דף הבית » בלוג » איך גוגל מוצא את האתר החדש שבניתי?

איך גוגל מוצא את האתר החדש שבניתי?

  • איך גוגל יודע לראשונה שיש לי אתר?
  • איך לגרום לכך שגוגל יציג את האתר שלי בדף תוצאות החיפוש האורגניות?
  • מה לעשות כדי שגוגל יאנדקס את האתר שלי ואנשים ימצאו אותו בגוגל?

הדרכים שאני עומד לתאר מתאימות למי שבנה אתר חדש ולמי שיש לו אתר כבר הרבה זמן ועדיין גוגל לא מכיר אותו.

אם יש לך אתר וכבר עשית פעולות אלה וגוגל עדיין לא מאנדקס ולא מציג את האתר שלך בדף תוצאות החיפוש – יש בעיה באתר שלך. פנה אליי

גוגל יכול "לגלות" אתר חדש במספר דרכים:

גוגל ימצא את האתר שלכם אם תשאירו הודעה

אתם יכולים להיכנס לגוגל ולהודיע, אחר כבוד, למנוע החיפוש: "יש לי אתר ואתה מוזמן לבקר". אתם נכנסים למעין רשימת המתנה וגוגל יגיע לסרוק את האתר שלכם מתי שהוא.

גוגל מוצא את האתר שלכם אם ימצא קישור באתר שהוא כבר מכיר

שימו קישור לאתר שלכם באתר אחר שגוגל מכיר. גוגל למשל מכיר את facebook.com כך שאם תבנו אתר חדש, תוכלו לציין את כתובתו בדף העסקי שלכם בפייסבוק. גוגל, למי שמתעניין, לא קורא את כול התוכן בפייסבוק. נכון לעכשיו פייסבוק מאפשר לגוגל לקרוא, בין השאר, דפים עסקיים.

פייסבוק יסרוק את הדף העסקי שלכם בפייסבוק, ימצא את הקישור לאתר שלכם, ילך לאתר שלכם וכך הוא "גילה" את מה שהתכונתם לגלות לו.

פתיחת Search Console

Search Console זהו שירות חינמי של גוגל לבעלי אתרים המאפשר להם לתקשר עם גוגל, לראות איך גוגל סורק את האתר וגם לראות שגיאות סריקה שגוגל מצא. זהו כלי חובה לכול בעל אתר.

אז היכנסו אל Search Console וצרו נכס חדש (נכס = אתר). גוגל יבקש מכם אימות שאכן אתם הם בעלי אתר. לאחר שעברתם בהצלחה את תהליך האימות, גוגל כבר מכיר אתכם ויבוא לבקר.

אם ברצונכם להאיץ את אינדוקס האתר בגוגל, תוכלו להעלות מפת אתר XML Sitemap אל ה- Search Console.

סדנא אינטימית Search Console

פתיחת גוגל אנליטיקס Google Analytics

Google Analytics הינו שירות חינמי של גוגל המאפשר לקבל נתונים על מה קורה באתר וביניהם: מהיכן הגיעו הגולשים לאתר: מאיזה ערוץ, מאיזה מדינה, מה הם עשו באתר: כמה דפים הם צפו, כמה זמן הם שהו ועוד הרבה נתונים כמו נתונים דמוגרפיים, המרות/רכישות ועוד.

לאחר פתיחת החשבון ויצירת הנכס (נכס=אתר), יש להטמיע קוד בכול אחד מדפי האתר שלך. בפעם הראשונה שהקוד יופעל ידע גוגל שיש אתר חדש והוא כבר ישלח את הרובוט שלו.

גוגל סורק אתר ולא קורא את הדיסק או התיקייה בה מאוחסן האתר. כדי להתחיל בסריקת אתר גוגל צריך URL אחד של האתר, לא חשוב אם זה דף הבית או דף פנימי – צריך URL של אחד מדפי האתר.

למה אני אומר לכם זאת, כי אם בניתם דף באתר שלכם ולא "קשרתם" אותו לדף פעיל באתר כמו דף קטגוריה או לתפריט ואין לדף הזה קישור מאתר אחר שגוגל סורק: לא קישור פנימי ולא קישור חיצוני, גוגל ואף לקוח שגולש באתר לא יגיע אליו. באנגלית דף כזה נקרא orphan page.

בניתם אתר חדש וגוגל עדיין לא סרק אותו?

יש לכם בעיה! צלצלו עכשיו 09-8910462 או פנו באמצעות טופס צור קשר

יש לכם שאלה? רשמו אותה כאן למטה בתגובות

הנגשת אתרי אינטרנט

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

2 תגובות

  1. הי
    תודה על המידע.
    מה אמור להיות קצב אינדוקס אתר חדש ?

    • שלום שלי ותודה על שאלתך,
      קצב האינדוקס, כמו שאת קוראת לו, או התכיפות שגוגל יבוא לסרוק את האתר שלך פעם נוספת, תלוי בהרבה מאוד גורמים, ואציין את המרכזיים ביניהם:
      1. תוכן באתר שלך: אם תפרסמי כול שבוע מאמר, לדוגמה, אז לאחר זמן גם גוגל יבין את התדירות של פרסום תכנים חדשים באתר וגם הוא יבוא לבקר פעם ב… שבוע
      2. קישורים חיצוניים מאתרים אחרים לאתר שלך: גוגל סורק את האינטרנט ובכול פעם שהוא מוצא קישור חדש לאתר שלך זאת בשבילו אפשרות ללכת בעקבות הקישור ולהגיע לאתר שלך. ימצא יותר, יבוא יותר

      להצלחה שלך,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות