לא תגדירו מי המחבר, וורדפרס תניח שמחבר הפוסט הוא זה שעשה לוג-אין (login) למערכת. בסדר? וכמובן, אמרתי, שאנחנו יכולים להגדיר מספר מחברים שכותבים את הפוסטים.

באופן כללי, כרגע אני מדבר על מערכת, יוצאים מתוך ההנחה שיש בה רק מחבר אחד והוא האדמין או בעל העסק שכותב.

אבל אנחנו כבר מגיעים למסקנה, שאם אנחנו מסתכלים על פוסטים ועוד פעם מסתכלים על הדימוי הזה של בריכת הפוסטים, הפוסטים שוחים בבריכה שלנו, אבל הם מסומנים.

הפוסטים מסומנים עד ארבעה סימונים שונים:

  • מחבר קבוע,
  • תאריך קבוע,
  • קטגוריה, אחת לפחות.
  • תג, אפשרות, לא חייבים,

כלומר, לכל פוסט יש לנו שלוש קטגוריות שכבר הוא מסומן בהן. שלושה סימונים, של: קטגוריה, תאריך ומחבר ואם אתם רוצים גם רביעי, אז אפשר תגים.

איך מסתדרים עם כל הטקסונומיות האלה בוורדפרס?

אז לפני שאני עובר רגע לפוסטים, אני רוצה להגיד עוד מילה על עמודים.

זה לא סשן לגבי איך בנוי האתר, מבנה האתר, אבל אם אמרתי, שבין עמודים יש היררכיה, אז הנה ההיררכיה. בראש ההיררכיה עומד דף הבית. מתחתיו יש, כפי שאני הצגתי לכם פה, למשל שלושה עמודים שהם עמודי אב: קידום אתרים, אבחון אתר וייעוץ שיווקי ומתחת לכל אחד יש את הבנים שלו ואת הבנים של הבנים שלו. אפשר גם להמשיך וליצור את העומק בתוך ההיררכיה, כל אחד בהתאם לתכנים של האתר שלו. זאת רק דוגמה.

כרגע אני לא הולך לדבר על עמודים. זה הדבר הכי קל בוורדפרס. אני הולך לדבר על פוסטים.

או-קיי. אז אם כך, לסיכום, לפני שאנחנו עוברים לדוגמאות, אז פוסטים אפשר לשייך לקטגוריות, לתגים, למחבר ותאריך וזה בהתאם לתבנית שאתם התקנתם, בין אם זה Twenty Eleven או כל תבנית אחרת.

התבניות יכולות להוסיף עוד טקסונומיות נוספות שקשורות לרכיבים שלהן.

לפעמים אני מגיע לאתרים שיש בהם שש, שבע וגם שמונה קטגוריות שונות, ארבע הן כברירת מחדל, כמו שאתם רואים על המסך ועוד אחרות, שנוספות בהתאם לתבנית הרספונסיבית או הלא-רספונסיבית שאתם התקנתם אצלכם אתר.

אם כך, אז בואו נעשה דוגמה.

בואו נניח שיש לנו, ממש כדי לפשט את הדברים, יש לנו אתר וורדפרס, כמובן, יש לנו מחבר אחד, יש לנו שני פוסטים. זהו, זה מה שכתבנו באתר שלנו, שני פוסטים.

יש לנו שלוש קטגוריות, כי ככה אנחנו הגדרנו.

יש לנו שלושה תגים וחודש אחד, בו כתבנו את שני הפוסטים שלנו.

וזה רק כדי לפשט. זו רק דוגמה כדי שתבינו מה קורה.

אז הנה שני הפוסטים: פוסט א' ופוסט ב'.

את פוסט א' שייכתי לקטגוריה א' ולקטגוריה ב' ואילו את פוסט ב' שייכתי לקטגוריה א' ולקטגוריה ג'. למה? ככה. כלומר, כל פוסט שאני כתבתי משויך לשתי קטגוריות.

אם אני אקח דוגמה מעשית.

כתבתי פוסט אחד בנושא של קידום SEO ופוסט שני בנושא פרסום. את הפרסום קישרתי לגוגל ולפייסבוק.

את הפרסום קישרתי לפייסבוק ולגוגל ואילו את הקידום SEO קישרתי לבינג ולגוגל.

אבל, אמרתי שזה רק קשר של שייכות בין הפוסטים והקטגוריות. אבל יש לי עוד הרבה דברים אחרים, שאני אוכל לקשר אליהם, לתאריך, למחבר, לתגים. אז בואו תראו איך זה נראה.

בסך הכול מה יש לנו? יש לנו אתר וורדפרס, שבנינו בו סך הכול שני פוסטים. זה הכול! כן, והגדרנו גם 3 קטגוריות.

קטגוריות זה רק מיכלים וירטואליים שמכילים בתוכם את הפוסטים ששייכים אליהם. הם לא מכילים באמת, כי אמרתי, פוסט זה הישות האמיתית. קטגוריה זה רק משהו שסומן על הפוסט, שיש קטגוריה.

אז אם כך, תסתכלו על מערכת הקשרים עכשיו וכל מה שעשינו זה בנינו רק שני פוסטים.

הפוסטים כבר מקושרים לקטגוריות. מכיוון שיש רק מחבר אחד, שני הפוסטים גם מקושרים אליו.

מכיוון שאת שני הפוסטים האלה אנחנו כתבנו בחודש מרץ, 2014, אז שני הפוסטים גם משויכים לאותו תאריך בודד.

מכיוון שהגדרנו לנו שלושה תגים, רק כדי שללקוחות שלנו יהיה יותר קל לנווט אצלנו באתר, אז הגענו למערכת סבוכה כזאת של קישורים.

אם אני עכשיו מסתכל מה מכילות כל הטקסונומיות מסביב אז קטגוריה א' מכילה שני פוסטים. קטגוריה ב' מכילה רק פוסט אחד. המחבר מכיל שניים. מה שמכיל פוסט אחד, כרגע לא מעניין אותי.

אבל בואו, אני אראה לכם איך זה בדוגמה מעשית.

אם אני לוקח את אותה דוגמה, של שני פוסטים שכתבתי: אחד בקידום SEO ואחד בפרסום ואז תראו מה שקרה עכשיו.

שני הפוסטים האלה שייכים למחבר, שזה אני. הם שייכים לתאריך, כמובן. תייגתי אותם בצורות שונות. זה התגים למטה, בצבע סגול. ואילו למעלה זה הקטגוריות, שעליהן כבר דיברתי.

תראו איך המצב מסתבך.

עכשיו מה שעשיתי פה, עשיתי את אותה תמונה, שכבר ראיתם קודם. רק מה? הורדתי את כל הטקסונומיות, כל הקטגוריות ותגים ששוייך להם רק פוסט אחד.

כלומר, אם אתם עכשיו מסתכלים על קטגוריה א', על מחבר, על תאריך ועל תג ב' ותג ג', כל אחד מהם, כל עמוד כזה למעשה מכיל את אותם שני פוסטים.

אני חוזר עוד פעם, המבנה הזה והשייכות של הפוסטים לקטגוריות השונות, לאוספים או לארכיבים השונים, יצרו מצב שבו התכולה של המיכל הווירטואלי הזה שנקרא: קטגוריה א' זהה בדיוק למיכל הווירטואלי שנקרא: מחבר, שזהה בדיוק למיכל הווירטואלי שנקרא: התאריך, החודש, שבו שויכו הפוסטים וכמובן, גם לתג ב' ותג ג'.

ומה שיש לי פה, זה במילה אחת: כפילות של תוכן.

כי אם גוגל יגיע לדף קטגוריה א' והוא יראה שם שני פוסטים ואחר כך הוא יגיע לדף המחבר, ומה הוא יראה שם? שני פוסטים. והוא יגיע לדף התאריך, לחודש ושנה, ל-3/2014 ומה הוא יראה שם? את אותם שני פוסטים. ואחר כך הוא יגיע לתג ב' והוא יראה את אותם שני פוסטים. ומבחינתו זה תוכן כפול.

מה שקורה פה במערכת של וורדפרס, שמבלי משים ומאחורי הקלעים נוצר לנו מצב שאפשר להגיע לפוסטים איך שלא תרצו. זה בסדר, מצוין. כלומר, אם תרצו להגיע לפוסטים דרך המחבר, תוכלו להגיע דרך המחבר. אם תרצו דרך הקטגוריה, כלומר, דרך הנושא-על, שמכיל את שני הפוסטים, מצוין. אם תרצו לעשות את זה דרך התאריך, שבו נכתבו הפוסטים, על הכיף כיפאק. אם תרצו לעשות את זה אולי דרך תגית, שזה עוד איזה סוג של קטגוריה, אמרתי, פנטסטי.

עכשיו, למי זה טוב? זה טוב ללקוחות, שמכל מקום יכולים להגיע לתכנים, לאותם שני פוסטים שאתם כתבתם, במקרה הזה.

אנחנו פה מדברים על דוגמה פשוטה.

אבל למי  זה לא טוב? זה לא טוב לגוגל, כי הוא רואה שני פוסטים: פוסט א' ופוסט ב'. זה שתי יחידות מידע נפרדות. אחר כך הוא רואה את קטגוריה א' ואז הוא רואה את המחבר ואת התאריך ואת התגים, שהם יוצרים לו כפילות ולמעשה משני הפוסטים נוצרו: נוצר דף אחד, דף שני, דף שלישי, דף רביעי ודף חמישי. סך הכול: חמישה דפים.

אני חוזר עוד פעם, חמישה דפים שהם כפולים. ולכן, כל ההרצאה הזאת באה להגיד לכם, שאתם צריכים להגיד לגוגל לא לאנדקס. כלומר, משהו מאותם דפים לא לאנדקס.

אתם, מתוך החמישה האלה, צריכים להגיד לגוגל: ארבעה אל תאנדקס כי אחרת זה יהיה תוכן כפול ותוכן כפול, גוגל מאוד-מאוד אבל מאוד לא אוהב ואם זה ירגיז אותו, אז הוא גם יעניש את האתר שלכם ולמעשה אתם במו ידיכם, בעבודה עם מערכת וורדפרס יצרתם מצב שגוגל עשוי להעניש אתכם.

אז מהו הפתרון?

גולשיםגוגל
עמודיםכןindex
פוסטיםכןindex
קטגוריותכןindex
תגיםכןnoindex
תאריכיםכןnoindex
מחבריםכןnoindex

אם אנחנו, עוד פעם, שמים את כל הקטגוריות שלנו בצד ואנחנו רואים מה גוגל רואה ומה הלקוחות רואים ואנחנו צריכים לארגן לנו באופן מסודר את המצב, שמה שרואים הלקוחות, וזה בסדר מה שרואים הלקוחות, ימשיכו לראות הלקוחות.

הם כן יראו את העמודים, הם כן יראו את הפוסטים, הם כן יראו את כל הקטגוריות והתגים והתאריכים והמחברים וזה בסדר.

אבל אנחנו נרצה שגוגל יראה את העמודים, כל אחד בפני עצמו. אנחנו נרצה שהוא יראה את הפוסטים, יוכל לסרוק אותם, פוסט אחר פוסט ואנחנו נוכל לבקש ממנו שיאנדקס רק את הקטגוריות וכשהוא יגיע לתגים, הוא יתעלם מהם, כאשר הוא יגיע לתאריכים, הוא יתעלם מהם, הוא יגיע למחברים, הוא יתעלם מהם.

אם יש גם אוספים נוספים, שיצרה לנו התבנית, צריכים לשקול, האם אנחנו רוצים להראות אותם לגוגל. כי ללקוחות כנראה שכן, אבל לגוגל כנראה שלא, כדי לא ליצור עוד פעם, כפל נתונים.

אז עכשיו אני רוצה לדבר אתכם, בזמן שנותר לי, על פלאגין שנקרא: Yoast WordPress SEO, מה אתם יכולים שם לעשות.

לאחר שהבנתם את הבעיה והבנתם את הפתרון.

צריכים להבין מה אנחנו עושים. הבעיה היא שגוגל רוצה לאנדקס את כל הדפים. אבל זה יגרום לכפל של נתונים, שזה לא יהיה טוב ולא יעזור לנו בקידום האתר. אולי אפילו יזיק לנו בקידום האתר.

אז בואו נעשה זאת עם Yoast.

לאחר שהתקנתי את Yoast אני נכנס אליו כאן ובוחר הולך לכותרות ותגי מטא:

תפריט Yoast

נעבור לטאב סוג פוסט:

yoast-postType

מה שאנחנו צריכים לסמן, כמו שאמרתי, אנחנו רוצים שאת הפוסטים שלנו הוא יאנדקס. אז אנחנו משאירים את תיבת הסימון noindex, follow ריקה.

אנחנו רוצים שאת העמודים שלנו הוא יאנדקס, לכן משאירים את תיבת הסימון noindex, follow ריקה.

לעומת זאת, את כל המדיה, שזה גם איזה אוסף. מדיה זה אוסף של כל התמונות שאנחנו מעלים, אנחנו לא רוצים שיאנדקס אותן אז אנחנו מסמנים את זה ב- Noindex.

אחר כך אנחנו עוברים לטאב טקסונומיות:

טקסונומיות ב- Yoast

קטגוריות אנחנו רוצים שיאנדקס, לכן משאירים או מוודאים שתיבת הסימון noindex, follow  ריקה.

אנחנו רוצים שאת התגיות לא יאנדקס, אז אנחנו מסמנים את תיבת הסימון noindex.

אנחנו לא רוצים שיאנדקס סוגי תוכן אחרים אז אנחנו מסמנים את זה פה, בטאב הזה.

אנחנו רוצים לשלוט על מה גוגל רואה ולא סתם לתת לו לסרוק את כל האתר, כמו שוורדפרס מאפשרת.

אנחנו הולכים אז לטאב אחר.

טאב אחר - Yoast

ומכיוון שאמרתי שההנחה שלנו היא שיש רק מחבר אחד, גם אנחנו לא רוצים שיאנדקס את דף המחבר, זה דף ה- authorולכן אנחנו מסמנים את תיבת הסימון noindex, follow .

אנחנו לא רוצים שיאנדקס את ה-author. ובמידה והלקוח יגיע לדף המחבר זה הסימון פה של ה-וי מתחת, באופן אוטומטי הוא יגיע ישר לדף הבית. למעשה, דף הבית זה הדף המרכזי של האתר.

אותו דבר לגבי התאריכים, לא רוצים שגוגל יאנדקס לפי התאריכים.

עוד פעם, ללקוח יכול להיות שיש הצדקה להציג את החלוקה הזאת שעשינו לפי התאריכים, וזה בסדר וזה בסדר אם אנחנו רוצים לאפשר ללקוחות שלנו לראות את הפוסטים שכתבנו לפי תאריך.

למה? כי אנחנו חושבים שזה חשוב להם. אבל, לגוגל אנחנו רוצים להסתיר את החלוקה הזאת.

עוברים לטאב כללי:

הגדרת כותרות ותגי מטא ב- Yoast

פה מסמנים: אל תאנדקס את דפי המשנה.

אתם זוכרים, שבקטגוריות ובאוספים, בכל אוסף יש גם דף שני, שלישי ורביעי וחמישי. אנחנו לא רוצים שיאנדקס את הדפים האלה כברירת מחדל. מי שרוצה, אפשר לעשות משהו יותר מתוחכם, אבל זה לא להרצאה הזאת.

אני מציע לכולכם, את דפי המשנה אל תאנדקסו, כדי שגוגל יביא תמיד בדף הראשון של אותו אוסף, ארכיב או טקסונומיה, איך שתקראו לזה.

יפה. ודבר אחרון לגבי מה גוגל מאנדקס או לא מאנדקס.

צריכים לסגור, לעשות קלוז'ר לכל ההגדרות האלה ולכן הפלאגין Yoast WordPress SEO מאפשר גם יצירת מפת XML. ולכן, כאשר אתם בוחרים מה יהיה התוכן של אותה מפת XML, אז אני רק מסב את תשומת לבכם, לסמן פה מה אתם לא רוצים שגוגל יסמן במפת ה-XML, כדי לא ליצור התנגשויות.

Yoast XML

מצד אחד, כשגוגל מגיע לאתר, אתם אומרים לו: אל תאנדקס את התאריך, אבל מצד שני, כשהוא מגיע למפת XML, הוא רואה את התאריך מאונדקס. כדי לא ליצור, הייתי אומר, את הניגודיות הזאת, אז צריכים להמשיך באותו קו, שמה שאתם סימנתם קודם בפלאגין Yoast, לא לאנדקס, כמו תאריך, כמו מחבר, אז תמשיכו לסמן את זה גם בעת יצירת מפת XML.

אז מה למדנו?

הבנו את מבנה התכנים בוורדפרס, את העמודים ואת הפוסטים ואיך הפוסטים משויכים, באופן אוטומטי, לפחות לקטגוריה אחת. תגים, זאת אפשרות. מחבר, יש ותאריך, כמובן.

יש הרבה אופציות לכוונון, אבל צריכים לדעת מה לעשות.

לימדתי אתכם בדיוק, בצורה כירורגית, הייתי אומר, מה לעשות כדי להימנע מתוכן כפול, שבשנים האחרונות גוגל פשוט נמאס לו מזה והוא לא רוצה לאנדקס את התוכן הכפול. זה לא מעניין.

ואם הוא מוצא אצלכם תוכן כפול באתר, הוא גם יעניש את האתר שלכם.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

האתר הנוכחי מגביל אותך? מרגיש שהאתר הנוכחי 'מגמגם' ופוגע ביכולת השיווק שלך באינטרנט? מפחד לעשות את השינוי הנדרש באתר? מחפש מישהו איתו תוכל להתייעץ?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ הדרכה וליווי לעסק שלך באינטרנט כדי שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך.

צלצל עכשיו 09-8910462 כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות
הנגשת אתרי אינטרנט

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

9 תגובות

  1. שלום,
    איך אני יכול לבצע מיפוי / index של האתר כך שכשרושמים את שם האתר בגוגל מתחת לדף שלו יוצגו גם הקטגוריות שלו ?
    לדוגמא בחיפוש יד 2 בגוגל מקבלים את דף הבית ומתחתיו מס' של קטגוריות

    • שלום בני,
      כאשר מחפשים שם מותג, במקרה זה שם חברה, גוגל מציג תצוגה נרחבת של האתר עם עד 8 ואולי 12 קישורים מתחת לקישור הראשי. זה נקרא Sitelinks.
      כדי שזה יקרה, האתר שלך צריך להיות בנוי כהלכה, ושאני אומר בנוי כהלכה הכוונה היא שמבנה האתר יהיה היררכי, כמו תוכן עניינים בספר.
      אתה לא יכול לומר לגוגל מה להציג ואפילו לא לומר מה לא להציג. גוגל מבין לבד ומציג.
      בהצלחה,
      זהר עמיהוד

  2. זוהר שלום
    רציתי לשאול שאלה לגבי מקרה פרטי שלי וגם שאלה כללית
    אני מקדם אתר בתחום של אחסון אתרים שבתבנית של האתר שלי כאשר אני הולך לקטגוריה יש שם תקציר של המאמר כך שהקטגוריה כוללת את כל התקצירים של כל הפוסטים שנמצאים באותה קטגוריה.
    http://www.hostking.co.il/blog/
    האים זה תוכן משוכפל? האים כדאי לי לא לאנדקס את הקטגוריות? האים כדאי לשנות את ההגדרות של הקטגוריות ?
    בנוסף רציתי לשאול שאלה כללית לגבי הסרטון :
    בקטגוריה א יש את פוסט א ופוסט ב
    בקטגוריה ב יש את פוסט ב
    בקטגוריה ג יש את פוסט א
    זה לא תוכן משוכפל? פוסט ב מופיע גם בקטגוריה א וגם בקטגוריה ב ופוסט א מופיע גם בקטגוריה א וגם בקטגוריה ג. האים כדאי לא לאנדקס את הקטגוריות באופן כללי?

    • שלום דרור ותודה על השאלה. מי ששואל, לומד.
      בדף קטגוריה יש תקצירים של הפוסטים המשוייכים לאותה קטגוריה, בדרך כלל 40 או 50 מילים, איך שקבעת. לא, זה לא נחשב תוכן משוכפל.
      כן, החלט כדאי לך לאנדקס את הקטגוריות.
      המצב שתארת של 3 פוסטים ו-3 קטגוריות, אכן הוא בעייתי כפי שהצגת.
      אני מניח שבעולם האמיתי יש לך יותר פוסטים וגם יותר קטגוריות ולכן לא תהיה אפשרות שלתוכן כפול בין הקטגוריות.
      אתן לך דוגמה. נניח ויש לך קטגוריה הנקראת 'שרת אינטרנט' ויש לך קטגוריה הנקראת 'איחסון אתר'. אם כל פוסט שתשייך לקטגוריה ' שרת אינטרנט' תשייך גם לקטגוריה 'איחסון אתר' הרי שיהיה כפל נתונים בין שתי הקטגוריות. הפתרון הוא לאנדקס רק קטגוריה אחת.
      בהצלחה,
      זהר עמיהוד
      מוביל עסקים להצלחה באינטרנט

  3. זוהר שלום
    רציתי לשאול כמה שאלות שלא הצלחתי להבין מהוובינר
    1 למה אנחנו לא אמורים לאנדקס את התמונות גם באינדוקס וגם במפת אתר? זה לא אמור לעזור לנו עם גוגל תמונות? הבנתי שגוגל תמונות זה דרך נוספת להביא גולשים לאתר שלנו. האם יש משהו שכן יכול לעזור לנו עם גוגל תמונות?
    2 אני משתמש בגרסה אחרת של הפkאג קידום אתרים ורציתי לשאול שאלה. במפת אתר: תחת הקטגוריה אל תכלול טקסונומיות יש לי שם: קטגוריות, תגיות וסוג תוכן. מה מהם אני אמור לסמן? מה זה סוג תוכן?

    • שלום דרור ותודה,
      אני מצטער עם ההסבר שלי לא היה מספיק טוב, אבל הנה נתת לי הזדמנות לשפר. יש לאפשר לגוגל לאנדקס תמונות. כן בהחלט. א. אין סיבה נראת לעיין למה נרצה להסתיר אותם ו- ב. גוגל יציג את התמונות בחיפוש תמונות וגם זאת דרך להביא לקוחות, היום פחות מאשר בעבר.
      הרעיון של אמצעי הניווט כמו תגיות הוא לאפשר נוחות ללקוחות, אבל הן בהן שום דבר לצורכי אינדוקס. כפי שהראיתי בסרטון, וורדפרס יוצרת המון כפילויות של תוכן בגלל שיטות הקיטלוג – זה טוב לגולשים שיכולים לנווט לפי תגית, תאריך או מחבר אבל השאלה הנשאלת, ככל שזה נוגע לגוגל, האם יש פה משהו חדש? התשובה, במרבית המקרים היא לא, זה אותו מידע (פוסטים) מסודרים בסדר שונה, מקובצים אחרת ולא נותנים שום ערך תוכני.
      לגבי סוג התוכן, ובכן זה תלוי בתוספים אחרים שהתקנת או ב- theme ועליך לחקור זאת באופן פרטני באתר שלך לגבי המשמעויות.

  4. היי זוהר
    תודה רבה על פוסט מ ד ה י ם !!!!
    חשוב לי מאוד להיות עצמאית בעבודה על וורדפרס ובעזרת ההדרכות שלך זה מתאפשר לי.
    יש לי כמה שאלות שאשמח אם תתיחס אליהן וגם הערה קטנה שאולי תשמע טריואלית אבל יש כאלו שאולי לא יחשבו כך.
    1) בלשונית "סוג הפוסט" – בתחתית העמוד יש כותרת "ארכיון סוגי פוסט" – ומתחתיה מופיעות חלק מאותן אפשרויות שסימנו למעלה אבל כמובן בהתיחסות ל"ארכיון" ולא רק לפוסט. לא התיחסת לחלק זה במצגת. עם זאת נראה לי הגיוני לסמן גם כאן את אותם ארכיונים שאיננו רוצים לאנדקס, במקרה שלי למשל Portfolio שבו אני מציגה תעודות הכשרה. האם הבנתי נכון או שאני טועה ?
    2) אני סקרנית להבין מדוע אנחנו לא מאנדקסים דפי משנה, האם זה כי אנחנו רוצים לוודא שגוגל תמיד יביא את הדף העכשוי ביותר ? או שיש סיבות נוספות ?
    3) במפת ה- XML יש סעיף שנקרא User Sitemap. אשמח לדעת מה המשמעות והאם יש צורך לסמן כ disable ?
    זהו, הערה קטנה שיש לי זה רק לציין שיש לשמור את השינויים בסוף העמוד.
    תודה מראש
    מיכל

    • שלום מיכל ותודה,
      בטאב (לשונית) סוג פוסט לא מצאתי את מה שציינת ולכן סביר שאני או את לא מסתכלים על אותה גרסה של הפלאגין. אנימודע שאני עושה שימוש בגירסה 1.5.5 ולאחרונה יצאה גירסה 1.6 – אני לא ממהר לעדכן עם כל שינוי אלא אם באמת יש משהו שמצדיק זאת.
      באופן כללי, ההמלצה של Yoast היא לא לאנדקס ארכיב/ארכיון.
      לגבי דפי המשנה של הקטגוריות: ובכן, דף קטגוריה יכול להכיל עשרות רבות של פוסטים. כדי לשפר את מהירות טעינת הדף וכדי לאפשר נוחות ללקוח, הוחלט שבכל דף יוצגו 10 פוסטים (מזכיר את מספר התוצאות האורגניות בדף תוצאות החיפוש של גוגל).
      כתוצאה מכך, נוצר רצף של דפים: 1, 2, 3 וכדומה.
      אנחנו רוצים שחיפוש אחר מאמר יביא את הגולש למאמר ובחיפוש של הקטגוריה יגיעו לדף הראשון של הקטגוריה בה נמצאים הפוסטים הכי אחרונים, וזאת הסיבה שסימנו את דפים 2, 3 ואילך כדי שלא יאונדקסו. הפלאגין של Yoast יודע גם לטפל באספקטים אחרים של שרשרת הדפים שנוצרה.
      לגבי ה- user sitemap השאירי את ברירת המחדל (תיבת סימון ריקה)
      פרטים נוספים תוכלי למצוא כאן:
      https://yoast.com/articles/wordpress-seo/
      https://yoast.com/rel-next-prev-paginated-archives/
      בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות