style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

כיצד לשפר את אמינות האתר – חלק ראשון

העובדה שיש לך אתר לא מבטיחה לך שהוא יעבוד עבורך: יגרום למכירות ו/או להפניות. עובדות חשובות יותר מהבטחות, ואם יש לך עסק מקוון, אחד הדברים החשובים ביותר שאתה צריך לתת עליו את הדעת הוא אמינות.

אתה צריך לשכנע את המבקרים באתר כי:

  1. יש באמת משהו שווה ערך/בעל תועלת עבורם,
  2. אתה מתכוון לקיים את ההבטחות שלך,

ככלל, אמינות נבנית מהערכה של מספר מימדים בו זמנית. מילון ספיר החדש מגדיר את המילה אמינות כך: "מהימנות; נאמנות; האיכות או המצב של להיות אמין. בתהליך מכירה, האמינות מתייחסת למידה שבה אפשר להאמין למקור המידע בדבר המוצר או השירות העומדים למכירה. ההנחה היא שככל שהמקור נתפס אמין יותר, כך נוטה הפרט להאמין למסר הנשלח אליו באמצעותו, ובהתאם לכך גם מושפעת התנהגותו הצרכנית." ועוד "ממצאי מחקרים שונים מצביעים שאמינות המקור קשורה בשלוש קבוצות של משנים: דרגת האובייקטיביות של המקור; דרגת המומחיות שלו; ודרגת המוניטין שלו."

למה חשובה האמינות?

אמינות חיונית על מנת לגרום לאנשים להירשם לניוזלטר שלך, ללחוץ על המודעות שלך, להוריד תוכנות, להירשם לשירותים שלך, לרכוש את המוצרים שלך וכן הלאה. לכן, אמינות האתר מזוהה במידה מסוימת עם עסק מוצלח. בנוסף, אמינות חיונית על מנת לגרום לגולשים לחזור לדף שלך.

מצד שני, ראוי לציין כי אמינות האתר היא מונח כללי הכולל גורמים רבים נוספים כמו: שימושיות, נגישות, אבטחה, דירוג של מנועי חיפוש ועוד.

מעט מאוד אנשים מתייחסים לאמינות כנושא ספציפי שיש להתמודד איתו. הם מרכזים את תשומת הלב שלהם לכל הגורמים שהוזכרו לעיל, ורוב הזמן נכשלים בקיום הדרישות של אתר אמין.

להלן כמה מהשיטות הנפוצות ביותר המיושמות על ידי בעלי אתרים באינטרנט על מנת להפוך את האתר שלהם לאמין יותר; שים לב שצעדים אלה לא בהכרח ישפרו את המכירות, אך יסייעו לך ליצור דימוי מכובד בעיני המבקרים באתר.

  1. פרסם תמונות של אנשים אמיתיים באתר האינטרנט שלך. התחל בפרסום התמונה שלך ובהמשך הצג את תמונות העובדים שלך.

    לפעולה זו יש שתי השלכות לטובה על העסק שלך: מצד אחד, יגביר את הכבוד העצמי של הצוות שאיתו אתה עובד, וכן מבקרים יחשיבו יותר את האתר שלך. כתוצאה מכך, הסיכוי שלך לגרום לגולשים להיות לקוחות חדשים יהיה גם גבוה יותר.

    לקוח נכנס לאתר ורגע לפני שהוא משאיר לך את פרטי כרטיס האשראי הוא מנסה לראות מי "בעל הבית" שאליו הוא עומד לשלם. הוא עובר לדף אודות ולא רואה תמונה. יש איזו שהיא סיבה שאתה מסתתר? לא מגלה את פניך ללקוח?

    עכשיו אני יודע מה אתה אומר: "אבל באמזון, ברנס אנד נובל ו- itune אין תמונה ובכל זאת הם מוכרים. איך זה?" אני מבין אותך. כשתהיה כמותם, תתנהג כמותם. קח לדוגמא את l.l. bean ותראה איך חברה גדולה כן יכולה להציג את עובדיה, לפחות חלק מהם.

    הרבה בעלי עסקים מתלבטים "איזה תמונה לשים?" אל תשים את התמונה מהחופשה האחרונה באילת רגע לפני שאתה קופץ לבריכה! שווה להשקיע בצלם מקצועי שיבוא ויצלם אותך במיטבך ואם צריך גם יעשה ריטוש קל בפוטושופ כדי שתראה מיליון דולר. זכור! הלקוחות שמגיעים לאתר שלך לא מכירים אותך ותמונה איכותית בה אתה לבוש כיאות ומחייך משדרת שאתה בעל עסק מצליח.

  2. תן את מלוא פרטי ההתקשרות איתך

    הקפד להציג בעמוד צור קשר את הכתובת הפיזית של החברה שלך וגם את מספר הטלפון; מספר הפקס וכל דרך התקשרות אחרת אליך: דף פייסבוק, חשבון skype וכדומה.

    אם אתה בעל עסק, כדאי שתתנהג כמו בעל עסק ותציג מייל [email protected] ולא [email protected]. כל אחד יכול לפתוח חשבון חינם בגוגל, אבל אתה "לא-כל-אחד". אתה בעל עסק שיש לו אתר ולכן הכתובת האלקטרונית שלך צריכה להיות עם שם הדומיין שלך.

  3. רשום את מלוא פרטי העסק שלך

    רשום את שעות העבודה במהלך השבוע, צרף מפה והנחיות הגעה.

    אתה צריך שהלקוח ירגיש שלפניו עומד עסק רציני, שמתנהל כמו עסק. אם אתה מקבל קהל, בין אם אתה מטפל, נותן שירותים או יועץ כדאי שתצרף פרטים מלאים איך להגיע אליך עד דלת המשרד.

    אתה לא יודע מי מהלקוחות שלך יעשה שימוש בפרטי ההגעה אליך וכדי למנוע טלפון שבור, תן ללקוחות שלך אפשרות לקרוא וגם להדפיס את הוראות ההגעה. תתפלא כמה אנשים יראו את המוצר שלך באינטרנט, אבל יקנו אותו אצל במשרד. למה? ככה!

האם התמונה שלכם מופיעה באתר?

לקריאת החלק השני של המאמר "כיצד לשפר את אמינות האתר – חלק שני" לחץ כאן

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

One comment

  1. תודה על המידע המעניין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן