דף הבית » בלוג » האם האתר שלך ראוי לתואר: אתר ידידותי למובייל?

האם האתר שלך ראוי לתואר: אתר ידידותי למובייל?

גוגל הולכת עוד צעד קדימה לתוך עולם המובייל מתוך ידיעה שהעתיד נמצא במובייל. לאחר שהחליטה לתמוך בכל הסוגים של אתר מובייל עם העדפה לאתר רספונסיבי, מציגה גוגל כלי בדיקה חדש הבוחן את האתר שלך ואת הידידותיות שלו למכשירים ניידים הנקרא: בדיקת התאמה למכשירים ניידים.

כדי לספק חוויית גלישה טובה לגולשים באמצעות מכשיר מובייל צריכה גוגל להציג בתוצאות החיפוש אתרים שהם מותאמים מובייל / ידידותיים למובייל, אבל זה לא קורה, עדיין.

למה עדיין? כי בגוגל החליטו לקחת את התהליך של התאמה למובייל, צעד אחד קדימה. לאתר "הפצצה" של הודעות בדבר עיצוב ידידותי למובייל הידוע בשמו: "תיקון של בעיות שימושיות בניידים", שהחלה באמצע חודש ינואר 2015, פרסמה גוגל הודעה רשמית כי החל מה- 21 לאפריל 2015 יוצגו יותר דפים מותאמים לסמארטפונים בתוצאות החיפוש של גוגל במובייל.

מרבית האתרים בעולם לא מותאמים למובייל, מרבית האתרים בעולם נראים במובייל אבל באופן מכווץ, מה שפוגע בחוויית הגלישה וגוגל לא מעוניינת בזה.

קרה לך יותר מפעם אחת שערכת חיפוש בגוגל במכשיר מובייל וגוגל הציג בפניך תוצאות. לחצת על תוצאה והגעת לאתר שאינו מותאם מובייל. מה רבה היתה אכזבתך! לידיעתך רבים נוטשים רק מהסיבה הזאת כי האתר לא מותאם מובייל.

כאשר גולשים באתר שאינו מותאם מובייל יש כמה בעיות:

  • הגופן קטן מידי – מחייב התעסקות עם המסך, הגדלה והקטנה,
  • הקישורים צפופים מידי – התכוונת ללחוץ על קישור ואחד ולחצת על קישור שני, למה? כי הם צפופים.
  • צריך להזיז ימינה ומשאלה בעוד העבודה במובייל מתאימה לדפדוף מעלה/מטה,

אז מה עושים בגוגל?

בשנה האחרונה ערכה גוגל מספר ניסיונות לספק חוויית משתמש טובה יותר לגולשים במובייל. הניסויים כללו אזהרה לגולש המחפש במובייל, אזהרה שהופיע בעת שהגולש לחץ על תוצאה. תוכן האזהרה: שים לב שהינך מועבר לאתר שאינו מותאם מובייל.

אחר כך ניסו להציג סמל (icon) של מובייל לצד תוצאות החיפוש והחל מה- 18 לנובמבר גוגל מציגה את הטקסט "Mobile-friendly" בשורת התוכן הראשונה של תוצאת החיפוש.

התוספת הזאת בתוצאות החיפוש תתגלגל ברחבי הרשת בשבועות הקרובים, כך מבטיחים בגוגל ותהיה לה משמעות בקרב הגולשים. על איזה תוצאה יעדיף הגולש במובייל ללחוץ: כל תוצאה שהיא Mobile-friendly או ליד תוצאה שהיא לא? התשובה ברורה ולכן כדאי לך לוודא, אם לא עשית זאת עד כה, שהאתר שלך זכאי לקבל התואר Mobile-friendly, אם כמובן הרובוט של גוגל יחליט שמגיע לאתר שלך תואר שכזה.

איזה בדיקות צריך לעבור האתר שלך כדי שיזכה בתואר Mobile-friendly?

  • האתר שלך צריך להיות "נקי" מרכיבים שאינם עובדים במכשירי מובייל כמו flash,
  • האתר שלך צריך להיות קריא מבלי לעשות זום,
  • האתר מופיע ללא פס גלילה אופקי,
  • הקישורים מופיעים במרחק המאפשר לחיצה בטוחה עליהם, בטוחה במובן שהלחיצה תבוצע על הקישור שהתכוונת ללחוץ ולא על הקישור הסמוך אליו.

לצורך ביצוע הבדיקה, גוגל יצרו את הכלי Mobile-Friendly Test (בדיקת התאמה למכשירים ניידים) שמאפשר לכל אחד להכניס URL ולבדוק מה גוגל אומר? האם גוגל נותן לדף את התואר Mobile-friendly?

כך נראה דף באתר רספונסיבי שעבר את הבדיקה וזכאי לתואר "מעולה! הדף הזה מותאם למכשירים ניידים"

אתר ידידותי למובייל

 

כך נראה דף באתר מובייל נפרד שעבר את הבדיקה וזכאי לתואר Mobile-Friendly

אתר מובייל נפרד מותאם מובייל

 

כך נראת תוצאה של דף באתר שלא עבר את בדיקת ההתאמה למכשירים ניידים

אתר שאינו ידידותי לגוגל

אם האתר שלך לא עבר את הבדיקה, תוכל להעזר בשאלות ובהנחיות של גוגל מצד ימין של המסך ולהמשיך ולקרוא במסמכי גוגל מה אפשר לעשות.

גם אם האתר שלך לא עבר את הבדיקה ויש לך אתר מובייל נפרד שעובד כלפי המשתמשים אבל גוגל מסיבה שהיא לא "מבין" זאת, תוכל להעזר בהפניות שמימין.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך?
רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו?
רוצה שהאתר שלך יהיה בעמוד הראשון בגוגל?

אני, זהר עמיהוד, מציע לך עזרה כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך:

  • קידום אורגני SEO,
  • קידום ממומן Google AdWords,
  • רשימת תפוצה mailing Lists,
  • דפי נחיתה Landing Pages,
  • פרסום בפייסבוק,
  • שיפור יחס ההמרה Conversion.

התקשר אלי 09-8910462 כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

סיכום

לי ברור שזהו רק צעד בדרך להצגת תוצאות של אתרי מובייל בתוצאות החיפוש המוצגות במובייל. המשמעות היא שאתר שאינו מותאם מובייל, באופן שגוגל מבין זאת, לא יראה בתוצאות החיפוש, לא יגיעו לקוחות, לא יהיו פניות או מכירות והאתר יפסיד כסף רב.

ויש לכיוון הזה עוד משמעות והיא שהתאמתו של האתר למובייל נהפך למרכיב בחישוב דירוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.

האם האתר שלך זכאי לתואר Mobile-friendly? שתף אותי, כאן למטה בתגובות, בממצאי הבדיקה ובפעולות שתעשה בעקבות הממצאים

הנגשת אתרי אינטרנט

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

13 תגובות

  1. שלום זהר,

    תודה רבה על המאמר המשכיל.

    יש לי אתר עם URL "רגיל" שיש לו גם URL אחר עבור גרסה אחרת של האתר שמותאמת למובייל.
    (בגרסת המובייל לא נמצאים כל העמודים שנמצאים באתר הרגיל).

    שאלותי הן:

    האם מספיק טוב בשביל גוגל אם יש שני URL שונים לאותו אתר (שתי גרסאות שונות לאותו אתר), כאשר גולשים במובייל הוא מועבר אוטומטית לגרסת המובייל?
    האם לא ייפגע האתר הרגיל אם יש לו URL אחר שרק הוא מותאם למובייל?
    (כאשר לא כל העמודים באתר הרגיל נמצאים בגרסת המובייל..)

    תודה רבה מראש על תשובתך!

    • שלום עילית ותודה על השאלה הנהדרת.
      את בחרת לעשות 2 אתרים: אחד למחשב שולחני והשני לנייד וזה בסדר. גוגל תומך בסוג כזה של אתר לנייד.
      את גם החלטת שבאתר הנייד לא יהיו כל הדפים הנמצאים באתר השולחני – זה בסדר מבחינתך אבל מציב קושי בפני גוגל.
      נניח ובאתר השולחני יש דף, נקרא לו A (דף A אינו דף הבית) שאינו נמצא באתר הנייד.
      גולש עורך חיפוש בנייד שלו ביטוי כלשהו וגוגל הציג את דף A בתוצאות החיפוש. אם הגולש ילחץ על התוצאה שמפנה לדף A להיכן הוא יופנה והרי אין דף A באתר הנייד, נכון?
      קיימת אפשרות להפנות אותו לדף אחר באתר הנייד, למשל לדף הבית. זה בסדר אבל לא מספיק טוב עבור הגולש ולא עבור גוגל. כי במקום להגיע לדף הרלוונטי לחיפוש שביצע הוא הגיע לדף אחר, דף הבית. מבחינת הלקוח זה לא טוב וגם לא טוב מבחינת גוגל.
      אצלך הדברים מסתבכים עוד קצת מכיון שיש שני URL לאותו דף, למשל לדף אודות יש URL לאתר שולחני ויש URL אחר לאתר נייד למרות שאני יכול להניח שהתוכן הוא אותו תוכן.
      לכל הדברים האלה יש פתרונות טכניים וצריך לקרוא היטב את ההנחיות למפתחים של גוגל כדי שגוגל יבין את מה שהתכוונת שיבין ולא ייתן לאתר שלך עונש.
      הכי טוב מבחינת גוגל זה אתר רספונסיבי, אתר המתאים את התצוגה שלו לכל מכשיר ולכול גודל מסך.
      בהצלחה,

  2. שלום זהר,
    אני לא מפספס לקרוא אף מייל שיוצא מתחת ידך, תמיד יש בו ערך רב,
    ותמיד אני מגלה שאתה – עוזר אמיתי – לבעלי אתרים ובעלי עסקים,
    ולא סתם מתרברב, כמו הרבה אחרים ברשת.
    בדקתי את האתר ה"וותיק" שלי (9 חודשים.. 🙂 ) http://www.taborimarketing.com
    ואכן הוא אינו mobile friendly …. 🙁
    מה שאומר שאני צריך להשקיע עצמי שוב בבניה מחדש ,של אתר שהתחלתי לבנותו מזמן
    אבל לא היה לי זמן לסיים את בנייתו והוא אכן mobile friendly
    http://dorcoisrael.co.il

    עם הרבה הערכה,

    יורם תבורי

    • שלום יורם, מלך סכיני הגילוח באינטרנט, ותודה על מילותך החמות המעודדות אותי להמשיך ולכתוב תוכן בעל ערך.
      יורם, אין לך מושג כמה אתה עזרת לי. סכיני הגילוח עם 6 להבים שאתה מציע והשירות האדיב והמהיר שלך הם חיסכון אמיתי, למי שנדרש להתגלח כל יום ולהחליף סכינים לעיתים תכופות.
      אני משתמש כבר למעלה משנה בסכין Dorco וממליץ עליו בחום בכל הזדמנות.
      עלה והצלח בחזון שלך לשווק מוצר איכותי במחיר שפוי.
      זהר עמיהוד

  3. זהר שלום, תודה על הפוסט והכלי המעניין. לאחר מחשבה על הנושא הבנתי שאי אפשר לסמוך על כלי אוטומטי שיגיד לך האם האתר הוא ידידותי למשתמש, או שאולי זה רק הצעד הראשון בדרך לשם…יש לי לקוח עם אתר ממש ממש לא חברותי למשתמש והוא עבר את המבחן הזה..אשמח לדעת מה אתה חושב.

    • שלום ניר ותודה ששיתפת אותנו בממצאים שלך.
      כאשר פועלים ולא חשוב אם זה בשיווק באינטרנט או בכל תחום, צריך 2 דברים: Common Sense ו-הגיון בריא 🙂
      הכלי של גוגל ישתפר, אין לי ספק בכך, אבל כרגע זה מה שיש. גוגל מקיים משוב תמידי אחר הביצועים של דף תוצאות החיפוש ואי-התאימות אותה ציינת, אם לא התגלתה בבדיקה, תתגלה בעת לחיצה על הקישור.
      הכלי של גוגל עורך מספר בדיקות שהם חשבו לנכון לבדוק, זה מה שהוא בודק. בטוח שיש דברים אחרים להתייחס אליהם אבל או שגוגל לא בודקים אותם או שהרם רוצים לבדוק אבל עדיין לא פותח האלגוריתם שיתן תשובות לשביעות רצונם.
      בהצלחה,

  4. כלי מגניב ביותר…

    קודם כל האתר שלי מותאם למובייל (לא שחשבתי אחרת, אבל היה נחמד לקבל את האישור מהרב גוגל).

    מה שכן, חשוב לשים לב שהכלי בודק רק את העמוד הראשי, אם הקלדנו את הדומיין בלבד.
    זה יהיה מתבקש שגם הדפים הפנימיים יקבלו אותה תוצאה כמו העמוד הראשי, אבל כדאי לבדוק ולוודא שאין בהם אלמנטים ששוברים את התאמת המובייל.

    • שלום אסף וברכות לקבלת התואר Mobile-friendly
      הכלי של גוגל בודק דף מהאתר מהסיבה שבתוצאות החיפוש מוצגים דפים ולא אתרים.
      יש אתרים שדף הבית שלהם הוא רספונסיבי ושאר הדפים לא מותאמים למובייל, מכיר אתרים שכאלה?
      זאת שגיאה גסה אבל גוגל, לפחות עכשיו ועם הכלי זה, לא בודק זאת.
      כדאי שתבדוק גם דפים ראשיים באתר הוורדפרס שלך חוץ מדף הבית: קטגוריה, פוסט, עמוד ואם יש לך חנות בדוק גם: קטגוריה של מוצרים, דף מוצר ושאר הדפים בתהליך הסליקה.
      בהצלחה,

  5. כן (:
    האתר שלי "ידידותי לנייד".
    בעוד כמה זמן זה כבר יופיע בתוצאות החיפוש בישראל?

    • שלום אודי מירושלים,
      גוגל הודיעו בפוסט זה כי זהו שינוי מתגלגל החל מה- 18 לנובמבר, 2014. נוסח ההודעה המדוייק: This change will be rolling out globally over the next few weeks
      ולנו, יש רק לחכות ולראות מתי זה יגיע לישראל. סבלנות.
      בהצלחה,

  6. לא היה לי ספק שהאתר שלי שתכננת ובנית לי יהיה ידידותי למובייל, אבל בדקתי.

    תותח,

    תודה, גבעון

    • שלום גבעון,
      ידידותיות למובייל היא רק דרישה אחת מיני רבות שיש מאתר אינטרנט.
      מתכנן ומפתח אתרים צריך להיות עדכני ועירני לגבי מה שמתרחש באינטרנט וכזה אני: משקיע הרבה מאוד בלימוד כדי שאוכל לשים את הלקוחות שלי בחזית הטכנולוגית והשיוווקית באינטרנט, פעילות שתביא להם יותר לקוחות, יותר פניות ויותר מכירות.
      בהצלחה,
      זהר עמיהוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות