style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

האם פרסום בגוגל עובד?

"300.000 צפיות הניבו לי 19 מטופלים בחודש אחד. כל כך הרבה צפיות וכל כך מעט מטופלים!?!" אמר לי אחד מבעלי העסקים להם נתתי ייעוץ לגבי חשבון פרסום בגוגל Google AdWords. "האם פרסום בגוגל עובד?" הוא שאל.

"זאת לא השאלה הנכונה" אמרתי לו.

"אז מה צריך לשאול. מהי השאלה הנכונה?"

לפני שאתן לכם את התשובה או יותר נכון את השאלה הנכונה אני רוצה להסביר לכם כדי שגם אתם תוכלו לשאול את השאלה הנכונה לגבי פרסום בגוגל אדוורדס שאתם מנהלים ועליו כתבתי רבות בספר "הגדל את הכנסות העסק שלך באמצעות פרסום בגוגל Google AdWords".

יש חשיבות רבה לשאול את השאלה הנכונה כדי שתוכלו לתת לעצמכם את התשובה הנכונה. כדי להגיע לעיקר, למידע חשוב, מידע שמאפשר פעולה, צריך לדעת לשאול את השאלה הנכונה.

בספר "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" של דאגלס אדמס, נשאל סופר-מחשב בשם "הרהור עמוק" (Deep Thought) את השאלה: " the answer to life the universe and everything" או בעברית "התשובה לחיים, היקום וכל השאר". לאחר שהמחשב שנבנה במיוחד כדי שיענה על "התשובה החיים היקום וכל השאר" חשב במשך 7.5 מיליוני שנות חישוב הוא ענה: "42". וכאשר השומעים התפלאו לשמע התשובה הסתמית, ענה להם "הרהור עמוק" כי " לכשתדעו מהי בעצם השאלה, תדעו מובנה של התשובה."

כאשר נשאל הסופר דאגלאס אדמס "איך הגעת למספר 42 ?" הוא ענה כי בעת הכתיבה הוא יצא לחצר ביתו בניסיון למצוא תשובה הולמת והמספר 42 עלה במחשבתו ואותו הוא בחר להיות התשובה.

מסתבר שגם גוגל יודע את התשובה לשאלה האולטימטיבית: the answer to life the universe and everything. הקלידו את המשפט שלעיל בתיבת החיפוש של גוגל וזאת התשובה שאני גיליתי:

התשובה לחיים היקום וכל השאר

נעזוב לרגע את המדע הבדיוני של ארתור דנט, האיש עם המגבת, ונחזור לענייני מחירי פרסום בגוגל כי זה הרי מה שמעניין אתכם, נכון?

הדרך בין מספר הצפיות לבין מספר הלקוחות, הכוונה: לקוחות משלמים, מכילה מספר שלבים, לפעמים יותר ולפעמים פחות ואני אנסה לשרטט לכם אותה כדי שתוכלו להבין איך הגעתי לניסוח השאלה הנכונה שבהמשך המאמר.

משפך, funnel, יעדים, המרות

לצורך הדוגמה אתאר תהליך בחנות אינטרנטית בה נמכרים בגדים: חולצות, מכנסים ושאר פריטי לבוש.

גולש מחפש בגוגל או נמצא באתרים אחרים ורואה מודעה, בין אם זאת מודעת טקסט, תמונה או וידאו. כל עוד הוא רואה את המודעה, זה נספר בתוך חשיפה ואין זה משנה כרגע האם הוא חיפש מילות מפתח או שזו היתה מודעה של שיווק מחדש.

לקוח אחד יכול להיחשף מספר פעמים לאותה מודעה או מודעות של אותו מפרסם. זה תלוי מה וכמה פעמים הוא חיפש ובאיזה אתרים הוא גלש, אבל לצורך הדיון אנחנו סופרים חשיפות שאינן ייחודיות. חשיפות.

מעצם החשיפה לא קורה דבר, לא מתרחשת שום פעולה וכל עוד לא מתרחשת פעולה אף אחד מהצדדים לא מרוויח: גוגל לא מרוויח כי הרווח של גוגל הוא רק כאשר המודעה נלחצה (קליק) – זהו מודל CPC – Cost Per Click ובעל הבית לא מרוויח כי עצם החשיפה לא קרבה את הגולש לקנייה, לא בטווח המיידי. נכון זה תורם למותג, אבל איך מודדים זאת?

הקליק הוא מרכיב מרכזי בפרסום כי הוא מעביר את הגולש ממצב פאסיבי של צופה למצב אקטיבי של מי שמעוניין / מגלה ענין במוצר.

ברור לכם שלא כל מי שנחשף גם הקליק. המספרים מראים שאחוז קטן מאוד מאילו שנחשפים אכן מקליקים.

ההקלקה מביאה את הגולש שעכשיו כבר אפשר לקרוא לו "לקוח פוטנציאלי" לעבר דף נחיתה, זהו אותו דף שהמפרסם החליט להוביל את הגולש שלחץ על המודעה.

בדוגמה של חנות אינטרנטית למכירת פריטי לבוש, מי שחיפש "חולצות שרוול ארוך לגברים" וגם הקליק, המפרסם צריך להוביל אותו לדף בו מרוכזות הרבה חולצות שרוול ארוך לגבר, שם הוא יוכל לבחור את החולצה שמתאימה לו במידה, צבע, מחיר ושאר התנאים: זמן אספקה, מדיניות החזרה ועוד.

ומה בהמשך?

ובכן, סביר להניח שיהיו כאלה שלא יבינו להיכן הגיעו או מהירות טעינת האתר היתה איטית מידי עבורם או שעיצוב האתר לא מצא חן בעיניהם והם ינטשו מיד. אתם משלמים לגוגל על לקוחות אלה בדיוק כמו כל לקוח אחר שיעמיק באתר שלכם.

אלה שכבר נשארו באתר, ישוטטו, יעברו מדף לדף וחלקם ילחצו על "הוסף לסל" ואחר כך, אתם מקווים שילחצו על לחצן "לקופה", ימלאו פריטי כרטיס אשראי, פרטי חיוב, פרטי משלוח, יאשרו ויראו את הדף "תודה שקניתם".

מה שתיארתי בפסקה לעיל נקרא funnel, משפך ובשפת גוגל אנליטיקס: יעדים.

אתם רואים איזה דרך ארוכה עשה הגולש מרגע החשיפה עד להשלמת העסקה:

חשיפה, הקלקה על המודעה, הוסף לסל, לקופה, פרטי חיוב, פרטי משלוח, פרטי כרטיס אשראי, אישור עסקה – כמה לחיצות יש כאן וכמה אפשרויות (פתחים, פתחי מילוט) בהם הלקוח יכול לחמוק ולנטוש את התהליך.

בכל שלב יש חשש שהלקוח יעזוב וינטוש את התהליך באמצע מאלף ואחת סיבות. לקוחה אחת סיפרה לי שבאמצע קנייה באינטרנט, כאשר היא כבר החזיקה את כרטיס האשראי בידה והחלה להקליד את הספרות, צלצל הטלפון שלה ועל הקו היתה קרובת משפחה שהודיעה לה ש… מה שגרם לה מיד להפסיק את תהליך הקנייה ממש לקראת הסוף.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שיבואו יותר לקוחות לאתר שלך מהפרסום שלך בגוגל אדוורדס?
רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו?
רוצה שהעסק שלך יצליח?

אני, זהר עמיהוד, מציע לך עזרה כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך:

  • ייעוץ לשיפור ריווחית הפרסום בגוגל,
  • ניהול חשבון פרסום בגוגל Google AdWords,
  • בניית רשימת תפוצה mailing Lists,
  • תכנון והקמה של דפי נחיתה Landing Pages,
  • שיפור יחס ההמרה Conversion.

התקשר אלי 09-8910462 כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

מהו המכנה המשותף במשפך?

מה שתיאר הלקוח: "300.000 צפיות הניבו לי 19 מטופלים בחודש אחד. כל כך הרבה צפיות וכל כך מעט מטופלים!?!" הוא תיאור של קצוות המשפך: חשיפות מצד אחד ולקוחות מצד שני.

"האם הפרסום בגוגל עובד?" הוא שאל ואני אומר שזאת לא השאלה הנכונה. זאת לא השאלה הנכונה כי אין דבר משותף בין חשיפות ללקוחות משלמים במודל CPC. כדי להסביר את הדבר המשותף אני אקח אתכם לסוף המשפך – לקוחות משלמים. הלקוחות שקנו את המוצר משלמים כסף. זה כסף שנכנס לעסק ובמילים אחרות הכנסה. האם חשיפות במודל CPC נמדדות בכסף? לא! חשיפות במודל CPC הן חינם, כי כל עוד לא נעשתה לחיצה, הרי החשיפה היא חינם.

את ההוצאה על הפרסום CPC מודדים בעלות הקליקים, הקליקים שנלחצו, כלומר: יהיה נכון להציג קליקים בתחילת המשפך מול לקוחות כי שניהם נמדדים בכסף: זה השקעה וזה הכנסה. במילים אחרות צריך לשאוף לעבר מדידת ROI – Return On Investment.

הערה: אם הפרסום שלכם הוא מסוג CPM – Cost Per Mille (תשלום עבור 1,000 חשיפות) אתם משלמים עבור כל 1,000 חשיפות גם אם לא הקליקו על המודעה.

כאשר אנו מדברים על השקעות ו- הכנסות, המכנה המשותף הוא שקלים וזהו הדיון הנכון שיש לעשותו. ולכן, אנחנו צריכים לשאול שאלה עסקית. "האם הפרסום בגוגל עובד?" אינו שאלה עסקית ולכן אני מציע להחליף אותה בשאלה: "האם הפרסום בגוגל ריווחי?"

האם הפרסום בגוגל ריווחי?

על צפיות (חשיפות, impressions) לא משלמים בגוגל אדוורדס CPC, אבל על הקלקות (clicks) כן.

בוא נאמר שהמפרסם השקיע סכום חודשי של 5,600 שקל בחודש בגוגל אדוורדס שהביאו לו 19 לקוחות משלמים. האם זה ריווחי?

במונחים של לקוח אחד, האם לשלם 294 שקלים ללקוח (294 הם 5,600 חלקי 19 או במילים אחרות סה"כ ההוצאה חלקי מספר הלקוחות בפועל), האם זו השקעה ריווחית?

את השאלה "האם הפרסום בגוגל ריווחי?" ניתן לשאול ברמת החשבון, מסע הפרסום, קבוצת המודעות וגם ברמת מילת המפתח.

כתבו לי כאן למטה בתגובות: האם הפרסום שלכם בגוגל ריווחי? האם אתם יודעים איך למדוד את הריווחיות של הפרסום שלכם? האם אתם מרגישים שהרבה כסף מתבזבז בפרסום בגוגל שאינו מביא תוצאות כמו שאתם מקווים לקבל?

 

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

4 comments

  1. אני הראשון שיעיד מנסיון אישי שכל מה שכתבת נכון.

    • תודה גבעון פלד מטפל בכאב,
      כמי שמלווה את הפעילות שלך באינטרנט מזה שנים, אני יכול לומר שההתמדה שלך בפרסום בגוגל אדוורדס והמעורבות האישית שלך בפרסום הביאה לכך שהפרסום בגוגל ריווחי עבורך ומביא לך באופן קבוע לקוחות חדשים.
      בהצלחה

  2. כהרגלך, אתה תותח 🙂
    בהיר, ברור וענייני
    קדימה הצלוח'ס
    מיקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן