style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

הישראלים שעומדים מאחורי הפטנטים של גוגל

אחד הגורמים החשובים ביותר בקידום אתר הוא להוסיף תכנים באתר על בסיס קבוע. התוכן צריך להיות באיכות גבוהה עבור הקוראים שלך, בעל ערך כדי שבאמצעותו תבנה את הסמכות שלך, מיתוג, תיצור פניות ומכירות.

עם זאת, תוכן איכותי, ככול שיהיה, באתר שלך אינו מספיק עבורך. אתה צריך לדאוג לכמה שיותר תנועה, כי אם אין לך תנועה באתר שתקרא ותתרשם מהתוכן האיכותי עליו עמלת, אז אין משמעות לכול הזמן והכסף שהשקעת וחבל.

מנגנון הדירוג של גוגל מכיל למעלה מ- 200 פרמטרים שונים שעוברים שינויים תכופים. פרמטרים חדשים נוספים, אחרים משנים את החשיבות שלהם וחלקם רלוונטיים רק לסוג מסויים של אתרים.

השאלה היא, איך לדעת שאתה מפרסם תוכן באתר שלך שיהיה טוב מחר, מחרתיים, בעוד חודש ואולי בעוד שנה?

אחת הדרכים היא להתחקות אחרי הפטנטים בנושא חיפוש שגוגל מבקשת לקבל חזקה עליהם. הפטנטים מוגנים על ידי החוק כך שאחרים לא יכולים לעשות בהם שימוש ומתחרים לא יכולים להעתיק אותם. יכולים, אבל אז הם יתבעו בסכומים גדולים, כמעט דימיוניים.

למה פטנטים של Google חשובים עבור קידום האתר שלך

מנגנון דירוג האתרים של גוגל לא מסתמך על פטנט אחד ולכן אני ממליץ לך לא לבסס את כל פעילות התוכן שלך על סמך פטנט אחד.

חברה, כמו גוגל, מגישה פטנט על רעיון או על טכנולוגיה שהיא מרגישה שיהיה עבורה שימושית. זאת הדרך שלה "לנעול" או במילים אחרות, לשייך לה את הבעלות על הרעיון או הטכנולוגיה. לפעמים גוגל, כמו גם חברות אחרות, מגישות פטנט רק כדי "לחסום" מתחרים ולמנוע מהם שימוש עתידי ברעיון. זהו שוק בו טמון כסף רב שלראשוניות יש בו מקום וגם הרבה כסף.

אין ערובה לכך שהפטנט שהגישה חברה, ינוצל על ידה ביום מן הימים. אבל, אם תדע שיש פטנט ופתאום תראה את תוצאותיו בשטח, לפעמים אחרי חודש ולפעמים אחרי שנתיים, תדע שאכן הוא מומש והוא חלק ממנגנון דירוג האתרים.

ידיעת הפטנטים שגוגל מבקשת הם, לדעתי, דרך מצוינת לראות את הכיוון של קידום אתרים SEO בעתיד ולכן יאפשר לך לתכנן קדימה מהלכים של קידום אתרים.

החלק הישראלי

"בשנת 2006 הוקם מרכז מחקר ופיתוח של גוגל בפארק מת"ם שבחיפה על ידי יואל מארק. בשנת 2006 הוקם מרכז מחקר ופיתוח של גוגל בתל אביב על ידי יוסי מטיאס. בשנת 2009 אוחדו מרכזי הפיתוח למרכז מחקר ופיתוח אסטרטגי בישראל בהולכת יוסי מטיאס.

במרכז הפיתוח הישראלי פותחו מספר תכונות במוצרי גוגל, בהן מנגנון הצעת מילות החיפוש המשולב במנוע החיפוש (Google Suggest), תיקון שגיאות כתיב במילות חיפוש, יכולת הוספת שכבות ביוטיוב, יישומי תחרויות ביוטיוב, Google Trends ו-Google Insights for Search, יישומי מעבדה ב-Gmail, שיטה חדשה למכרזי פרסומות לטלוויזיה, ו-Google Visualization." ויקיפדיה

לרשימה המכובדת הזאת של פיתוחים אני רוצה לציין עוד פיתוח אחד והוא מנגנון הנקרא Rich content for query answers פטנט שמספרו US20150186534 אותו אנחנו מכירים בתור מנגנון התשובות של גוגל לשאלות המחפשים.

תשובות גוגל לשאלות המחפשים

כל מה שמופיע בדף תוצאות החיפוש של גוגל (SERP) אלו הן תוצאות שגוגל מעריך שהן התשובה למה שהגולש חיפש, אלא שהמנגנון הרבה יותר מתוחכם.

אם החיפוש הוא כללי, למשל, מישהו מחפש 'כלב', מה הוא בדיוק מחפש? מספרה לכלב, אוכל לכלב, דוגיסטר לכלב, פנסיון לכלב, מאלף, ספר (book), וטרינר או אולי רצועה, אבקה נגד פרעושים או עצם? גם גוגל מתקשה להבין ולכן גם מתקשה למה שהמחפש התכוון.

ככול שהמחפש מוסר יותר מידע לגוגל על מה הוא מחפש, כך גוגל יכול, ביתר דיוק, להתאים לו את התשובות. המשמעות היא שביטוי החיפוש יהיה עם יותר מילים, יותר ארוך.

מאז 1998, יום היסוודה של גוגל, תוצאות החיפוש של Google התפתחו והן מספקות תשובות מדוייקות הרבה יותר גם לשאלות מורכבות.

אחד השכלולים בגוגל הוא היכולת של המנוע "להבין" את השאלה, להבין למה התכוון המחפש וגם להבין את סוג התשובה שהמחפש מצפה לקבל, גם אם הוא לא רשם.

החלק האחרון: "להבין את סוג התשובה" דורש הסבר וכדאי שאתחיל בדוגמה.

מה מצפה מי שמחפש בגוגל אחר הביטוי: "חופשה באירופה הקלאסית"? אני חושב שגם המחפש לא בדיוק "סגור" על מה שהוא ימצא, אבל יש לו "ראש פתוח" לרעיונות. ברור לו שאין תשובה אחת מדוייקת וברורה לשאלתו והוא, מבחינתו, מוכן להשקיע מזמנו כדאי לקרוא באתרים אליהם גוגל יפנה אותו.

מה מצפה מי שמחפש בגוגל אחר הביטוי: "מה הטמפרטורה בתל אביב"? האם הוא מצפה לקבל מאמר? סקירה היסטורית? ניתוח סטטיסטי? על מעלות החום בתל אביב. התשובה היא לא! התשובה המתבקשת היא מספר.

אתן לך דוגמה נוספת.

איזה תשובה מצפה מי שמחפש בגוגל אחר הביטוי: "שער הדולר"? האם הוא מצפה לקבל מאמר? סקירה היסטורית? ניתוח סטטיסטי? על התנודות של שער הדולר בשנים האחרונות. התשובה היא לא! התשובה המתבקשת היא… שער הדולר. זאת שאלה אחרת "איזה שער דולר?" יציג גוגל, זה של דואר ישראל, בנק פועלים או בנק ישראל.

ייתכן ששמת לב שלפעמים כאשר אתה עורך חיפוש בגוגל, גוגל מציג לך את התשובה לפני התוצאות האורגניות, תוצאה הנלקחת ממאגר הידע שלו.

תשובה מדוייקת של גוגל

הסיבה שגוגל עושה זאת היא שהוא מבין שיש חיפושים שאנשים רוצים תשובות ברורות, הם לא מעוניינים לקרוא מאמר מעמיק כדי למצוא את מה שהם מחפשים.

הפטנט Rich content for query answers מאפשר לאתר שלך להופיע גם הוא בתוצאות לחיפושים מעין אלה כפי שהראיתי לעיל, לצידן של תשובות תוכן עשיר אחרות שאותם ימצא גוגל רלוונטיות לחיפוש.

למרות שגוגל מציג את התוצאה לפני התוצאות האורגניות, הרי שגם התוצאות האורגניות שבהמשך הדף זוכות לאחוזי הקלקה גבוהים, כי עבור חלק מהמחפשים, התשובה של גוגל נתנה להם "חשק" ועודדה אותם להעמיק בחיפוש והיכן הם ימצאו תשובות נוספות? נכון, בתוצאות החיפוש שבהמשך.

הדרך בה האתר שלך יכול להיות מועמד להצגה בשאילתות מחפשים מסוג זה, היא להחיל schema על התוכן שבאתר שלך.

schema היא דרך "מאחורי הקלעים" בקוד HTML שנראה למנועי החיפוש ומקל עליהם לקרוא ויותר מזה, להבין את מה שהם קוראים אצלך באתר.

אחת הבעיות בפניהם עומד גוגל כאשר הוא קורא את האתר שלך היא האם הוא הבין את מה שקרא. למה הדבר דומה?

האם מילאת פעם טופס? נניח ויש 2 אפשרויות למלא טופס עם פרטיך: שם, טלפון, מייל, תאריך לידה:

האחת, כל ערך אתה ממלא בשדה המיועד לכך: שם שלך בשדה 'שם', מספר טלפון שלך בשדה 'טלפון' וכך הלאה. מי שמתבונן בנתוני הטופס שמילאת יודע מה זה מה. אם הוא מסתכל בשדה 'שם' ורואה שם ערך, הוא יודע שזה השם שלך ולא שם של 'עיר מגורים', נכון?

השנייה, תאר לך שהיתה קיימת אפשר לכתוב את כל הפרטים בשדה אחד גדול ולתת למישהו להחליט מה זה מה.

לפי דעתך, איך גוגל פועל כשהוא סורק את האתר שלך? לפי הדרך הראשונה או הדרך השנייה? התשובה היא: אם האתר שלך הוא ללא schema  אז לגוגל אין ברירה אלא לנחש מה שם כתוב וזאת הדרך השנייה. האם האתר שלך יופיע בתוצאות של חיפושים מדוייקים כפי שהדגמנו במאמר זה? בספק רב.

אם באתר שלך יש schema, גוגל יודע בודאות מה רשום, זאת אפשרות ראשונה. האם לאתר שלך יש סיכוי להופיע בתוצאות החיפוש לחיפושים מהסוג עליהם דברו במאמר זה? בווודאי שכן.

הישראלים שמאחורי הפטנט

יניב לויתן, אייל סגליס, גל צ'ציק, יואב צור. מתברר שזה לא הפטנט היחיד שהם פיתחו.

בשולי הדברים

ואולי לא…

תנועת החרם על ישראל BDS מקימה קול צעקה בעולם ומעודדת צרכנים שלא לצרוך מוצרים ושירות שמעורבים בהם ישראלים. אתר BDSGUIDE מציג את האמת בפני כול אלה המנסים להחרים את ישראל ואומר (תרגום בשפה חופשית): "אם אתה תומך בחרם אז עליך להפסיק ומיד לעשות שימוש במוצרי גוגל כי הם פותחו בישראל."

רוצה להחרים את ישראל? הפסק להשתמש במוצרי Google

השיטה של אתר BDSGUIDE.com היא "הפוך על הפוך" בעוד שיטתו של אתר It's Complicated בנושא BDS היא להציג תמונה מאוזנת יותר של הסכסוך במזרח התיכון.

כמה עובדות על הסכסוך ישראלי-פלסטינאי

סיכום

שילוב schema באתר שלך יכול להיות טירחה אבל יאפשר למנוע החיפוש של גוגל להבין טוב יותר את התוכן באתר שלך. בגלל שגוגל בטוח במה שהוא קרא באתר שלך, הוא לא יחשוש להציג אותך בפני יותר לקוחות, כך שהאתר שלך יקבל חשיפה גדולה יותר, מיקומים גבוהים יותר.

המשמעות היא יותר תנועה אורגנית, יותר פניות ויותר מכירות.

האם כבר החלת schema באתר שלך בין אם הוא אתר תוכן או אתר מסחרי? כתוב לי כאן למטה בתגובות

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן