style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

קישורים web 2.0 האם הם עדיין עובדים?

John Mueller עובד גוגל פרסם תגובה בפורום כלי מנהלי האתרים של גוגל על האופן שבו גוגל מעריכה קישורי Web 2.0. ג'ון ענה לשאלה וכך הוא אמר: " We're already mostly ignoring those links (just like we're ignoring the "web 2.0" / Pinterest / YouTube / article / etc links)," ובעברית: "אנחנו (גוגל, ז.ע) כבר לרוב מתעלמים מקישורים אלה (קישורים מאתרי מאמרים, קישורים ממדיה חברתית – ז.ע) [כמו שאנחנו (גוגל) מתעלמים מקישורי Web 2.0 / פינטרסט / יוטיוב / מאמרים וכדומה]"
קישורי Web 2.0 לפי John Mueller
ועכשיו להסבר:
אין זה סוד שגוגל סורקת את האינטרנט ומחפשת, בין השאר, קישורים המפנים לאתרים אחרים. זהו סימן (סיגנל) ממש כמו הפנייה של לקוח וזהו הבסיס למנגנון הדירוג של גוגל בעבר, בהווה ואני יכול להניח שגם בעתיד.

גוגל חגגה לא מזמן יום הולדת 15 ומנגנון הדירוג שנקרא PageRank עבר מאז שינויים רבים ואינו דומה היום למנגנון הדירוג כפי שהופקד במשרד הפטנטים האמריקאי לפני יותר מ- 15 שנה.

אז מה היתה הלוגיקה של גוגל. סרג'י ולארי בנו תוכנת מחשב הסורקת את האינטרנט ומחפשת קישורים חיצוניים, קישורים לאתרים אתרים (בניגוד לקישורים פנימיים בין דפי האתר השונים). כל קישור זאת הצבעה, הצבעה במובן של הפנייה שיש איתה גם האצלה. קישור מאתר אחד לאתר אחר נחשב (בעיני גוגל) כהבעת אמון, כמו הערכה.

את המנגנון הזה לא המציאו בגוגל, הם לקחו שיטת עבודה מהאקדמיה ויישמו אותה בעולם דיגיטלי. השיטה הזאת אומרת שאם מישהו מצביע עליך (לא באופן אישי, אלא על התוכן שיצרת) סימן שהוא מעריך אותך וכאילו הוא מעביר לך חלק מהקרדיט שלו.

כאשר אתה קורא פוסט שלי ומוצא שיצרתי קישור לאתר אחר, אתה אומר לעצמך: אם זהר (עליו אני סומך, סתם בצחוק) מפנה לתוכן של מישהו אחר, אז סימן שהוא מעריך אותו ואפשר לסמוך גם עליו, זה כאילו האצלתי/העברתי חלק מהקרדיט שאתה נותן לי, למישהו אחר.

מהרגע שגוגל פרסמה את מנגנון הדירוג החל מרוץ מטורף של בעלי עסקים, בעלי אתרים ומקדמי אתרים ביצירת קישורים, מה שזכה לכינוי "בניית קישורים" או באנגלית Link Builiding אבל זה לא היה קל.

למה זה לא היה קל? זה לא היה קל כי לפני 15 וגם לפני 10 שנים לא היה יוטיוב (2005), לא היה פייסבוק (2006), לא היה פינטרסט (2010)… האינטרנט היתה Web 1.0 וזה דורש הסבר על מה זה Web 1.0.
Web 1.0 זהו הכינוי לאינטרנט שבו רק מפתחי / בעלי אתרים היו אלה שיכלו להוסיף תכנים באתר. מה כן יכלו הגולשים לעשות באתר? היה מנגנון הנקרא "ספר אורחים", ממש כמו "ספר מבקרים" בחגיגת הבר מצווה/חתונה בו האורחים (מי שרוצה כמובן) יכולים לרשום משהו, והיה פורום.

היום, כמעט בכל אתר יש אפשרות להוספת תגובות, יש אפשרות להעלות תכנים, לכתוב סטטוסים וזוהי כבר אינטרנט Web 2.0. יש אתרים שלמים שבעלי האתר לא רשמו בכלל תכנים או רשמו מעט מאוד למשל כמו יוטיוב. המפתחים של אתר יוטיוב העלו סרטון אחד או שניים, את כל שאר מיליוני הסרטונים צילמו והעלו הגולשים. מייסדי פייסבוק העלו פרופיל אחד או שניים ואת כל שאר הפרופילים והתכנים העלו כבר יותר ממיליארד משתמשים.

בעולם Web 2.0 נפתחו אתרי אינדקסים (Indexes), מאמרים (Articles), סימניות (social bookmarking) במאות ואלפים. בעולם ה- Web 2.0 הקלות של יצירת הקישורים פתחה את הסכר והרשת הוצפה בקישורים. מקדמי אתרים החלו ליצור קישורים בכל אתר בו הדבר אפשרי.

"הקלות הבלתי נסבלת של הקיום" הוא ספר של מילן קונדרה, שאם לא קראת אותו אני ממליץ בחום, אבל "הקלות הבלתי נתפשת של יצירת קישורים" גרמה לכך שהאינטרנט התמלאה בקישורים שעשו הרבה "רעש" במנגנון הדירוג של גוגל. אז מה הבעיה?

הכסף הגדול של גוגל בא מפרסום, ממערכת Google AdWords. למערכת הפרסום של גוגל יש נתח של 96% ברווחים של גוגל! מירב הכסף בא מפרסום בדף תוצאות החיפוש ולכן על גוגל להציג תוצאות איכותיות כדי שהגולשים ימשיכו להגיע, לחפש, ללחוץ וגוגל ימשיכו לעשות עוד ועוד כסף, הרבה כסף.

הבעיה היא שהקישורים שנמצאים עכשיו בכל מקום, מקשים על גוגל להבחין מהו קישור טוב וכל מה שגוגל עושה זה להילחם בכל אותם אלה שמנסים ליצור עוד ועוד קישורים מתוך כוונה ברורה לרמות את מנגנון הדירוג של גוגל.

לשידרוגים במנגנון הדירוג ובמלחמה בקישורי הזבל קוראת גוגל בשמות שונים כמו קפאין, פינגווין, פנדה – השמות לא משנים, המהות משנה: מלחמת חורמה בקישורי זבל.

בעידן Web 2.0 שניתן ליצור קישור בקלות מאתרי מדיה חברתית, פנתה גוגל אל בעלי האתרים וביקשה. אבל לפני שאגלה לכם מה היא ביקשה אני רוצה לדבר על אתרי מדיה חברתית.

בדרך כלל שמדברים על מדיה חברתית מדברים על פייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס אבל יש עוד הרבה מעבר לזה. אני רוצה, ברשותכם, להרחיב את ההגדרה של "מדיה חברתית" ולומר שכל אתר, בו ניתן להוסיף תכנים, בין אם אתם נדרשים להירשם או לא, גם הוא נכלל בהגדרה של מדיה חברתית ולכן כל בלוג, פורום, כל אתר בו אפשר להוסיף תוכן משלכם נכלל בהגדרה זו.

פתאום נהיה קל, קל מאוד, ליצור קישורים ובמיוחד שלהקים בלוג זה עניין של 2-3 לחיצות עכבר כמו וורדפרס, הרשת החלה להתמלא בקישורי זבל. בצר לה, גוגל, פנתה לבעלי אתרים Web 2.0 וביקשה מהם לסמן את הקישורים שיוצרים הגולשים במאפיין rel=nofollow שמשמעותו היא שבעל האתר מודיע לגוגל שאין לו אחריות על הקישור וכי את הקישור הזה לא הוא יצר, אלא גולש.

הלקוח שרואה את הקישור לא רואה את המאפיין rel=nofollow. הקישור פועל, כלומר לחיצה עליו מביאה את הגולש למשאב (דף, תמונה..) אליו מפנה הקישור, אבל גוגל רואה שזהו קישור nofollow.

כל הקישורים מיוטיוב, פינטרסט, קישורי תגובות בוורדפרס, מהפורומים של תפוז ואחרים הם קישורי nofollow.

דבר אחד ברור: גוגל רואה את הקישור. כמה שווה קישור nofollow בעיני גוגל? האם גוגל סופרת קישורי nofollow? כנראה לעולם לא נדע.

האם זהו סופו של הקידום האורגני SEO? לא
האם צריך להפסיק לבנות קישורים? לא
האם יש דרכים נוספות ליצירת קישורים מעבר לבניית קישורים? כן

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

האתר הנוכחי מגביל אותך? מרגיש שהאתר הנוכחי 'מגמגם' ופוגע ביכולת השיווק שלך באינטרנט? מפחד לעשות את השינוי הנדרש באתר? מחפש מישהו איתו תוכל להתייעץ?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ הדרכה וליווי לעסק שלך באינטרנט כדי שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך.

צלצל עכשיו 09-8910462 כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות לאתר, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן