style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}
אנשי עסקים מגששים בחשכה אחר מילות מפתח שעכשיו הם Not Provided

4 דברים שמונעים מהאתר שלך לעשות יותר

לא משנה כמה תתאמץ להביא תנועה מכל מיני מקומות לאתר שלך: פייסבוק, רשימות תפוצה, פרסום ממומן, קידום אורגני וכדומה. אם האתר שלך לא גורם ללקוחות להישאר באתר שלך כדי שתהיה להם הזדמנות לפנות, אז כל זה היה לשווא.

מוכנים? אני הולך להראות לכם משהו ואחר כך נדבר עליו. מוכנים?

אני מבקש שתענו על השאלות הבאות:

  • כמה מכם ראו בתמונה משאית?
  • כמה מכם ראו מכונית?
  • כמה מכם לא בטוחים במה שראו?

מחקרי שימושיות באינטרנט מהתקופה האחרונה מראים שהלקוחות נותנים לכם 4 שניות, כן הגולשים מקצים 4 שניות מזמנם כדי להחליט האם האתר שלכם מעניין אותם או לחזור לגוגל.

את המכונית ראיתם למשך 4 שניות וזה הספיק לכם לזהות את מה שהראתי לכם. זה היה מבחן קל.

מוכנים? אנחנו יוצאים לעוד מבחן של 4 שניות אבל הפעם על אתר אמיתי.

עכשיו, לאחר שראיתם את האתר למשך 4 שניות, אני מבקש שתענו על 3 השאלות הבאות:

  • על מה האתר?
  • מה תפס את עיניכם?
  • מה צריך לעשות עכשיו?

במאמר זה אציג בפניכם את ארבעת הדברים שבגללם לא מגיעה יותר תנועה לאתר שלכם ואין יותר פניות ו/או מכירות. 4 הדברים שמונעים מהאתר שלכם לעשות את מה שהוא יכול לעשות עבורכם.

1# בעיות טכניות באתר

יש לבעיות הטכניות מספרים כמו 404, 301, 302, 500 וכך הלאה. מספרים אלה הם התשובה לבקשת מחשב הלקוח להציג דף או תמונה מהאתר הנמצא במחשב שרת.

אתן דוגמה. נניח אתם יושבים מול המכשיר שבאמצעותו אתם גולשים באינטרנט, בין אם זה מחשב שולחני, טאבלט או מובייל, אתם פותחים את הדפדפן ומקלידים את הכתובת של אתר ynet אותו אני מניח שאתם זוכרים בעל פה ולוחצים בצע (Go).

ברגע זה תוכנת הגלישה, הדפדפן, יצרה בקשה לקבלת מידע מהשרת עליו נמצא אתר ynet. התשובה היא דף אינטרנט הקרוי גם דף HTML שמחשב השרת מעביר למחשב הלקוח.

עכשיו, נניח לרגע שהדף המבוקש לא נמצא, קורה! במקרה זה השרת יחזיר בתשובה שגיאה 404, תשובה שמשמעותה: "דף זה לא נמצא" או באנגלית Page Not Found.

דף שגיאה 404 עם הומור

כמו המספר 404 יש מספרים אחרים וזה לא המקום לתת את הרשימה המלאה ומי שמתעניין בה יוכל למצוא אותה כאן, אבל אני רוצה לדבר על המשמעות של המספרים האלה שהשרת מחזיר כתשובה.

לא כל התשובות שמחזיר השרת הן בסדר, למעשה ההיפך הוא הנכון, מרביתן מעידות על המצאות בעיה/כישלון: זה חסר/לא נמצא, פעולה זאת נכשלה בגלל וכדומה.

לא לכל הבעיות יש משמעויות גוגליות במובן של קידום האתר. יש בעיות שהן יותר משמעויות כלפי הלקוח. אם הזכרתי קודם את 404, זה קודם כל פוגע בלקוח המנסה לשווא להגיע למשאב (דף, תמונה) שאינו קיים בכתובת שהוא אמור להימצא. במילים אחרות, הלקוח לחץ על קישור, בין אם זה באתר שלך או באתר אחר שהקישור מוביל אליו ונענה בתשובה 404 – כמה זה עצוב! מבחינת המשתמש, כמובן.

גוגל טוענים ששגיאה 404 לא מפריעה לקידום האתר ועל כך יש לי לומר מספר דברים:

האחד, אם 404 לא היה חשוב לגוגל אז הם לא היו טורחים להציג אותו בכלי מנהלי האתרים של גוגל Search Console.

השני, אם לקוחות רואים את ההודעה "דף זה לא נמצא" הם מתאכזבים, זה פוגע בחוויית המשתמש שלהם והם נוטים לעזוב מהר יותר את האתר ו/או לא לחזור אליו שוב וזה פוגע בקידום האתר כי לאיתותים חברתיים יש מקום הולך וגדל בחשיבותו באלגוריתם דרוג האתרים של גוגל.

בואו נתקדם לעוד סיבה נוספת המונעות מהאתר שלכם לעשות יותר.

2# האם האתר שלכם נצפה בכל המכשירים?

כשאני מדבר על מכשירים, אני מדבר על מחשבים שולחניים, מחשבים ניידים, טאבלטים, סמארטפונים למיניהם עם מסכים בגדלם שונים, עם קצבים שונים של תקשורת.

נכון לאמצע שנת 2014 אחוז הגולשים בטלפונים חכמים מגיע כבר לעשרות אחוזים. אצל לקוחותי הפועלים בשווקים שונים, אני יכול לראות בין 25% ועד 55% מהתנועה לאתר הנעשית באמצעות מכשיר סמארטפון כמו אייפון, גלקסי ואחרים.

לגוגל יש הרבה יותר נתונים ממני והיא רואה איך השימוש בניידים עולה וכך גם מספר החיפושים הנעשים מסמארטפונים. באמצע ינואר 2015 החלה גוגל לשלוח הודעות אזהרה למנהלי אתרים עם הכותרת תיקון בעיות של שמישויות בניידים וגם קבעה תאריך יעד: 21 לאפריל 2015 בו היא תחל להציג יותר תוצאות מותאמות מובייל בתוצאות החיפוש בנייד.

מחשב שולחני, טאבלט, מחשב ניידאתם מבינים? כל גולש שלישי ואולי כל גולש שני באתר משתמש בסמארטפון.

40% מהישראלים עושים שימוש במובייל להשוואת מחירים לפני רכישה בחנות – לעומת 35% בארה"ב, 20% בצרפת ו- 14% בגרמניה, והאתר שלכם?

כל אתר נראה במובייל, אבל השאלה היא איך הוא נראה?

אם האתר מופיע אבל בקטן, קשה עד בלתי קריא – זוהי חוויית משתמש גרועה, שלא לדבר על שעכשיו צריך ללחוץ, צריך לטרוח כדי להבין ולעשות ולהתחיל להגדיל להזיז… ללקוחות אין זמן וגם אין סבלנות לאתר שכזה והם נוטשים ואתם איבדתם את ההזדמנות להציג את העסק, המוצר ו/או השירות שלכם בפניהם.

מחקרים מראים כי לפחות 70% מהגולשים ינטשו את האתר אם הוא לא Mobile Friendly, או במילים אחרות: אתם תאבדו 2/3 מהלקוחות שלכם הגולשים לנכסים שלכם באינטרנט באמצעות מובייל אם האתר שלכם לא מותאם.

אני חוזר עוד פעם לצורך הדגשה ואומר כי כל אתר נראה במובייל, אבל זה לא בהכרח אומר שהוא אתר מותאם מובייל! כאן תוכל למצוא מיעד נוסף איזה אתר מובייל מתאים לעסק שלך.

דברתי קודם על כך שהנכסים שלכם באינטרנט צריכים להיות מותאמים למובייל, אבל מה הם הנכסים? ובכן, הנכסים שלכם באינטרנט כוללים לא רק את האתר שלכם, אלא גם את דפי הנחיתה שלכם ואת המיילים שאתם שולחים ללקוחות.

הנה לפניכם דוגמה של נכסים שאינם מותאמים למובייל (מימין) ולידם נכסים המתאימים למובייל (משמאל/למטה):

מייל לא רספונסיבי
מייל רספונסיסבי - מתאים לרוחב המסך
אתר לא מותאם מובייל
אתר מותאם מובייל

3# האתר כמו ברושור

כל חברה מכובדת מפיקה קטלוג מודפס של שירותים ומוצרים ואני בטוח שגם לכם, מנהלי חברות, יש יותר מחוברת אחת המשמשת אתכם בפגישה עם לקוחות, תערוכות וכנסים ושאר צרכים שיווקיים.

אתרים רבים נראים כמו ברושור או ספרון. פשוט לקחו את הקטלוג או הספרון והעלו אותו כמעט בהעתקה 1:1 לאינטרנט. זה לא עובד!

הלקוחות, הם יכולים להיות אותם לקוחות, אבל כשהם בסיטואציות שונות: פגישה פנים מול פנים, תערוכה, מייל או גולשים באינטרנט – הם מתנהגים שונה ולא רק בגלל שהם יושבים אחרת.

איך יושבים מול מחשב? הגב כפוף קדימה. היד על העכבר ובכלל הסיטואציה הכללית היא של הפרעת קשב וריכוז: הנייד בכל רגע עשוי להשמיע קול של קבלת שיחה או SMS, בכל רגע עשוי לקפוץ חלון "קיבלת מייל", תזכורת מתוכנת ה- CRM קופצת על המסך ובכלל הכול נמצא במרחק לחיצת עכבר.

אני רואה הרבה פעמים שבעל העסק מנסה למכור, לפעמים למכור בכוח, אבל זה לא נכון, זה מבריח לקוחות. האתר צריך לפתח יחסים עם הלקוח הפוטנציאלי ופיתוח היחסים מתחיל בכך שבעל העסק מבין שרכישה או פנייה היא תהליך שתחילתו במודעות שהביאה את הלקוח לאתר וסיומה ברכישה, אבל בדרך יש עוד כמה שלבים, שדרך אגב שונים משוק לשוק ומוצר למוצר וכמובן שונים משירות לשירות ובכל שלב הלקוח רוצה מחפש משהו אחר ואנחנו צריכים להציג לו משהו אחר.

מישהו מכם קנה מכונית ממודעה בעיתון? בוודאי שלא, יש פה תהליך שמתחיל בקריאת המודעה אבל נמשך בשיחת טלפון ממשיך בנסיעת מבחן, ביקור באולם התצוגה, קבלת הצעה, ישיבה עם מנהל מכירות וכדומה. אם המוכר ינסה לקצר תהליכים הוא יפסיד לקוחות, לא בגלל שהלקוחות לא רוצים לקנות אלא בגלל שאופי המכירה לא מתאים לשלב בו הם הלקוחות נמצאים.

בעל העסק הוא הדבר האחרון שמעניין את הגולש המגיע לאתר. אולי זה יפתיע אתכם, אבל גם שאתם גולשים לאתרים אחרים, מה שמעניים אתכם זה… אתם. הוא לא בשביל בעל העסק. הוא בא בשבילו, לפתור את הבעיה שלו. הבעיה שלו יכולה להיות כי כואב לו הגב, כי מכאיבים לו בכיס תשלומי המשכנתא, יכול להיות שיש לו בעיה אחרת הדורשת פתרון וזה מה שהוא מחפש באתר. יש לו צורך והוא מחפש מענה ואם הוא לא ימצא את הפתרון לבעיה או מענה לצורך באתר שלכם הוא ימצא באתרי המתחרים.

ברושור כמו זה שדוחפים לנו בתיבת הדואר הוא אחד לכולם. זה מתאים? לא! לקוח רוצה להיות מיוחד, הוא רוצה לקבל יחס מיוחד ועם זאת הוא רוצה להיות משוייך לקבוצה הקובעת את מעמדו בחברה וכול זה צריך לבוא לידי ביטוי. אנחנו חייבים לעשות זאת.

כשאתם נכנסים לחנות בקניון, מיד המוכר בחנות מזהה אתכם לפי מין, גיל, מראה (לבוש, תסרוקת) ומיד יכול להתאים את הפנייה שלו. אני לא רוצה להיכנס לסטיגמות ומתנצל מראש אם אפגע במישהו אבל נראה לי שההתייחסות לגבר צעיר לבוש היטב, הנכנס בקומה זקופה לחנות, ועל ידו הימנית ענוד שעון יוקרתי תהיה אחרת מההתייחסות לגבר באותו גיל הלבוש גי'ינס וטי-שירט, בלתי מגולח (למרות שיכול להיות שהוא מולטי-מיליונר). נכון? אבל איך עושים זאת באתר כאשר לא רואים את הלקוח בעיניים?

4# אין נתונים מובנים

אם אתם תעזרו לגוגל לסרוק וגם להבין את מה שהוא קורא באתר שלכם, אז גוגל יצ'פר אתכם על ידי כך שיציג את התוצאות מהאתר שלכם יותר גבוה, כי הוא בטוח במה שהוא מציג.

גוגל סורק את פיסות הנתונים (אני קורא לתכנים שלכם נתונים ולא מידע) באתר שלכם וצריך להבין מה הוא קרא. נניח הדף מתחיל בטקסט מסויים: האם זאת כותרת? האם זה שם של מוצר? האם זה שם של אדם? האם זה של אירוע? ארגון? ספר?

גוגל מבקש שתעזרו לו ולכן כאשר הוא יסרוק את התכנים וימצא שאתם הגדרתם לו שזה שם מוצר וזה שם מנהל וזה שם החברה הוא רק יודה לכם ויצ'פר אתכם במיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש.

אם אתם רוצים שגוגל יציג אתכם בפני הלקוחות שלו, כדאי שתכינו את האתר לפי ההוראות של גוגל כדי שגוגל יוכל לסרוק וגם להבין את מה שרציתם שיבין.

איך מוצגת כותרת בעיתון? גופן גדול, בולד ואולי גם צבע. איך מוצגת כותרת בדף אינטרנט? גופן גדול, בולד ואולי גם צבע. זאת כותרת רק עבור הלקוחות שעיניהם בראשם, כי גוגל לא רואה גודל ואם לא יהיה קוד מסביב לאותו טקסט כותרת שיאמר לגוגל שזאת כותרת, אז גוגל לא ידע שזאת כותרת ולא ייתן לטקסט את החשיבות שמגיעה לו בגלל היותו כותרת וכותרת חשובה יותר.

זה יקפיץ את מספר הגולשים לאתר ואת מספר הפניות אליכם, ואני רוצה לספר לכם איך אתם יכולים ללמוד איך להקפיץ בקלות את מספר החשיפות שיקבל האתר שלכם בגוגל ולהגדיל באופן משמעותי את מספר הפניות אליכם ומספר הקניות באתר שלכם.

אני רוצה לספר לכם על אבחון אתר. זהו דו"ח מיוחד שפיתחתי שסוקר את האתר שלכם: מוצא מה בסדר ומה דרוש תיקון, שינוי או עדכון כדי שהביצועים של האתר שלכם ישתפרו ויגדילו לכם את מספר הפונים והרכישות באתר.

דוח אבחון אתר

אז אם את או אתה, רוצה לדעת איך להביא יותר גולשים מגוגל ואיך להפוך את הגולשים באתר שלך ללקוחות, אתה צריך דו"ח אבחון אתר שילמד אותך מה צריך לעשות באתר שלך כדי לשכנע אנשים לפנות אליך או לקנות ממך. אתה רוצה להפוך את האתר שלך לכלי מכירות יעיל ואפקטיבי, אז אתה רוצה לקבל ממני את הדו"ח החשוב הזה.

תרשה לעצמך לקנות את דו"ח אבחון אתר שאני אערוך עבורך, מפני שהוא יעזור לך לראות בעצמך איך אתה יכול לשפר בקלות את האתר שלך ולהפוך אותו לכלי שיווקי עוצמתי.

בדוק את האתר שלךעם דו"ח אבחון אתר תבין: מה צריך להיות בדף הבית ואין באתר שלך? מה צריך לעשות באתר כדי שהגולשים יגיעו להיכן שאתה רוצה שיגיעו ויעשו את מה שאתה התכוונת שיעשו: ימלאו טופס, יצרו קשר, ירכשו. תבין למה הלקוחות נוטשים את האתר שלך ומה מפריע או חסר להם? יובן לך למה הלקוחות מתקשים, כן מתקשים, ליצור איתך קשר? תלמד איך לגרום ללקוחות לבטוח בך ולסמוך עליך? כן, זאת שאלה חשובה שהרבה בעלי עסקים שואלים אותי. יוסבר לך הפירוט מדוע גוגל לא מבין על מה האתר שלך? תלמד מה צריך לעשות כדי שגוגל ישמח להציג אותך בפני עוד ועוד לקוחות פוטנציאלים ועוד ועוד הרבה נושאים חשובים מאוד.

דו"ח אבחון אתר מיועד לכל בעל אתר או בעל עסק שרוצה להביא לעסק שלו עוד לקוחות ולעשות עוד הכנסות. הדו"ח הזה הוא דו"ח אמיתי על האתר שלכם, על הנכס שלכם על התשתיות והתכנים של האתר שלכם.

הדו"ח מרכז בתוכו ידע וניסיון רב ערך לכל בעל אתר ולכל בעל עסק. מי שיקבל את דו"ח אבחון אתר לידיו ויפעל, יצליח מיידית להגדיל את תנועת הלקוחות מגוגל ויצליח לשפר לגרום ליותר לקוחות לפנות או לקנות.

הידע שאתה תקבל ותלמד מהדו"ח יעזור לך להבין, יעזור לך לפעול גם אחרי שתיישם את הדו"ח בהתנהלות העסקית השיווקית באתר שלך.

אם אתה שוקל להשקיע באתר שלך, באיזה שהוא סמינר או קורס או יום עיון או הדרכה השנה, זה הדבר שבו אתה צריך להשקיע. כי לא משנה כמה תתאמץ להביא תנועה מכל מיני מקומות לאתר שלך. אם האתר שלך לא גורם ללקוחות לפנות, אז כל זה היה לשווא. ההשקעה שלך בדו"ח אבחון אתר תחזיר עצמה במהירות.

אז תרשה לעצמך להשקיע בעסק שלך ובעצמך וקנה את דו"ח אבחון אתר.

אז אם אתה רוצה לקבל ממני דו"ח אבחון על האתר שלך, תרשה לעצמך לעשות את ההחלטה החשובה הזאת, ולהזמין את הדו"ח עוד היום. זוהי השקעה שהיא הוצאה מוכרת לעסקים. אתם משקיעים בעסק שלכם, אתם משקיעים בעצמכם ומקבלים בחזרה ממס הכנסה, אז תשקיעו בעצמכם.

מי שרוצה לשפר את יעילות האתר שלו והעסק שלו שיילחץ על הלחצן כאן למטה.

לחץ כאן לפרטים על אבחון אתר

אני רוצה שתחשבו כמה עוד לקוחות יגיעו לאתר שלכם לאחר שתיישמו את הדו"ח, תחשבו כמה מוצרים נוספים תמכרו?

למה זה כל כך יקר?

מי שלא יכול להרשות לעצמו דו"ח אבחון אתר במחיר שכזה, אז כנראה השרות הזה לא מיועד עבורו. אני מצטער. השרות שלי מיועד למי שרוצה להשקיע בעצמו, בעסק שלו, באתר שלו וגם לראות תוצאות.

אני רוצה לחזור ולהדגיש שהזמנת הדו"ח כשלעצמה לא תביא שיפור. העשייה היא שעושה את ההבדל.

מי עושה את דו"ח אבחון האתר?

הדוח נעשה על ידי, מה שנקרא: אישית צוות אוויר. אני אעבור על האתר שלכם ואמצא את כל השגיאות, אעיר את כל הערות ואמליץ על מה שנדרש כדי שלאתר שלך יגיעו יותר גולשים ויתבצעו יותר המרות.

האם ההשקעה בדו"ח אבחון האתר היא ההשקעה הנדרשת היחידה?

שאלה יפה. אם יש בעיה במכונית, ניגשים למוסך לבצע אבחון. האם בזה נפתרה הבעיה? התשובה היא לא. אבחון שלעצמו אינו הפתרון, הוא התחלה של הפתרון. אותו דבר באתר. דו"ח אבחון אתר שאתן על האתר שלך, הוא דו"ח של מה צריך לעשות כדי להביא יותר לקוחות מגוגל וכדי ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

הדו"ח המפורט והחשוב יסביר לך מה הבעיה, מה צריך לעשות כדי לפתור אותה בשפה פשוטה וברורה עם הנחיות מתאימות לביצוע.

אם תיישם את כל ההמלצות שבדו"ח שלי, תגיע יותר תנועה לאתר, יהיה שיפור בדירוגים בתוצאות החיפוש של גוגל ויהיו יותר פניות.

 

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן