דף הבית » Featured » 🔍 מדריך חיפוש בגוגל, למצוא מהר יותר ולקבל תוצאות טובות יותר

🔍 מדריך חיפוש בגוגל, למצוא מהר יותר ולקבל תוצאות טובות יותר

חיפוש בגוגל נשמע פשוט נכון? נכנסים לאתר גוגל ישראל בכתובת www.google.co.il (או כל אתר גוגל אחר: google.com, google.co.uk וכדומה) מקלידים את ביטוי החיפוש ותוך כדי נעזרים בהמלצות ובהשלמות של גוגל בין אם השלמות תחביריות או השלמות לביטויים, לוחצים Enter והנה התשובות לפניכם. כמה פשוט!

כן זה פשוט, אבל לא בטוח שתקבלו את התשובה שאותה חיפשתם!

מה? איך זה יכול להיות: "לחפש בגוגל ישראל ולא לקבל תשובה אותה חיפשנו?", כן, זה בהחלט יכול לקרות ומיד אתן את ההסבר המלא.

גוגל הוא מנוע חיפוש ומידי יום ביומו הבוט Googlebot או בקיצור התוכנה של גוגל סורקת ומאנדקסת מיליוני פיסות תוכן באינטרנט וביניהם: מאמרים, פוסטים, סרטי וידאו, מצגות, תמונות, דפי עסק ופרופילים בפייסבוק ועוד.

הנה כמה מספרים על מה קורה בכל דקה (60 שניות) באינטרנט:

  • 1,212 פוסטים באתרי WordPress,
  • 400 שעות וידאו מועלים ב- YouTube
  • 55,000 תמונות מועלות ל- Intagram
  • 422,340 ציוצים חדשים ב- Twitter

וכול זה ב- 60 שניות, דקה אחת! זה מטורף.

תוכנות הסריקה של גוגל עובדות ללא הפסק כדי להגיע לתכנים האלה, לסרוק אותם ולקטלג אותם. אז אתם מגיעים, נכנסים למנוע החיפוש גוגל, מקלידים ביטוי חיפוש ולוחצים Enter ולשמחתכם, תוך פחות מחצי שנייה גוגל מציג לכם תוצאות חיפוש טובות.

למה אני משתמש בביטוי 'תוצאות טובות'? כי אתם יכולים להשיג תוצאות טובות יותר. לפני שאני מסביר לכם כיצד תוכלו לקבל תוצאות טובות יותר, אני רוצה לספר לך קצת על בתוך החיפוש בגוגל.

גוגל מחפש ביטויים של מילים והרבה מעבר לכך

מאז 1998 יום היווסדה של חברת גוגל, מנוע החיפוש השתכלל הן ביכולת הסריקה והאינדוקס שלו והן ביכולת ההבנה של מה שאתם מחפשים. כן, כן, הבנה.

פעם, גוגל היה 'טיפש' והציג תוצאות שתאמו בדיוק את מה שהקלדתם בתיבת החיפוש והיו לזה כמה מגרעות שהבולטות ביניהן: האחת, אמנם אתם הקלדתם את מה שהקלדתם אבל התכוונתם למשהו אחר והשנייה, קל מאוד היה לרמות את מנוע החיפוש.

אני אדלג על ההיסטוריה בהתפתחות של גוגל ואביא אתכם היישר לסוף 2016 ולתובנות הבאות:

  • גוגל יודע את מה שהקלדתם, כמובן, אבל מעבר לזאת הוא מנסה לנחש מה היתה הכוונה שמאחורי הקלדת הדברים,
  • גוגל יודע להבחין כשאתם שואלים שאלה, גם אם הניסוח לא היה במבנה שאלה,
  • גוגל יכול לתת לכם תוצאה בדף תוצאות החיפוש (דף באתר) שבו בכלל לא רשום הביטוי אותו חיפשתם,
  • גוגל מתאים את התוצאות שלו להיסטוריית החיפושים שלכם, להקלקות שלכם בעבר על התוצאות וגם כמובן מתאים את התוצאות למכשיר ממנו אתם גולשים וגם לשעה ביום, לשפה בה הוא חושב שאתם דוברים ועוד

אז אם גוגל מבין כול כך טוב את מה שאנחנו מחפשים, איך זה שהוא נותן תוצאות 'טובות' ולא טובות מאוד?

האמת היא שגוגל משתדל ומתקופה לתקופה יש שיפור באיכות התוצאות שאנחנו רואים בחיפושים. גוגל לומד ומסגל מנגנונים של אינטליגנציה מלאכותית, אמנם לא כמו שרואים בסדרות מדע בדיוני בטלויזיה או קוראים בספרים, אבל הוא בהחלט יש מרכיב AI בתשובותיו.

טיפים וטריקים לחיפוש בתוך החיפוש

"מזג אוויר בחיפה"

גוגל הבין, בדרכו שלו, שאמנם אני רשמתי מזג אוויר בחיפה אבל אני לא מתכוון לקרוא מאמר מערכת על מזג האוויר בחיפה ולי תספיק תשובה קצרה וממצה לגבי מזג האוויר בחיפה. לכן גוגל לא רק שהציג לי תשובה מתומצת אלא גם הציג אותה בצורה גרפית ויפה הכוללת: טמפ', משקעים, לחות ו- רוח וכבונוס גם תחזית מזג אויר לאורך היום.

גוגל מבין מה לקוח מבקש

"שקיעה בירושלים"

אני אמנם כתבתי שקיעה בירושלים, אבל גוגל קרא זאת כך: "באיזו שעה שוקעת השמש בירושלים?" ובהתאם להבנתו הוא נתן לי גם תשובה.

גוגל מציג זמן שקיעה בירושלים

מחשבון גוגל

גוגל הבין שרצף התוים (4+2^3)*3 זה תרגיל מתמטי ולא ביטוי חיפוש ולכן, לנוחיותינו, הוא הציג את התוצאה המתמטית של התרגיל ומחשבון כדי שנוכל להמשיך ולחשב.

מחשבון גוגל עוזר לך לערוך חישובים

mile to km

זהו ביטוי, גוגל הבין שזה לא שם של סרט, גם לא שם של תערוכה, לא שם של מסעדה או קיוסק אי-שם בטימבקטו. גוגל הבין שכוונת הגולש היא להמיר מיילים לקילומטרים ולכן הוא הציג את התוצאה המתבקשת. חכם הגוגל הזה!

המרה מ- מייל ל- קילומטר

דולר

מה הכוונה למי שרושם את המילה דולר בתיבת החיפוש של מנוע גוגל? האם הגולש התכוון לקרוא על ההיסטוריה של השטר? האם הגולש התכוון לחפש חנות מסוג "מוצר ב- 1 דולר"?

גוגל הבין שהתשובה הטובה ביותר למרבית הרושמים את המילה דולר היא להציג את שער הדולר היציג בשקלים וזה מה שהוא הציג:

גוגל מציג את שער הדולר

מיהו נשיא המדינה?

ניסיתי לאתגר את גוגל ולשאול אותו שאלה. שאלתי אותו: מיהו נשיא המדינה? וזאת התשובה שגוגל הציג בפניי. זה בדיוק מה שחיפשתי!

רובי ירבליו הוא נשיא המדינה לפי גוגל ו- גוגל צודק

"איך קושרים עניבה?"

האינטרנט היא מאגר עצום של ידע ומתוך המרחב העצום הזה, גוגל מצא לנכון להציג בפניי סרט וידאו המלמד איך לקשור עניבה.

וידאו איך לקשור עניבה

134,869 פעמים כבר ניצפה הסרט הזה ומה איתכם?

טיסות מניו יורק לאורלנדו

"מה בראש לכם?" או במילים אחרות: "למה אתם מתכוונים?" כאשר אתם רושמים את הביטוי flights from new york to orlando? גוגל חושב, וכנראה בצדק, שאתם מתכוונים בראש ובראשונה לקחת טיסה ישירה וגם לקבל שני נתונים חשובים: האחד, כמה זמן אורכת הטיסה (2 שעות ו- 50 דקות) וגם את לוח הטיסות לאותו יום וזה מה שהוא מציג:

תשובה לשאילתה בתוצאות החיפוש של גוגל על טיסות בין ניו יורק לאורלנדו

לסיכום חלק זה, אני כבר בטוח שהחיפוש שלכם בגוגל, מהיום ואילך הולך להשתנות, כי אתם מבינים שאתם יכולים לאתגר את גוגל ולא סתם להקליד מילות מפתח.

אם מעניין אתכם לדעת מה גולשים אחרים מחפשים, תוכלו להיעזר באוסף של כלי מחקר מילות מפתח בחינם או בתשלום שיציגו בפניכם מילות מפתח לפי מנוע חיפוש גוגל (ישראל, ארה"ב, אנגליה וכדומה) ולפי שפה (עברית, אנגלית, ספרדית וכדומה)

בתוך החיפוש גוגל

אבל אני רוצה לקחת אתכם עוד שלב אחד קדימה ולהראות לכם איך מנוע חיפוש גוגל יכול לתת לכם הרבה יותר.

אופרטורים Punctuation & Symbols Operators

אופרטורים אלה הם תווים מיוחדים שאתם כותבים בשורת החיפוש שעוזרים לגוגל להבין עוד יותר למה אתם מתכוונים ומה אתם מחפשים.

בדרך כלל, ותקנו אותי אם אני טועה, אתם מחפשים בשיטה הנקראת טקסט חופשי, כלומר, מקלידים את המילה או את הביטוי.

אז כבר אני יכול לומר לכם, בשלב הזה, שיש משמעות לסדר המילים בביטוי שאתם מקלידים בגוגל וכך תוצאות החיפוש בגוגל לביטוי: 'מהירות אתר גוגל' יהיו שונות מחיפוש הביטוי 'גוגל מהירות אתר'. שונות, אבל לא באופן קיצוני.

בשיטת חיפוש, לה קראתי 'טקסט חופשי', גוגל לא חייב להציג תוצאות חיפוש הכוללות את המילים שהקלדתם בתיבת החיפוש. אהה! הוא מבין למה התכוונתם ויכול להציג לכם תשובות עם מילים חילופיות, דומות או ששייכות לאותו ענין אותו אתם מחפשים.

האופרטורים משפיעים על התוצאות האורגניות ואינם משפיעים על התוצאות הממומנות (פרסום בתשלום בגוגל Google AdWords)

ביטוי חיפוש בגרשיים

כאשר אתם רושמים את ביטוי החיפוש בין גרשיים, הסימן " פותח והסימן " סוגר, גוגל מחפש את רצף התוים בדיוק כפי שרשמתם ואתם עשויים לראות תוצאות שונות לעומת המקרה בו הייתם רושמים את הביטוי ללא סוגריים.

הסימן +

כאשר סימן + צמוד למילה שאתם מקלידים בחיפוש של גוגל, גוגל מבין שאתם ממש, אבל ממש רוצים שהמילה הזאת תופיע בתוצאות החיפוש.

למשל, החיפוש הבא מחייב את גוגל להציג תוצאה בה כלולה המילה 'ברזל' ולמה? כי לפני המילה ברזל יש הסימן + וכך זה נכתב: מזנון עץ מלא עם מסגרת +ברזל

אם תתבוננו בתוצאות החיפוש תראו את המילה ברזל מודגשת בתוצאות והיא מופיע בכול תוצאה.

הסימן –

לפעמים אתם מחפשים ביטוי ורוצים לסנן כמה תוצאות לא רלוונטיות עבורכם הכוללת מילה או מילים.

חיפשתם 'מזנון עץ מלא' והרבה מהתוצאות היו מזנון לסלון מעץ מלא – זה לא מתאים לכם ובאופן ספציפי: אינכם רוצים לראות תוצאות המכילות את המילה 'לסלון'. מה עושים? רושמים אותה שצמוד אליה ולפניה נמצא הסימן – (מינוס) כך: מזנון עץ מלא -לסלון

הסימן *

הסימן * בא עם שימוש בגרשיים "

הסימן * הוא שומר מקום placeholder למילה שצריכה להיות שם. לדוגמה, אם תחפשו את הביטוי: "מזנון * עץ מלא", גוגל יציג לכם תוצאות הכוללות ביטויים כמו: מזנון לסלון עץ מלא, מזנון עשוי עץ מלא, מזנון בשילוב עץ מלא, מזנון טלויזיה עץ מלא ואחרים. כלומר, הסימן * היה שומר מקום למילה אחרת, במקרה זה של המילים: לסלון, עשוי, בשילוב, טלויזיה ואחרות.

הסימן #

האשטאג, כך זה נקרא הסימן #, משמש לקיטלוג ברשתות החברתיות: פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ואחרות ותוכלו להשתמש בו גם לחיפוש.

המעריצים של הזמרת ניקי מינאז' ישמחו מאוד לשמוע כי אם הם יחפשו את שם הזמרת הנערצת עליהם עם הסימן # הם יקבלו את התכנים שתוייגו תחת אותו שם, למשל: nickiminaj#

חיפוש מתקדם בגוגל

חיפוש בגוגל לפי אתר, האופורטור :site

גוגל מציג, בדרך כלל, תוצאות שונות, כך שמאותו אתר לא תראו יותר מתוצאה אחת – זאת לפחות השאיפה של גוגל. לפעמים אתם מחפשים משהו ואתם יודעים שהתוצאה נמצאת באתר מסויים, אותו אתם זוכרים.

נניח ואתם מחפשים ביקורת על מסעדה איטלקית אותה קראתם באתר jokopost.com אז זה מה שעליכם לכתוב בתיבת החיפוש בגוגל:
site:jokopost.com מסעדה איטלקית

חיפוש בגוגל לפי סוג קובץ, האופרטור :filetype

כאשר אתם מחפשים ביטוי, גוגל עשוי להציג לכם תוצאות הכוללות דפים (עמודים, פוסטים), תמונות, קבצי PDF… אבל אולי אתם מחפשים סוג קובץ מסויים?

נניח ואתם מחפשים מצגות פאואר פוינט בנושא רמת הגולן. מצגת פאואר פוינט powerpoint זהו קובץ עם סיומת ppt או ppts ולכן כדי לקבל תוצאות שהן קבצי פאואר פוינט בנושא רמת הגולן עליכם לחפש:
filetype:ppt רמת הגולן

ואם אתם רוצים קובץ PDF על רמת הגולן?
filetype:pdf רמת הגולן

ואם אתם רוצים מסמך וורד על רמת הגולן?
filetype:doc רמת הגולן

הבנתם?

חיפוש בגוגל לפי כתובת, הפרמטר :inurl

נניח ויש לכם כאבים בחלק התחתון של הגב. תוכלו לחפש דפים באינטרנט שבכתובת הדף URL רשום כאבי גב תחתון באופן הבא:
inurl:כאבי-גב-תחתון

חיפוש בגוגל לפי כותרת, האופרטור :allintitle וה- אופרטור :intitle

כאשר אתם מחפשים באמצעות אופרטור :allintitle או :intitle, כמו למשל
allintitle: seo meta description
תקבלו תשובות עם כול האתרים שעושים שימוש במילים שציינת בכותרת (title) של הדף.

הפרמטר OR

רוצים להציג תוצאות עבור מילת מפתח אחת או מילת מפתח אחרת? רשמו OR בין המילים, למשל, אם אתם רוצים לחפש תוצאות עם המילה פייסבוק או המילה גוגל, רשמו:
פייסבוק OR גוגל

הכוח של האופרטורים הוא בשילוב ביניהם

נסו לשלב בין האופרטורים ותראו מה זה חיפוש ממוקד, מדוייק ועוצמתי. למשל, אם אתם רוצים למצוא מצגת (קובץ מסוג ppt) על בגין באתר של תקשוב דרום (edu-negev.gov.il) תוכלו לכתוב את ביטוי החיפוש הבא (לא חשוב סדר הפרמטרים):
filetype:ppt בגין site:edu-negev.gov.il

זאת עוצמה של חיפוש גוגל!

נסו את הדוגמה הבאה:
site:seoreport.co.il inurl:מהירות OR inurl:מובייל OR inurl:שדרוג
מה קיבלתם?

אתם תופסים איזה עוצמה יש לכם עכשיו?

ועוד דוגמה לשילוב אופרטורים

כדי למצוא אתרים שהזכירו את שמי, אחפש את הביטוי הבא:
"זהר עמיהוד" OR "עמיהוד זהר"

אקבל רשימה של אתרים שחלקם שייכים לי ואין לי צורך לראות אותם בתוצאות. האתרים שלי הם: seoreport.co.il, thinkseo.co.il, getwebinar.co.il ו- read4free.co.il ולכן אחפש:
"זהר עמיהוד" OR "עמיהוד זהר" -site:read4free.co.il -site:seoreport.co.il -site:getwebinar.co.il -site:thinkseo.co.il

גוגל חיפוש מתקדם

חיפוש מתקדם הוא למעשה טופס עם הרבה שדות כדי שלא תצטרכו להקליד את כול האופרטורים, אבל זה לא הכול. החיפוש המתקדם של גוגל מאפשר לכם פילטור נוסף של השאילתות כמו למשל איזור גיאוגרפי, עדכון אחרון ופרמטרים נוספים שעשויים לעזור לכם ולערוך חיפוש מדוייק יותר שיניב תוצאות רלוונטיות יותר עבורכם.

קידום מתקדם בגוגל

סרגל החיפוש של גוגל

סרגל החיפוש של גוגל נותן לכם עוד כמה אפשרויות.

תפריט החיפוש של גוגל

תפריט כלים מאפשר לכם כמה אפשרויות מועילות. אני לא אעבור על כול האפשרויות המוצגות, את זה אני משאיר לכם, אני רוצה עכשיו להפנות אתכם לאפשרויות השכיחות המשמשות אותי:

חיפוש בגוגל לפי תאריך

יש באפשרותכם לבחור את הזמן בו גוגל סרק את הדפים וזה מאפשר לכם לצפות בתוצאות עדכניות.

נניח ואתם מחפשים תוכן בנושא "קידום אתרים". אם לא תבחרו מסגרת זמן, ברירת המחדל של גוגל היא להציג לכם תוצאות מכל הזמן ויכול בהחלט להיות שבמקומות הראשונים הוא יציג לפניכם תוצאות מלפני שנה, שנתיים או יותר. האם זה ישרת אתכם? כנראה שלא!

בתחום כמו קידום אתרים בו הדברים מאוד דינמיים, אתם רוצים תוכן טרי, תוכן עדכני ולכן אני ממליץ בפניכם לעשות שימוש ולבחור את מסגרת הזמן, למשל: בחודש אחרון או בשנה האחרונה.

חיפוש גוגל לפי תאריך

חיפוש בגוגל לפי שפה

כאשר אתם מחפשים משהו בגוגל, גוגל עשוי להציג לפניכם תוצאות בשפות שונות, למשל אנגלית ועברית. זה תלוי בשפת ממשק הדפדפן שלכם. אם בחרתם ששפת ממשק הדפדפן שלכם תהיה ספרדית אני מניח שתקבלו תוצאות גם בשפה של הממשק שלכם.
אם תרצו לקבל תוצאות רק בעברית תוכלו לבקש זאת מגוגל, הנה כך:

חיפוש בגוגל לפי שפה

חיפוש בגוגל לפי תמונות

יש אנשים שרוצים לראות את התוצאות למה שהם מחפשים ב- גוגל תמונות, בוודאי שזה קשור למוצרים, אבל לא רק. אז הם כותבים בתיבת החיפוש משהו כמו: שולחן לסלון תמונות. במקום זאת אפשר ללחוץ על תמונות בסרגל החיפוש.

תיבת החיפוש תשתנה במקצת ועכשיו גוגל יציג לכם תוצאות של תמונות ולא תוצאות של טקסט.

חיפוש תמונות בגוגל

מכיון שגוגל לא יודע מה יש שם בתמונה, הוא יכול להיעזר במספר סימנים כדי לנסות ולנחש מה יש בתמונה. מיד פעם תראו תמונות שאינן שייכות – קורה.

אבל, אני רוצה להפנות את תשומת ליבכם לאפשרות אחרת בחיפוש גוגל תמונות.

אני רוצה לדעת היכן התמונה שלי מופיעה באינטרנט? תמונה שלי מופיע כמובן באתר שלי, אבל אני מעוניין לדעת באיזה אתרים נוספים.

עשו איתי את הצעדים הפשוטים הבאים:

  1. היכנסו לכתובת https://www.seoreport.co.il/?p=2
  2. שימו את הסמן על התמונה שלי,
  3. לחצו לחיצה ימנית בעכבר,
  4. בחרו 'העתק כתובת תמונה'
  5. עברו לתיבת חיפוש התמונות של גוגל
  6. לחצו על סמל המצלמה
  7. לפניכם תיפתח תיבת חיפוש
  8. הדביקו את כתובת התמונה שהעתקתם: שימו את הסמן בתיבת הטקסט, לחצו לחיצה ימנית בעכבר, בחרו הדבק,
  9. לחצו 'חפש לפי תמונה'
  10. אתם מזומנים לגלול בדף ולראות באיזה אתרים תמונתי מופיעה.

תמונות חיפוש בגוגל

מעניין שגוגל קישר את התמונה שלי עם המילה שיווק. נסתרות דרכיו של גוגל…

סיכום

מנוע חיפוש גוגל הוא בעל יכולות מעבר לחיפוש טקסט חופשי, כפי שעושים מרבית המשתמשים. מעכשיו אני בטוח שאתם יודעים שאתם יכולים לקבל תוצאות הרבה יותר מדוייקות מגוגל, תחסכו זמן ותגיעו לתשובות יותר רלוונטיות.

במאמר זה השקעתי למעלה מ- 10 שעות עבודה. אם משהו במאמר זה היה בעל ערך עבורכם, אני מאוד אעריך אם תוכלו לשתף את המאמר בפייסבוק (ללחוץ על לחצן השיתוף)

וכרגיל, אם יש לכם שאלה בנוגע למאמר, תוכלו להשאיר לי הודעה בתגובות, כאן למטה.

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

3 תגובות

  1. זוהר , מדריך מצויין , שלחתי לכל המשפחה . משתפת

    • היי שלומית,
      אני כול כך שמח שהעברת לבני המשפחה העושים שימוש בגוגל, בזה אני בטוח, ולא קראו את המדריך User Guide וגם בזה אני בטוח.
      הם בוודאי יודו לך על שחסכת להם שעות רבות של חיפושים

      לא אמרת מילה על ה- emoji 😥

  2. אחלה מאמר זוהר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות