style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

3 סיבות למה כדאי לך אתר מותאם לנייד

עושה רושם שגוגל קצת 'מתפרעת' בכל הקשור להתאמת האתר לנייד Mobile Friendly Website ומעודדת ומאיצה בבעלי עסקים להתאים את האתר שלהם לכל מכשיר ולכול גודל מסך ואם לא ידעת, גוגל ממליצה לבעלי עסקים על אתר רספונסיבי, אם כי היא הודיעה שהיא מכבד כל תצורת אתר שהיא ותנאי שתהיה מותאמת לנייד.

אבל יש לך, בעל עסק, סיבות מספיק טובות להתאים את הנכסים האינטרנטיים שלך לנייד ובכללם: האתר שלך, המיילים שלך, דפי הנחיתה שלך ועוד.

אתר מותאם לנייד

לא כל אתר ולא כל עסק צריך להתאים את האתר שלו לנייד. אומר זאת כך: אם העסק/האתר שלך פונה לקהל הרחב B2C – Business To Customers אז חובה שיהיה לך אתר מותאם למובייל.

אם העסק/האתר שלך פונה לעסקים B2B – Business To Business גם אתה צריך להתאים את האתר שלך למובייל, אבל אולי לא כעת.

למי שעסקיו הם B2B – Business To Business שהלקוח הסופי הוא איש רכש, קניין בחברה מומלץ לבדוק בגוגל אנליטיקס את אחוז התנועה המגיעה לאתר שלך שעושה שימוש במכשירים ניידים. אם תמצא שמדובר באחוז קטן, תוכל לשקול דחייה נוספת בהתאמת האתר שלך לנייד, אבל אם מדובר בעשרות אחוזים, כדאי שתמהר.

הנה 3 סיבות עיקריות מדוע כדאי לך להתאים את האתר שלך לנייד.

1. עסקים מאבדים תנועה מדף תוצאות החיפוש של גוגל בגלל שהאתר שלהם לא מותאם לנייד

יש שוני בתוצאות החיפוש של גוגל בהתחשב בהרבה גורמים ולנושא ההתאמה לנייד יש חשיבות הולכת וגוברת בענין. כאשר בודקים דירוגים בגוגל בכלים שונים, מגלים כי יש הבדל בין תוצאות במחשב שולחני לבין תוצאות בנייד.

ביוני 2014 נמצא כי התוצאות במחשב שולחני שונות מתוצאות החיפוש בנייד ב- 64%, בשליש הראשון של 2015 נמצא כי אחוז זה גדל ל- 73% .

גוגל נותנת עדיפות בדירוג אתרים בתוצאות החיפוש בחיפושים שנערכים באמצעות מכשיר נייד, בה היה עיקר המסר שהועבר ב-21 לאפריל, 2015 במה שכונה Mobilegeddon.

ואכן, אומנם לא באופן דרמטי, מי שהאתר שלו מותאם לנייד זוכה בדירוגים גבוהים יותר בחיפוש בנייד.

מעבר לכך, גוגל מנסה כל מיני כיתובים וסמלים בצד תוצאות חיפוש שאינן מותאמות לנייד. מטרת הסמלים האלה היא לציין שהאתרים אינם מותאמים לנייד ולהזהיר את הגולשים מפניהם.

זה קצת מוזר, כי גוגל, עם מיליוני תוצאות לכל חיפוש אפשרי, היתה יכולה שלא להציג תוצאות מאתרים לא מותאמים, אבל היא בחרה להציג אותם בליווי אזהרה לגולש.

הסיבה, לדעתי, היא שהאזהרה אינה מכוונת לגולשים אלא לבעלי העסקים. על ידי הצגת אזהרה, גוגל יותר מרומזת בעדינות לבעלי האתרים, כי כדאי להם להסיר את האזהרה וכי כדי להסירה עליהם להתאים את האתר שלהם לנייד.

2. לקוחות נוטשים את האתר מה שמביא לאיבוד נוסף של לקוחות

מחקרים מראים, באופן עקבי, שמרבית הגולשים שמגיעים מדף תוצאות החיפוש בנייד אל אתר שאינו מותאם לנייד, נוטשים וכל המשאבים שהשקעת בהבאת התנועה לאתר באמצעות קידום אורגני יורדים לטימיון.

לקוחות מצפים, ובצדק, שהנכסים האינטרנטים שלך ובכללם אתר האינטרנט שלך יראה במכשיר שבידיהם: מחשב שולחני, מחשב נייד, טאבלט, נייד בצורה במייטבית.

כל אתר אינטרנט נראה בנייד, השאלה היא כיצד? אתר שבו צריך "לצבוט" את המסך, להזיז ימינה ושמאלה – זה לא אר מותאם לכל גודל מסך. נקודה.

לקוחות שמגיעים ממנוע החיפוש גוגל אל אתר שאינו מותאם לנייד ומבינים שעליהם עכשיו לעבוד (גם אם זה צביטת המסך) ממהרים ללחוץ על לחצן "אחורה" Back (זאת נטישה) ולחזור לתוצאות החיפוש ויש לכך מספר משמעויות עיקריות:

  • האחת, המשאבים שהושקעו בקידום אורגני יורדים לטימיון כי בסופו של דבר הלקוח לא שהה ואפילו זמן קצר באתר,
  • השנייה, ללקוח זאת היתה חוויה לא טובה והוא לא ירצה לחזור לאתר הזה,
  • השלישית, גוגל הבין שזאת חוויה לא טובה לגולשים ומכיון שגוגל כן מעוניין במתן חוויית משתמש מעולה לגולשים היא ימנע ככול שניתן מהצגת האתר הלא מותאם בתוצאות החיפוש. הדרך של גוגל היא להוריד את האתר בדירוג ולשים אתר אחר ומותאם במקומו וכאלה יש הרבה מאוד לגוגל.

3. כדי להישאר בתחרות על האתר שלך להיות מותאם לנייד

ראה מה המתחרים שלך עושים. בסופו של דבר במוקדם או במאוחר כל המתחרים שלך יתאימו את האתר שלהם לנייד כדי לשפר את חוויית הגלישה למשתמש וכדי לשמור ואלי אף לעלות בתוצאות החיפוש בגוגל בנייד.

לפני שנים, כאשר בעל עסק רצה להתאים את האתר שלו לנייד, הוא בנה אתר מובייל נפרד. באותה תקופה התפוצה של טלפונים חכמים היתה קטנה ובעלי עסקים הסתפקו באתר מובייל נפרד עם מעט מאוד תכנים.

בתקופה בה מספר המכשירים הניידים החכמים באמצעותם אנשים קוראים דואר, צופים בוידאו ועורכים חיפושים בצד פעילויות נוספות הולכת וגדלה, הרי שסוג זה של אתר מותאם לנייד כבר אינו מספיק והיום גוגל מעודדת אתר רספונסיבי, כלומר אתר אחד שנראה בכל מכשיר ובכל גודל מסך. אתר רספונסיבי מבטל את הצורך בשני אתרים נפרדים.

הלקוחות שלך מצפים שהאתר שלך יהיה מותאם לנייד ובעולם בו ללקוחות יש שליטה מירבית ונגישות חסרת גבולות של זמן ומיקום למידע, כל דבר שיכול להרגיז אותם, שלא למצוא חן יגרום להם לנטוש את האתר הלא מותאם שלך ולעבור לאתר של המתחרה שלך.

אם המתחרים שלך כבר התאימו את האתרים שלהם לנייד, אל תישאר מאחור והתאם את האתר שלך לנייד כבר היום.
יכול להיות שכבר כעת המתחרים שלך מכינים את האתר שלהם שיתאים לטלפונים חכמים. את זה אינך יודע עד שהם לא יעלו את האתר החדש.

אם המתחרים שלך טרם התאימו את האתר שלהם לנייד, כדאי לך למהר וליצור יתרון תחרותי, לשמור ואף לשפר את דירוג האתר שלך בגוגל.

סיכום

כדי לבדוק את האתר שלך מותאם לנייד לחץ כאן.

גוגל לא הולכת להחזיר את השד לבקבוק, היא לא מתכוונת לחזור בה מכוונתה לדחוף בעלי עסקים להתאים את האתר שלהם לנייד.

לגוגל יש מספיק סיבות טובות להמשיך ולעודד בעלי עסקים להתאמים את האתר ולצ'פר אותם על ידי שיפור הדירוג של האתר שלהם בתוצאות החיפוש בנייד.

גוגל רואה את המגמה של שימוש בניידים בעולם כולו. גוגל רואה את השימוש הגובר במכשיר הנייד לשימוש באינטרנט: קריאת דואר, צפייה בוידאו, עריכת חיפושים. גוגל המחוייבת למתן חוויית גלישה מעולה לגולש תפנה אותו אל אתרים שיספקו לו את הערך ואת החווייה המיטבית ואתרים שכאלה צריכים להיות מותאמים לכל מכשיר ולכל גודל מסך.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן