דף הבית » Featured » 7 טעויות SEO של מתחילים שלא יעזרו לכם בקידום האתר

7 טעויות SEO של מתחילים שלא יעזרו לכם בקידום האתר

אופטימיזציה של מנועי חיפוש (SEO) יכולה להיות מורכבת מספיק מבלי להוסיף טעויות מיותרות. במאמר זה אציין 7 טעויות SEO של מתחילים שכדאי מאוד שתמנעו מהם כי לבטח שהן לא יקדמו את האתר שלכם.

קראתי לזה "טעויות SEO של מתחילים" כי אין טעויות חדשות. יש אנשים חדשים שעושים טעויות ישנות. זה נכון להרבה תחומים בחיים וזה נכון לתחום קידום אתרים SEO.

לפני שאסקור בפניכם את הטעויות אני רוצה לומר משהו על שינויים שאתם עושים באתר. אני שומע מהרבה בעלי עסקים וגם מקדמים שמפחדים / חוששים מביצוע שינויים באתר כי הם לא יודעים איך גוגל יגיב לאותם שינויים. אותם בעלי עסקים חוששים שמה גוגל "ייבהל" מהשינויים ויוריד את האתר בדירוג ואכן יש סיכוי שהדבר יקרה, אבל…

אם השינוי נעשה כדי טובת הלקוחות הגולשים באתר שיבינו טוב יותר את האתר ומה שעליהם לעשות, אם השינוי נעשה כדי לתת יותר ערך לגולש, לשפר את חוויית הגלישה, לשפר את ידידותיות האתר לגוגל, אם השינוי נערך כדי שגוגל יבין יותר טוב את האתר וכול זאת בהתאם לכללים של גוגל, אזיי אין מה לפחד.

נכון, בפעם הראשונה שיתגלו השינויים לגוגל, עשוייה להיות ירידה קלה בדירוגים. בירידה קלה אני מתכוון שאם האתר היה בביטוי מסויים במקום 5 אז אולי הוא ירד למקום 7 אולי 8, אבל אם השינוי אכן נעשה כמו שצריך במטרה לשפר את האתר הן כלפי הלקוחות והן כלפי גוגל, תוך זמן קצר הנמדד בימים, האתר, לא רק שיחזור למיקומים הקודמים, אלא אף יעלה בדירוג – זאת לא הבטחה, אבל זה מה שאני למד ממה שאני קורא ומהניסיון הרב שיש לי בביצוע שינויים ובכללם שינויים SEO באתרים.

לכן, עשו שינויים באתר, בתשתית האתר, במבנה התכנים, בתכנים עצמם ואל תפחדו. אם השינוי נעשה לטובת הלקוחות ולטובת קידום האתר מבלי כוונה לרמות, לא את הלקוחות ולא את גוגל, אם השינוי ישפיע על המבקרים האתר לטובה, גוגל יגמול לכם בכך שייתן לאתר שלכם יותר חשיפה (יחשוף את האתר שלכם בתוצאות חיפוש של יותר ביטויים) ומיקומים גבוהים יותר (מיקומים גבוהים יותר לביטויי המפתח).

אז עכשיו אתם מוכנים לשמוע מה לא לעשות ותזכרו את המשפט: "אין טעויות חדשות! יש אנשים חדשים שעושים טעויות ישנות".

1. קניית קישורים מאתרים המפרסמים בגלוי

קישורים לאתר שלך היו והינם חלק מרכזי בקידום האתר. במהלך הזמן גוגל "מבין" יותר טוב את הקישור ויודע להעריך עד כמה הקישור 'שווה' בתור מרכיב בנוסחת דירוג האתר.

התקופה של "קישור תחת כול עץ רענן" כבר עברה מן העולם וגוגל לא רק שסופר קישורים אלא מתייחס גם לאיכותם ואיכות, במקרה הזה, שווה יותר מכמות. קישור אחד מאתר מוסמך, בעל שם, שווה הרבה מאוד קישורים מעשרות אם לא מאות אתרי "פח".

כדי לקבל קישור מאתר מוסמך צריך לעבוד, צריך לפעמים קשרים אישיים וכאן הבעיה. בעלי עסקים ומקדמים אתרים מחפשים את הדרך הקלה והמהירה להשיג קישור ומה יותר נוח מאשר לקנות קישורים לפי משקל.

תשמעו מה יש לנציג גוגל לומר על 'קניית קישורים'. הדברים נאמרו בשנת 2014 אבל אני רואה בעלי עסקים נכון לתחילת 2017 שעדיין קונים קישורים, כמו שצוטטתי לעיל: "אין טעויות חדשות. יש אנשים חדשים שחוזרים על טעויות ישנות".

את הסרטון ניתן לראות עם כתוביות בעברית.

באתר Fiverr, אבל לא רק, תוכלו למצוא עסקאות מפתות של אנשים המציעים לכם 20,000 קישורים ויותר תמורת 5 דולר. מפתה, נכון?

הצעות לקניית קישורים באתר fiverr

באתרים שמאפשרים לכם בדיקה חינם של האתר כגון, בדיקת IP, תגיות meta, מילות מפתח, עדכון אחרון, מהירות טעינת דף, צפיפות מילות מפתח, קישורים לאתר ועוד תמצאו מודעות רבות ומנצנצות שנראות כמו שלטי קזינו בלאס ואגס המציעות לכם עסקאות לרכישת קישורים.

buy links  buy links for SERP

בנג'מין פרנקלין אמר פעם (פעם זה במאה ה- 18), "שלושה אנשים יכולים לשמור סוד אם שניים מהם מתים."

תחשבו טוב טוב לפני שאתם קונים קישורים, כי אם אתם ראיתם את המודעות עם ההצעה לקניית קישורים, עוד רבים אחרים ראו אותה וביניהם גם גוגל, בין אם הרובוט (תוכנה) שלו ראה או אנשים בשר ודם, עובדי גוגל או המועסקים על ידי גוגל שיכולים בקלות לסרוק את אותם אתרים ולראות את אותן הצעות.

2. העמסה של מילות מפתח

שימוש-יתר במילות מפתח היא טעות נפוצה של בעלי עסקים המקדמים לבדם את האתר. הם חושבים, בטעות, שאם הם יכתבו את ביטוי המפתח הרבה פעמים בדף, אז גוגל ידרג את הדף שלהם גבוה בתוצאות החיפוש. טעות! שעליה הם ישלמו במיקומים נמוכים.

פעם, לפני שנים רבות, זה אולי היה נכון, אבל כבר שנים רבות שלא ולכן אין טעם לחזור עוד ועוד על אותו ביטוי מפתח במאמר.

אחת הדרכים להתמודד עם בעיה זאת היא קודם כול להיות מודעים ולא להכניס בכוח שוב ושוב את ביטוי המפתח.

דרך שנייה היא להכיר את ביטויי המפתח שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם מחפשים. האם ידעתם שלביטוי "כאבי בטן" יש מעל 700 צירופים שונים? הנה רשימה חלקית: "כאבי בטן בהיריון", "כאבי בטן תחתונה", "כאבי בטן תינוקות", "כאבי בטן גזים", "מאכלים לכאבי בטן", "טיפול טבעי בכאבי בטן" ועוד מאות מילות מפתח אותן תוכל למצוא בעזרת כלים למחקר מילות מפתח.

דרך נוספת היא לקרוא לעצמכם את הטקסט בקול רם. זה אולי ישמע טיפשי והרי מי קורא לעצמו בקול רם? זאת בדיוק הנקודה. כשאתם תקראו בקול רם את הטקסט שאתם כתבתם אתם כבר תגלו את "הנוקשות" של הכתוב, אתם כבר תשמעו שהטקסט הוא "מאולץ, כפוי" ולא "זורם".

אני יודע שרבים מכם חושבים: "היי, כולם יודעים את זה כבר." למרבה הצער, זה לא המקרה ובאתרים שמביאים לפתחי הלקוחות אני מוצא טקסטים "מכופפים, מאולצים שדרסו שלא לומר *&^% אותם בכוח" ודחפו את ביטוי המפתח שוב ושוב.

יש כלים שיעזרו לכם לבדוק צפיפות של מילות מפתח אך שימו לב: לא כול הכלים מבינים עברית. אכן "עברית קשה שפה". ולמה אני מדבר איתכם על צפיפות.

צפיפות מילות מפתח מבוטא באחוזים וכך הוא מחושב: (מספר המילים בביטוי המפתח) כפול (מספר הפעמים שביטוי המפתח מופיע בדף) חלקי (מספר המילים בתוכן הדף).

לפני שנים רבות, כדי שגוגל יבין לאיזה ביטוי מפתח התכוונתם במאמר, היה צריך לחזור על הביטוי מספר פעמים כדי להגיע לצפיפות מסויימת.

תוסף לכרום בשם SEOquake בין השאר מצויין לבדיקת צפיפות מילות מפתח בעברית.

היום, המנגנונים של גוגל השתכללו כך שגם אם הצפיפות של ביטוי המפתח תהיה קטנה ואפילו אם לא תכתבו את ביטוי המפתח בדף, גוגל יבין מהו ויביא לכם תנועה של אנשים שמחפשים ביטוי שלא נמצא אצלכם בדף! רוצים דוגמה?

מאמר פרי עטי מדורג ראשון בגוגל ישראל בביטוי "מהירות אתר" ו- "מהירות טעינת אתר". לידיעתכם, ותוכלו לבדוק זאת עם SEOquake, הביטוי "מהירות אתר" מופיע 12 פעמים, צפיפות 0.48% (המאמר מכיל 4,979 מילים) והביטוי "מהירות טעינת אתר" לא מופיע כלל!

איך הצפיפות היא 0.48%? ובכן, הביטוי "מהירות אתר" מכיל 2 מילים ומופיע 12 פעמים, כך שמדובר ב- 24 מילים. 24 מילים מתוך 4,979 מילים שבמאמר הם 0.48%

מספר החזרות על מילת המפתח הוא לא זה שיקבע לבדו את דרוג האתר ולכן חשוב יותר שתכתבו "זורם" ובאופן טבעי, כאילו אתם מדברים אל חבר.

3. תוכן משוכפל

יש 2 סוגים של תוכן משוכפל: האחד, תוכן משוכפל הנמצא באתר שלך ובאתרים אחרים והשני הוא תוכן משוכפל באתר שלך. ראשון ראשון, אחרון אחרון.

הבעיה של תוכן משוכפל הנמצא באתר שלך ובאתרים אחרים היא בדרך כלל בעיה של אתרי מסחר באינטרנט ופחות של אתרי תוכן.

חברת נעלי ecco מייצרת את נעליה בדנמרק ומוכרת אותם בכל העולם הן בחנויות פיזיות והן באינטרנט. את נעלי החברה תוכלו למצוא באתרים כמו amazon, wallmart, zappos, onlinshoes, shoebuy, thewalkingcompany, norstrom, 6pm, dilards כמו גם באתרי חברת ecco בעולם ובעוד אלפי חנויות נעליים באינטרנט.

כאשר יוצאת נעל חדשה לאויר העולם, חברת ecco מצלמת את הנעל וכותבת תיאור. את התכנים האלה המכילים תמונות ותיאור היא שולחת לאלפי המשווקים באינטרנט שיציעו את אותם הנעליים בדיוק.

מה עושים האתרים שמקבלים את המייל מאת חברת ecco עם התכנים (טקסט + תמונות) על הנעל החדשה? נכון, הם עושים "העתק הדבק".

גוגל סורק את כל האתרים המוכרים את הנעליים של ecco ומוצא את אותו תוכן בדיוק – זהו תוכן משוכפל.

עכשיו אתם שואלים ובצדק: "אז אצל מי התוכן אינו משוכפל? יש אחד כזה?" ובכן, יש! מי שגוגל גילה במובן סרק אצלו את התוכן לראשונה הוא בעל התוכן המקורי. בואו נניח לצורך הדוגמה שחברת ecco שמה באתר שלה את התוכן ובמקביל שלחה אותו למשווקים. עד שהמשווקים העלו את התוכן לאתריהם, גוגל הגיע לאתר של ecco, סרק אותו ומכיון שהוא, גוגל, מצא את אותה נעל חדשה לראשונה ואת התכנים המתלווים אלה: תמונות וטקסט הוא סימן אותם בתגית "מקורי". עברו ימים והמשווקים עשו "העתק הדבק" לתכנים שקיבלו. גוגל סרק את אתרי המשווקים ומכיון שהוא כבר מצא את התוכן הזה, זוכרים באתר של ecco, הוא יסמן את התוכן באתרי המשווקים כתוכן משוכפל.

אז מה הבעיה? אהה, יש פה בעיה גדולה ואני אסביר. עכשיו נכנס גולש לגוגל ומקליד את הדגם של אותה נעל. ברור לכם שגוגל לא יציג 10 תוצאות זהות בדף תוצאות החיפוש, נכון? אז מה הוא כן יציג? נכון, את התכנים המקוריים.

אחד הפתרונות לבעיית התוכן הכפול באתרי מסחר היא, ואתם לא תאהבו לקרוא את מה שאני עומד לומר לכם, לכתוב את התוכן מחדש. חפשו בגוגל אחר "ECCO Holton Plain Toe Tie", עברו על התוצאות בעמוד התוצאות הראשון של גוגל וראו איך בכול אתר יש תוכן שונה לאותה נעל בדיוק.

באתרי תוכן הבעיה של תוכן משוכפל באתרים שונים היא מינורית מכיון שאני יוצא מתוך הנחה שאתם לא מעתיקים בכוונה תכנים שלמים מאתרים אחרים ואם כך הוא המצב, אני מקווה, אז אין לכם בעיה של תוכן משוכפל.

סוג שני של תוכן משוכפל הוא תוכן משוכפל באתר. שוב אני מניח שאתם לא משכפלים דפים באתר שלכם רק כדי "לנפח" את מספר הדפים באתר, זאת פעולה חסרת טעם שרק עשוייה לפגוע בדירוג האתר שלכם.

אז איך בכול אופן נוצר תוכן משוכפל באתר? תוכן משוכפל באתר שלכם יכול להיווצר על ידי תשתית האתר. אתם לא התכוונתם ולא תראו שום בעיה בתפקוד האתר, הכול יעבוד כנדרש, אבל גוגל בסריקה ימצא מספר כתובות המפנות לאותו תוכן בדיוק וזה בעיניו, נכון, תוכן כפול! על מציאת תוכן כפול באתר שלכם תקבלו "ירידה בדירוג" כי גוגל מאוד, אבל מאוד, לא אוהב תוכן משוכפל.

דוגמה נוספת לתוכן כפול באתר יכול להיות כתיבה של דף עבור מילת מפתח בודדת. תארו לכם שישנה חנות למיטות עץ רוצה להיות מדורגת גבוה בדף תוצאות החיפוש של גוגל בביטויים: "מיטת עץ" ו- "מיטות עץ".

רעיון "גאוני" הביא אותם לפרסם 2 דפים באתר: דף אחד על מילת המפתח "מיטת עץ" ודף שני "מיטות עץ". כדי לקצר את הזמן הם למעשה כתבו מאמר אחד עם הביטוי "מיטת עץ" והעתיקו אותו לדף נוסף ושינו כל הופעה של "מיטה" ל- "מיטות" – גאונות צרופה! מהלך מבריק שעליו מודבקת בגדול התווית: "תוכן משוכפל".

4. שימוש לא טבעי בטקסט עוגן

קישור (התגית a href) מכיל 3 חלקים:

  1. טקסט הקישור הנקרא גם טקסט העוגן anchor text,
  2. כתובת הקישור – זהו ה- URL אליו מפנה הקישור,
  3. הטקסט שמאחורי הקישור – זהו הערך של המאפיין title בתגית הקישור a href .

זה בסדר לעשות קישורים לדף, הן קישורים פנימיים והן קישורים חיצוניים, אבל השאלה היא "מה יהיה טקסט הקישור?". מרבית בעלי העסקים עורכים קישורים בהתאמה מדוייקת ואתן דוגמה.

נניח ובאתר של גבעון פלד יש מאמר / דף שכותרתו "7 דרכים להקל על כאבי גב". מילת המפתח אליה מכוון בעל האתר שתקודם בגוגל היא "כאבי גב". לכן, הוא יוצר קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים אל אותו דף כאשר טקסט העוגן הוא "כאבי גב" – לזאת כוונתי "יוצר קישורים בהתאמה מדוייקת".

כאשר גוגל סורק את האתר ואת האינטרנט הוא מוצא שכול המופיעים של טקסט הקישורים לדף "7 דרכים להקל על כאבי גב" הוא הביטוי "כאבי גב". ברור שמצב כזה אינו טבעי, כי אם הייתי מבקש מ- 100 אנשים לקשר לדף, אני מניח שהיה מתקבל איזשהוא פיזור של ביטויים מקושרים: יהיו כאלה שיקשרו תחת הביטוי "כאב גב" ויהיו כאלה שטקסט העוגן שלהם יהיה "כאבים בגב" ויהיו כאלה שטקסט הקישור שלהם יהיה "הפגת כאבי גב", "הקלה משמעותית בכאבי גב", "מאמר של גבעון פלד בנושא כאבי גב", "גבעון פלד" ובטוח שעוד עשרות ביטויים אחרים – זה טבעי!

5. חוויית משתמש גרועה

כולנו יודעים את היסודות של חוויית משתמש טובה (UX): זמני טעינה מהירים, התאמה למכשירים ניידים וכן הלאה. לקוחות הגולשים באתר שלך מצפים להרבה יותר. הם מצפים לניווט קל באתר, לאתר ברור, ידידותי וגם מותאם להם אישית כפי שכתב טל פלורנטין בספרו "חוויית משתמש, כשמשתמשים פוגשים מוצרים".

שמתי לב שיש הרבה חברות שמציעות למכירה מוצרים באתר, אך מסיבה כלשהי, אין אפשרת לקנות אותם באינטרנט, הלחצן "הוסף לסל" לא קיים וגם לא קיימות הנחיות מה לעשות למקרה שמישהו כן רוצה לקנות.

לפעמים חוסר היכולת לרכוש מוצרים באינטרנט הוא מחוסר ידע או עיצוב אתר לקוי. גם זה וגם זה יכולים לגרום לחווית משתמש גרועה. אני לא יודע מה איתכם אבל אני מתעצבן כשאני מחפש אביזר מחשב ומתברר לי שכדי שהמוצר יהיה ברשותי, עלי להתקשר בטלפון, להמתין דקות ארוכות וכול זאת כדי לקנות אביזר למחשב ב- 30 שקלים! לא הגיוני ומבחינתי זאת חוויית משתמש גרועה. לחנות הזאת באינטרנט אני כבר לא אחזור.

הוספת חנות לאתר הבנוי על תשתית וורדפרס, שהיא הבחירה המועדפת עבור עסקים רבים, והוספה של עגלת קניות הוא תהליך זול וקל. לאתרי WordPress אתם יכולים לבחור פתרון כמו WooCommerce.

אם תקדישו מספר דקות כדי להוסיף עגלת קניות לאתר שלכם, תוכלו לחסל את תסכול לקוחות ולהגדיל את שיעורי ההמרה שלכם.

ולגבי אתר מכוער, מכוער בעיני מי? ראו איך מגיב קריימר כשהוא רואה את התינוק בפרק The Hamptons של הסדרה סיינפלד

אם יש לכם אתר מכוער, בקשו ממישהו שיבנה לכם אתר עם תבנית מוכנה מראש. יש המון תבניות שנראות טוב מאוד.

6. יצירה אוטומטית של תגיות Title ו- meta description

יש בעלי אתרים שמחפשים את הדרך הקלה והמהירה ויש מפתחי אתרים שעוזרים להם בכך. ישנן מערכות לניהול תכנים CMS שמאפשרות להגדיר ערך ברירת מחדל (דיפולטיבי, default value) לתגית title (כותרת) ולתגית meta description (תיאור קצר). המשמעות היא שאם לא הוקלד תוכן לכותרת הדף (התגית title) אז התוכן שלה יהיה ערך ברירת המחדל ולא יישאר ריק!

בעלי אתרים קופצים על האפשרות הזאת כמוצאי שלל רב כי זה חוסך להם הרבה עבודה. נכון שזה חוסך עבודה אבל בהחלט שלא צעד שמועיל לקידום האתר. גוגל מצפה מהם לכותרת דף ותיאור דף ייחודיים.

ההיגיון מאחורי ניסוח של כותרת ותיאור קצר הוא לקבל כמה שיותר קליקים על התוצאה בדף תוצאות החיפוש של גוגל. תוצאה שתקבל שיעור הקלקה גבוה יותר CTR תזכה להערכה של גוגל ותטפס מעלה בדירוג.

במידה וגוגל ימצא שמיקום התוצאה אינו מקבל את שיעור הקליקים לו הוא ציפה, הוא יוריד מטה את התוצאה שלא עמדה בציפיות וישים תוצאה אחרת במקומה ולכן חשוב כול כך מה כותבים בכותרת ובתיאור אותם גוגל מציג בתוצאות החיפוש.

אני מציע לכם להקדיש זמן לניסוח כותרת הדף ולניסוח התיאור הקצר כי בסופו של יום ל- CTR (אחוז הקלקה על המודעות שלכם) יש משמעות רבה בדירוג האתר. נכון, זה לא הפרמטר היחידי, אבל הוא אחד הפרמטרים ההתנהגותיים בעלי החשיבות. זה נכון בתוצאות האורגניות SEO ונכון גם בקידום ממומן Google AdWords.

ניסוח פרטני של כותרת ותיאור קצר לכל אחד מדפי האתר הוא מעשי כאשר האתר קטן וקצב היצירה של דפים חדשים הוא דפים בודדים בחודש, אבל מה עושים באתר מסחר אלקטרוני בו נפתחים עשרות, מאות ואולי אלפי דפים בחודש?

הפתרון המיטבי הוא לנסח כותרת ייחודית ותיאור קצר ייחודי לכול אחד מהדפים החדשים, אבל זה כנראה לא מעשי. אז מה עושים? אוטומציה.

7. מה שהיה הוא לא מה שיהיה

האינטרנט הוא דינמי ותחומי מנועי החיפוש הוא סופר דינמי. גוגל רחוק מלהיות מנוע חיפוש 'טיפש' שמתייחס רק למילות מפתח. כבר אי אפשר להאכיל אותו 'לוקשים' למרות שיהיו כאלה שיאמרו שאפשר, אבל זה קשה מאוד מאוד וגם הסיכון גדול: אם גוגל יחשוד שהאתר שלכם מנסה לרמות, האתר נידון להרחקה לתמיד – מאוד לא כדאי לקבל עונש מגוגל.

פעם גוגל ידע לעשות, בגדול, שני דברים: האחד, לספור קישורים מאתרים אחרים לאתר שלכם והשני, לסרוק בצורה הבסיסית ביותר את האתר שלכם ולהאמין למה שאתם 'מאכילים' אותו – זאת היתה התקופה הנאיבית של יזמי גוגל: לארי פייג ו- סרגיי ברין שהאמינו שכולם אנשים ישרים, מהימנים שעליהם ניתן לסמוך.

מהר מאוד גילו היזמים כי כדי להגיע למקום הראשון בגוגל ולקבל תנועה של גולשים שמחפשים את מה שיש להם להציע, בעלי עסקים ומקדמי אתרים מוכנים לעשות כל מיני דברים שלא בדיוק מתיישבים, שלא לומר בניגוד, לרוח של מקימי גוגל.

עובדי גוגל שיכללו את האופן בו מנוע החיפוש גוגל סורק ומבין את מה שהוא קורא. תקראו לזה אינטליגנציה מלאכותית, גוגל מבין הרבה יותר טוב מבעבר את האתר שלכם. גוגל יודע להעריך בצורה טובה יותר את מה שהוא מוצא על העסק שלכם ברחבי האינטרנט בין אם זה בנכסים ששייכים לו כמו: יוטיוב, גוגל העסק שלי, גוגל מפות, אנדרואיד ונכסים אחרים בה יש לו דריסת רגל, שיתוף פעולה וכיוצא באלה.

יכול להיות שקראתם באינטרנט או בעיתונות על מנוע החיפוש גוגל ועל דרך פעולתו – טוב זה כבר היסטוריה. מאות שינויים עורך גוגל בשנה לנוסחת דירוג האתרים שלו ולכן מה שאתה יודעים על גוגל והיה נכון לפני חודש, שנה או שנתיים כבר אינו, בהכרח, רלוונטי.

הנה רק בשבוע שהסתיים ב- 15 לדצמבר 2016 הוכרזו השינויים הבאים. אני מציין רק את השינויים בגוגל הנוגעים לחיפוש אורגני SEO בישראל:

  1. מעכשיו תראו את קיומו של AMP גם בחיפוש תמונות (מה זה AMP?)
  2. גוגל מציג נתונים מובנים לתמונות (מובנים? מי בנה?)
  3. גוגל שינה את אופן ההתייחסות שלו לנתונים מובנים של חוות דעת reviews באתרים
  4. שינויים ב- Search Console שידוע בשמו הקודם Google Webmaster Tools המשקפים את מה שגוגל סרק ומצא באתר (מה זה ל@#$%^ הכלי הזה? זה בתשלום?)
  5. אם האתר שלך קיבל עונש, גוגל הוא היחיד שיודע ויודיע לך על כך, אם אתה בעל האתר, כמובן. שום כלי חיצוני לא יוכל לתת לך תשובה – כך על פי גוגל (גוגל מעניש? ממתי? על מה?)
  6. שינוי מיקום תגיות h1, h2 וכדומה בעמוד לא יפגעו בקידום האתר (רק רגע! מה זה התגיות האלה וכמה מהן צריכות להיות בכול עמוד?)
  7. גוגל על מהירות טעינת האתר: אתר עשוי לראות פגיעה במיקומים אם הוא ממש איטי (איך יודעים אם האתר שלי מהיר?)

ועכשיו עם יד על הלב. בהתייחס ל- 7 השינויים שלעיל:

  • כמה שינויים רלוונטיים לאתר שלכם? התשובה היא: רובם או כולם.
  • האם צריך להכיל את השינויים הרלוונטיים באתר שלכם? התשובה היא: כן
  • לכמה שינויים אתם הייתם מודעים לפני קריאת המאמר?

סיכום

קידום אתרים בגוגל נהיה עסק מורכב משנה לשנה בד בד עם השיפור ביכולתו של גוגל לסרוק את האתר.

גוגל מכתיב לבעלי אתרים את הפעילות באינטרנט כמו למשל אתר מהיר, כמו למשל אתר מותאם למכשירים ניידים ועוד דרישות לטובתם של הלקוחות של גוגל שהם בסופו של דבר הלקוחות שלכם.

זכרו, גוגל הוא שמביא לכם את הלקוחות והוא יעשה הכול כדי לספק ללקוחות שלו (הם קודם הלקוחות שלו ואחר כך שלכם) את חוויית הגלישה הטובה ביותר. גוגל דואג לספק ללקוחותיו את התוצאות הטובות ביותר.

סדנא אינטימית Search Console

מוזמנים לקרוא על 40+ טעויות נפוצות בקידום אתרים

לא מרוצים מקידום האתר שלכם בגוגל?

השאירו פרטים ואעזור לכם לקדם ולשפר את האתר שלכם 

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות