דף הבית » בלוג » קורס תקשוב בנושא שיווק באינטרנט – אוקטובר-נובמבר 2010

קורס תקשוב בנושא שיווק באינטרנט – אוקטובר-נובמבר 2010

שלום למשתתפים בקורס מתוקשב בנושא שיווק באינטרנט.

פרסמתי את הפוסט הזה כדי שיהיה לכם מקום לשאול שאלות ולי לענות תשובות.

במהלך השיעורים המתוקשבים אתם שואלים ואני עונה, אבל שמתי לב שלרבים מכם יש עוד שאלות. אני מאוד מעריך את השאלות שהינכם שואלים כי אני יודע כי אתם שואלים כדי לדעת יותר וליישם בעסק שלכם.

אז זהו, הבמה שלכם.

הנגשת אתרי אינטרנט

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

16 תגובות

  1. לזהר שלום,

    תודה על תשובתך. עשיתי את אשר יעצת אבל נכנסתי לאתר חינמי מחו"ל שהוא ללא פרסומות ובעל קיבולת גדולה.
    פתחתי אתמול אתר והתחלתי לכתוב ולעצב. שוב רק כנסיון וכאיסוף חומר.

    תודה על העזרה והתשובות. אביבה

    • יפה, זאת התחלה דרך התנסות.
      הערות:
      האותיות גדולות מידי,
      בדף צור קשר מספיק: שם, טלפון, הערות ואת שאר השדות תורידי.

      בהצלחה, זהר עמיהוד

  2. שלום זוהר,
    רציתי לשאול לגבי השיעור השבוע על הפייסבוק, שאין לי כלל מושג מהו, ועד כמה שידוע לי השימוש בפייסבוק במגזר החרדי הוא מוגבל מאוד, האם עדיין זה רלוונטי בשבילי? האם זה עניין של זמן עד שכולם יהיו שם (כמו האינטרנט וגוגל) או שזו תהילת עולם חולפת (כמו דוס… AT וכדו') אשמח להבהרתך את הקשר בין השיווק והרשתות החברתיות (אני מבין שגם על גוגל לפני כמה שנים אף אחד לא שם שקל והיום אי אפשר בלעדיהם ולא נראה שאי פעם יהיה תחליף לזה השאלה היא האם אכן זה הכיוון או שזה תוספת מוגבלת ומסויימת מאוד)
    בהערכה רבה ותודה רבה על השיעורים הכה מושקעים והמעבירים ידע וחומר רב בצורה חוויתית ומרתקת.

    • אכן העולם צועד לכיוון פייסבוק. מספר הישראלים בפייסבוק כבר חצה את ה- 3 וחצי מיליון! והוא במגמת עלייה.
      שני גושי פעילות נמצאים באינטרנט: פייסבוק ו- גוגל. נכון שבמגזר החרדי לא "מרשים" שימוש בפייסבוק,
      אבל כפי שההיסטוריה מוכיחה, את הקידמה אי אפשר לעצור וכל הניסיונות הם זמניים בלבד.
      אנשים ימצאו תמיד דרכים עוקפות: אם לא במחשב, אז באייפון; אם לא במייל אז בצ'אט וכדומה.
      יכול להיות, ואני מעלה רעיון, שתקום פייסבוק לציבור החרדי. אולי מישהו ירים את הכפפה ואז
      הגלישה תהיה באישור הבצ"ד או גוף חרדי אחר.
      בין אם תעשה שימוש או לא תעשה שימוש בפייסבוק כדאי שתבין מה שם קורה, כדי שתוכל להחליט
      האם אתה מצטרף או לא. ומה צריך לעשות מי שמצטרף, מה עושם ואיך פועלים.
      הנבואה ניתנה ל… ולכן לא אתן תחזית לגבי פייסבוק בשנים שיבואו, אבל מה שברור הוא
      שפייסבוק של היום לא תהיה פייסבוק בעוד שלוש שנים.

  3. לזהר שלום

    ראשית תודה עבור החומר ואופן העברת הקורס. אני מאוד נהנית והענין שאתה מצליח להעביר בקורס גורם לי ללרצות ללמוד עוד ולדעת יותר על הנושא.
    השאלה שלי היא: אני שולטת בתוכנות הגרפיקה. אני רוצה להקים אתר לבד. רק לקנות את הדומיין כי זה נדרש. איך זה מתבצע? מה עלי לעשות כדי להפוך את העיצוב לאתר אינטרנט?
    ברור שאם לא אצליח אפנה למומחה, אך כרגע יש לי את הזמן והרצון לעשות זאת לבד.

    תודה על פתיחת הבלוג ועל מתן היכולת לשאול ולקבל תשובות.

    אביבה

    • שלום אביבה ותודה על המילים החמות המעודדות אותי להמשיך ולהעביר ידע.

      את יכולה להקים אתר גם ללא ידע בתוכנות גרפיות, למשל כאן wordpress.com
      אם את יודעת עיצוב, יהיה לך יותר קל לעצב, א כי תצטרכי להטמיע (להטביע) את העיצוב
      בתוך האתר וצריך לזה מיומנות מסויימת.

      התחילי להשתעשע עם האתר בכתובת לעיל, פתחי שם אתר/בלוג בחינם ונסי את המערכת.

      לגבי אתר, הענין הוא לא הקמת האתר, אל התכנון.
      בקורס השיווק כבר למדת כמה דברים שצריכים להמצא באתר כמו למשל:
      מבנה תכנים שגוגל יוכל לקראו ולהבין
      תשתית ידידותית לגוגל
      חיבור לרשתות חברתיות כמו facebook
      ניוזלטר
      צור קשר

      כשאת בונה בית, למי את ניגשת? לאדריכל,
      אני הוא אדריכל אתרים.

      קניית הדומיין אני ממליץ באתר domainthenet.com

      בהצלחה,
      זהר עמיהוד

  4. שלום זוהר,
    בסיום הקורס היום המלצת על הפצת הניוזלטר דרך חברה המתמחה בכך, האם יש באפשרותך להרחיב על הרווחים ועל התועלת שיש לי כבעל אתר מהפצה דרך חברה ועל החסרונות (מלבד חוקי הספאם) בהפצה עצמאית?

    תודה רבה.

    • בכל דיוור אלקטרוני, הכרחי להשתמש במערכות דיוור אלקטרוני מקצועיות,
      שמעבר למניעת שגיאות דיוור (לדוגמא – דיוור כפול לנמען מסויים), משפרות את
      אחוזי ההצלחה של הניוזלטר בכך שהן מדוורות את המכתבים בפורמט קריא
      ומותאם ליותר מערכות דואר אלקטרוני.
      מערכת דיוור מקצועית מאפשרת גם קבלת סטטיסטיקה (כמה קבלו,
      כמה פתחו, כמה לחצו), מנגנונים אוטומטיים של הסרה, חסימה ועוד.

  5. תודה רבה זוהר על תשובתך, ואמשיך לשאול:
    בהנחה שאין חיפושים תואמים את המוצר שלי, האם אפשר לפרש זאת בצד החיובי שאני כמעט בלי תחרות, והמחיר לכך הוא בכלל להכניס את הצרכנים לרשת (ע"י פרסום במדיה?) ולהנות מהיתרון היחסי של 0 תחרות בפתיחה?
    או ש0 חיפושים מעיד שהצרכנים הפוטנציאלים שלי (שבוודאות צורכים את המוצר!) יגיעו ישירות לדפי הנחיתה דרך באנערים וכדו' וכרגע עלי לתת דגש לנושא זה כי מבחינת גוגל העבודה בוצעה בהיעדר תחרות?

    תודה רבה על ההשקעה והמסירות!

    • שלום יחיאל,
      0 חיפושים, פירושו שהלקוחות שלך לא מחפשים את מה שאתה חושב שהם מחפשים.
      זה לא אומר דבר על התחרות, זה אומר שהביטויי או הביטויים שבחנת הם לא אלה שמחפשים הלקוחות.
      יכול להיות שהלקוחות שלך צורכים את המוצר, אבל לא מחפשים אותו באינטרנט.
      לצורך הדוגמה, בו נניח שהלקוחות שלך קונים גומיות לשיער (קוקו). הם קונות קוקיות על בסיס שבועי אולי חודשי.
      האם הן מחפשות את המוצר הזה, השווה עשרות אגורות, באינטרנט – אני בספק!
      תמשיך לחפש,
      זהר

  6. תודה רבה זוהר,
    עדיין נשארה השאלה האם לשם הדומיין יש השפעה על מנוע החיפוש?
    בנוסף רציתי לשאול לאחר שחיפשתי אתמול עשרות מונחים בגוגל אדוורדס סביב המוצר שאני מעוניין למכור, ובכל האופציות של השלושה מילים הגעתי ל0 חיפושים! האם זה אומר שאני הולך למכור מוצר שאין לו ביקוש באינטרנט? או שאני לא יודע עדיין להגדיר אותו? אולי הבעיה כמו תמיד בלקוחות?….
    תודה רבה.

    • שלום יחיאל ותודה,
      לשם הדומיין יש משמעות גם בעיני מנועי החיפוש. זה עוד פרמטר.
      רצוי ששם הדומיין יורכב מביטוי החיפוש הראשי שבאתר המשוייך לדף הבית.

      לגבי החיפושים שערכת. המסקנה היא, אם עשית חיפוש כמו שצריך, שמעטים
      אם בכלל מחפשים את מה שאתה מתכוון. אחת מהשניים: או שאין חיפושים
      או שהלקוחות הפוטנציאלים שלך קוראים למה שאתה מתכוון בשם אחר.

      בהצלחה בחיפוש אחר הגביע הקדוש…

  7. לינה יעקובוביץ'

    היי זהר,
    ראשית אני חייבת לציין שאני שמחה מאוד שפתחת את הבלוג, שכן השאלות הן רבות ולא ניתן להשיב על כולן במהלך הקורס..
    בשיעור האחרון שאלה אחת המשתתפות האם ניתן לבנות 2 אתרים על אותו שם דומיין, התשובה שניתנה לה היא לא ואכן לא ניתן לבנות 2 אתרים על אותו שם דומיין, מה שכן ניתן לעשות הוא ליצור "sub domain", מה דעתך? האם ישנם חסרונות בולטים ומשמעותיים ביצירת sub domain?
    מחכה לתשובתך,
    תודה רבה והמשך יום נעים
    לינה

    • שלום לינה,
      קודם אני רוצה להסביר לקוריאם מה זה Sub domain.
      זה דומיין http://www.seoreport.co.il
      וזה הוא סאב-דומיין zohar.seoreport.co.il
      סאב דומיין הינו אתר נפרד מבחינת גוגל.

      החסרונות או היתרונות צריכים להיות מול:
      הקמת דומין נפרד,
      או הקמת תיקיה

      נתחיל מהסוף, התיקיה היא חלק מהאתר וזה רק כדי לעשות סדר לך כמנהלת ולמנוע החיפוש – אין לזה משמעות אחרת.
      הקמת דומיין נפרד, צריך לקנות דומיין, סאב דומיין לא צריך לקנות, צריך להגדיר במערכת השרת.

      בברכה,
      זהר עמיהוד

  8. היי זוהר,
    ראשית, תודה על השיעורים המרתקים! (לא מבין איך אפשר לגשת לרשת בלי הדברים הבסיסיים הללו…!)
    שנית, תודה על הבמה הבלתי מוגבלת בזמן לשאלות!
    שלישית, אבקש את עזרתך בהבנת הרעיונות והקניינים שבבסיס הרשת:
    מי הגוף שהקים את הרשת? (מייקרוסופט? גוגל? אחר?)
    מי מתחזק את הרשת ומי משלם על כך? (והרי אני לא משלם כלום על עצם כניסתי לרשת)
    מה זה IP (אני יודע שזה הכתובת שלי… אבל מעבר לכך…) מי מקצה את המספר? זה אונברסלי? אני יכול להקים לבד רשת עם IP שיהיה לה קשר לעולם החיצון?
    מה מספקת לי ספקית האינטרנט שלי? (פלאפון…)
    מי מחזיק שרת? למי כדאי לקנות שרת לבד, ולמה? מה זה חוות שרתים? ומי משלם עבור האחסנה?
    האם את האתר שאני בונה אני יכול "לקחת" ולהעביר דירה/שרת?
    מה זה דומיין? למי יש את הזכות למכור אותו? והאם יש השפעה לשם הדומיין מבחינת המיקום של גוגל?

    אשמח להבהרתך של נושאים אלו,
    בהערכה רבה.

    • שלום יחיאל ותודה על פנייתך,
      שלום יחיאל ותודה על פנייתך,
      שאלת שאלות שתשובה מקוצרת עליהן יכולה למלא חוברת יפה.
      אני מפנה אותך למקורות מידע מהיימנים בנושאים עליהם התעניינת.
      אני רק רוצה להבהיר משהו בקשר שבין התכנים שאתה מחפש לתכני הקורס.
      מענה לכל השאלות ששאלת לא יעשה אותך איש שיווק יותר טוב באינטרנט.
      למה הדבר דומה? לימוד מעמיק של מנוע הרכב אולי יאפשר לך לבנות מנועים,
      אבל לא להיות נהג טוב בכביש.
      ועוד דוגמה. לימוד אופן פעולתו של מסך שטוח לא יהפוך אותך לאיש מחשבים
      יותר טוב, אולי לטכנאי יותר טוב, אבל גם זה בספק.

      אני בעד העמקת הידע. דע לך שהנושאים עליהם אתה שואל מרתקים. איך מחשב
      מוצא מחשב אחר ברשת – רק על זה נכתבו ספרים שלמים ולמרות שאני יודע
      משהו, אני כל פעם מתפלא מחדש איך זה עובד. מדהים.

      הנה מקור מידע מהיימן לשאלות שביקשת

      מה זה דומיין?
      הנה קרא באתר איגוד האינטרנט הישראלי

      בהצלחה,
      זהר עמיהוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות