style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

מספר עקוב אחרי של גוגל: גלו מאיזה ערוץ פרסומי בתשלום מגיעות שיחות הטלפון הנכנסות

שיחות טלפון הן מדד חשוב להצלחה של כל פרסום בתשלום. אם יש לכם עסק קטן או גדול, בארץ או בחו"ל, המוכר שירותים ו/או מוצרים ואתם עושים פרסום בגוגל Google AdWords, חובה עליכם לספור את הפניות הטלפוניות ו/או את הרכישות / עסקאות שמקורן בשיחת טלפון, הנה למה.

כל עוד הפעילות נעשת בחוג הדיגיטלי: למי שאוסף לידים (פניות) התהליך כולל: הקלקה על המודעה, מילוי טופס, תודה שפנית; ובחנויות באינטרנט: הקלקה על המודעה, מילוי טופס, הוספה לסל, מילוי פרטי אשראי, תודה שרכשת; במקרים אלה המדידה מושלמת. אבל מה קורה אם לא ניתן לעשות הכול דיגיטלי? מה קורה אם הלקוח בחר לצלצל?

רוב הלקוחות גולשים באמצעות מכשירים ניידים וקל להם יותר לצלצל מאשר למלא טופס, אבל ברגע שהם מחייגים, הם שוברים את הרצף הדיגיטלי באינטרנט ואת המדידה ובכך פוגעים ביכולת של בעלי עסקים לחשב מדדי ריווחיות: CPA ו- ROI .

אם המפרסמים לא יכולים לחשב את רווחיות הפרסום שלהם בגוגל הם ייטו להקטין את תקציבי הפרסום בגוגל ויכול להיות שדווקא הלידים מגוגל טובים וגם ריווחיים, אבל בגלל בעיות מדידה, הם, המפרסמים, לא יודעים זאת.

כדי לדעת לחשב CPA (עלות המרה) וכדי לחשב ROI (החזר על ההשקעה) צריך לדעת כמה פניות בסך הכול הגיעו מפרסום בגוגל. אפשר כמובן ברזולוציה גבוהה יותר להביא נתונים כמה פניות הניב כל אחד מביטויי המפתח שבפרסום.

סך הפניות כולל: פניות באמצעות טופס אותן קל למדוד ו- פניות טלפוניות שאם לא סופרים אותן, לא ניתן להגיע למסקנות אמיתיות לגבי ריווחיות הפרסום.

פוסט שווה קריאה ויותר מזה

Google Speed Sport Car

איזה אתר מובייל מתאים לעסק שלך?

אם אין לך, עדיין, אתר מובייל, השאלה היא לא "האם צריך לבנות אתר מובייל?" אלא "איזה אתר מובייל צריך לבנות לעסק שלך?" הצרכנים של היום מתחברים לאינטרנט ולעסק שלך במסכים מכל הגדלים והסוגים. זאת היא הזדמנות עצומה רק אם האתר שלך נועד לתת ללקוחות את מה שהם צריכים במכשירים בהם הם משתמשים: טלפונים חכמים, פאבלטים (סמארטפונים עם מסך של "5 …

קרא עוד »

המפרסמים יכולים שלא לאפשר לגולשים לפנות אליהם טלפונית, ולהכריח אותם למלא טופס, אבל, זה לא גישה נכונה לתקופה בה אנחנו חיים, מה גם שיש עסקים שמרבית הפניות והעסקאות נעשות באמצעות הטלפון. אמור כן לטלפון!

אני יכול להניח שאם אתם מחפשים טיול בבולגריה, לימודים אקדמאיים או ציוד למרפאה של רופא שיניים, אז אתם מוכנים להשאיר פרטים בטופס.

חשבתם פעם למלא טופס צור קשר באתר של אינסטלטור כשיש נזילה בחדר שינה? עלה בדעתם למלא טופס צור קשר באתר של מטפל בכאב כאשר הגב תפוס? נראה לכם שיש מישהו שימלא טופס צור קשר באתר של חשמלאי רכב כאשר הרכב מסרב להניע?

יש עוד עשרות, אם לא מאות בעלי עסקים שהטלפון הוא כלי הפניות והמכירות העיקרי שלהם וביניהם: מסעדות, מלונות/צימרים, בעלי מלאכה: מנעולן, אינסטלאטור, חשמלאי, מוסך רכב, גרר רכב, קוסמטיקאית, עיסוי, טכנאי מחשבים, סוכנות נדלן ועוד ועוד.

ככול שליותר לקוחות יש מכשיר נייד (אייפון, סמסונג, LG ואחרים) ביד וככל שהלקוחות רוצים שירות מהיר, "החור" של אי-הידיעה ו- אי-המדידה של שיחות טלפון גדל והמפרסמים מאבדים את היכולת לחשב רווחיות מדוייקת של הפרסום בגוגל.

הבעיה עוד יותר גדולה בגלל ריבוי המכשירים שבידי הצרכן. הגולש יכול לגלוש במחשב השולחני שלו, ללחוץ על מודעה בגוגל, לעבור לאתר המפרסם, להמשיך את הגלישה מהמכשיר הנייד ואולי גם בטאבלט ולבסוף להתקשר. אז תסבירו לי איך אפשר לדעת שזה אותו לקוח?

הבעיה מחריפה עוד יותר בגלל ריבוי פלטפורמות הפרסום. יכול להיות שהלקוח ילחץ על המודעה שלכם בגוגל ולא המיר (לא פנה או לא רכש), ואחרי יומיים ילחץ על המודעה שלכם בפייסבוק ועדיין לא ימיר (לא יפנה או לא ירכוש) ולמחרת הוא יראה פרסום שלכם בעיתון ואז הוא יכנס לאתר וימלא את הטופס או ירכוש. ואז תשאלו את עצמכם על מי לרשום את ההמרה? על המודעה בגוגל שהיתה הראשונה בשרשרת או לזקוף את ההמרה למודעה בעיתון שהיתה האחרונה בשרשרת הפעילות של הלקוח?

בגוגל הבינו שככול שיש יותר מכשירים ניידים ברשות הלקוחות, יש למפרסמים פחות נתונים והם לא מסוגלים לחשב את רווחיות הפרסום והחליטו לשפר את יכולת הזאת ולתת פתרון טכנולוגי לבעיה.

אני מקבל הרבה מאוד שאלות בנוגע למדידה של שיחות טלפון נכנסות לעסק שמקורן בפרסום והחלטתי לענות עליהן כאן במאמר, אבל לפני כן, אני רוצה לתאר את מה שגוגל אדוורדס מציעים.

תוסף שיחות Call Extensions

בין שאר התוספים שגוגל מציעה יש גם תוסף שיחות Call Extensions. תוסף זה מאפשר הצגת מספר טלפון לצד המודעה במכשירים ניידים בלבד.

משתמשים במספר טלפון אם זהו המספר שבו לקוחות עשויים לזהות אתכם, כי מיתגתם אותו, והוא חלק מהפרסומת שלכם.

תוסף שיחות Call Extension

צריך לזכור שגוגל אינה מחוייבת, כך לפני תנאי השימוש, להציג תוספים, את המודעה כן, אם המודעה כמובן עומדת בכללים ובתנאים, אבל בכל הנוגע לתוספים וביניהם תוסף שיחות, ההחלטה להציגם היא של גוגל במלואה.

כאשר גוגל מציגה מודעה עם תוסף שיחות, הלקוח יכול להחליט על מה הוא לוחץ. אם הוא לוחץ על סמל הטלפון הוא עובר לחייגן במכשיר הנייד ואם הוא לוחץ על המודעה הוא מפעיל את הקישור ועובר לאתר.

מספר הטלפון המופיע במודעה הוא מספר הטלפון של המפרסם וגוגל תבדוק שזה אכן כך. זהו תנאי להצגת מספר הטלפון וכך גוגל מבצעת את הבדיקה:

עליכם כמפרסמים לעשות לפחות פעילות אחת ממה שמתואר בהמשך:

  • מספר הטלפון שלך כבר נמצא בתוסף השיחות של גוגל אדוורדס,
  • חיבור חשבון Google AdWords עם Search Console (לשעבר Webmaster Tools),
  • הוספת קוד המרה של גוגל אדוורדס לדף הנחיתה,

בעד תוסף שיחות:

  • קל מאוד להפעיל את תוסף השיחות,
  • יש מדידה של כמה פעמים לחצו "חייג" (לא לא בהכרח אומר שבוצעה שיחה, אבל זה משהו בהשוואה לאי-מדידה של שיחות טלפון)

נגד תוסף שיחות:

  • בדרך כלל עושים בו שימוש עם מספר אחד המזוהה עם העסק,
  • מכיון שהמספר מזוהה עם העסק, המפרסמים ובעלי עסקים עושים בו שימוש מחוץ לפרסום בגוגל, דבר שמקשה עד בלתי אפשרי לשייך את שיחת הטלפון הנכנסת למקור התנועה שיכול להיות פייסבוק, אתר, מייל, יוטיוב, מודעה בעיתון וגם גוגל אדוורדס.
  • כאשר מופעל תוסף השיחות, גוגל יכול לעקוב אחר כמה פעמים נחשף המספר (Impressions) וכמה פעמים הוא נלחץ (clicks). העניין הוא שלחיצה על "חייג" לא באמת גורמת לפעולת חיוג בנייד, אבל כן גורמת לגוגל לחייב את המפרסם על לחיצה (click-to-call). עם הלחיצה על האייקון של הטלפון במודעה, מספר הטלפון רק נטען לחיוג וצריך ללחוץ על לחצן נוסף לביצוע חיוג. אם באותו מעמד הגולש יחליט שלא לחייג, עדיין גוגל אדוורדס יספור זאת כקליק ויחייב את המפרסם למרות שלא בוצעה שיחה בפועל. זהו, אם תרצו, תשלום לפי כוונה, כי לא היתה שיחה).
  • אין נתונים על שיחות הטלפון: שעת התחלת השיחה, אזור חיוג של המטלפן. כן ניתן לדעת באיזה יום בשבוע (Day of Week) בוצעה השיחה.
  • לא ניתן לקשר לחיצה על "חייג" עם מילת מפתח
  • לא ניתן למדוד המרות במערכת הפרסום של גוגל

Google forwarding phone numbers, מספר 'עקוב אחרי' של Google

לאור המגבלות של תוסף השיחות והיכולת המוגבלת שלו במדידה, גוגל יצאה עם שירות ששמו "מספר 'עקוב אחרי' של Google" או באנגלית Google forwarding phone numbers

במילים אחרות, מדובר בקבוצה אקראית של מספרי טלפון שגוגל מקצה למפרסמים. כל שיחות הטלפון הנכנסות ממספרי גוגל מנותבות לטלפון של המפרסם. בעל העסק מקבל שיחות נכנסות ודוח מפורט עם פרטי השיחה: תאריך, סטטוס (נענה / לא נענה), שעת התחלה, שעת סיום, איזור החיוג של המטלפן – הכול במימשק של גוגל אדוורדס.

לשירות של מספר 'עקוב אחרי' של Google יש יתרונות ויש גם חסרונות:

בעד מספר 'עקוב אחרי' של גוגל

  • ניתן לעקוב אחר ביצוע השיחות: תאריך, זמן התחלה, זמן סיום
  • כל הנתונים מוצגים בגוגל אדוורדס, אין צורך לייבא נתונים
  • ניתן לשייך את השיחה למילת מפתח, מודעה ודף נחיתה,
  • ניתן לחשב ביתר דיוק מדדי רווח כמו: CPA ו- ROI
  • חיוב עבור שיחה ולא הקלקה על מספר הטלפון,
  • אפשרות מעקב בגוגל אנליטיקס,
  •  גוגל ישתדל להקצות מספר באותו אזור חיוג כמו מספר הטלפון של העסק שלך,
  • השירות ניתן חינם: זה אומר ששירות הטלפון הוא חינם, שיחה = הקלקה ועל זה תחוייב

נגד מספר 'עקוב אחרי' של גוגל

  • מספרי הטלפון שגוגל מקצה הם של גוגל. למפרסם יש שליטה מועטה על המספרים שגוגל מקצה.
  • עם מספר 'עקוב אחרי' של גוגל אפשר לעקוב רק אחרי מספר טלפון אחד לעמוד. יש מפרסמים שזה לא מתאים להם.
  • במספרי גוגל ניתן לעשות בהם שימוש רק עבור פרסום בגוגל, לא עבור פייסבוק, לא עבור מיילים ולא עבור שום ערוץ פרסומי אחר פרט לגוגל
  • אפשר להשתמש במספר 'עקוב אחרי' של Google רק בחיפוש, לא במדיה GDN
  • גוגל לא יעשה שימוש במספר 'עקוב אחרי' של Google למודעות עם תוסף שיחות להן יש מספר קטן של קליקים ובמקום זאת יוצג מספר הטלפון של העסק.
  • אין תוספות: רישום של מספר הטלפון של מי שהתקשר, אין הקלטה של השיחה
  • אין אינטגרציה על מערכות CRM ומערכות סטטיסטיות אחרות פרט לגוגל אנליטיקס
  • המספר שגוגל מחוללת לשיחת הטלפון תקף ל- 90 יום, כך שאם הגולש רשם את מספר הטלפון הזה ועושה בו שימוש לאחר 90 יום, הוא כנראה יגיע לעסק אחר.
  • מספר הטלפון של גוגל בנוי לתגובה ישירה – אם הלקוח לחץ על המודעה, הגיע לאתר ולא התקשר למספר של גוגל שהופיע באתר, אז בגלישה הבאה שלו לאתר הוא יראה את מספר הטלפון הרגיל של העסק ולא את מספר גוגל ובכך נשבר הקשר שבין המודעה לשיחת הטלפון.
  • השירות פועל במספר מצומצם של מדינות. בישראל עדיין לא.

את מספר 'עקוב אחרי' של גוגל ניתן לממש בתוסף השיחות Call Extensions במקום מספר הטלפון הקבוע של העסק. עדיין, מי שיראה מודעה עם התוסף יוכל להחליט האם ללחוץ על המודעה ולעבור לאתר או ללחוץ על סמן השפופרת ולעבור לחייגן במכשיר הנייד.

המפרסם יחוייב על קליק אם הגולש בחר ללחוץ על המודעה ולעבור לדף הנחיתה או יחוייב אם בוצעה שיחה. שימו לב שמכיוון שמדובר במספר 'עקוב אחרי' של Google, החיוב הוא עבור שיחה שבוצעה בפועל ולא משנה כמה זמן היא נמשכה.

מסעות פרסום בחיפוש מסוג Call-Only

עם מספר 'עקוב אחרי' של Google אפשר ליצור מסעות פרסום בחיפוש מסוג Call Only. אלה הם מסעות פרסום שבהם לחיצה על המודעה או על סמל השפופרת תעביר את מספר הטלפון לחייגן והמפרסם יחוייב רק אם התבצעה שיחה.

ישנם עסקים שיעדיפו ליצור מסעות פרסום בחיפוש מסוג Call-Only מהסיבות הבאות:

  • מניסיונם הם יודעים שמרבית הלקוחות מתקשרים מיד ולא זקוקים למידע נוסף מעבר למה שמצוי במודעה,
  • מניסיונם הם יודעים שאחוזי הסגירה עם גולשים שמילאו טפסים, נמוכים מאוד לעומת אחוזי סגירה גבוהים מאוד בטלפון.
  • אין להם אתר ו/או דף נחיתה ראוי או שיש להם, אבל דף הנחיתה לא מוכן. למשל, לא מותאם למכשיר נייד.

בין אם מופעל שירות מספר 'עקוב אחרי' של גוגל באמצעות תוסף שיחות או מסעות פרסום בחיפוש מסוג Call-Only יש למפרסם את היכולת למדידה ומעקב של שיחות הטלפון כפי שפורט לעיל.

המרה 'שיחות טלפון' (Phone Calls)

עכשיו נתאר מצב בו מפרסם בגוגל מביא את הלקוחות לדף הנחיתה. בדף הנחיתה מוצג מספר טלפון של העסק ושוב יש בעיה, כי אין למפרסם יכולת לקשר בין שיחת הטלפון, למודעה ולמילת המפתח.

גוגל היתה חייבת לתת מענה לסוגייה זאת, כי יש מפרסמים שבדף הנחיתה מציגים טופס ולצידו מספר טלפון ואם לא ניתן לספור פניות (המרות) טלפוניות, הרי שלא ניתן לחשב את ריווחיות הפרסום.

לשם כך נוצרה המרה בשם 'שיחות טלפון' (Phone Calls) שלמעשה לוקחת את מספר 'עקוב אחרי' של גוגל שלב אחד נוסף על ידי כך שהוא מעבירה את מספר הטלפון לאתר. קוד המרה מיוחד המיועד לשיחות טלפון מוטמע בדף הנחיתה ומבטיח שכל מי שלחץ על מודעה בפרסום בגוגל, בה הוצג מספר טלפון של גוגל, יראה את אותו מספר טלפון גם באתר.

וכך התהליך עובד:

  1. גולש: נכנס לגוגל, מחפש
  2. גוגל: מציג מודעה עם מספר 'עקוב אחרי' של גוגל
  3. גולש: לוחץ על המודעה
  4. גוגל: מפנה את הגולש לדף הנחיתה, מציג את מספר 'עקוב אחרי' של גוגל בדף נחיתה
  5. גולש: מחייג
  6. גוגל: מעביר את השיחה למספר הטלפון של העסק
  7. מפרסם: עונה לשיחה
  8. גוגל: מציג את פרטי השיחה נרשמים במערכת הפרסום של גוגל

אם הלקוח בחר להתקשר עם מספר הטלפון שהוא ראה בדף הנחיתה, יבוצע מעקב על השיחה כמו על כל מספר גוגל אחר ויזכה לכל היתרונות שיש במספר 'עקוב אחרי' של Google . התועלת היא ששתילת הקוד באתר מאפשרת מעקב על שיחות שבוצעו מהאתר אליו הגיעו אחרי לחיצה על מודעה בגוגל חיפוש.

זכרו! שיחה = המרה

אני יודע מה אתם עומדים לשאול. במצב בו הגולש לחץ על המודעה ואחר כך התקשר למספר הטלפון (של גוגל) בדף הנחיתה, האם המפרסם יחוייב פעמיים: פעם על ההקלקה על המודעה ופעם על השיחה? התשובה היא שהמפרסם יחוייב עבור הקלקה בלבד. השירות הטלפוני ניתן חינם.

שירות מספר 'עקוב אחרי' של Google מייצר הרבה מאוד נתונים שעוזרים לשפר את הפרסום בגוגל כדי שיהיה יותר ריווחי, עוזר לחשב CPA, ROI ומדדים אחרים, אבל זה לא פתרון שמתאים לכול המפרסמים.

שיפור הפרסום לא יעשה רק מעצם הפעלת שירות מספר 'עקוב אחרי' של גוגל, השיפור יקרה אם המפרסם יקדיש משאבים לנתח את הנתונים, להסיק מסקנות ולבצע שינויי בפרסום.
בנוסף, בעלי עסקים מעוניינים שהלקוחות הפונים אליהם יחשפו למספר הטלפון האמיתי של העסק ולא למספר גוגל שאינו שייך להם.

לכן, אני עומד להציע לכם פתרון אחר, פשוט יותר, מדוייק פחות, אבל הרבה יותר טוב מ- לא כלום וזוהי השיטה בה כל ערוץ פרסומי מקבל מספר טלפון ייחודי, מספר טלפון שלכם.

מדידה של שיחות טלפון נכנסות: מספר טלפון אחד לערוץ פרסומי

השיטה דורשת שני דברים:

  1. גישה למספרי טלפון מרובים בנוסף לקו הטלפון העיקרי של העסק
  2. התקנה של פלגאין (מתאים רק לאתרי וורדפרס)

מכיון שבבסיס השיטה משייכים מספר טלפון לכל ערוץ פרסומי אז מספרי הטלפון הנדרשים הם כמספר הערוצים הפרסומיים שהינכם רוצים למדוד.

נניח ואתם מפרסמים בתשלום בגוגל אדוורדס, פייסבוק ומשלמים עבור פרסומת חסות באתר כלשהו. אם כך, תצטרכו 3 מספרי טלפונים אותם תוכלו להקצות בנוסף למספרי הטלפון העיקריים של העסק שכבר נמצאים בשימוש.

trackingIncomingPhoneCalls-2lines

הסבר: בתרשים זה המפרסם החליט להקצות מספר טלפון לכל ערוץ פרסומי: מספר טלפון אחד למי שלוחץ על המודעה בפייסבוק ומספר טלפון אחד למי שלוחץ על המודעה בגוגל.

המדידה הזאת תספק נתונים שיעזרו לחישוב מדדי CPA ו- ROI ותעזור לשיפור ריווחיות הפרסום. אבל, המדידה לא תהיה הכי מדוייקת, מכיון שכל הטלפונים שיגיעו מכל מסעות הפרסום וקבוצות המודעות בגוגל יספרו כמיקשה אחת.

הנה דוגמה לפתרון שייתן דיוק רב יותר בנתונים ויצריך יותר מספרי טלפון

trackingIncomingPhoneCalls-6lines

הסבר: המפרסם החליט שבפייסבוק הוא רוצה למדוד שני מסעות פרסום. בגוגל המפרסם החליט למדוד מסע פרסום אחד בחיפוש, את כל שאר מסעות הפרסום בחיפוש, את הפרסום ביוטיוב לסוגיו ואת הפרסום במסעות הפרסום מסוג שיווק מחדש. למה? כי ככה הוא החליט וזה מתאים לעסק שלו ולמשאבים שהמפרסם מוכן להשקיע בשיווק.

לצורך מימוש המדידה נדרשים כבר 6 מספרי טלפון שונים. ככול שהמפרסם רוצה דיוק רב יותר בנתונים, נדרשים יותר מספרי טלפון וכל אחד ואחת מכם יעשה את השיקולים שלו בעניין.

הנתונים הבסיסים שתקבלו מכל קו טלפון הם: סה"כ שיחות נכנסות, ועבור כל שיחה: מספר המתקשר, תאריך שיחה, שעת התחלה ושעת סיום. נתונים אלה יעזרו לכם לחשב CPA, ROI ומדדים אחרים ולשפר את ריווחיות הפרסום.

בעד

  • שימוש בטלפונים של העסק, בבעלות העסק
  • לקוח יכול לרשום את מספר הטלפון ו/או לצרף אותו לרשימת אנשי הקשר שלו
  • הלקוח תמיד יוכל לחייג אל המספר שראה באתר, כי זה המספר של העסק, בבעלות העסק
  • גם אם הגולש/לקוח יחזור ולאתר אחרי תקופה הוא ימשיך לראות את מספר הטלפון מהערוץ הראשון ממנו הגיע ולא את המספר הכללי של העסק,
  • נתונים המספיקים לחשב CPA, ROI ומדדים אחרים
  • אפשר לעשות שימוש בכל תתי הערוצים של הפרסום בגוגל: רשת המדיה ו-יוטיוב
  • אפשר לעשות שימוש לא רק בגוגל אלא גם בערוצי פרסום דיגיטליים אחרים
  • אפשר לעשות שימוש גם בערוצי פרסום אוףליין כמו עיתונות, דיוור ישיר ועוד

נגד

  • פלאגין שעולה כסף
  • מתאים רק לאתרי וורדפרס
  • לא ניתן לשייך את שיחת הטלפון לדף נחיתה, מודעה ו/או מילת מפתח אלא רק לערוץ הפרסומי (גוגל חיפוש, גוגל מדיה, גוגל יוטיוב, פייסבוק וכדומה)
  • אפשר לשייך מספר טלפון לכל מסע פרסום ו/או לכל קבוצת מודעות, אבל לצורך כך צריך הרבה מאוד מספרי טלפון (ראו סעיף 6),
  • לצורך חישובי CPA ו- ROI יש לצרף את נתוני ההמרה מאדוורדס (מילוי טפסים) עם מספר השיחות הנכנסות
  • מחייב שלעסק יהיו מספרי טלפון פנויים או שצריך להשקיע כסף לרכישתם

אני מציע לכם לבדוק פלאגין לוורדפרס בשם wp phone leads שמתאים במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים המפרסמים בתשלום ושעדיין לא מודדים שיחות טלפון נכנסות.

בחירה מה הכי מתאים למדידת שיחות טלפון נכנסות לעסק מפרסום בתשלום

מדידה של שיחות טלפון נכנסות היא הדאגה של בעלי עסקים המשווקים במובייל. צריך לזכור כי מטרת המדידה של שיחות טלפון נכנסות היא לאסוף נתונים כדי שניתן יהיה לחשב CPA ו- ROI, לשפר את ריווחיות הפרסום ולייעל את פעילות שיווק.

שירות מספר 'עקוב אחרי' של Google ניתן חינם אבל צריך לזכור שגוגל אינו ערוץ הפרסום היחיד של העסק ויש עוד ערוצי פרסום בתשלום כמו: פייסבוק, חסויות באתרים, אאוטבריין ואחרים ויש גם ערוצי שיווק שאינם בתשלום (אינם בתשלום ישיר לפלטפורמה אבל מצריכים משאבים) כגון: וידאו, דואר אלקטרוני ועוד שגם את האפקטיביות שלהם יש צורך למדוד.

כמשווקים, ייתכן שתרצו לעקוב יותר מאשר רק שיחות טלפון המתרחשות מהאתר האינטרנט שלכם אחרי שמישהו לחץ על מודעת חיפוש בגוגל. אם זה המקרה, כדאי לשקול להשקיע בפתרון מלא יותר שבאמצעותו יהיה ניתן לעקוב אחר השיחות שמקורן בערוצי תנועה אחרים והכוללים שירותים נוספים כמו הקלטת שיחות.

עבור משווקים מתחילים, הפלאגין wp phone leads הוא התחלה מצויינת ותמיד בכל שלב תוכלו להתקדם אל מספר 'עקוב אחרי' של Google או לשלב את שתי הטכנולוגיות יחד.

ספרו לנו בתגובות מה אתם מרגישים כלפי מדידת שיחות טלפון נכנסות מפרסום בתשלום בכלל ועל כל אחד מהפתרונות שהוצעו בכתבה

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן