style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

לא האמנתי כשראיתי מה קרה לאחר שגוגל הסירו את מודעות הצד

לפני שבוע וקצת גוגל הסירה את המודעות הממומנות מצד ימין (או שמאל, תלוי בשפת הממשק: עברית או אנגלית) בדף תוצאות החיפוש. במקום 11 מודעות, גוגל מציגה עכשיו רק 7 מודעות.

מפרסמים רבים בעולם וגם בארץ נתנו כל מיני הערכות שהמשותף לכולם הוא עלייה מטאורית של פרסום בגוגל – מחירים ותקציבים. בישראל העריכו כי תהיה עלייה של 40% בעלויות הפרסום בגוגל. הסיבה שהם נתנו היא שמלאי המודעות הצטמצם מ- 11 ל- 6 או 7 ולכן במקרים בהם הביקוש עולה על ההיצע הרי שהמפרסמים יעלו את המחיר המקסימלי לקליק כדי להבטיח את מקומם בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

הנתונים שאני רואה בחשבונות הפרסום של לקוחותיי בארץ ובעולם מראים דווקא אחרת. הם מראים שאחוז ההקלקה CTR עלה בצורה משמעותית והמחיר הממוצע לקליק ירד. צריך להמשיך ולעקוב אחר המספרים.

גוגל כבר לא מציגה מודעות צד

על פי גוגל, מטרת השינוי היא אחידות באופן שבו המודעות מוצגות בכל המכשירים: מחשב שולחני, טאבלט, מכשירים ניידים. גוגל יודעים היטב את המספרים: מספר החיפושים במובייל גדול ממספר החיפושים במחשב שולחני. הם גם יודעים את החיפושים של אותו לקוח במכשירים שונים העומדים לרשותו. אצלך, בשוק שלך, זה יכול להיות אחרת ולכן, שים לב לנתונים.

מאז שהחלה גוגל להציג 3 מודעות מעל ו- 8 מודעות היה ברור לכול המפרסמים ש- 3 המודעות שמעל התוצאות האורגניות יקבלו את מרבית ההקלקות וכך היה. המודעות בצד, אולי למעט מודעה 4, סבלו מאחוזי הקלקה נמוכים באופן בולט או במילים אחרות, המפרסמים קבלו חשיפה אבל מעט מאוד תנועה.

מכיון שמודל הרווח בגוגל אדוורדס הוא הקלקות, גוגל לא ראתה רווח משמעותי ממודעות הצד ויחד עם זה שהלקוחות לא שמים לב למודעות הצד, הוחלט להורידן, אבל לא באופן מלא.

גוגל שומרת את הצד, שהתפנה עכשיו ממודעות טקסט, באופן בלעדי למודעות שופינג.

הקטנת מספר המודעות דווקא הוא שהעלה את אחוזי ההקלקה CTR, כיצד? ובכן, למחפשים יש פחות אפשרויות ללחוץ. דף תוצאות החיפוש נראה "נקי" יותר והלקוחות לוחצים. האם זה ריווחי לגוגל? ימים יגידו והתמונה המלאה תתגלה רק כאשר גוגל יפרסמו את הדוחות הכספיים.

לחצו כאן כדי לעשות את הפרסום שלכם ריווחי עוד יותר בגוגל?

מי הם המרוויחים בעקבות הסרת המודעות מהצד?

אלו שהיו במקומות 1, 2 ו- 3 כי גוגל החליט שכדאי לו להציג את המודעה שלהם שם, הם המרויחים הגדולים. גוגל מציג את המודעה שלהם בגדול והם זוכים לעלייה משמעותית באחוזי ההקלקה.

מפרסם שהיה במקום 4 והמודעה שלו הוצגה בצד למעלה, עכשיו, בחלק מהמקרים, המודעה שלו מוצגת מעל התוצאות האורגניות והוא צפוי לעלייה מטאורית באחוזי ההקלקה, אבל הוא לא המנצח הגדול. לפי חברת WordStream הרי שהמנצח הגדול הוא דווקא מיקום 3 שהכפיל את אחוז ההקלקה CTR במחשבים שולחניים.

מפרסמים שלא יתפתו למלחמת מחירים וייקחו החלטות, לגבי הפרסום שלהם בגוגל, המונעות על ידי מדידה מפורטת ומדויקת הם שיבטיחו שהפרסום שלהם יישאר ריווחי גם אם הם יקבלו פחות קליקים.

מי לא ירויח בגלל שגוגל לא מציגה מודעות צד?

מפרסמים שכיוונו את המודעות שלהם להיות במקומות 5, 6, 7. הביצועים של המודעות שלהם היו חלשים מבחינת אחוזי הקלקה כאשר המודעות היו בצד וגם עכשיו כאשר המודעות נמצאות מתחת לתוצאות האורגניות, אחוז ההקלקה נשאר נמוך.

מי הם המפסידים מכך שהמודעות שלהם לא מוצגות בצד?

בעלי עסקים המפרסמים במחירים מינימליים כדי להיכנס לעמוד הראשון ומודעתם הוצגה במקומות 8, 9, 10 ו- 11. גם ככה המודעות שלהן זכו לפירורים של קליקים. הם שם רק כדי לקבל חשיפה או כדי להראות לבוס "גם אנחנו נמצאים בתוצאות החיפוש". הרבה לא קרה, אבל יש חשיפה. הם ימצאו את עצמם בעמוד השני של תוצאות החיפוש וגם זה לא בטוח.

מפרסמים עם שולי רווח נמוכים במיוחד שאף פעם לא כיוונו את המודעה שלהם להיות מוצגת בראש הדף, עכשיו לא יראו אותם בעמוד הראשון.

ומה לגבי קידום אתרים אורגני SEO?

4 מודעות במקום 3 מודעות "דוחקות" את התוצאות האורגניות לתחתית הדף ועוד יותר מקשות על הגולשים לראותן. הגולש במחשב שולחני צריך להתאמץ כדי להגיע לתוצאות החיפוש האורגניות שעכשיו התרחקו ממנו.

רק בדיקת מיקום בגוגל יכולה לומר מה קרה לאורך זמן עם שיעורי ההקלקה על התוצאות האורגניות.

האם אתם מסכימים?

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

9 comments

  1. היי זהר,

    הסיבה המרכזית שגוגל הסירו את המודעות מהצד היה שבבדיקות שלהם הן ראו שהמודעות בצד לא מייצרות שום ערך כלכלי לחברה מעבר תוספת לחשיפות ולכן ככל שיש חשיפות ולא הקלקות ה CTR יורד. סטטיסטית הוספת מודעה אחת בראש התוצאות תייצר עבורם מצב כלכלי שיעלה על כל ההכנסות מהצד.

    מעבר לכן רוב החיפושים בעולם (כ 70% ) כבר מבוצעים בניידים ולכן האחידות בין הממשקים נראתה להם הגיונית יותר.

    המידע שלך התבסס על קריאה של מאמרים שמקורן בארה"ב מבלי להיכנס לפרטים, אבל אם היית קורא את הפרסום המרכזי של מנהל המוצר של גוגל היית מקבל את התמונה האמיתית למה שונה הפיד, אין לזה שום קשר ל PLA, בארה"ב כל הצד של החיפוש מקבל את גרף המידע ו GOOGLE SHOPPING שתכף יכנס גם לישראל.

    בתחומים סופר תחרותיים בארה"ב וגם בישראל בהם יש מתחרים רבים הייתה כבר עליה מסויימת בעלות הקליק, בארהב אפשר לראות את זה בחשבונות גדולים שזה כבר קורה אנו מדברים על מפרסמים של עשרות אלפי $$$ , בישראל אין טרפיק אבל בתחומים כגון, תיירות, רפואה, נדלן המחירים כבר עלו כי אין ברירה אחרת, בתיירות ברמה העולמית המצב מסובך יותר מכיוון שחברות כמו booking expidia ואחרות הינם בעלי כיסים עמוקים מאוד וספקי תיירות מתקשים להתמודד עימם ולכן חייבים לעלות את הבידים שלהם.

    בכל מקרה אצל הלקוחות הקטנים במדינת ישראל המצב נשאר די דומה…

    נתראה באחד המפגש הבאים 🙂

    שי

    • שלום שי ותודה על התשובה המפורטת,
      היה מי שעשה את החשבון בגוגל, גם את החשבון הכספי וגם לקח בחשבון שיקולים נוספים כמו אחידות מכשירים.
      לגבי עליות מחירי הפרסום, אני מבין את השערת האפס שלך, למעשה של כולנו המפרסמים כי צמצום שטחי הפרסום יעלה את המחיר. כי ככה אמורה להתנהג כלכלה הנמצאת בעודף ביקוש: בהרבה תחומים יש הרבה יותר מפרסמים בחיפוש מאשר שטחי פרסום שגוגל יכול להציע וככול שהתחרות גבוהה יותר כך ניתן להניח שהמחיר יעלה – זוהי הנחת המודל.
      חברת kenshoo פירסמה מאמר http://kenshoo.com/google-goes-off-the-rails/ והתוצאות לאחר השבוע הראשון הוא עלייה של 1%, אחוז אחד, במחירי הקליקים בפועל.
      אשמח אם תוכל לשתף מקורות מידע הטוענים שמחירי הקליקים עלו בעקבות הסרת מודעות הצד.
      ומילה על דברי הנציג הרשמי של גוגל. צריך לזכור שהוא… הנציג הרשמי של גוגל ומציג את הדברים בדרך שנוחה לגוגל.
      פעם אמר נציג גוגל כי "לקישורים חיצוניים אין חשיבות לקידום האתר", אז אמר.

  2. שלום זהר ותודה על העדכון.

    האם מודעות PLA הינם למוצרים פיזיים בלבד?
    אני מוכר מוצרים דיגיטליים בחו"ל, האם יש באפשרותי להשתמש ב-PLA לקידום ממומן של המוצרים הללו בארה"ב למשל?

    תודה!

  3. מי שמרוויחים בעיקר הם מקדמי אתרים בקידום אורגני (אני ביניהם…) שהרבה לקוחות ביניים של ממומן הבינו שבלי אורגני אין להם סיכוי להישאר במשחק במחיר סביר ולאורך זמן.

    • שלום אלי ותודה,
      התשובה שלי היא כן ו- לא.
      כן, כי אכן צפוי שמחירי הפרסום בגוגל, אבל הסימנים עד כה מראים שזה לא כך. צריך להמשיך ולבחון.
      לא, כי התוספת של המודעה הרביעית דוחקת את התוצאות האורגניות מטה. זה לא קורה בכל החיפושים אלא רק בביטויים תחרותיים.
      קידום אורגני זה ענין לטווח ארוך, זאת פעילות מתמדת אבל היא לא היחידה בסל הערוצים השיווקיים.
      דוחות גוגל אנליטיקס מראים יפה מאוד את חלקם של הערוצים ביצירת המרות.

  4. שלום זוהר אחלה כתבה, שאלה למה המחיר לביד ירד?? על פי מה שאני מבין ככול שיש יותר מפרסמים שנלחמים על המקומות יש יותר הצעות והתפלגותם רחבה יותר לכן הממוצע נמוך יותר >> כעת יש פחות מקומות ולכן המפרסמים יעלו את ההצעות על מנת להגיע למקום הראשון וישפרו את תוכן ההודעות כי קשה יותר להיכנס לרשימה, מחיר ממוצע להקלקה יעלה וגוגל יעשו יותר כסף….

    תודה אלכס

    • שלום אלכס, זאת היתה המחשבה הראשונית כשנודע למפרסמים על הצמצום במספר המודעות המוצגות.
      השאלה היא מה מניע את המפרסמים? אם הם פועלים על פי רגש ואגו אז אכן המחירים יעלו מעלה בלי קשר למספר המודעות שגוגל מציג.
      אם לעומת זאת, מה שמניע אותם הוא ריווחיות והפרסום נמדד במונחים של המרות הם ישאפו למחיר ביד שישאיר אותם ריווחיים.
      מפרסמים שנמצאים במקום 5 עד 11 לא פעלו, לפחות עד עכשיו, משיקולי אגו, שאם כן, אז הם היו במקומות 1, 2 או 3. הם עשו את החישוב הכלכלי למחיר הביד שהביא את גוגל למקם אותם במקומות 5 עד 11. הביצועים מבחינת אחוזי הקלקה היו נמוכים וגם עכשיו הם יישארו נמוכים.
      כרגע, ממה שאני רואה אצל לקוחותיי להם אני מנהל את הפרסום בגוגל בארץ ובעולם, וקורא מהתגובות בעולם מספר 4 בתחומים תחרותיים הוא הזוכה הגדול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן