style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

איזה אתר מותאם למובייל מתאים לעסק שלך?

אם אין לך, עדיין, אתר מובייל סלולרי, השאלה היא לא "האם צריך לבנות אתר מובייל?" אלא "איזה אתר מובייל צריך לבנות לעסק שלך?"

הצרכנים של היום מתחברים לאינטרנט ולעסק שלך במסכים מכל הגדלים והסוגים. זאת היא הזדמנות עצומה עבורך רק כאשר יש לך אתר אינטרנט שנועד לתת ללקוחות את מה שהם צריכים במכשירים בהם הם משתמשים: טלפונים חכמים, פאבלטים (סמארטפונים עם מסך של "5 ומעלה), טאבלטים, מחשבים ניידים, מחשבים שולחניים, טלוויזיה חכמה ועוד.

עדכוני ינואר 2018:

  • החל מחודש יולי 2018 תפעיל גוגל עדכון הנקרא Speed Update שישפיע על דירוג האתרים בדף תוצאות החיפוש בנייד.
  • בכלי בדיקת מהירות של גוגל PSI – PageSpeed Insight נוספו עוד 2 פרמטרים והם: FCP ו- DCL שמודדים למעשה את הרגע הראשון בו המשתמש יכול להתחיל לראשונה לתפעל את הדף. זה אומר שהאתר שלכם, בעיקר במובייל, צריך להיטען מהר ולתת ללקוח אפשרות לנווט, לגלול כי אחרת זה יגרום ללקוחות לנטוש את האתר.

עדכון 23 לאוגוסט, 2016 – גוגל הודיעה כי היא תסיר את הכיתוב "מותאם לנייד" בדף תוצאות החיפוש במובייל עד סוף שנת 2016.

עדכון 23 לאוגוסט, 2016 – גוגל הודיע כי חלונות קופצים באתר מובייל פוגעים בחוויית המשתמש. לפיכך, אתר מובייל שיש לו חלונות קופצים יענש על ידי גוגל.

עדכון 12 למאי 2016 – גוגל הודיעה כי היא נותנת יותר משקל לתאימות של דף למכשיר נייד בתוצאות החיפוש של גוגל בנייד. על הגדלת המרכיב של תאימות לנייד הודיעה גוגל כבר בחודש מרס השנה ועתה, 3 חודשים לאחר מכן, היא מוציאה אותו לפועל.

עדכון 21 מאי, 2015: גוגל מכריזה על שינוי אלגוריתמי הנותן "דחיפה מעלה" לדפים המותאמים לנייד בתוצאות החיפוש של גוגל לנייד. שינוי זה זכה לכינוי Mobilegeddon
תוכן עניינים:
הדרך להגדלת הכנסות בעסק שלך היא באמצעות אתר מובייל סלולרי
אנחנו חיים בסביבה מרובת מסכים
האם האתר שלך נצפה בכל המכשירים?
כל אתר ניתן לראות במובייל, השאלה היא איך הוא נראה?
גוגל רוצה לוודא שהלקוחות שלה מקבלים שירות מעולה בכל מכשיר בו הם גולשים
לגוגל יש בעיה במתן חוויית משתמש טובה ללקוח
סוגים של אתרי מובייל
  RWD – Responsive Web Design
  Responsive Hybrid Web Design או Dynamic Serving
  Parallel / Separate Mobile Site
  השוואה בין סוגים אתרי מובייל
עכשיו מסתבר שלגוגל באמת אכפת מאתר המובייל שלך
שאלון
חומר קריאה נוסף

הדרך להגדלת הכנסות בעסק שלך היא באמצעות אתר מובייל סלולרי

דרך לייצר הכנסות או להגדיל את ההכנסות שלך באינטרנט עוברת דרך אתר מותאם מובייל או יותר נכון לומר: אתר המתאים לכל מכשיר ולכל רוחב מסך.

במאמר זה אבחן את המבנים השונים המתאים לבניית אתרים המיועדים לסביבה של ריבוי מסכים עם דגש על הדרך העדיפה על פי גוגל.

תנועת אורגנית היא עדיין מקור עיקרי של מבקרים באתר שלך. כשאני מדבר על תנועה אורגנית זאת כמובן תנועה מדף תוצאות החיפוש של גוגל (SERP), אבל גם תנועה מהסטטוס שלך בפייסבוק היא תנועה אורגנית, תנועה שמקורה בתגובה לפוסט שפירסמתם בבלוג אחר היא תנועה אורגנית וכך גם תנועה מיוטיוב.

בסופו של דבר, את הלקוחות שלך אתה מביא לאתר שלך, לנכס שלך באינטרנט כי רק שם אתה יכול להמיר אותם, לקרב אותם אליך ולקדם אותם בתהליך הרכישה של המוצרים והשירותים שלך.

המצב רק ילך ויעשה מורכב יותר: יהיו יותר מסכים, יהיו יותר גדלים ויותר אפשרויות.

גדלי מסכים של מכשיר iPhone בגרסאות שונות
עובדה היא שאנחנו מקושרים לאינטרנט באופן תמידי, בין אם זה במחשבים בבית, מחשבי המשרד או המכשירים הניידים איתם אנחנו מסתובבים. לא צריך לעשות משהו מיוחד כדי להתחבר לאינטרנט, כולנו פשוט מחוברים 24 על 7 על 365 ימים בשנה, כל הזמן בכל מקום.

המצב הזה של חיבור תמידי ורציף לאינטרנט מהווה הזדמנות בשבילך להגיע ללקוחות בכל מקום, בכל רגע, אם כאמור יש לעסק להציע אתר המתאים למכשיר ולגודל המסך.

עסקים צריכים ליצור אתרי אינטרנט שיתאימו לצרכים של הלקוחות בכל מסך החל ממסך רחב של מחשב שולחני, SmartTV ועד וכולל מכשירים המוחזקים ביד כמו טאבלטים, פאבלטים, סמארטפונים, ובעתיד נראה גם מכשירים לבישים כמו Google Glass, שעונים ועוד.

"90% מצריכת התקשורת שלנו מתרחש מול מסך" טוען מחקר שנעשה על ידי גוגל. "צרכנים עושים שימוש בטלפונים חכמים, טבלאטים, מחשבים וטלביזיות, שהם לומדים להשתמש במכשירים אלה יחד כדי להשיג את מטרותיהם. הדילוג בין מסך למסך הופך במהירות לנורמה."

הדרך להביא תנועה לאתר שלך ולייצר הכנסות באינטרנט עוברת דרך אתר מותאם לסלולר ולמעשה לכל מכשיר, כדי שהלקוח יחווה את אותה החווייה כאשר הוא גולש בכל מקום ובכל מכשיר אשר ברשותו. לפיכך, אתר מותאם למובייל יכול להשפיע על דרוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגל ועל ההכנסה שלך.

בפרסום רשמי של גוגל בבלוג מנהלי אתרים בסוף חודש פברואר 2015, קבעה גוגל את ה- 21 לאפריל 2015 כנקודת מפנה. החל מיום זה, תציג גוגל יותר תוצאות של אתרים מותאמים לנייד בתוצאות החיפוש במובייל. הודעה זו באה לאחר חודש וחצי של "הפצצה" בו גוגל שלחה הודעות אזהרה בנוסח תיקון בעיות של שמישויות בניידים במייל ודרך כלי מנהלי האתרים (שביום נקרא Search Console).

המשמעות היא אחת: אתרים שאינם מותאמים מובייל יעלמו בהדרגה מתוצאות החיפוש של גוגל. עכשיו, יותר מתמיד, אין מקום לדחיות נוספות. בעלי עסקים שידחו את התאמת האתר לנייד ימצאו שגוגל מביא להם פחות תנועה ככל שהשימוש במכשירים ניידים יגבר וכל הסימנים מראים שכך יהיו פני הדברים.

אנחנו חיים בסביבה מרובת מסכים

בעלי עסקים רבים לא יודעים מה לעשות בכל הקשור לנראות שלהם במובייל ואני מקווה שהמאמר הזה יעזור לך למצוא את הגישה שעובדת הכי טוב עבור העסק שלך.

אין פתרון אחד המתאים לכולם וזה נכון גם לאתר האינטרנט שלך. אראה לך מגוון רחב של דרכים ליצור אתר המתאים לכל המכשירים שעובד בצורה חלקה עבור הלקוחות שלך, אדבר על היתרונות, על החסרונות ועל המשמעויות לעסק שלך.

עבור רוב האנשים היום, סביבה של ריבוי מסכים אינה מהפכה אלא דבר שבשגרה. אנשים משתמשים במכשיר הנמצא בהישג יד באותו הרגע, זה יכול להיות המחשב במשרד, הטאבלט ברכבת, הטלפון החכם במהלך הקניות, המסך במכונית. בכל מקום.

לקוחות שפועלים עם מסך בגודל "7 (אינץ') ומטה (לא טאבלט, לא מחשב נייד, לא מחשב שולחני) לא רוצים להתעסק או יותר נכון להיאבק עם התצוגה, הם לא רוצים להגדיל ולמזער בשתי אצבעות, הם לא רוצים לחכות עד שהאתר יטען.

אתר מותאם לנייד הוא למעשה אתר מותאם לכל גודל מסך צריך להיות חלק מהתכנית השיווקית שלך, זה דורש תכנון, השקעה וכמובן את הכלים הנכונים.

המכשיר נייד הוא חוויה בפני עצמו, עם מסך קטן יותר, מימשק מגע במקום עכבר ועם יכולות נוספות כמו GPS, מצלמה, מיקרופון ולכן בעוד משתמשים במחשב שולחני יושבים מבלי לזוז מאחורי שולחן במהלך שעות העבודה, הרי המשתמשים במובייל נמצאים בכל מקום, בכל זמן ובתנועה מתמדת. הנייד תמיד עליהם שהם יושבים, עומדים, צועדים, רצים וגם שוחים.

בניית אתר מובייל סלולרי שווה את המאמץ, כי זוהי דרך חיונית כדי לחזק את המותג שלך, לטפח קשרי לקוחות מתמשכים ולפתח את העסק שלך.

אתר מובייל הכרחי לייצור ההכנסות שלך באינטרנט. נקודה. זהו אחד מתוך ארבעת המעצורים שמונעים מהעסק שלך לעשות יותר באינטרנט.

האם האתר שלך נצפה בכל המכשירים?

כשאני מדבר על מכשירים, אני מדבר על מחשבים שולחניים, מחשבים ניידים, טאבלטים, פאבלטים, סמארטפונים למיניהם עם מסכים בגדלים שונים, עם קצבים שונים של תקשורת.

השימוש במובייל שנה אחר שנה לעומת שימוש במחשבים שולחנייםמקור

אחוז הגולשים בטלפונים חכמים מגיעה כבר לעשרות אחוזים. אצל הלקוחות שלי הפועלים בשווקים שונים, אני יכול לראות בין 45% ועד 60% מהתנועה לאתר נעשית באמצעות מכשיר סמארטפון כמו אייפון, גלקסי ואחרים.

אתה מבין? כל גולש שני באתר שלך משתמש בסמארטפון. את הנתון הזה באתר שלך תוכל לבדוק באמצעות תוכנת Google Analytics.

והאתר שלך?

כל אתר ניתן לראות במובייל, השאלה היא איך הוא נראה?

אם אתה רואה את האתר שלך במובייל באופן מכווץ זוהי חוויית משתמש גרועה, קשה עד בלתי ניתן לקרוא, שלא לדבר על ללחוץ, צריך לטרוח כדי להבין מה לעשות ואז להתחיל להגדיל להזיז את המסך עם האצבע. האצבע במובייל נועדה לגלול מטה/מעלה או לדפדפף (דפים שלמים, כמו בספר) ימינה/שמאלה ולגעת.

אבל הדברים מסובכים הרבה יותר, יש פה ענין לא רק במכשיר שקובע את רוחב המסך (אייפון, סמסונג, LG, Xiaomi, וואווי וכדומה על גירסאותיהם השונות), אלא גם של מערכת ההפעלה (Windows, MAC OS x, iOS על גירסאותיהם השונות) וגם של הדפדפן (Chrome, IE, Opera, Safari, FireFox ואחרים על גירסאותיהם השונות).

אם תחשב את מספר האפשרויות תקבל מספר גדול מאוד שמבחינות רבות תוכל להתייחס אליו כמספר אין סופי.

צירופים של גדלי מסכים ומכשירי מובייל

באתרים הבאים תוכל לנסות לבחון את האתר שלך וכיצד הוא נראה במכשירים ניידים ולא רק בסלולרי שברשותך:

browserstack.com/screenshots

crossbrowsertesting.com

בואו נוודא שאנחנו מדברים על אותו דבר ונתחיל להבין למה Mobile SEO כה חשוב עכשיו:
חיפוש – מובייל הוא מחשב מחובר לאינטרנט הנמצא ברשותנו בכל רגע, בכל מקום. אנשים מחפשים מענה לצרכים ספציפיים שלהם שהם נמצאים בדרך, בקניות, מחוץ למשרד, למעשה בכל מקום ורגע של עבודה או פנאי.

מהירות – החיבור לאינטרנט הוא אלחוטי בין אם זה גלישה דרך ספק הסלולר או Wi-Fi. אנשים לא אוהבים להמתין ומצפים שהאתר יעלה מהר, מהר מאוד.

התנהגות גולשים – משתמשים במובייל צורכים תוכן באופן שונה עם הטלפונים הניידים שלהם וזקוקים לאתרי אינטרנט המוכנים לענות על צרכים אלה. למובייל יש מסך מגע ולרוב המחשבים השולחנים הפעילות היא באמצעות העכבר. מעבר לכך שאנחנו בוחרים באמצעות העכבר אפשר רק להציב את הסמן מעל, ולזה קוראים onmouseover, כדי שמשהו יתרחש כמו גלילת תפריט או שינוי כלשהו אחר.

ומה עשתה גוגל לאחרונה?

גוגל הציגה רובוט חיפוש ספציפי עבור טלפונים חכמים כדי לוודא שהם מזהים ביעילות תוכן עבור מכשיר נייד ויכולים להעריך חוויית חיפוש טובה יותר.

גוגל פרסמה מדריך לבניית אתרים מותאמים סלולר

גוגל השיקה אתר אינטרנט כדי לעזור לך לבנות אתר נייד

גוגל שלחה הודעות למנהלי אתרים בנושא תיקון בעיות של שימושיות בניידים

השלב הבא הוא להבין את גוגל ואת תוצאות החיפוש.

גוגל רוצה לוודא שהלקוחות שלה מקבלים שירות מעולה בכל מכשיר בו הם גולשים

גוגל רוצה לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחותיו, לתת להם את חוויית החיפוש הטובה ביותר ואת חוויית המשתמש הטובה ביותר.

צריך להבין: הלקוחות שלך הם בראש ובראשונה הלקוחות של גוגל. אני אחזור על זה שנית, כי זה משפט מפתח בהבנה של קידום אתרים. אתר אינטרנט גדול ומפואר ככול שיהיה חייב בראש ובראשונה להיות שם עבור הלקוחות הגולשים. כאשר גוגל יבחין שטוב להם, ללקוחו, הוא יביא אליו עוד לקוחות.

גוגל מביא לך לקוחות ולכן קודם כל הלקוחות שלך הם הלקוחות של גוגל.

גוגל רוצה לוודא שאתה נותן חוויית משתמש טובה ללקוחות שלו ולכן לא רק שהוא מביא לך לקוחות הוא גם רוצה לדעת מה הם חושבים עליך ואיך הם מתנהגים באתר שלך.

מבחינה זו אפשר לומר שגוגל מייצג את הלקוחות שלך. זה לא היה כך בעבר, אבל היום, לגוגל חשובה התנהגות הלקוחות שהוא הביא לאתר שלך.

עכשיו לבעיה שבפניה גוגל עומד.

לגוגל יש בעיה במתן חוויית משתמש טובה ללקוח

גוגל מציג תוצאות חיפוש ללקוחות שעורכים חיפוש במכשירים שונים בין אם זה מחשב שולחני, טאבלט, פאבלט או מובייל.

כדי לייצור חוויה משתמש טובה ללקוח של גוגל (שהוא עוד מעט יהיה גם הלקוח שלך) גוגל צריך להוביל את הלקוח לתוצאה הטובה ביותר, לא רק מבחינת התוכן שלה אלא גם מבחינה חוויית המשתמש.

אתה מסכים איתי?

אם אתה מסכים איתי שחוויית המשתמש חשובה לפחות כמו התוכן, הרי שמי שמחפש במחשב שולחני יראה תוצאות של אתרים שולחניים ומי שמחפש במובייל יראה תוצאות של אתרי מובייל.

נכון?

אלא שזה לא קורה. גוגל מציג את התוצאות של אתרים שולחניים בכל המכשירים. אופס!

המשמעות היום היא שלקוח שמחפש בנייד יראה תוצאות של אתרים שאינם מותאמים מובייל, ילחץ על תוצאה ויגיע לאתר מכווץ שאינו מותאם לנייד שמבחינת הלקוח זה לא טוב וגם גוגל "לא שמח" להביא את הגולש לשם.

הידעתם?

לפי מחקר של גוגל:
96% מהגולשים במובייל נתקלו באתרים שאינם מותאמים מובייל. מחצית מהם התרגזו וחוו תסכול.
67% מהגולשים במובייל אמרו שהם נכונים יותר לקנות מוצר או שירות מאתר מותאם מובייל.
50% מהאנשים אמרו שהם ישתמשו פחות באתר מוכר להם אם הוא אינו מותאם מובייל.
36% מהגולשים במובייל הרגישו שזה בזבוז זמן כאשר הם גולשים לאתרים שאינם מותאמי מובייל.
52% מהמשתמשים טענו שחוויית משתמש גרועה במובייל תגרום להם לא להיות בקשר עם החברה.
61% מהגולשים במובייל יעברו לאתר של המתחרה אם האתר אליו הגיעו אינו מותאם מובייל
גוגל החלה לנקוט מספר פעולות:
כבר באוגוסט 2012 בחנה גוגל סמל בתוצאות החיפוש אשר יציג אתר שהוא מותאם מובייל.
phone icon
מקור SearchEngineLand

שנתיים לאחר מכן, יוני 2014 גוגל הודיעו את ההודעה הבאה:
"אנחנו רוצים לחסוך את התסכול מהגולשים שמחפשים מלהגיע לדפים לא רלוונטיים.
החל מהיום בחיפוש בשפה האנגלית, כאשר נגלה שגולשים במובייל מופנים לדף הבית במקום לדף שאותו הם ביקשו לראות, אנחנו עשויים להציג הודעה אזהרה מתחת לתוצאת החיפוש (בנוסח: May open the site's homepage ). אם בכל אופן הגולש ירצה להגיע לדף הוא ילחץ על Try anyway."
serp
מקור Google
בספטמבר 2014, גוגל מציגה את הסמל הזה שהוצג לפני כשנתיים, אמנם במיקום אחר, הנה הוא:
phone icon in SERP
מקור SearchEngineLand

בחודש דצמבר 2014 החלה גוגל לציין "מותאם לנייד" בתוצאות החיפוש במובייל.

ציון מותאם לנייד בתוצאות החיפוש של גוגל בסמארטפון

הכיתוב "מותאם לנייד" מראה את הכיוון הברור אליו גוגל הולכת: מי שמחפש במחשב שולחני יראה תוצאות של מחשב שולחני, ומי שמחפש במובייל יראה תוצאות של אתרי מובייל.

מעבר לכך, באוגוסט 2016 לאחר שגוגל בדקה ומצאה כי 85% מהאתרים המוצגים בתוצאות החיפוש במובייל אכן מותאמים לנייד, היא החליטה בהורדת הטקסט "מותאם לנייד" עד סוף שנת 2016.

במקביל לציון "מותאם לנייד" מציג גוגל את הכיתוב "משתמש ב- Flash. ייתכן שלא יפעל במכשיר שלך." וגם במקרה זה: אם הגולש יבחר ללחוץ על "נסה בכל זאת" הוא יועבר לאתר, אבל גוגל לא מתחייב שיראה משהו או יראה בכלל תוכן.

ייתכן שלא יפעל

אני רוצה לדבר מעט על אחוז נטישה (Bounced Rate) כי זהו פרמטר חשוב מאוד המעיד על חוויית משתמש לא טובה. אם גולש מגיע אל אתר אינטרנט אבל מייד חוזר לדף תוצאות של מנוע החיפוש (SERP), גוגל "רושם" את זה בצד. אם זה קורה הרבה פעמים ללקוחות שונים, גוגל רואה בזה איתות לא טוב – משהו בדף לא בסדר.

זוכר שהלקוחות שלך הם הלקוחות של גוגל? ובכן גוגל מוטרד מכך שהלקוחות מצביעים בעכבר ונוטשים את האתר שלך ולכן הוא ימנע מלהציג את האתר שלך בפני לקוחותיו. אחוז נטישה גבוה ישפיע לרעה על דרוג האתר שלך בגוגל.

זאת הסיבה שאמרתי שאם אתה רוצה לייצר הכנסות או להגדיל את ההכנסות שלך באינטרנט אתה צריך להתייחס לגדלי המסך ולספק ללקוחות שלך חוויית גלישה בכל מכשיר, בכל גודל מסך.

הנחת העבודה שלי לעתיד הקרוב הוא שבחיפוש מובייל תהיה לגוגל מוטיבציה להציג תוצאות של מובייל כי זוהי התשובה הכי טובה שגוגל יכולים לתת מבחינת תוכן בשילוב חוויית משתמש.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך?
רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו?
רוצה שהאתר שלך יהיה בעמוד הראשון בגוגל?

אני, זהר עמיהוד, מציע לך עזרה כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך:

  • קידום אתרים אורגני SEO,
  • קידום אתרים ממומן Google AdWords,
  • רשימת תפוצה mailing Lists,
  • דפי נחיתה Landing Pages,
  • פרסום בפייסבוק,
  • שיפור יחס ההמרה Conversion Rate.

התקשר אלי 09-8910462 כדי שתוכל להעצים את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות

סוגים של אתרי מובייל

השלב הבא הוא ללמוד על המאפיינים המבניים הייחודיים של אתרי אינטרנט ניידים המשפיעים על תהליכי קידום אתרים שלהם.

באופן כללי, קיימות 3 גישות עיקריות לפיתוח אתר שתומך בריבוי מסכים בגדלים שונים:
• רספונסיבי Responsive Web Design
• דינמי Dynamic Serving, RESS – REsponsive Design + Server Side components
• מקביל Parallel / Separate Mobile Site

RWD – Responsive Wen Design

האפשרות הראשונה והמומלצת על ידי גוגל נקראת אתר רספונסיבי Responsive Design ויש הקוראים לה Responsive (adaptive) Design.
המלצה של גוגל לסוג אתר מוביילמקור Google

בגישה זו בונים אתר אינטרנט אחד שיודע להתאים את עצמו לפי רוחב המסך בו הוא נצפה.

הכלים המתקדמים של בניית אתרים מאפשרים תוכן לחוד ועיצוב לחוד. עיצוב כמו סוגי גופן, גדלי גופנים, לחצנים וכדומה אבל לא רק. עיצוב זה גם מיקום רכיבים בדף וזה חלק מרכזי באתר רספונסיבי.

הגדרות העיצוב משפיעות בזמן אמיתי על מראה האתר, אבל כדי שזה יקרה, כל האתר (תוכן + עיצוב) צריך להיטען למכשיר, לכל מכשיר בין אם זה מחשב שולחני, טאבלט או טלפון חכם.

ההחלטה על מראה האתר בהתאם לרוחב המסך תבוצע ברמת מחשב הלקוח. כלומר הדף נטען למכשיר והמכשיר מחליט מה להציג ואיך להציג.

בסרטון הבא, Matt Cutts, נציג גוגל, מסביר מה זה Responsive Design:

בסרט וידאו הבא, ניתן לראות אתר בטאבלט. כאשר אסובב את המסך, התצוגה תשתנה מבלי שתעשה קריאה לשרת. ומיד לאחריו בדיקה איך ניתן לבדוק במחשב שולחני שאתר כלשהו הוא רספונסיבי. הבדיקה נעשתה על האתר שלי שהוא אתר רספונסיבי:

  1. במחשב שולחני, טען את האתר לדפדפן שהחלון פתוח על פני כל רוחב המסך.
  2. שנה את רוחב החלון וראה איך בזמן אמיתי, האתר משנה את מראהו. כדי להיות בטוח ששינוי תצוגת האתר נעשה באופן מקומי (במחשב שלך) מבלי צורך להעזר במחשב השרת, תוכל לנתק את החיבור לאינטרנט. אם האתר רספונסיבי, שינוי רוחב החלון ישנה את תצוגת האתר. כמובן שאם תלחץ על קישור כשאין חיבור לאינטרנט, תקבל הודעת שגיאה ומובן למה.

היתרונות של עיצוב רספונסיבי

אתר יחיד – אתה בונה אתר אחד שמוצג באופן שונה בהתאם לרוחב המסך במכשיר שבו הוא נקרא. אותם תכנים יוצגו בכל המכשירים ויתנו את אותה חוויית גלישה ללקוח בהתאם למכשיר ממנו הוא גולש. מבחינתך כבעל האתר, זה נהדר, כי יש לך רק אתר אינטרנט אחד. קל לתחזוקה וקל גם לשיווק.

URL אחד – כל דפי האתר יוצגו בכל מכשיר, בכל גודל מסך. המשמעות היא שלכל דף באתר יש כתובת אחת שאינה תלוייה במכשיר. מבחינת גוגל זה מצויין הוא יודע שמה שהוא מציג בתוצאות החיפוש זה אתר אחד שלכל דף יש כתובת אחת והלקוח יגיע לדף המבוקש.

Google Webmaster Tools \ Search Console – כלי ניהול האתרים של גוגל מטפל באתר אחד.

שיווק אתר אינטרנט – שיווק ו- קידום אתרים על ידך נעשה לאתר אחד כי הוא מתאים גם וגם וגם, לכל מכשיר ולכל גודל מסך. אינך צריך להתלבט בין קידום אתרים דסקטופ לבין קידום אתר סלולרי.

מהירות הקמה – אם אתה בונה באמצעות תבנית רספונסיבית ולא חשוב אם זה וורדפרס, ג'ומלה, דרופל או מגנטו, shopify או מערכות דומות, הרי יכולת ההתאמה כבר קיימת, דבר המקצר את זמן הקמת האתר.

השקעה בהתאמת האתר לגודל המסך – אם אתה בונה באמצעות תבנית רספונסיבית ולא חשוב אם זה וורדפרס, ג'ומלה, דרופל או מגנטו, shopify או מערכות דומות, הרי יכולת ההתאמה כבר קיימת ואינך צריך להשקיע דבר בהתאמת האתר לרוחב המסך.

נגישות – אם אתה בונה באמצעות תבנית רספונסיבית ולא חשוב אם זה וורדפרס, ג'ומלה, דרופל או מגנטו, shopify או מערכות דומות, הרי הרכיבים למובייל השונים מהרכיבים לדסקטופ (מחשב שולחני) כבר קיימים, כמו למשל תפריטים.

אל תשכח שהפעילות באתר דסקטופ נעשת באמצעות עכבר שהוא מאוד מדוייק. במובייל הפעילות נעשת באמצעות האצבע שהיא יותר "גסה" מבחינת יכולת הצבעה, דבר שגורר שינוי עיצובי של אלמנטים בגרסת המובייל.

עוד שוני בין עכבר לאצבע הוא שבעכבר יש שני לחצנים (ימין, שמאל) וגלגלת ובאצבע, יש רק אצבע אחת.
סעיף הנגישות רשום ביתרונות, כי הם כבר מובנים בתבנית הרספונסיבית.

ערוצי מדיה דיגיטלית

חסרונות עיצוב רספונסיבי

אתר אחד – אתר אחד היה גם יתרון ועכשיו זה חיסרון?!? אתה מוכן להסביר? כן, בהחלט. יש הטוענים כי לקוחות הגולשים במכשיר שאינו מחשב שולחני, צורכים את המידע בדרך שונה. לא רק שהמסך קטן, אמצעי הניווט שונים אלא גם ההתנהגות שלהם שונה ולכן, אתר רספוניסיבי שהוא "אתר אחד המתאים לכל רוחב מסך" אינו מספק.

מהירות טעינהזמן טעינה הוא קריטי לקידום האתר ולמתן חוויית גלישה טובה למשתמש. אחד החסרונות הנובעים מכך שיש אתר אחד המשרת את כל המכשירים וגדלי המסך הוא, שלא משנה באיזה מכשיר הלקוח גולש: מחשב שולחני או מובייל – כל האתר נטען למכשיר שלו. אם היה ניתן לטעון רק את הרכיבים הרלוונטיים, זמן הטעינה היה מתקצר באופן משמעותי, כי אופן הפעילות של אתר רספונסיבי שלמעשה הוא "עיוור" מבחינת המכשיר שקרא אותו, לא איכפת לו.

חוויית משתמש – אם זמן הטעינה מתארך, הדבר יוצר חוויית גלישה לא טובה ללקוח. לקוחות לא אוהבים להמתין ואתה? אחוז הנטישה גדל.

התכנון של אתרי מובייל צריך לענות על הבדלים בניווט (עכבר / אצבע) כמו גם בנושא התוכן. אלה שחושבים שיש הבדל בין לקוחות במובייל ללקוחות דסקטופ טוענים שלא רק הניווט צריך להיות שונה אלא גם התכנים כי אופי ההתנהגות של הלקוחות הגולשים שונה.

כדי לענות על חלק מהחסרונות של עיצוב Responsive נוצרה עוד אפשרות. מעכשיו לעיצוב רספוניסיבי Responsive Web Design יש שתי אפשרויות: Pure ו- Hybrid. על ה- Pure כבר דברנו, אז עכשיו המקום לדבר עם Responsive Hybrid Web Design.

Responsive Hybrid Web Design או Dynamic Serving

ובכן ב- Pure Responsive Design אותו מידע עובר ממחשב השרת למחשב הלקוח ללא התחשבות במכשיר ובקצב הגלישה, דבר שמאט את הגלישה במובייל. להזכירך, באתר רספונסיבי, התצוגה נקבעת ברמת מחשב הלקוח, למחשב השרת לא איכפת את מי הוא משרת.

הבשורה לפי Responsive Hybrid היא הכנסת השרת לתמונה, כדי שכן יהיה איכפת לו את מי הוא משרת: מחשב שולחני, טאבלט או מובייל.

עדיין אני מדבר על אתר רספונסיבי עם כל היתרונות שלו, אלא שהפעם, כאשר מגיעה בקשה לקבלת מידע ממחשב הלקוח, השרת שואל: "מי המכשיר שמבקש?" ובהתאם לתשובה: מחשב שולחני, טאבלט, מובייל, כל מכשיר על סוגיו השונים וגדלי המסך שלו, הוא מגיש לו את התוכן המתאים בהתאם למכשיר, רוחב המסך, מערכת ההפעלה והדפדפן. המשמעות של פעולה זאת שרק מה שצריך לעבור בין מחשב השרת למחשב הלקוח עובר, דבר המקצר את זמן הטעינה של אתר מובייל סלולרי.

שיטת Responsive Hybrid נקראת Responsive Design with Server-Side Components או בקיצור RESS. אתר אחד רספונסיבי עם יכולת הגשה לפני הלקוח. גוגל קוראים לזה Dynamic Serving.

בגישה זאת, התוכן וגם עיצוב האתר מוגשים למחשב הלקוח בהתאם למכשיר ולרוחב המסך. מי שיגלשו במובייל יראו תוכן שמותאם למכשיר בו הם גולשים. אם הם יגלשו לאותה כתובת מהטאבלט, הם יראו תוכן שונה.

תחשבו על זה כמו על דף אחד המכיל מספר דפים שונים בהתאם לסוג המכשיר: Smart TV, מחשב שולחני, טאבלט, פאבלט, מובייל.

אם תישמר כתובת URL אחת אז מבחינה זאת RESS ו- Dynamic Serving הם בדיוק אותו דבר, על היתרונות ועל החסרונות. גוגל בחרה לקרוא לשיטה זאת בשם Dynamic Serving למה שקוראים RESS או Adaptive Web Design.

כדי שלא תתבלבל, קיבצתי עבורך את כל המושגים האומרים בדיוק אותו דבר, כולם עושים שימוש ברכיבים של השרת (בניגוד ל- RWD – Responsive Web Design העושה שימוש ב- CSS בצד הלקוח):
REsponsive Web Design + Server Side components – RESS
Dynamic Serving
Adaptive Web Design
Responsive Hybrid

יתרונות RESS / Dynamic Serving

חוויית משתמש – כל גולש מקבל את האתר מותאם במדוייק למכשיר שלו, לא בערך, לא בצד אלא במדוייק, דבר שמאפשר למפתח האתר להציג את האתר במיטבו בהתאם למכשיר בו הוא גולש.

עיצוב אתר מובייל – ניתן לעצב אתר לפי פלטפורמה, כך שהעיצוב יכול מדוייק לפי גדלי המסך כדי ליצור חוויית משתמש מקסימאלית.

שינויים קלים – ניתן לשנות תוכן ומבנה של גרסה אחת מבלי לשנות את התוכן והמבנה של גרסאות אחרות. אם יצרת גרסה ל- iPhone 7 וגרסה ל- HTC אז תוכל לערוך שינויים בגרסת iPhone בלי לשנות/להשפיע על התכנים והמבנה בגירסת HTC.

טעינה מהירה יותר – מכיון שההחלטה על סוג המכשיר וגודל המסך נקבעה בשרת בעת בקשת הלקוח להצגת המידע, הרי שהשרת "ארז" עבור אותו מכשיר ספציפי רק את הרכיבים הדרושים, דבר שמשפר את מהירות הטעינה.

כתובת אחת – כמו ב- RWD גם RESS / Dynamic Serving שומרים על כתובת אחת לכל דף כך שניתן יהיה לשתף את הכתובת והיא תיפעל בכל מכשיר.

היתרון הגדול הוא שמירה על URL אחד לכל דף, כך שלא משנה איזה מכשיר יש לך ואיזה גודל מסך, הקישור הוא אותו קישור. נניח ואתה גולש עם ה- iPhone שלך ורוצה לשתף חבר, אתה שולח לו את הקישור. אותו חבר, קורא את המייל מהטאבלט שלו ולוחץ על הקישור. האם זה צריך להפריע שהוא גולש ממכשיר אחר? התשובה היא לא! אתר RESS יזהה את המכשיר וישלח את התכנים מסודרים בהתאם לרוחב המסך והרי מדובר באותו URL.

הסתרת אלמנטים – נניח ויש תמונה שמוצגת במחשב שולחני ולא מוצגת במובייל – כי ככה בחרת לעשות. בעיצוב Pure Responsive Design התמונה תטען למובייל אבל לא תוצג (בזבוז ואיטיות), במצב של RESS התמונה לא תועבר למובייל ולכן הטעינה תהיה מהירה יותר.

חסרונות RESS / Dynamic Serving

אחד היתרונות של Pure Responsive היה שהתצוגה נקבעת במכשיר, כך שסיבוב המכשיר: מובייל או טאבלט, ישנה את התצוגה. לא כך ב- RESS שם תצוגת הדף נקבעת ברמת השרת. המשמעות היא שבעיצוב RESS סיבוב המובייל (כפי שהודגם בסרטון) לא תשנה את התצוגה.

אבל החיסרון המשמעותי של Responsive Hybrid הוא הצורך לתכנן לפחות שני ממשקים (UI's), אחד למחשב שולחני ואחד למובייל, או במילים אחרות, אחד למסך עם עכבר והשני למסך מגע. זהו תהליך שלוקח זמן ודורש התערבות של איש מקצוע עם ידע וניסיון המתמצא בפלטפורמות השונות כדי שהלקוח יקבל את אותה חוויית הגלישה בין אם הוא גולש באמצעות הדסקטופ או המובייל שלו.

אם החלטת ש- RESS מבחינתך יהיה גם קשור לתוכן, הרי שיהיה עליך להתאים את התכנים למכשיר, עוד עבודה, כשכול הזמן אתה צריך לזכור שיש אלפי צירופים של מכשיר/גודל מסך שמחייבים התייחסות שונה ועדיין לא נאמרה המילה האחרונה בנושא. האם תיצור גירסה נפרדת ל- iPhone 7 עם גודל מסך 640×960 וגירסה נפרדת ל- iPhone 8 עם גודל מסך של 640×1136 ?

ברור לי שלא תפתח אלפי גירסאות וגם לא מאות ולא עשרות. נניח ותפתח 4 גרסאות. עכשיו יהיה עליך לדאוג, ברמת השרת, לזהות את המכשיר/גודל מסך/מערכת הפעלה/דפדפן כדי להתאים לו את אחת מארבעת הגרסאות שהכנת. במצב שבו מוכרזים מכשירים חדשים חדשות לבקרים, זה יכול להיות תהליך מייגע, הדורש הרבה תשומת לב ומועד לתקלות.

ועכשיו הגעתי חזרה למהירות טעינה שאמורה להיות קטנה יותר בהשוואה ל- Pure Responsive אבל לא בהכרח. באתר Pure Responsive השרת מקבל בקשה ומיד מעביר את כל התוכן מבלי להתערב. באתר מסוג Responsive Hybrid השרת נדרש לעבוד יותר: קודם כל הוא צריך לזהות את המכשיר/גודל מסך, אחר כך הוא צריך לאסוף את הרכיבים שיוצגו, את כל קבצי העיצוב css והתסריטים scripts, לארוז אותם ולשלוח, כך שבהחלט ייתכן שזמן הטעינה לא יקטן אלא יגדל!

אתרי RESS

www.nd.edu

www.wvu.edu

www.scientiamobile.com

 

Parallel / Separate Mobile Site

הגישה השלישית לבניית אתרי מובייל נקראת הגישה המקבילה. בגישה זו יוצרים אתר מובייל נפרד מהאתר השולחני המיועד להיות מוצג ללקוחות הגולשים במובייל.

לקוחות הגולשים במובייל כמו גם רובוט מובייל של גוגל שיגיעו לאתר השולחני, יופנו לאוסף דפים שיכול להיות בסאב-דומיין אחר, בדומיין אחר או בתיקייה של האתר השולחני. בדרך כלל נוהגים לבנות את אתר המובייל הסאב דומיין m, כמו למשל honigman.co.il שבחרה לבנות את אתר המובייל שלה בכתובת m.honigman.co.il . לעומתה, חברת Ray-Ban Israel בחרה לבנות את אתר הדסקטופ בכתובת ray-ban.com/israel ואת אתר המובייל בכתובת ray-ban.com/israel/mobile .

באתר מובייל מקביל יש בעיה שלא קיימת בשתי הגישות שתוארו עד כה. בגישה הרספונסיבית (RWD) ובגישה הדינאמית (RESS / Dynamic Serving) כל הדפים קיימים הן בגרסת המחשב השולחני והן בגרסת המובייל.

כאשר בונים אתר מובייל נפרד, מראש ההחלטה היא לבנות אתר שונה, כי אם ההחלטה היא לבנות אתר מובייל סלולרי שהוא "ראי" של האתר הרגיל המיועד למכשירי מובייל אז זהו למעשה אתר רספונסיבי.

יתרונות אתר מובייל נפרד

חוויית משתמש – יש פה חופש ליצור אתר מותאם למובייל שאינו בהכרח קשור לתכנים, עיצוב, ניווט, מבנה של האתר הרגיל המיועד לדסקטופ. יש פה מקום לחופש יצירה שכולנו מכוון ליצור חוויה משתמש ברמה הגבוהה ביותר.

עיצוב אתר מובייל – למרות שהמראה של האתר בגרסאותיו השונות למכשירים השונים צריך להיות דומה, לצרכי אחידות במיתוג, אבל לא חייב להיות זהה. יש פה חופש יצירה והתאמה מירבית לפלטפורמה.

שינויים קלים – אתר המובייל עומד בפני עצמו, כל שינוי שיערך בו מבחינת מבנה, תכנים או כל שינוי אחר לא ישפיע על אתר הדסקטופ.

מהירות טעינה – מכיון שתופרים אתר מותאם לסמארטפון אפשר לעשות זאת כך שזמן הטעינה יהיה מהיר מאוד.

חסרונות אתר מובייל מקביל

הרבה כתובות לאותו תוכן – כאשר יש 2 אתרים נפרדים, יש שתי כתובות לדף אודות, למשל: כתובת אחת בגירסת דסקטופ וכתובת שנייה בגרסת מובייל.

פיצול תכנים – מכיון שאתר המובייל אינו העתק "אחד לאחד" של אתר הדסקטופ, הרי לא בטוח שקישור שעבד בדסקטופ יעבוד גם במובייל. זה מהווה בעיה כי זה עושה קושי בשיתוף כתובות. זה עושה בעיה לגוגל להציג את התוצאה בדף תוצאות החיפוש כי לחיצה עליה עשוייה להוביל ל- "דף זה לא נמצא" או לדף הבית של אתר המובייל.

תאימות מסכים – נניח ובנית שני אתרים, האחד לדסקטופ והשני למובייל. שאלתי היא: איזה מובייל בדיוק? לאיזה נתוני גודל מסך? מצד אחד בניית אתר מובייל נפרד מאפשרת לך לתת ללקוחות חוויית משתמש מעולה, אבל כדי שזה יקרה עליך לבנות גרסה לכל מכשיר/מסך/מערכת הפעלה/דפדפן וזוהי טרחה רבה.

תוכן כפול – מכיון שעשויות להיות 2 כתובות לאותו תוכן בגרסאות האתר השונות יש סכנה שגוגל יראה בזה תוכן כפול. אמנם זה ניתן לפתרון, אבל מתברר שמרבית האתרים נכשלים בהגדרת האתר לפי ההנחיות של גוגל.

השוואה בין סוגים אתרי מובייל

מאפיין Parallel / Separate Mobile Site RWD – Responsive Web Design RESS / Dynamic Serving
חוויית משתמש מעולה בינוני מעולה
השקעה יש לבנות אתר למחשב שולחני ועוד אתר למובייל בונים אתר אחד גבוהה ככל שמייצרים יותר גרסאות בהתאם למכשירים/גדלי מסך
מהירות טעינה טוב מאוד סביר טוב
נראות וואהו! טוב וואהו!
שיווק אתר אינטרנט קשה – יש לשווק 2 אתרים קל – יש רק אתר אחד הנראה בכל מכשיר קל – יש רק אתר אחד הנראה בכל מכשיר
תאימות מכשירים תלוי בכמה גרסאות נוצרו עבור המכשירים השונים בסדר תלוי בכמה גרסאות נוצרו עבור המכשירים השונים
תחזוקה 2 אתרים לפחות אתר אחד מספר אתרים תלוי בגרסאות הנפרדות שנוצרו לכל מכשיר
ביצוע שינויים בכל אתר יש לטפל בנפרד פעם אחת בכל גרסה יש לטפל בנפרד
טכנולוגיה בשלה טרם הבשילה טרם הבשילה
מנועי חיפוש מספר כתובות URL לאותו תוכן כתובת URL אחת כתובת URL אחת

תרשים סוגי אתרי מובייל: מקביל, רספונסיבי, דינמי

שתף את התמונה באתר שלך:




עכשיו מסתבר שלגוגל באמת אכפת מאתר המובייל שלך

לאחרונה היו כמה הכרזות גדולות מגוגל שנראות מוטות לעבר אתר נייד ויש לגוגל את כל הסיבות לנהוג כך. אני לא רוצה להלאות אתכם בעוד נתונים, אבל 60% מהתנועה ליוטיוב היא ממכשירי מובייל (רק לסבר את האוזן, רק לפני חמש שנים, המספר הזה היה 6% עכשיו 60%). גוגל מרוויחה ממודעות AdWords שמוצגות על גבי הסרטונים וגם מסביבם ביוטיוב ולכן, ככול שיותר משתמשים במובייל היא רואה את מקור הרווח שלה שם.

מה עוד קרה בעולם המובייל? זיהוי קול במובייל המאפשר לגולשים להשמיע את ביטוי החיפוש בצורה ברורה. התייחסות נפרדת בכלי בדיקת מהירות האתר לאתרי מובייל, שינויים בתצוגות תוצאות החיפוש במובייל, שינוי הגישה של AdWords לגבי מודעות מובייל, והשינוי האחרון שכלל הכרזה של גוגל בדבר החשיבות של מהירות אתר המובייל בדרוג האתר בגוגל.

כבר למעלה משנה שגוגל מעודדת מנהלי אתרים לעבר עיצוב רספונסיבי, אבל איפשרה להם כלים ופתרונות טכניים למימוש אחר של אתרי מובייל כפי שהצגתי: אתר מובייל דינמי ובעיקר אתר מובייל מקביל הנמצא בסאב דומיין.

אז נכון שבאתר המפתחים של גוגל תמצאו התייחסות לכל הואריאציות השונות של אתר מובייל סלולרי, אבל בכנס SMX East שהתקיים באוקטובר 2013 נציגי גוגל דברו אך ורק על אתר רספונסיבי, כאילו שאר האפשרויות האחרונות אינן קיימות בכלל.

אם עד כה גוגל לא החליטה מה היא מעדיפה, בכנס SMX זה כבר היה גלוי והרבה יותר חד-משמעי. הקהל רצה לדעת יותר בנושא זה: כיצד, מתי ומדוע חברות צריכות לבחור להשתמש Responsive Design, במיוחד כאשר יש להם כבר אתרי מובייל בדומיין נפרד. נציג גוגל בדיון, Pierre Far, אמנם הזכיר שבאתר המפתחים של גוגל יש תיעוד טכני מלא והמלצות של גוגל, אבל התחמק ממתן תשובה לשאלות הקהל.

נציג גוגל אמנם הזכיר בדבריו את כל האפשרויות ליצירת אתר מובייל אבל לא ירד לפרטים טכניים, כנראה, בגלל שאלה ידועים כבר. בסיכום דבריו הוא טען שההחלטה איך ליישם אתר מובייל צריכה להתמקד בצרכים של המשתמשים ובמטרות העסק ובנקודה זאת הוא ציין שצריך להתפשר. להתפשר על מה? פייר לא נתן תשובה.

לדברי גוגל, יש יעילות בסריקת האתר ובאינדוקס של אתר רספונסיבי. הגישה הרספונסיבית עדיפה על פני שיטות פיתוח אחרות לאתרי מובייל, אם כי הם לא פוסלים את אותן שיטות על הסף.

"אם אתרים רספונסיביים מדורגים גבוה יותר מאתרי מובייל נפרדים", אמר פייר, "זה בגלל שלגוגל קל יותר לסרוק, לאנדקס אותם. גוגל לא נותנים עדיפות מלאכותית באלגוריתם שלהם לאתרים רספונסיביים", סיים פייר את דבריו.

אתר המפתחים של גוגל בנושא Multi-Device Layouts מדבר רק על Responsive Web Design.
מקור Google

אז נכון שאתר רספונסיבי אינו פרמטר במנגנון הדרוג של גוגל, כך מצהירים בגוגל, ואינו מספק את חוויית המשתמש האולטימטיבית, אבל גוגל רוצה את האתר שלך רספונסיבי, נכון לעכשיו! ולמה אני מדגיש נכון לעכשיו? כי רק לפני זמן לא רב גוגל שיתפה פעולה וקידמה את אתר Duda Mobile שאחר כך השתלב בפעילות Google GoMo. הפתרון של Duda Mobile הוא אתר מובייל מקביל/נפרד שלא התאים להעדפות של גוגל ולכן Duda יצאו עם תוכנית Duda One שזה אתר…, נכון, ניחשת, רספונסיבי.

קרא על סוגי אתרי המובייל של Duda

אתר רספונסיבי לא בדיוק מתיישב עם הכוונות של גוגל לחוויית משתמש טובה באמצעות עיצוב אתר מובייל ודאגה למהירות טעינה גבוהה, כי זה לא הצד החזק של אתרים רספונסיביים דווקא, אבל זה מה שהיום גוגל מעודדת.

במבט לאחור, גוגל תמיד הייתה איטית לנקוט עמדה ביחס לאיך צריכה להיות הארכיטקטורה של אתר מובייל, עכשיו שנראה שהם סוף סוף קבלו החלטה.

חיפוש באתרים שולחניים הוא הצד החזק של גוגל והם מנסים לעשות אותו דבר עם האלגוריתם שלהם לאתרי מובייל. אבל עד שזה יקרה עדיין נראה את התוצאות של האתרים הרגילים בעיקר ופה ושם תראו גם אתרי מובייל. ב- 21 לאפריל, 2015 החל השינוי לו קוראים בגוגל Mobile Friendly Update שמטרתו לקדם אתרים מותאמים לנייד לראש תוצאות החיפוש בנייד. במקביל, גוגל שיחררה את כלי בדיקת התאמת האתר למכשירים ניידים כדי שיהיה ניתן לבעלי עסקים לבדוק את תאימות האתר שלהם למובייל.

מי שיש לו אתר מובייל נפרד שאותו גוגל לא פוסלים, אבל גם לא ממליצים ומי שטרם בנה אתר מובייל סלולרי לעסק יכול להבין שגוגל מעדיפים מכשירי מובייל על פני מחשבים שולחניים והם בעד אתר רספונסיבי.

הדרך שלך להגדלת ההכנסות מהאינטרנט עוברת דרך התאמת האתר שלך לכל המכשירים. ואומר לכם יותר מזה: לא רק האתר שלך צריך להיות מותאם לסמארטפון, אלא גם דפי הנחיתה וגם המיילים שאתה שולח. כל הנכסים שלך באינטרנט צריכים להיות רספונסיביים.

הדרך לייצר הכנסות או להגדיל את ההכנסות שלך באינטרנט עוברת דרך אתר מותאם לצפייה בכל המכשירים כולל מובייל.

והנה עוד ציטוט לסיום

גוגל תומכת בכל מבנה שתבחר

מקור Google


חומר קריאה נוסף:

www.google.com/mobile

www.google.com/think/multiscreen

זהר עמיהוד

זהר עמיהוד

אני זהר עמיהוד משווק באינטרנט עם ראיה עסקית רחבה. אני כותב על: קידום אורגני SEO, קידום ממומן Google AdWords, רשימת תפוצה Mailing Lists, דפי נחיתה Landing Pages, פרסום בפייסבוק, שיפור יחס ההמרה Conversion.

האם אתה רוצה יותר לקוחות ויותר מכירות בעסק שלך? התקשר אלי 09-8910462 כדי שתוכל להגדיל את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

14 comments

  1. מאמר מקיף ומאוד מעניין . עזרת לי להרחיב את הידע בנושא, תודה.

    רק הערה אחת אם אפשר לכתוב לשני המינים ולא רק למין זכר 🙂

    • שלום יעל ותודה ששיתפת אותנו. אני מקווה שמעבר לענין, המאמר עוזר לך לקבל החלטות מושכלות יותר הנוגעות לאתר שלך.
      המשיכי לעקוב,
      זהר עמיהוד

  2. הי זהר,
    אני מעוניין לבנות אתר מובייל נפרד לצד האתר הקיים.
    האם יש חשיבות מבחינת SEO לגבי איפה קבצי המובייל מאוחסנים, באתר שלי או בשרת אחר?
    שירותים כמו dudamobile ודומיו מאחסנים את האתר בשרתים שלהם.
    תודה!

    • שלום אריק,
      לא חשוב היכן פיזית הקבצים מאוחסנים, זה אולי יכול להשפיע על המהירות של האתר, אבל זה לא השיקול המרכזי.
      חשוב שלאתר המובייל יהיה אותו דומיין כמו האתר השולחני.
      רצוי שאתר המובייל כמו אתר השולחני יהיו מאוחסנים קרוב ללקוחות, קרי ישראל.

      • זהר, האם אתה ממליץ על duda?
        הם מציעים אתר מובייל על אותו דומיין של האתר הקיים (m.domain.com) .
        אפשר לסמוך עליהם מבחינת seo?

        • שלום אודי,
          duda מובייל נותנים פתרון לבניית אתר מובייל נפרד.
          פעם גוגל תמכו בשיטה זו וגם הם שיתפו/משתפים פעולה עם duda, אבל… האינטרנט משתנה במהירות והיום גוגל תומכים באתר רספונסיבי, מה שהביא את duda לפתח את duda one או בבמילים אחרות duda responsive עם קצת יותר.

          • אתר המובייל של duda הוא פשוט להקמה וגם זול.
            מבחינת המראה והנוחות של הגלישה הוא יכול לתת חוויה יותר טובה מאתר רספונסיבי רגיל וגם אפשר לעבור ממנו בקלות לאתר לרגיל ואז לא מפסידים את היתרונות של וורדפרס.
            אפשר שיהיו בו רק חלק קטן מהדפים, רק העיקריים.
            אז, האם יש סיבה לא לעשות גם אתר מותאם בנוסף?
            איך הם מבחינת seo ?

          • שלום אודי ותודה,
            פתרון שמתאים לך לא בהכרח מתאים למישהו אחר. המאמר כמו גם הדיון על duda מכיל יתרונות וחסרונות (מנקודת מבטי) ומה שאני רואה כחיסרון אתה יכול לראות כיתרון וההיפך וזה בסדר.
            כל בעל עסק יקבל החלטות המתאימות לו כאשר המידע פרוס לפניו.
            לא קונים רכב רק בגלל שהוא זול. קונים רכב לפי הצורך. אחד צריך רכב עבודה, שני רוצה רכב למשפחה, שלישי הוא בכלל רווק ורוצה רכב עם 2 מושבים וכך הלאה.
            ולגבי קידום אתרים. גוגל מכריזים עכשיו שהוא רוצים אתר רספונסיבי, אבל תומכים בכל שאר סוגי אתרי המובייל.
            להזכירך, היכולת של duda היא בהתאם למה שהחליטו בעליה/מפתחיה ולך אין שליטה על כך. בוורדפרס אתה יכול לעשות ככל שעולה על רוחך והמגבלה היחידה היא מגבלת התקציב. תקרא לזה שליטה, תקרא לזה בעלות. יש אנשים שרוצים חופש פעולה וגמישות ויש כאלה שזה לא חושב להם.
            בהצלחה,

  3. תודה על ההשקעה והשיתוף בידע.
    אני משתמש באתר רספונסיבי, תבנית 2014 של וורדפרס.
    נראה שזו הדרך הפשוטה והזולה ביותר למרות השהשימוש התפריט לא כל כך נוח.

    • שלום אודי, אכן תבנית 2014 היא תבנית רספונסיבית, אבל השאלה היא האם היא מתאימה לאתר שלך? לא לכל עסק מתאימה התבנית ולכן יש מקום לתבניות שונות לעסקים שונים. אתר של נדל"ן לא יראה כמו אתר של צלם שונה מאתר של חנות תכשיטים ובטח שונה מאתר…
      אם מדובר בבלוג פשוט אז כנראה שזה מספיק.
      לתבנית רספונסיבית יש עוד הרבה אפשרויות של עמודות, קופסאות, טאבים, לחצנים, חלונות צפים, לחצני שיתוף ברשתות ועוד ועוד אפשרויות.
      ראה את התבנית בה אני עושה שימוש, קוראים לה sahifa ושם מפורטים כל האפשרויות במחיר 58 דולרים.
      בהצלחה

      • האם התבנית sahifa מוכנה לגמרי לשימוש RTL פשוט להתקין לעבוד או שצריך לעשות בה התאמות כלשהן?

        • שלום אודי,
          תבנית sahifa היא RTL אבל נדרשת התערבות של מפתח אתרים בנושא השפה העברית, מהירות טעינת האתר וכן, נדרשות התאמות. אשמח להפנות אותך למפתח עליו אני סומך ובו אני בוטח שיוכל להתאים עבורך את התבנית.
          בהצלחה,

  4. זהר הי
    כרגיל עוד יצירת מופת מבית היוצר של זהר עמיהוד.
    פוסט יסודי מושקע, פוסט עם ראיה בפרספקטיבות רחבות שמקיף את הנושא מכל עבר.
    כן ידידי היקר. זכות היא לנו לעבוד בתחום דינמי ומשתנה ללא הרף.
    זה מאתגר, זה נפלא .
    שא ברכה בעמלך
    בברכה,
    יוסי פנסו

    • שלום יוסי ותודה,
      אכן המאמר מקיף ולכן שמתי בראשו תוכן עניינים. זה המאמר הראשון שלי שהרגשתי שנחוץ בו תוכן עניינים בגלל היקפו.
      ספר לי יוסי, באיזה סוג של אתרי מובייל אתה משתמש.
      בהצלחה,
      זהר עמיהוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן