style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

הדאגות הגדולות של בעלי עסקים העושים שיווק ופרסום במובייל

היש היום בעל עסק שיכול להתעלם מהשיווק במכשירים ניידים? היש היום בעל עסק שיכול שלא לפרסם במכשירים ניידים? שיווק ופרסום במובייל הוא חובה לכל עסק קטן כגדול.

נכון לאמצע שנת 2015, מספר החיפושים במכשיר נייד (אייפון, אנדרואיד) עבר כבר את מספר החיפושים במחשבים שולחניים, כך על פי גוגל.

נפח הגלישה במכשירים ניידים כבר עבר מזמן את נפח הגלישה במחשבים שולחניים היות ורובנו גולשים בפייסבוק, צופים בוידאו ביוטיוב באמצעות מכשירים ניידים. אין פלא שתקציבי הפרסום והפעילות במכשירים הניידים רק עולה ויותר ויותר בעלי עסקים מעבירים תקציבים עבור פרסום ושיווק במובייל.

תוסיפו לכך שבמכשיר נייד יש גם אלמנט של מיקום שכל כך קורץ למשווקים באינטרנט שיש להם עסק פיזי וקבלתם מכשיר שהכול רוצים ביקרו ומוכנים להשקיע בו עוד תקציבי פרסום.

כמה באמת שווה פרסום במובייל?

המכשיר הנייד תופס מקום חשוב בעוגת הפרסום, אבל זה לא עושה את החיים קלים יותר למי שעושה שיווק דיגיטלי בנייד.

דוח חדש של Marchex & Digiday מגלה כי חברות ממקדות את השיווק שלהם לרכישה בחנות פיזית או באמצעות שיחות טלפון, אבל הן מתקשות לשייך את המכירות לערוץ השיווקי ממנו התחיל תהליך המכירה.

לקוחות שיש בידם מכשיר נייד הנחשפים לפרסומת בפייסבוק או בגוגל או בכל אתר אחר, לוחצים על הפרסומת, מגיעים לדף נחיתה או לאתר ומה אתם חושבים שהם מעדיפים?

לא צריך להיות בעל תואר אקדמאי בשיווק כדי לדעת שלקוחות עם סמארטפון ביד יעדיפו להתקשר ולא למלא טפסים ובטח שלא לעבור (במובייל) תהליך מייגע של 'הוסף לסל' ומילוי פרטי התקשרות, משלוח וכרטיס אשראי – הם יעדיפו לקבל פרטים ולרכוש בטלפון.

שיווק במובייל צריך מוקד טלפוני

האם עם הגידול בשימוש במכשירים ניידים נראה גידול במוקדים הטלפונים לקליטת שיחות הטלפון של הגולשים?

הטלפון היום זמין ונגיש יותר מאי פעם. אולי אתם לא זוכרים, אבל פעם היו צריכים לעמוד בתור לטלפון! הוריכם יכלו להתקשר רק מהבית או מהמשרד או מהרחוב אם הם מצאו טלפון ציבורי של בזק והיה לכם אסימון / כרטיס חיוג בכיס (תשאלו אותם). היום המצב הוא שהטלפון צמוד אל כל אחד מאיתנו יותר מכל מכשיר אלקטרוני אחר.

הלקוחות מצפים לקבל יותר שירות ויותר מהר והטלפון הוא הערוץ הכי מהיר מבחינתם. כאשר הצרכנים מחוברים יותר מאי פעם, הם עסוקים בתקשורת רצופה עם המשפחה, חברים אז ההיגיון אומר שהם יהיו גם בתקשורת מוגברת עם עסקים.

עסקים שלא יתאימו את פעילות המוקד הטלפוני ואת שירות לקוחות שלהם בהתאם, יהיו בסכנה לאבד לקוחות ולהפסיד בתחרות על ליבו וכיסו של הלקוח.

שיווק בנייד הוא שיווק רב-ערוצי ומיידי עם העסק

המכשיר הנייד מעמיד עוד בעיה מול בעלי העסקים כי מאותו ממכשיר המחובר לאינטרנט אפשר לא רק לצלצל אלא גם לשלוח הודעות טקסט SMS, לשלוח תמונה או וידאו ב- WhatsApp, לערוך וידאו צ'אט, לשלוח דואר אלקטרוני, לכתוב סטטוסים במדיה החברתית, לפתוח שיחת וידאו בסקייפ Skype ועוד.

ולמה זה בעיה? כי עכשיו העסק צריך לפתוח מספר רב של ערוצי תקשורת אל מול הלקוחות. עסק אינו יכול להכריח את הלקוחות שלו רק לצלצל או רק לשלוח מייל. התקופה הזאת חלפה והשליטה היא בידי הלקוח שמחליט באיזה ערוץ לעשות שימוש כאשר הוא רוצה להתקשר עם החברה.

הלקוחות במובייל רוצים שירות בזמן אמת. בסקר שנערך לאחרונה מתברר שהזמן שלקוחות מוכנים לחכות לתגובה מהעסק זמן הנמדד בדקות. 40% מחשיבים זמן המתנה של שעה כזמן סביר לחכות לתגובה. מעבר לכך זה מעצבן ומאכזב.

האם שיווק ופרסום במובייל ריווחי?

תקציבי הפרסום במכשירים הניידים הולכים וגדלים, מיגוון ערוצי הפרסום הולך וגדל ואיתם הדרישה של בעלי העסקים לדעת האם הקמפיין בתשלום ריווחי.

בעידן המובייל זוהי בעיה מכיון שבעלי עסקים מתקשים לשייך בין שיחת הטלפון הנכנסת לערוץ הפרסומי ממנה היא הגיעה וזאת לא הבעיה היחידה.

בעיה נוספת נובעת מהמעבר של לקוח ממכשיר למכשיר ומערוץ לערוץ, דבר המקשה את המעקב אחריו.

תארו לכם לקוח שהתחיל לגלוש במכשיר נייד, לחץ על מודעה בפייסבוק, אחר כך עבר לגלוש בטאבלט ונכנס ישירות לאתר ובסוף הוא גלש במחשב השולחני אצלו במשרד והחליט להתקשר.

האם יש מישהו שיכול לחשוב על דרך לשייך (במובן לקשר) את הרכישה הטלפונית למודעה שנלחצה במכשיר נייד? האם מישהו יכול לקשר את הרכישה להקלקה על המודעה בפייסבוק?

חוסר היכולת לשייך שיחת טלפון לערוץ פרסומי מונעת מהמפרסם לדעת האם הערוץ הפרסומי, עליו הוא מוציא כספים רבים, ריווחי. איך ניתן לחשוב עלות המרה (CPA) ו- החזר על ההשקעה (ROI) אם לא ניתן לדעת כמה מכירות נעשו בעקבות הפרסום לפי ערוצים?

לא סתם מצוטטים את המשפט אותו מייחסים למשווק אמריקאי לפני שתי מאות שאמר: "כי חצי מתקציב השיווק מבוזבז ולא יודעים איזה חצי" ואם מישהו חשב שבאינטרנט הכול מדיד והמדידה קלה, אז זה לא כך בדיוק. במקרה של שיחות טלפון נכנסות יש בעיה קשה לשייך אותן לערוץ פרסומי בתשלום.

מספרי עקוב אחרי של גוגל

בניסיון לספק יותר מידע ללקוחות שלה המפרסמים בגוגל אדוורדס ובעיקר בנייד, גוגל מציגה את מספרי עקוב אחרי.

זהו שירות של מספר טלפון דינמי של גוגל המוטמע באתר ובעזרתו אפשר לעקוב אחר שיחות טלפון שמקורן בלחיצה על מודעת פרסום בגוגל.

וכך עובד שירות 'מספרי עקוב אחרי של גוגל' הניתן חינם:

  1. הלקוח מאפשר את השירות. זהו שירות אופציונאלי.
  2. המודעה מוצגת עם מספר טלפון של גוגל. מספר הטלפון של גוגל "מתחבא" מאחורי לחצן "חייג".

מספרי עקוב אחרי של גוגל עם תוסף שיחות

  1. כאשר הלקוח לוחץ על המודעה, מספר הטלפון הייחודי עובר לאתר שמציג אותו, את המספר עקוב אחרי של גוגל, במקום מספר הטלפון הרגיל של העסק.
  2. אם הגולש בוחר להתקשר למספר שהוא רואה על המסך, המערכת של גוגל סופרת זאת כהמרה ובדוחות אדוורדס ניתן לראות איזה מילת מפתח הפעילה את המודעה ועל איזה מודעה בוצעה הקלקה וכל שאר הפרטים כמו מכשיר, שעה וכדומה.

מספרי עקוב אחרי של גוגל עובדים, אבל השירות מתאים רק למי שמפרסם בגוגל אדוורדס. מכיון שזהו רק ערוץ פרסומי אחד ובטח שלא היחיד, יש צורך במערכת או מערכות נוספות למדידה של ערוצים אחרים.

פלאגין לוורדפרס לשיוך שיחות נכנסות לערוץ הפרסומי

שירות 'מספר עקוב אחרי של גוגל' נותן פתרון טוב מאוד למפרסם בגוגל אדוורדס. הוא אמנם ניתן חינם, אבל אינו טוב לערוצים אחרים.

פלאגין לוורדפרס בשם wp phone leads נותן פתרון פחות פרטני ללא מגבלת ערוצים ובתשלום קטן. הרעיון הוא לשייך מספר טלפון אחד של העסק לכל ערוץ פרסומי.

מכיון שכאן נעשה שימוש במספרי טלפון של העסק הרי שיש מגבלה על מספר מספרי הטלפון ניתן להקצות. במקרה של 'מספרי עקוב אחרי של גוגל' יש אין-סוף מספרי טלפון, אבל הם לא של העסק. הם של גוגל.

מדידה של שיחות טלפון נכנסות ושיוך לערוץ הפרסומי ממנו הן הגיעו

מעקב של שיחות טלפון נכנסות לעסק גם אם נעשה ברמת המקרו נותן נתונים לבעל העסק ומצב זה טוב יותר לעומת מצב בו לא מודדים בכלל, או מודדים רק מילוי טפסים ומתעלמים ולא סופרים שיחות טלפון נכנסות.

סיכום

הפרסום באינטרנט ובמיוחד שיווק ופרסום במובייל מציב מספר אתגרים לבעלי עסקים בעיקר בנושא מדידת ריווחיות הפרסום.

ספירה של מילוי טפסים לצורך חישובי ריווחיות והתעלמות מספירת שיחות טלפון נכנסות, גורמת לא אחת לבעלי עסקים לקחת החלטות שגויות ולהפסיק פרסומי ריווחיים רק בגלל אי-מדידה או מדידה חלקית מאוד.
ספרו לנו בתגובות מה אתם מרגישים כלפי מדידת שיחות טלפון נכנסות מפרסום בתשלום ומה אתם עושים כדי לדייק בחישובי הריווחיות שאתם עורכים

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן