style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

מגמות בקידום אתרים שישפיעו בעתיד

מאז 1998 קידום אתרים במנועי החיפוש ובמיוחד בגוגל עבר תהפוכות רבות וזעזועים קשים להם נתנה גוגל שמות "קלים" ונחמדים כמו: Penguin, Panda, May day רק כדי לציין כמה מהם.

כמו שבוודאי הנכם זוכרים (ואם לא, אז אזכיר לכם) בימים הראשונים של גוגל ועד שנת 2007 לערך קידום אתרים נראה כך:

  • קונים דומיין עם ביטוי המפתח המדוייק. אם רצית לקדם dog food היית מנסה לרכוש את co.il או bestdogfood.com או tastydogfood.com וכדומה. ככול ששם הדומיין היה דומה לביטוי אותו אתה רוצה לקדם, כך גדלו הסיכויים שלך להעפיל לראש תוצאות החיפוש.
  • כותבים כמה פוסטים המכילים 350 מילה בדיוק.
  • מעמיסים מילות מפתח בכל פוסט / מאמר כך שביטוי המפתח המדוייק, יחזור 7% מכלל המילים באותו מאמר. לדוגמה, אם רצית לקדם את הביטוי "השתלת שיניים" המאמר של 350 מילה, היית צריך שהביטוי "השתלת שיניים" יופיע 12 פעמים במאמר ורצוי היה "לפזר" את ההופעות, כך שהביטויי יופיע בתחילת המאמר, באמצע והפיסקה האחרונה.
  • מציגים בתחתית כל דף באתר שוב את התפריט הראשי ועוד קישורים לדפים שאנחנו רוצים לקדם באתר.
  • כותבים עוד כמה מאמרים ומפיצים אותם, כמו שהם, בעשרות אתרי מאמרים שהסכימו לפרסם כל מאמר שהעלנו אליהם.
  • בונים קישורים שבהם טקסט הקישור הוא ביטוי החיפוש המדוייק. בעל עסק שרצה לקדם את הביטוי "טכנאי מזגנים" היה מפרסם עשרות מאמרים שבכל אחד מהם קישור אחד לפחות עם טקסט הקישור המדוייק "טכנאי מזגנים".
  • רושמים את האתר בעשרות אם לא מאות אינדקסים בארץ או בחו"ל שצצו כפטריות לאחר הגשם ודואגים שיהיה קישור לאתר.
  • מגיבים בכל פוסט בין אם הוא רלוונטי הוא לא. אם רצית לקדם את הביטוי "צימר בצפון" היה עליך להיכנס לבלוג של יין, לדוגמה ולהגיב. מכיון שידוע הדבר ששם המשתמש הוא טקסט הקישור לאתר, הרי בשם המשתמש רשומים "צימר בצפון" ובכתובת האתר רושמים את הקישור לאתר. אז, הביטוי "צימר בצפון" הופך לקישור כשר וטוב.

למרבה הפלא, זה עבד. נקודה, אבל כמאמר השיר: "לא, לא עוד, הם לא ישובו, לא לא" (מתוך השיר "איפה את אהובה" בביצוע יהורם גאון)

יותר מפעם אחת תהיתי מתי תסתיים התקופה הזאת בה אפשר לרמות / לעבוד על גוגל בקלות שכזאת? עד מתי ייתן גוגל לחגיגה הזאת להתקיים? היה לי ברור שגוגל יכולים לעשות יותר, הרבה יותר טוב.

קודם כל, גוגל כבר מתחילת דרכם יצקו את היסודות לקידום אתרים שאותו אנחנו רואים משתנה לנגד עינינו, אבל כנראה, לא היה להם את המשאבים הנדרשים (אחסון אתרים, כוח מחשוב) ליישום. היום, יש להם.

הקידום הקלאסי או אם תרצו המסורתי, זה שתיארתי לעיל גמר את הסוס. משווקים ומקדמי אתרים מבינים כי:

  • קידום אתרים אינו רק לנסח כותרת. זה חשוב, אבל זה בהחלט שלא הכול.
  • בנייה של קישורים לאתר בצורה "טיפשית" כבר לא תעשה טוב לאתר שלהם. להיפך, בנייה מאסיבית של קישורים חסרי ערך יכולה לגרום לגוגל להעניש את האתר!
  • התנהגות הלקוחות באתר קובעות הרבה ולקוח שמגיע מגוגל ונוטש את האתר, מסמן לגוגל מה הוא חושב על האתר. נטישה לא נחשבת כסיגנל חיובי, בלשון המעטה.

הכיוונים או המגמות החדשות בקידום אתרים הם: התאמה לנייד (מובייל), אבטחה, תוכן איכותי, קישורים טבעיים.

ועכשיו בפירוט

התאמה לנייד

מספר הלקוחות שלך המחזיקים מכשיר נייד (מובייל) בידיהם הולך וגדל. אתרים שאינם מותאמים לנייד ילכו וייעלמו מכיון שאין להם זכות קיום.

הלקוחות הגולשים באמצעות מכשיר נייד המגיעים לאתר שאינו מותאם מובייל, נוטשים. אין להם זמן להתחיל ולצבוט את האתר, להרחיב ולצמצם, להזיז ימינה ושמאלה. הם ינטשו. מבחינתם זאת היתה חוויה לא טובה והם ישתדלו לא לחזור לאתר הזה שוב. גם מבחינת גוגל הנטישה לא מעידה על חוויית משתמש טובה, ההיפך הוא הנכון.

סוגים של אתרים לנייד

גוגל היתה מאוד פעילה בנושא זה מכיון שהיא רואה את המספרים הגדלים והולכים של הגולשים במובייל וקצב אחר, איטי ביותר, של אתרים מותאמים לנייד:

  • גוגל מאפשרת לכל אחד לבדוק חינם האם האתר שלו מותאם מובייל. הבדיקה גם מראה מה צריך לעשות כדי לתקן, במידת הצורך.
  • גוגל בחנה מספר אפשרויות לאותת לגולשים המחפשים איזוהיא תוצאה מותאמת לנייד. היא לפעמים הציגה סמליל של מכשיר נייד, לפעמים זה היה כיתוב בצד תוצאות החיפוש.
  • בתוך ה- Search Console, כלי מנהלי האתרים Google Search Console או בשמו הקודם: Google Webmaster Tools, הוקדש חלק מיוחד כדי להראות איך דפי האתר מותאמים לגוגל.
  • בכנסים בעולם בהם מופיעים אנשי גוגל על הבמה בתור מרצים, הם מדברים על… אתרי מובייל.

לקריאת המאמר "איזה אתר מובייל מתאים לעסק שלך?"

איכות תוכן

חברות אשר שמות את הדגש על שיווק באמצעות תוכן, הן אלה שיראו הצלחה. בעוד הטקטיקות הטכניות לקידום במנועי החיפוש עדיין רלוונטיות, הרי שמנועי החיפוש וגוגל בראשם, מוקירים / מעריכים אתרים המפרסמים תוכן איכותי שהלקוחות שלהם רוצים ובאופן קבוע.

יש הרבה ספקולציות וגם מיתוסים לגבי הדרך בה גוגל קובע את איכות התכנים, אבל ברור שהתכנים צריכים להיות בעלי ערך לקהל אליו הם מופנים, ייחודיים, רלוונטיים, טריים ועשירים במדיה.

שאלה שאני נשאל הרבה פעמים היא לגבי אורך המאמר. אלה שלא אוהבים לקרוא טוענים שמספיק ליצור תוכן קצר של פסקה אחת או שתיים ואני אומר שצריך לכתוב יותר וזאת מכמה סיבות:

  • כתיבת התכנים היא למען הלקוחות כדי לבנות בעיניהם סמכות, מקצועיות ו- אמון. קשה לי להבין איך אפשר לבנות אמון וסמכותיות בטקסט קצר. איך אפשר ב- 450 מילים או פחות למצב את עצמך כמומחה בתחומך, כזה שאפשר לסמוך עליו?
  • אם התוכן כתוב באופן מעניין, ייחודי, כזה שדבר מוביל לדבר אז אין בעיה לקרוא אותו גם אם הוא יהיה ארוך. אם בנוסף, התוכן כתוב כמו סיפור, כמו כתבה במגזין, אז לקוחות יקראו אותו עד סופו.
  • מחקרים מראים כי התוצאות ב- 3 המקומות הראשונים בגוגל התוכן מכילים מעל 2,000 מילים, כל אחד.
  • מחקרים אחרים מראים כי תכנים מקיפים זוכים ליותר שיתופים ולייקים ברשתות החברתיות מכיון שהקוראים מרגישים שמי שכתב את המאמר השקיע!

מהירות אתר

אתר צריך להיות מהיר, להטען במהירות. לגולשים באינטרנט אין זמן לחכות עד שהאתר יגמור להטען ואם זה לוקח מעל כמה שניות, הם סוגרים את האתר ועוברים הלאה לאתר הבא וכאלה יש, לא חסר.

הגולשים העושים שימוש במנוע החיפוש גוגל רוצים שהאתרים שאליהם הם מגיעים מתוצאות החיפוש של גוגל יהיו מהירים לפחות באותה מהירות בה נטען האתר של גוגל ולפחות במהירות שבו גוגל נתן להם תשובה. זהו אתגר גדול כי גוגל בדרך כלל מספק תשובה תוך חצי שנייה.

גוגל רוצה לספק ללקוחות שלו חוויית גלישה ויודע שמהירות חשובה ביצירת חוויית גלישה מעולה. האתר צריך להיות מהיר. נקודה. לצורך כך בנתה גוגל את הכלי pagespeed insights אשר באמצעותו כל בעל אתר יכול לבדוק עד כמה האתר שלו מהיר. התוצאה ניתנת התוצאה מתוך 100 נקודות אפשריות.

ההערות של גוגל הן המלצות טכניות, ברובן, שבעל האתר צריך להעביר למנהל הפיתוח שלו, אבל יש גם כמה דברים שצריך לדעת. אחד מהם הוא גודל התמונה: הכלל הוא לטעון תמונה בגודל שהיא תוצג.

מכיון שתמונה שצולמה באייפון או באנדרואיד היא תמונה שהרוחב שלה הוא 3264×2448 ומשקלה 3.3mb, ברור שאין צורך בכזה גודל. מסכי המשתמשים הם ברוחב מקסימלי של 1,920 כאשר רובם משתמשים ברוחב קטן יותר, מה גם שהתמונה באתר המוצגת לרוחב לא תוספת את כל המסך מימין לשמאל.

לא נדרשת תמונה ברוחב של 3264 נקודות כאשר היא תוצג באתר ברוחב 600 ואולי 900 נקודות בלבד. תמונות עם מידות גדולות גורמות לקובץ להיות גדול בנפח והדבר מאט את מהירות הטעינה.

מעבר להוראות בטיפול בתמונות, גוגל מספקת לבעלי עסקים הוראות מדוייקות מה לעשות כדי שהאתר יהיה מהיר יותר ובענין הזה: כמה שיותר מהיר יותר טוב ולצערי אין פתרון אחד, מהיר וקל המתאים לכל האתרים.

לחץ כאן לבדיקת מהירות האתר שלך

אתר מאובטח

כאשר גוגל חשפה שאבטחת אתר בפרוטוקול הידוע בשמו SSL נשמעו בקהילת המשווקים באינטרנט דעות לכאן ולכאן.

עדיין אין עדות ברורה שאתר מאובטח (אתר שהקידומת שלו https ולא http) יקודם מעל המתחרים לו, אבל גוגל מאיצה את משלוח ההודעות לבעלי אתרים ומאיצה בהם לעבור לגלישה במצב מאובטח וגם שולחת הודעות באמצעות כלי מנהלי האתרים של גוגל GSC בנושאי אבטחה שונים.

תקשורת מאובטחת SSL

הפעולות האלה מעידות שגוגל תתגמל בעתיד אתרים שישימו דגש על אבטחת הגולשים באתר, ואני שוב חייב לציין שעוד לא נמצאה עדות חד-משמעית שזה קורה היום.

סיכום

המגמות העיקריות בקידום אתרים הוא תוכן, מובייל ומהירות, אבל הם לא הפרמטרים היחידים. גוגל בעצמם מודים שמדובר בלמעלה מ- 200 פרמטרים שונים. שווה להזכיר פרמטרים כמו: סימנים מרשתות חברתיות כמו facebook ו- twitter, התנהגות גולשים באתר (אחוזי נטישה, זמני שהייה, מספר דפים נצפים בממוצע לביקור) ועוד.

כדי להמשיך ולזכות באהבתו של גוגל צריך לפעול לטובת הלקוחות. גוגל לא מבקשים אתר מהיר כי ככה בא להם. הם מבקשים אתר מהיר כי הם חושבים על הלקוחות שלהם שהם בקרוב יהיו (או שלא יהיו) הלקוחות שלך.

איך האתר שלך ביחס למגמות בקידום אתרים? מה ציון המהירות שקיבל האתר שלך? מה גוגל אומר לגבי התאמת האתר שלך לנייד?

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט. יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל.

4 comments

  1. זוהר שלום קראתי בעיון רב את הפוסט דברים רבים נכונים אך אני עדיין חושב שקישורים איכותיים הם גורם משפיע בקידום אתר, לצד חומר איכותי באתר.

    • שלום איציק, קישורים זה חשוב , תוכן גם הוא חשוב ועוד עשרות דברים אותם לוקח האלגוריתם של גוגל בחשבון: מהירות אתר, התאמה למובייל, ותק ועוד כ- 200 פרמטרים.
      קישורים איכותיים והייתי מוסיף גם טבעיים, כלומר כאלה שלא אתה עשית אלא עשו מי שנחשפו לפוסט שלך, הם הקישורים האיכותיים באמת ובשבילם צריך לייצר באתר שלך תוכן סופר איכותי.

  2. מאמר מדוייק,
    תודה רבה

    • שלום ברוך ותודה,
      האתר שלך ערוך וכמעט מוכן לגוגל: האתר רספונסיבי, את המהירות צריך לשפר בנייד, ולהקטין את מספר האייקונים של הרשתות החברתיות שאינן פעילות בישראל.
      ערוך בדיקה לאתר שלך באמצעות הכלי החינמי http://www.thinkseo.co.il/website-audit/ ותוכל להשיג מיקומים גבוהים יותר בדף תוצאות החיפוש של גוגל
      בהצלחה,
      זהר עמיהוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן