style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

פייסבוק הסירה את מגבלת 20% טקסט במודעה

נכון לתאריך 23 לספטמבר 2020 פייסבוק הסירה את מגבלת 20% טקסט בתמונות של מודעות. מקור

פייסבוק יודעת שמודעות עם הביצועים הטובים ביותר כוללות תמונות עם טקסט מועט או ללא טקסט, וזו הסיבה שיצרו את כלל 20%. כלל זה קובע כי על מנת להפעיל מודעה מבוססת תמונה בפייסבוק, התמונות שלך חייבות להכיל פחות מ- 20% טקסט.

למפרסמים בפייסבוק אסור לכסות את תמונות המודעות שלהם בלמעלה מ- 20% טקסט. כלל זה חל הן על מודעות תמונה בודדות והן על מודעות קרוסלה המופעלות בפייסבוק ובאינסטגרם. מודעות עם למעלה מ- 20% טקסט המכסה תמונות כלשהן עשויות להידחות על ידי צוות הבדיקה של פייסבוק או שיוצגו בתדירות נמוכה יותר. ישנם כמה חריגים מרכזיים ועל כך המשך.

לפייסבוק יש הרבה חוקים לגבי המודעות בכל הנוגע למספר הפיקסלים בתמונה, גודל התמונה ב- kb ועוד הרבה חוקים שממש קשה לעקוב אחריהם או יותר נכון אחר השינויים התכופים שלהם. יש חוקים למודעה ויש חוקים לדפי נחיתה ויש גם כללים לגבי תעשיות מסויימות מה אפשר לפרסם ומה לא.

אחד החוקים היותר מגבילים היה חוק 20% טקסט ומי שלא ציית לו, המודעה שלו נדחתה והוא הופנה אחר כבוד על ידי פייסבוק לדף זה:

תמיכה למי שמודעתו נדחתה בפייסבוק

חוק 20% טקסט – מה היתה המחשבה של פייסבוק מאחורי החוק?

פייסבוק היא רשת חברתית שבה אנשים באים ליהנות, לצחוק, לעדכן את מצבם ולהתעדכן במה עושים החברים שלהם. כל הפעילויות האלה הם נהדרות לגולשים אבל לא עושות כסף לפייסבוק.

בפייסבוק חששו כי הפרסום יפגע בחוויית המשתמש ויהפוך את פייסבוק לאתר פרסומי מוצף במודעות. החשש היה שהגולשים לא יראו בעין יפה את המודעות נדחפות להם מכל עבר ולכן חוקק חוק ה- 20% טקסט.

מה זה חוק 20% טקסט

חוק 20% טקסט מגביל את הטקסט המופיע על התמונה שבמודעה כך שיתפוס עד 20% מהתמונה. זהו חוק קשוח: או שהמודעה מקיימת את החוק ואז היא תאושר או שהמודעה עוברת על החוק ואז היא תדחה.

פייסבוק אף סיפקו כלי מיוחד שעזר למפרסמים לבחון את המודעה שלהם עוד לפני הפרסום וזאת כדי למנוע הגשות מיותרות שידחו על הסף. הכלי הזה חסך לפייסבוק הרבה זמן ומשאבים והכניס לקופתה את הכסף הרבה יותר מהר.

הכלי היה גריד (רשת) המחלק את התמונה ל- 25 חלקים ועליך לעשות שימוש רק ב- 5 משבצות מתוכן בהם ניתן לכתוב טקסט. כמובן שאפשר לעשות שימוש בפחות מ- 5 משבצות, כך שהמוטו של פייסבוק בנוגע לטקסט על גבי המודעה, היה: קצר ולעניין.

20% טקסט

לוגויים היו חלק מהטקסט, אבל זה היה תלוי האם יש טקסט בלוגו או שלא או יותר נכון מה המנגנון של פייסבוק חשב שזה.

חוק 20% טקסט – יוצאים מן הכלל

החוק הקשיח של עד 20% טקסט הגביל את המפרסמים ביכולת להעביר את המסר ולהוסיף מידע על גבי התמונה. המנגנון של פייסבוק לקח בחשבון כל טקסט גם אם הוא חלק מהמוצר (כמו עטיפה של ספר) או חלק מהלוגו או חלק מתמונת מסך ובטח אם היו מספרים.

לחלק ממפרסמים היה קשה להראות תמונה עם המוצר שלהם וגם לעמוד במגבלת עד 20% טקסט.

הסקלה החדשה של הטקסט כוללת 4 שנתות. סדר ההופעה הוא מהטוב ביותר לגרוע ביותר, כך שאמנם הדרגה היא high אבל, בתור מפרסם, מאוד לא רצוי שהטקסט שלך במודעה יקבל ציון זה:

  • OK
  • Low
  • Medium
  • High

דירוג המודעות של פייסבוק על פי כמות הטקסט

אז במקום מנגנון של "כן או לא", קיבלנו סרגל שלפיו מודעה שעומדת בחוק של עד 20% טקסט תקבל ציון OK ואם יהיה יותר טקסט על גבי התמונה, תקבל ציון נמוך יותר שקיבל את הדרגות: low, medium ו- high ואני חוזר ומדגיש כי high זה הכי פחות טוב מבחינת המפרסמים.

ומה יקרה אם תפורסם מודעה עם יותר מידי טקסט?

high text in image

פייסבוק עצר את הצגת המודעה מהסיבה: Too Much Text in Image וכדי לא להגיע למצב זה, אני מציע לכם לקרוא את ההנחיות המלאות של פייסבוק בנוגע לכמות הטקסט במודעת תמונה. שם תמצאו דוגמאות של מה זה OK, Low Text, Medium Text ו- High Text. כמו כן תמצאו הסברים ודוגמאות. על היוצאים מהכלל תמצאו מידע בהמשך.

ניתן לגשת לכלי הבדיקה של פייסבוק, אבל הוא אינו עובד

עם הסרת המגבלות על כמות הטקסט במודעה, פייסבוק מחשיבה כטקסט: מספרים, לוגויים שבתוכם יש טקסט וסימני מים וזאת בנוסף לטקסט שמופיע על התמונה.

פייסבוק עדיין מעדיפים מודעות תמונה עם כמה שפחות טקסט, זה צריך להיות ברור, אבל הסרת המגבלה מאפשרת למפרסמים לא רק חופש יצירה גדול יותר אלא גם פרסום מודעות שלא היו עוברות את החוק הקשיח של 20% טקסט.

עם פריצת הגבולות של כמות הטקסט במודעה, הודיעה פייסבוק על מספר רב של יוצאים מן הכלל שבהם הטקסט הוא חלק בלתי נפרד מהתמונה. טקסט לא יכול להיחשב כחלק בלתי נפרד של תמונת נוף, אבל טקסט הנמצא על כריכה של ספר הוא חלק בלתי נפרד מהמוצר.

אז מה הם היוצאים מן הכלל:

  • אינפוגרפיקס
  • כריכה של ספר
  • עטיפת אלבום
  • תמונת מוצר בו נראה כל המוצר
  • כרזת פרסומת לסרט, פסטיבל, אירוע ספורט, אירוע תרבות, מופעי סטאנד אפ
  • צילומי מסך
  • בועות טקסט כחלק מאנימציה / קומיקס

מהי המשמעות של חוק 20% טקסט לגבי מפרסמים בפייסבוק?

אני לא יודע מה המשמעות לגביכם (בשביל זה תצטרכו להישאר עוד קצת איתי ולקרוא בהמשך) אבל דבר אחד אני יודע. זה לא יפריע לפייסבוק לעשות יותר כסף.

אז עכשיו שהבנו שפייסבוק תרוויח יותר בואו ונבחן את המשמעויות:

הדבר הטוב שקרה הוא שלמפרסמים יש יותר חופש פעולה. בלי ספק שמגבלת ה- 20% טקסט היתה מאוד מאתגרת. נכון שעכשיו כשהמגבלה הוסרה אפשר להוסיף כמה טקסט שתרצו. יותר חופש יצירה, יותר יצירתיות. אפשר להתפרע עם הפרסום, במובן החיובי של המילה ואפשר ליצור פרסומות שלא היה ניתן לחשוב עליהן אפילו, בעבר.

כבר רמזתי בתחילת מאמר זה שלמעשה המגבלה לא הוסרה לחלוטין, היא רק שינתה התייחסות ובמקום מגבלה קשיחה יש עכשיו סרגל התייחסות. כלומר מצד אחד פייסבוק אומרת: אין יותר מגבלה של 20% טקסט ומצד שני היא אומרת: היזהרו.

הדבר הרע הוא שאפשר להוסיף על גבי התמונה כמה טקסט שתרצו, אבל ככול שיהיה יותר טקסט, כך יהיה פחות ענין לפייסבוק להציג את המודעה עד כדי אי-הצגתה בכלל!

כל עוד ישמר כלל 20% מעבר ליוצאים מהכלל, אותם ציינתי, פייסבוק תשמח לחשוף את המודעה, אבל ככול שכמות הטקסט תגדל מעבר לאותם 20% טקסט, פייסבוק תגביל את החשיפות של אותה מודעה.

סיכום

הדרך הטובה ביותר לתפוס את תשומת ליבם של המשתמשים בפייסבוק היא להשתמש בתמונה מושכת עין ללא טקסט.

למה?

החברים שלכם, שבגללם אתם נכנסים לפייסבוק, מעלים פוסטים עם תמונות ללא טקסט. לכן, תמונה עם טקסט מעלה 'חשד' שזאת מודעה ממומנת והגולשים מתעלמים ממנה.

כלל 20% אינו רק תקן שרירותי – הוא מסייע למפרסמים להגיע לקהלי היעד שלהם בצורה יעילה יותר, ומונע מהפידים של הגולשים להיות מוצפים בפרסומות שיפגעו בחוויית הגלישה בפייסבוק.

פייסבוק תאשר מודעות עם יותר מ- 20% טקסט, אבל ככל שיש יותר טקסט במודעה כך פייסבוק תגביל את החשיפה שלה (סוג של "עונש"), מה שאומר שאמנם אין מגבלות, אבל אם תשמרו על מעט טקסט, כך ייטב לכם.

השינוי הגדול הוא היכולת לפרסם תמונות שבעבר היה קשה עד בלתי אפשרי לפרסמן כמו: אינפוגרפיקס, כרזות, מוצרים שעליהם טקסט וכדומה.

מה אתה חושב? גם כשהוסר הכלל של 20% טקסט, האם כדאי להמשיך ולנהוג כאילו הוא קיים? השאר תגובה כאן למטה וכתוב לי מה אתה חושב!

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

14 comments

  1. היי זהר
    נכון לתאריך 15.12.2016 אני עדיין נתקל בהודעות פייסבוק על חריגה מעשרים אחוז טקסט. יתכן כי לא לכולם הגיע השידרוג ?

    • שלום דוד, העדכון הגיע לכולם. פייסבוק תתריע לפניך במקרה והיא "רואה" יותר מעשרים אחוז טקסט בתמונה, ההתרעה תהיה שהמודעה שלך תקבל פחות חשיפות, כי לפייסבוק יש פחות 'חשק' להציג אותה בגלל שיש יותר מידי טקסט. אתה תחליט אם לפרם סכול זאת או לשנות את כמות הטקסט בתמונת המודעה

  2. אשמח לעזרה, כי לעיתים קרובות אני מייצרת כמה מודעות על אותו גריד בדיוק, כאשר מה שמשתנה זה רק המשפט הכתוב. לא גודל הפונט וגם לא גודל השטח שהטקסט תופס, ובכל זאת מודעה אחת מקבלת ציון טוב והשנייה לא.
    אני מחפשת את הדרך להבין את הפרמטרים של הבדיקה כדי למנוע מעצמי עיצוב חוזר ונשנה ובדיקות כל פעם מחדש על ידי העלאה לאתר הבדיקות. יש דרך ?

    • שלום עידית,
      אכן שטח הטקסט על המודעה לא שונה ממודעה למודעה בדוגמא שלך, אבל גודל הגופן כן, וגם מספר התוים שונה.
      פייסבוק מעדיפים כמה שפחות טקסט.
      המודעה שלך לא נפסלה, רק קיבלת הערה שתשימי לב שיש הרבה טקסט ומבחינת פייסבוק יהיה לו פחות ענין להציג אותה כפי שהוא יכול להציג.

  3. תודה על העדכון החשוב , מחכים ליישום בפועל !

    • שלום דני,
      השינוי כבר בתוקף ופייסבוק גם דאגו לשנות את המדיניות שלהם.
      שים לב לשני הקישורים באתר המפנים להנחיות פייסבוק לגבי כמות הטקסט וכן לקישור המפנה לכלי הבדיקה שהחליף את הגריד המפורסם.
      בהצלחה,
      זהר עמיהוד
      מוביל עסקים להצלחה באינטרנט

  4. אליו בן עמי

    לצערי נכון להיום (15/04/16) המגבלה עדיין קיימת, חיה ונושמת.
    הודעת האזהרה מופיעה עודלפני אישור המודעה ומודעות עדיין נפסלות בגין מגבלה זאת.
    אני ממש מחכה לרגע שבאמת יסירו כבר את המגבלה הזאת, ולא רק בהצהרות 🙂

    • שלום אליו ותודה על השתתפותך בתגובות לפוסט,
      אכן נכון להיום (15/04/2016), למפרסמים בישראל עדיין קיימת מגבלה של 20%. הדוברים של פייסבוק לא מכחישים שזה ניסוי test, אבל עם פייסבוק אין לדעת מה עומד לקרות ובכול רגע הם יכולים לפתוח את האפשרות הזאת לכולם.
      אני מעדכן את הפוסט הזה יום יום לאור הצפיות הרבות וההתעניינות הרבה בחוק הזה שכול כך הצליח להרגיז בעלי עסקים המפרסמים בפייסבוק.
      השינוי נכנס לתוקף בסוף שבוע 10-11-12 ליוני 2016

  5. המוצר שלי מאוד חזותי ויזואלי כך שמגבלה כזו או אחרת לא כל כך הפריעה לי, מה עוד שאיני מפרסם כבד בפייסבוק, ולאחרונה הפסקתי לפרסם כלל, אצלי הפרסום בגוגל עושה עבודה טובה.

    • מעולה, ככה צריך בעל עסק לנהוג: צריך לפרסם בכמה ערוצי מדיה ולבחון איזה ערוץ יותר ריווחי.
      בהצלחה,
      זהר עמיהוד

  6. מדיניות הפרסום של פייסבוק ארוכה ומסורבלת ואני ספק אם יש מי שקורא אותה לעומק. מבדיקה שלי מעטים…
    בכל מקרה לפייסבוק יש ניגוד אינטרסים: מודעה טובה מביאה קליקים, יוצרת הכנסות לפייסבוק והמפרסם מרוצה אך לגולש יש ככל הנראה חווית גלישה מופחת. נראה שהצעד עליו עדכנת הוא פשרה לטובת המפרסמים.

    • שלום יואב ותודה על תרומתך לדיון,
      אכן המפרסמים לחצו הרבה זמן על פייסבוק לשחרר את הרסן מעל החוק המגביל אותו, שעליי לומר שיש בו היגיון.
      פייסבוק נמצאת במלחמה עם גוגל על מודעות הדיספליי ויכול להיות שזה דווקא משרת את המלחמה מהצד של פייסבוק כמובן, כי במודעות של גוגל אין מגבלה שכזאת.
      גם פייסבוק מבינים שיותר מידי טקסט זה לא טוב לגולשים ולכן הם בנו מעין סרגל הערכה ומודעה עם יותר מידי טקסט, תזכה לחשיפות מעטות או לא תזכה בכלל.
      בהצלחה,
      זהר עמיהוד

      • זוהר תודה רבה – פייסבוק עייפו אותי הפסקתי לעקוב
        כמה טוב לקרוא אותך

        • שלום שלומית,
          פייסבוק דינמית ממש כמו החיים. צריך לעקוב אחר המתרחש כי כל הזמן יש אפשרויות והזדמנויות חדשות.
          אבל לאחרונה, אפשר לומר, יש "מבול" של עדכונים בפייסבוק הנוגעים לוידאו facebook live, שיפורים ב- Power Editor, דפי עסק facebook pages יכול להיות שזה לקראת הכנס של פייסבוק המתקיים בימים אלה בארה"ב
          נכון להיום, 13 לאפריל 2016, פייסבוק עדיין בוחנת את השינוי וטרם החילה אותו באופן גלובלי, אבל עושה רושם שזה הכיוון.

דילוג לתוכן