style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

איך כותרת העמוד מושפעת מהשינוי של גוגל בדף תוצאות החיפוש?

במאמר שפרסמתי בשם כותרת ותיאור עדיין חשובים ציינתי כי מגבלת התווים לגבי כותרת העמוד/פוסט (title tag) שהיא 70 תוים ולגבי תיאור (meta description tag) המגבלה שהיתה פעם 156 תוים עודכה לבין 223 ל- 300 תווים – נכון לתחילת דצמבר 2017. זהו מספר התוים המוצגים למשתמש בתוצאות החיפוש, אלא שהדברים נהיו קצת יותר מסובכים לאחרונה.

תו יכול להיות אות (א-ת, a-z, A-Z), מספר (0-9), סימן (*, &, ^..) ו- רווח. כן, רווח הוא תו והוא נספר.
השינוי האחרון במראה דף תוצאות החיפוש של גוגל (Google SERP) שינה את המספרים ומקשה על בעלי עסקים "לפגוע בול" במספר התוים הנדרש. אז כמה תוים נדרש?

Google SERP

באופן מעשי אין בעיה לכתוב בכותרת ובתיאור כמה תוים שתרצו. הבעיה היא שגוגל מציג מספר מסויים של תוים אותם הוא יכול להחיל בשתי שורות של תוכן וקוטע את השאר בשלוש נקודות.

גוגל קורא את כל התוכן בתגית title ובתגית meta description אבל מציג בהתאם למקום שהוקצה לתוצאות החיפוש – זה החידוש. עולה מכך שאלה אחת גדולה: אם גוגל קרא יותר תוים ממה שהוא מציג, האם לצורכי קידום הוא מתחשב רק בתוים המוצגים או בכל התוים שקרא?

כנראה שאת התשובה לשאלה הזאת לעולם לא נדע ולכן המשך המאמר יהיה בהנחה שגוגל מתחשב רק בתוים שהוא מציג למרות שהוא קורא יותר מכך. זוהי הנחה סבירה שמה שרואה הגולש בתוצאות החיפוש משמש את גוגל לדירוג האתר.

זה המקום להזכיר שבתוצאות החיפוש גוגל אמור להציג את הכותרת, תגית Title, ואת תיאור העמוד, תגית meta description, אבל זה לא לגמרי נכון:

  • גוגל עשוי לשנות את כותרת הדף במידה והוא מוצא לנכון שהשינוי שהוא יבצע יגרום ליותר הקלקות מאשר התוכן של התגית title,
  • גוגל עשוי לבחור שלא להציג את תוכן התגית meta description ולהציג במקומה קיטועים מתוך תוכן הדף.
  • גוגל עשוי להוסיף בתחילת התיאור את התאריך בו פורסמה הידיעה במבנה Mar 17, 2014 התופס 12 תוים.
  • כאשר מחפשים ביטוי ארוך במיוחד, גוגל עשוי להציג יותר משתי שורות של טקסט ולכן, בדרך כלל, הוא לא יעשה שימוש בתוכן התגית meta description שנכון לתחילת דצמבר 2017 הוא יכול להציג ממוצע של 223 תוים וגם מעבר לזה.

אז איך מחשבים את מספר התווים בכותרת ובתיאור העמוד?

מה שקרה בחודש מרץ 2014 בגוגל הוא שבמקום מגבלה של 70 תוים, נקבע רוחב של 512 פיסקלים (512px) ובמקום 156 תוים נקבע רוחב של 923 פיסקלים (923px) אבל נכון לדצמבר 2017 זה כבר לא משנה, כי גוגל מציגים עכשיו 223 תוים בתיאור הקצר. גוגל מציגים את הכותרת בגופן בגודל 18px ואת התיאור בגופן בגודל 13px.

מבחינת מנוע החיפוש גוגל, יש יותר הגיון בקביעת רוחב התצוגה מאשר מספר התוים, אבל זה מקשה על בעלי אתרים לנחש מה ואיך גוגל יציג לאור השינוי ברוחב ולאור האפשרויות השונות שתיארתי לעיל.

אתם שואלים בצדק: כמה זה בתווים? כי הרי בתוכן התגיות כותבים תוים ואיך הופכים תוים לנקודות?

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

האתר הנוכחי מגביל אותך? מרגיש שהאתר הנוכחי 'מגמגם' ופוגע ביכולת השיווק שלך באינטרנט? מפחד לעשות את השינוי הנדרש באתר? מחפש מישהו איתו תוכל להתייעץ?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ הדרכה וליווי לעסק שלך באינטרנט כדי שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך.

צלצל עכשיו 09-8910462 כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות
לפני שאתן את התשובה אני רוצה להסביר את ענין הפיסקלים או הנקודות.

בוודאי שמעת על המושג רזולוציה, כמו למשל: מה הרזולוציית המסך שלך? מסך המכשיר שלפניך בין אם הוא מסך של מחשב שולחני או מחשב נייד, מסך של טאבלט, פאבלט או סמארטפון בנוי מנקודות. זה שאתה רואה מסך חלק זה בגלל שהעין שלנו בשילוב המוח יודעים "להחליק" דברים, אבל אם ממש תתקרב למסך תראה ריבועים, ריבועים. כל ריבוע כזה הוא נקודה.

ניסוי שיראה לך את ענין הנקודות. היכנס לוורד. רשום אות כלשהיא, למשל א. סמן את האות שרשמת ובתיבת גודל הגופן, שבדרך כלל רשום שם 12, רשום 500, כן, 500. עכשיו הסתכל על האות. רואה שקו המיתאר של האות אינו חלק. כל אות בנוייה מהרבה ריבועים, אלא הם הנקודות. כל נקודה יכולה להיות בצבע אחד: שחור, לבן, אדום או כל צבע אחר.

כאשר מדברים על רזולוציית מסך כמו 1440×1080 הכוונה היא מסך שמכיל 1440 נקודות/פיקסלים לרוחב ו- 1080 פיקסלים/נקודות לגובה.

לצורך מציאת מספר התוים או יותר נכון מציאת היחס בין תו בעברית למספר נקודות (פיסקלים) בחנתי מספר אתרים שיש להם כותרות בעברית. נבדקו מאות כותרות ומאות תיאורי עמודים.

יש מספר בעיות במדידה:

  • כל תו תופס את הרוחב שלו, או במילים אחרות: אות צרה היא באמת צרה (תחשבו ו) ואות רחבה היא באמת רחבה (תחשבו ח). האות י תופסת רוחב שונה מאשר האות ש ולכן, הרוחב בנקודות של רצף התוים יייייי שונה מהרוחב בנקודות של רצף התוים שששששש למרות שבמחרוזת הראשונה יש 6 תוים ובמחרוזת השנייה יש גם כן 6 תוים.
  • הרוחב בנקודות של האות a שונה מהרוחב בנקודות של האות A. אם תשתמשו באותיות גדולות באנגלית תוכלו להציג פחות תווים.
  • תו מודגש (bold) גם הוא תופס מעט יותר מקום מאשר אותו תו שאינו מדוגש, כך ע תופס יותר נקודות ברוחב מאשר ע. מכיון שגוגל מדגיש את מילות המפתח של ביטוי החיפוש במידה והן נמצאות בכותרת ו/או בתיאור הדף, הרי המשמעות היא שיוצגו פחות תוים.
  • גוגל "חותך" כותרת ארוכה מידי שאינה נכנסת לרוחב של 512 פיסקלים ומוסיף בסופה שלוש נקודות […] . גם שלושת הנקודות תוספת מקום וזה בא על חשבון תוים כי רוחב התצוגה נשאר אותו רוחב.
  • בדרך כלל רושמים את שם האתר בסוף הכותרת. מספר התוים של שם האתר משפיע על חישוב הממוצע במידה והוא חוזר בהרבה כותרות.
  • צירוף התוים גם הוא משפיע על הממוצע.

אז מה גילו הבדיקות שלי לגבי מספר התוים המוצגים של כותרת העמוד?

הבדיקות גילו כי:

  • הממוצע של רוחב תו בעברית בגודל 18px הינו 8.54834 נקודות.
  • הממוצע של רוחב תו בעברית בגודל 13px הינו 5.98515 נקודות.

המשמעות:

  • בכותרת יש אפשרות ל- 512 נקודות. 512 חלקי 8.54834 שווה 59 תוים
  • בתיאור הדף יש אפשרות ל- 923 נקודות. 923 חלקי 5.98515 שווה 154 תווים.

MOZ ערכו מחקר גדול שיותר ובשפה האנגלית והם ממליצים על כותרת עם 55 תוים, שהיא לטענתם בטוחה מספיק כדי שגוגל יציג אותה במלואה וללא חיתוכים.

איך שלא תסתכלו על זה, פחות תוים מוצגים בכותרת. הניסיון שעשיתי הוא ניסיון ראשוני בהתאם לשינויים שנערכו בגוגל וכל מה שעשיתי זה היה לעשות reverse engineering להחלטה של גוגל.

אז מה עושים? כמה תוים כותבים בכותרת העמוד?

היכנסו לגוגל ורשמו site:www.yourdomain.co.il . עברו על הכותרות שגוגל מציג כאשר אתם מנסים לאתר את הכותרות שגוגל קיצץ. שימו לב שלגוגל בענין קיצוץ הכותרת אין רחמים והוא מקצץ גם באמצע המילה.

אפשר להוריד תוכנה כמו Screaming Frog שכבר עודכנה לגבי השינוי ברוחב הכותרת. אם אתם עושים שימוש בכלי בחינה אחרים, עליכם לשים לב כי מרביתם עדיין לא עודכנו בנושא, כמו למשל Webceo עדיין ממליץ על 65 עד 70 תווים וכך גם raven שממליץ על 70 תוים בכותרת אבל 139 תוים בלבד בתיאור הקצר כדי "ללכת על בטוח".

title tag width in pixels

Meta dscription width in pixels

לבעלי אתר וורדפרס שהתקינו את Yoast SEO הבשורה היא ש- Yoast עדיין ממליץ על 70 תוים לכותרת ו- 156 לתיאור ולא עושה רושם שבעדכון הקרוב בחודש מאי 2014 נכלל שינוי המתייחס למספר התוים המוצגים בכותרת.

Wordpress SEO by Yoast

באתר של Michael Torbert המפתח של All In One SEO עדיין אין התייחסות לנושא.

לסיכום

קשה עכשיו, יותר מתמיד, לחזות איך יראו התוצאות (snippets) בדף תוצאות החיפוש. שינוי הרוחב הוא רק שינוי אחד מתוך מיגוון רחב של שינויים שגוגל עורכים בתוצאות החיפוש ומתייחסים לאלמנטים כמו: כוכבים/דירוגים, site links, טלפון, כתובת ועוד.

שתף אותי בבדיקות שערכת באתר שלך. האם האתר שלך מוכן לשינויים האחרונים בתצוגת תוצאות החיפוש?

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

8 comments

  1. תודה על המאמר!
    עשית לי סדר בעניין ועכשיו הנושא הרבה יותר ברור לי 🙂

    שאלתי היא: האם יש הבדל, מבחינת קידום או סריקה של גוגל, בשימוש בסימנים ( | ) או ( – ) בכותרת
    (חוץ מזה שזה גוזל פיקסלים)

    • שלום דנה ותודה על שאלתך,
      יש משהו מהעבר הרחוק בשאלתך. פעם היה דיון גדול לגבי סימן כזה או אחר בכותרת הדף, האם זה | או – או & ואולי גם סימנים אחרים.
      בזמנו שימש הסימן | כדי להפריד בין חלקי הכותרת השונים שהיו מורכבים מביטויי מפתח, לדוגמה: שולחן גינה | שולחנות גינה | שולחנות לגינה
      היום, אני חושב שזה יהיה בזבוז של מקום. הכותרת צריכה להיכתב כמו שצריך כדי שהגולש יוכל לקרוא אותה בקלות ולהידבק אליה, כותרת שתגרום לו ללחוץ על האתר בדף תוצאות החיפוש של גוגל.
      סימנים מיוחדים כמו סימן מסחרי R או סימן רשום C יכולים להיות, אבל כל השאר מיותר.
      מקווה שנתתי לך ערך בתשובתי

  2. טוב , אני חושב שהעובדים אצלי צריכים להתחיל להגיע למשרד עם סרגלים…

  3. תודה לזוהר אשר על המשמר
    שוב הצלחת גם לעדכן על השינוי בצורת החיפוש
    בגוגל וגם להסביר את משמעותו, ובקיצור לחדור
    למהות של "קיצור תולדות הקיצור".
    אז מה נשאר? לקצר את ניסוח הכותרות.

    • שלום חן, קופירייטר למקרים קשים,
      אכן המצב נעשה קשה יותר ויותר: קשה לצפות מה גוגל יציג בתוצאות החיפוש וגם יותר קשה לנסח כותרת קולעת, רלוונטית, מניעה לפעולה, מסקרנת וכל זאת ב-59 תווים או פחות וזה בדיוק המקום בוא אתה יכול להיכנס לתמונה.
      אז לאור המצוקה המסתמנת בשורת הכותרת והצורך של בעלי אתרים לכסח כותרות קיימות או לנסח מחדש, הנה אני מציע לך שיחד נכתוב מאמר על "איך כותבים כותרת ב- 59 תוים או פחות שמניעה לפעולה" (שם זמני). מה דעתך?

  4. מאמר נהדר והמשך ישיר לעוד מספר מאמרים בתחום.
    Screaming frog הוא כלי שמאפשר לבדוק וכל כלי ה- SEO למיניהם יצטרכו ליישר קו

    • שלום אנידור ותודה,
      אחד המאמרים שפורסמו על השינויים שחלו בתוצאות החיפוש של גוגל ובכללם על נושא השינוי במספר התוים בכותרת הוא שלך. הנה הקישור.
      במאמר שלך הבאת תמונות של לפני ואחרי השינוי ועוד כמה נתונים ששווה לקרוא,
      בהצלחה,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן