דף הבית » בלוג » 6 כלי מילות מפתח שיעזרו לכם לערוך מחקר מילות מפתח בעברית – מחקר השוואתי

6 כלי מילות מפתח שיעזרו לכם לערוך מחקר מילות מפתח בעברית – מחקר השוואתי

מחקר מילות מפתח הוא צעד הכרחי בתכנון אתר אינטרנט, קידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל Google AdWords וגם ביוטיוב. חקר מילות מפתח יכול לעזור ביצירת תוכן מקיף ועשיר כמו שגוגל אוהב.

פעילות  SEM – Search Engine Marketing שעיקרה קידום אורגני ו- פרסום ממומן בגוגל מביאה תנועה רבה להרבה מאוד אתרים מערוץ זה שנחשב גם איכותי ביותר, דבר שמעלה עוד יותר את חשיבותו של מחקר מילות המפתח.

ביטוי חיפוש ו- מילות מפתח במאמר זה הם אותו דבר. להגדרתי, 'מילת חיפוש' היא מילה שהגולש מקליד במנוע חיפוש. 'מילת מפתח' היא הביטוי שרשם המפרסם במערכת הפרסום של גוגל Google AdWords, אבל, כאמור, במאמר זה, כאשר אני כותב 'מילת מפתח' הכוונה היא 'מילת חיפוש' וגם ההיפך נכון.

דף תוצאות החיפוש של גוגל

מה אנחנו רוצים למצוא

מחקר מילות מפתח גוגל מטרתו להציג בפנינו נתונים שיעזרו לנו במיגוון פעילויות SEM בעיקר כמו תכנון אתר, פרסום בגוגל אדוורדס, כתיבת תכנים ועוד.

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח אמור לגלות מילות מפתח גוגל שאנחנו יכולים לדעת, אבל יותר מכך לגלות לנו את ביטויי החיפוש שלקוחות מחפשים ואנחנו אפילו לא העלנו על דעתנו או לא שיערנו שזה מה שהם מחפשים.

שאלה: כמה מילות מפתח, במובן של ביטויי חיפוש, אתם משערים שיש לביטוי "כאבי בטן"? בואו נתחיל לעשות רשימה: כאבי בטן (טוב, זה ברור) כאבי בטן חזקים, כאבי בטן לילדים… וגם כאבי בטן תרופות סבתא, מאכלים לכאבי בטן, כאבי בטן וראש, מרק לכאבי בטן, כאבי בטן ודימום, כאבי בטן מקרין לגב והרשימה עוד ארוכה. אני הבנתי, ואולי גם אתם, שאין לי מושג.

תשובה: לידיעתכם, יש מאות ביטויים שרק חקר מילות מפתח עשוי לגלות. רמז, יותר מ- 800 מילות מפתח גוגל! ועל כך בהמשך.

אבל רשימה של מילות מפתח גוגל שבכולם מופיעה מילה או מילים מתוך מה שאתם מחפשים זה לא מספיק, לא לצורכי פרסום בגוגל אדוורדס ולא לצורכי קידום אתרים SEO. חייבים לדעת גם את המילים הקשורות ואסביר למה אני מתכוון.

אתם עושים מחקר מילות מפתח על "וילות למכירה", האם מילות חיפוש אלה מעניינים אתכם: "בתים למכירה בקיסריה", "דירות יוקרה למכירה", "בתים יפים בקיסריה", "בתים מפוארים". שמתם לב בוודאי שהביטוי "וילות למכירה" אינו מופיע בהכרח בביטויים אלה, אבל הם בכול אופן מעניינים אתכם, כול הביטויים או חלקם. אלה הם ביטויים קשורים.

מספר חיפושים

בדרך כלל מדברים על מספר החיפושים בממוצע בחודש.

האם מספר חיפושים גדול הוא בהכרח יותר טוב? התשובה היא: לא בהכרח. נניח ויש עסק מקומי (בעיר נתניה) למתן שירותי ראיית חשבון לעסקים קטנים בעיר. איזה ביטוי טוב יותר עבורו?

"חשבון" עם 100,000 חיפושים בחודש או "ראיית חשבון" עם 1,000 חיפושים בחודש? הביטוי "חשבון" הוא כללי מידי ולא מתאר את השירות של בעל העסק.

מה עדיף? "ראיית חשבון" עם 1,000 חיפושים בחודש או "ראיית חשבון נתניה" עם 83 חיפושים בחודש? כי אין לבעל העסק המקומי בנתניה מה לעשות עם לקוח שהוא עסק קטן ונמצא בבאר שבע שחיפש "ראיית חשבון".

לא תמיד זה נכון להסתמך על מספר החיפושים לביטוי מסויים וזה מביא אותי לפרמטר הבא:

מגמת מילת מפתח לאורך זמן trend

יכול להיות שביטוי חיפוש יקבל "דחיפה" מעלה בעקבות פעילות פרסומית ואז הממוצע לא יאמר את האמת. נניח ומשרד הבריאות מחליט לקדם בערוצי הטלוויזיה והרדיו את המודעות לחיסון נגד שפעת. ברור שבתקופת הקמפיין הטלויזיוני, ביטויים כמו "חיסון נגד שפעת" יקבלו בוסט רציני, הרבה מעבר לחיפושים הרגילים שהיו נעשים ללא הקמפיין.

ניתן להניח שאת הביטוי 'מגפיים' מחפשים בישראל בתקופה קצרה ומאד מאוד מוגדרת ולכן ראוי להתייחס לביטוי החיפוש ולעונתיות, אם קיימת.

את 'המגפיים של ברוך' מחפשים לאורך כל השנה:

אבל חסר עוד מרכיב אחד כדי להחליט האם הביטוי טוב, אז בוא נתקדם.

חיפושים של אותו ביטוי לאורך זמן - מגמה

כוונת רכישה

כאשר אתם בונים אתר, מפרסמים או כותבים מאמר יש לכם מטרה ואתם רוצים לדעת, לא רק מה אנשים מחפשים אלא גם מה כוונתם. אני יכול להניח שהמטרה שלכם היא יותר פניות ויותר מכירות.

יש עסקים שהענין שלהם הוא יותר תנועה. כן, הם עושים כסף רק מעצם זה שמגיעים אליהם גולשים – זה בסדר אבל לא אליהם המאמר מופנה בעיקרו. המאמר מופנה לבעלי עסקים שרוצים להביא לקוחות משלמים בסופו של דבר.

אתם רוצים לדעת מהי הכוונה שמאחורי חיפוש מילות מפתח.

נניח ויש לכם עסק שעוסק בטיפול רגשי לילדים ואתם כמובן רוצים לקדם את הביטוי "טיפול רגשי לילדים" באתר, בפרסום בגוגל ובכול מקום בו נערך חיפוש, גם ביוטיוב.

השאלה היא: עד כמה יש כוונת רכישה למי שהקליד מילת מפתח "טיפול רגשי לילדים"? במקרה זה, אתם רוצים לדעת, מתוך 100 אנשים שמחפשים "טיפול רגשי לילדים", כמה מהם ילחצו על המודעה שלכם בפרסום בגוגל או ילחצו על התוצאה האורגנית, כמה מתוכם יפנו באמצעות טופס צור קשר או טלפון ולבסוף כמה מהם יגיעו עם ילדיהם לטיפול רגשי וישלמו?

מחקר מילות מפתח העלה שיש מספר לא מבוטל של אנשים שמחפשים את הביטוי "טיפול רגשי לילדים המלצות". שאלתי היא: האם לביטוי "טיפול רגשי לילדים המלצות" יש כוונת רכישה גבוהה יותר או נמוכה יותר בהשוואה לביטוי "טיפול רגשי לילדים"? אם התשובה שלכם היא "כן", האם תהיו מוכנים לשלם יותר עבור הקלקה?

אני כבר יוכל לומר לכם כי כלי מילות מפתח גוגל לא ייתן לכם תשובה, גם לא כלי מילות מפתח אחרים לשאלה "עד כמה הביטוי טוב עבורכם?"

אפשר ללמוד על "כוונת הרכישה" של הביטוי מהמחיר שמוכנים המפרסמים בגוגל אדוורדס לשלם עבורו, וזה מביא אותי לפרמטר נוסף שאנו מחפשים כאשר אנחנו עורכים חקר מילות מפתח.

מחיר הקליק CPC – Cost Per Click

ההנחה היא שככול שהמחיר שהמפרסמים מוכנים לשלם על קליק, גבוה יותר, זוהי מילת מפתח נחשקת כי הוא מביאה להם לקוחות. אבל, זאת רק הנחה כי אני מיד עומד לסתור אותה.

תארו לעצמכם שאתם עורכים חקר מילות מפתח, עם כלי מילות מפתח שמיד אפרט, ומגלים מילת מפתח שאתם רוצים ביקרה (מהמילה יקר), מחיר הקליק הוא 10 שקלים. מה זה אומר?

אתם משלמים לגוגל רק עבור לחיצות על מודעות שנראות בדף תוצאות החיפוש ולכן אתם רוצים לדעת פרטים אודות פרסום בגוגל מחירים כדי שתוכלו לדעת לפני איזו השקעה אתם עומדים.

אין לכם דרך לדעת האם אתם מתמודדים מול משווקים מבריקים או עם בעלי עסקים "מתאבדים", שלא לומר "מטורפים" לחלוטין. גם אם היתה לכם גישה להצעות המחיר שהם הגישו, מה שאין לכם ולעולם לא יהיה בידכם, גם אז עדיין לא יהיה בידכם מספיק מידע לניתוח האסטרטגיות שמכתיבות את הצעותיהן שנראות לכם לא הגיוניות בעליל. ייתכן שיש להם סיבה טובה להגיש הצעות מחיר כה גבוהות במילות מפתח מסויימות, וייתכן שלא.

מחיר הקליק יכול לעזור לכם כדי להחליט האם הביטוי זה יביא לכם בסופו של דבר כסף.

רמת התחרותיות בפרסום ממומן competition

מהי רמת התחרותיות על אותה מילת מפתח בגוגל? אם רמת התחרותיות גבוהה, זה אומר שהרבה מפרסמים מגישים עליו הצעות. רמת התחרותיות של מילת מפתח נקבעת לפי מספר המפרסמים באופן יחסי לכל החיפושים בגוגל. נתון זה כמובן מתייחס לאזור הגיאוגרפי (ישראל) ולהגדרות אחרות כאשר המספר 1 מציין תחרות גבוהה ומספר נמוך יותר, מייצג תחרות נמוכה יותר.

אין קשר ישר בין מספר החיפושים לרמת התחרותיות, כפי שאולי יש בעלי עסקים שחושבים כך. כלומר, מספר חיפושים גדול אינו בהכרח רמת תחרותיות גבוהה. יכולה להיות מילת מפתח שיהיו לה מעט חיפושים ורמת התחרות גבוהה ויכול להיום גם להיפך.

רמת התחרויות בקידום אורגני competition

את רמת התחרותיות של מילות מפתח בגוגל אנחנו רוצים לדעת גם בתוצאות האורגניות SEO ממש כמו שבפרסום ממומן בגוגל אדוורדס.

במאמר זה תמצאו סקירה של 6 כלי מילות מפתח לביצוע מחקר מילות מפתח בעברית ומחקר השוואתי ביניהם. מתוך כלי מילות המפתח שבחנתי: 3 כלים בתשלום ו- 4 כלים בחינם (כלי מספר 3 מוצע בחינם וגם בתשלום, לבחירתכם):

  1. מתכנן מילות מפתח של גוגל – בתשלום
  2. כלי מילות המפתח של SEMrush – בתשלום
  3. Keywordtool.io- בחינם, בתשלום
  4. KeywordShitter – בחינם
  5. hypersuggest – בחינם
  6. seo chat Suggest Tool בחינם

מי כלי מילות המפתח הכי טוב? האם זה כלי מילות המפתח של גוגל או כלי אחר? ובכן, נגלה זאת בהמשך, אבל קודם נתחיל בסקירת כלי מילות המפתח.

סדנא אינטימית Search Console

מתכנן מילות מפתח Google Keyword Planner (בתשלום)

מתכנן מילות המפתח של גוגל (כלי מילות המפתח של גוגל, לשעבר) הוא כלי שיכולים לעשות בו שימוש רק מי שמנהלים חשבון פעיל בגוגל אדוורדס או במילים אחרות, מי שלמעשה משלם כסף לגוגל עבור פרסום, כך שלמעשה אפשר להתייחס לכלי זה ככלי בתשלום.

מי שיפתח חשבון פרסום בגוגל, יזין את כרטיס האשראי ולא יפרסם, לא יוכל לראות את מספר החיפושים המדוייק לכול מילת מפתח אלא הערכה בלבד, כמו למשל 1k – 10k חיפושים. מה תעשו עם זה בדיוק? לא ברור!

מתכנן מילות מפתח גוגל מראה נתונים לכל ביטוי חיפוש שאתם מחפשים ובנוסף נותן המלצות לביטויי חיפושים קשורים לביטויים שחיפשתם. ניתן למיין את התוצאות לפי מידת הרלוונטיות של ההצעות לביטוי החיפוש שאותו חיפשתם.

Google Keyword Planner
מתכנן מילות המפתח של גוגל. שימו לב למספר ביטויי החיפוש שנמצאו לביטוי "רשלנות רפואית". המספר רשום מימין למטה ליד Add all

גוגל לא תמיד מראה את כול הנתונים בדוחות של מתכנן מילות המפתח. יהיו ביטויים שהוא לא יראה את מספר החיפושים או לא יראה את מחיר הקליק.

צריך להבין כי מתכנן מילות מפתח גוגל הוא כלי מילות המפתח של גוגל אדוורדס ולכן הוא מכוון פרסום, כדי שהמעבר משלב חקר מילות מפתח לעבר הקמת הפרסום יהיה מהיר, קל ונוח. לצורך כך מתכנן מילות המפתח מקבץ מילות מפתח בקבוצות, תהליך שנעשה באופן אוטומטי, וכל שעליכם לעשות זה ללחוץ על "הוסף" ויש לכם קבוצת מודעות חדשה עם מילות מפתח שגוגל אסף. הוסיפו מודעה אחת או שתיים ויש לכם פרסום!

למרבה הצער, מילות מפתח המוצגות על ידי מתכנון מילות המפתח של גוגל הן לרוב כלליות מידי ואינן כוללות מילות מפתח זנב ארוך, דבר שמקשה על שימוש יעיל במה שמציג מתכנן מילות מפתח. במילים אחרות, בקושי מתאים לצורכי כתיבת תכנים, פרסום או קידום אתרים SEO.

מתכנן מילות מפתח של גוגל עתיר באפשרויות:

  • טרגוט: ארץ, שפה, מנוע חיפוש גוגל / שותפי חיפוש, מילים שליליות,
  • התאמה
  • טווח זמנים (לא רק 12 חודשים אחורה)
מתכנן מילות המפתח של גוגל - תכונות
אפשרויות המיקוד והסינון של מתכנון מילות המפתח Google AdWords Keyword Planner
גוגל אדוורדס Google AdWords

SEMrush Keyword Analytics בתשלום

כלי מילות מפתח של semrush הוא חלק מחבילת שירותים למשווקים SEM וכוללת כלים רבים שעוזרים למשווקים לקידום אתרים בדף תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש, הן בתוצאות האורגניות והן בתוצאות הממומנות.

כלי מילות מפתח Keyword Analytics מציג את התוצאות בשני דוחות. הדוח הראשון נקרא Phrase Match והדוח השני נקרא Related Keywords. הדוחות האלה נהדרים ומספקים שפע של נתונים, פרט לעובדה שכותרת הדוח אינה מתאימה לתוכן. במילים אחרות: כותרת דוח אחד מתאימה לתכנים של הדוח השני.

במספר חיפושים שערכתי, semrush הציג רק את הדוח Related Keywords שאם קראתם בעיון את הפיסקה שלעיל, תוכנו של דוח זה הוא למעשה רשימה של ביטויי מפתח שכוללים מילה או מילים שרשמתי בביטוי החיפוש אותו אני מחפש, מה שהיה צריך להיכלל בדוח Phrase Match.

לדוגמה: בחיפוש אחר "גגון לרכב" אלה התוצאות שהתקבלו:

ברשימת Phrase Match: גגון לרכב, גגון לרכב יד 2, גגון אוניברסלי לרכב, גגון לרכב זאפ, גגון מתנפח לרכב

ברשימת Related Keywords: גגונים לרכב, גגונים, גגון אוניברסלי לרכב, גגון לרכב זאפ, גגון עריסה לרכב

SEMrush מציג 2 קבוצות של מונחי חיפוש
SEMrush מציג שתי רשימות של ביטויי מפתח שמצא: Phrase Keywords ו- Related Keywords

חדי העין שביניכם הבחינו בוודאי שיש מספר ביטויי מפתח, כמו למשל: "גגון אוניברסלי לרכב", שמופיעים גם ברשימה זו וגם בזו?!? לא ברור למה "גגון מתנפח לרכב" נמצא ברשימת Phrase והביטוי "גגון עריסה לרכב" נמצא ברשימת Related?

תצוגת מתחרים ודפי נחיתה שלהם ב- SEMrush
SEMrush מציג רשימה של מתחרים ואת דפי הנחיתה שלהם לביטוי החיפוש הנחקר


semrush מספק שפע של נתונים כמו מספר חיפושים, רמת תחרותיות ומגמה אבל הוא עושה יותר מזה: הוא מראה את מודעות המתחרים. כן, כן. באמצעות semrush תוכלו לראות את מודעות המתחרים והרבה מעבר לכך. דוחות semrush יראו לכם כמה מודעות יש למתחרים, כמה קליקים היו על מודעות המתחרים, הפריסה של מודעות המתחרים לפי חודשים, כתובות של דפי נחיתה, מילות מפתח ועוד. שפע של נתונים על המתחרים שלכם שאתם מאוד, אבל מאוד רוצים לראות.
SEMrush

Keywordtool.io בחינם ובתשלום

זהו אחד הכלים האהובים עליי. במבנה שלו הוא יזכיר לכם מאוד את מתכנן מילות מפתח של גוגל אבל בעושר שלו, אין לו שני. הוא מציג כמות נכבדה של ביטויי חיפוש שאף כלי אחר לא מציג. ראו מחקר השוואתי בהמשך.

כלי מחקר מילות מפתח Keywordtool.io
הכלי Keywordtool.io מזכיר את כלי מילות מפתח של גוגל לא רק במראה אלא גם באפשרויות המיקוד והסינון

מפתחי keywortool.io טוענים שהנתונים נלקחים בזמן אמיתי מגוגל ולכן הם הכי מדוייקים. אם בכול אופן אתם רואים הבדל בין הנתונים שמציג מתכנן מילות מפתח של גוגל זה בגלל שישנם נתונים שגוגל בחר לא להציג אותם אבל keywordtool.il מציג.

כאשר אתם מחפשים ביטוי מפתח בשירות Keywordtool.io עליכם יהיה לבחור את מנוע החיפוש של גוגל מתוך רשימה של 191 מנועי החיפוש של גוגל וכן לבחור שפה מבין 83 השפות המוצעות.

אם אתם רוצים אתם יכולים לעשות חיפוש ממוקד עוד יותר ולבחור מדינה וגם עיר.

מילות מפתח שמציג לכם כלי מילות מפתח של Keywordtool.io מסודרות (ממויינות) לפי נפח החיפוש, ולכן מילת מפתח אותה מחפשים הכי הרבה פעמים תופיע בראש הרשימה, אבל אתם יכולים בקלות לבחור שיטת מיון אחרת מבין 7 שיטות המיון המוצעות של כלי מילות מפתח, למשל לפי רמת התחרותיות.

תוצאות של Keywordtool.io
אם משלמים, נהנים מתוצאות הכוללות: מספר חיפושים, עלות לקליק, רמת תחרותיות

לכל ביטוי מפתח תוכלו לראות את השינוי בחיפושים במהלך השנה וכול זאת בלחיצה אחת על הסמל שצד מספר החיפושים.

כלי מילות המפתח Keywordtool.Io מאפשר לעשות סינון לנתונים המוצגים, כך שתוכלו למשל לראות את כל מילות המפתח המכילות בתוכן ביטוי מסויים, תוכלו למשל לבקש לראות רק את מילות המפתח שמספר החיפושים שלהם גדול מ- וקטן מ-, כך שהאפשרויות להצגה הן רבות ומגוונות.

Keywordtool.io מאפשר לכם גם לחקור את המתחרים. הזינו כתובת דומיין של המתחרה ותקבלו רשימה ארוכה של ביטויי מפתח עם כל הנתונים שלהם: נפח חיפוש, עלות ממוצעת לקליק וכדומה. הרשימות האלה יכולות להגיע למאות ביטויי מפתח ואם היה אפשר גם לראות את מודעות המתחרים, מה שלא ניתן, זאת היתה ממש חגיגה.

רשימות ביטווי מפתח קשורים בכלי Keywordtool.io
keywordtool.io מציג רשימה של ביטויי חיפוש הוא חושב שהם קשורים לביטויי הנחקר. חלקם רלוונטים יותר, חלקם רלוונטים פחות וחלקם לא לענין. אבל זה לא צריך למנוע מכם לעבור על הרשימה ולחפש הזדמנויות

ל- Keywordtool.io יש כלי מעניין שמאפשר לכם לטעון רשימה של עד 700 מילות מפתח ולבדוק לגביה את כמות החיפושים. האפשרות הזאת מוגבלת לעד 10 רשימות בכל 24 שעות – זה דיי והותר, גם אם יש לכם סוכנות פרסום.

בגירסה החינמית תוכלו להשתמש כמה שתרצו בלי אפילו להירשם, אבל יש לה מספר מגבלות בכול הקשור ל:

  • מספר ביטויי החיפוש המוצגים,
  • נתוני הביטוי: עלות לקליק, רמת תחרותיות,
  • אפשרויות הסינון והמיון.

הפיתוי לעבור מתוכנית חינם לתוכנית בתשלום הוא הכפלה פי 2 של מספר ביטויי החיפוש המוצגים. בטבלת ההשוואה שערכתי בהמשך מאמר זה תוכלו לראות האם זה כך.

Keywordtool בגירסת חינם
בגירסת חינם של keywordtool.io ניתן לראות את ביטוי החיפוש אך לא את מספר החיפושים, עלות לקליק ורמת תחרותיות – כל אלה מטושטשים כי זאת הגירסה בחינם
Keywordtool.io


עתה נעבור אל כלי מילות מפתח נוסף.

keywordShitter

כלי מחקר מילות מפתח אולי הכי נקי, כלומר חסר  אפשרויות, כזה הוא ה- KeywordShitter ובשמו העברי: "%&$# מילות מפתח".
KeywordShitter

אתם למעשה כותבים ביטוי חיפוש, לוחצים Shit Keywords! והכלי מתחיל את עבודתו האיטית, איטית מאוד. תצטרכו לחכות הרבה זמן, יחסית ל- כלי מילות מפתח אחרים, עד שיוצגו כל התוצאות. התוצאות יוצגו בקפיצות ונדרשת סבלנות.

KeywordShitter

hypersuggest

כמו כל כלי מחקר מילות מפתח, מקלידים ביטוי חיפוש בוחרים מדינה ושפה, לוחצים "התחל" ומקבלים רשימה ארוכה של מילות מפתח. ב- hypersuggest החליטו לחלק את הרשימה הארוכה למספר רשימות משנה להם הם נתנו שמות כמו Reverse ו- Normal. הרעיון הוא שאם אתם נותנים ביטוי, המשמעות של Reverse היא שהכלי מציע ביטויים שלאוו דווקא מתחילים במה שאתם הקלדתם, אבל הביטוי שהקלדתם הוא חלק מהביטוי שהכלי מציע. המילה normal מתייחסת לכך שההצעות שתראו כולן יתחילו בביטוי החיפוש שהקלדתם.

נראה לי שמפתחי האתר הם גרמנים, כי למה להם לבחור בגרמניה ובגרמנית כברירות המחדל של הכלי? אל דאגה. כלי מילות מפתח זה יודע גם עברית.
hypersuggest

Seo Chat Suggest Tool

כמו כל כלי מחקר מילות מפתח, מקלידים ביטוי חיפוש, בוחרים את המנוע המתאים ולוחצים Search, אבל seo chat suggest tool לקחו את זה שני שלבים קדימה. שני לחצים 2 לחצנים: האחד, Run Part 2 Bulk Suggest והשני Run Part 3 Bulk Suggest מאפשרים הגדלת ההיצע.

לא ברור לי מה ההבדל בין Run Part 2 לבין Run Part 3 וגם לא ברור תוספת המושגים בין החיפוש הראשוני לבין Run Part 2. אז עד שאגלה, אני מציע לכם לעשות חיפוש ראשוני, לסמן את התוצאות באמצעות select All וללחוץ על לחצן Run Part 2. פעולה זו, בדרך כלל, מוסיפה עוד הרבה ביטויים לרשימה הראשונית.

seochat suggest Tool

כאשר לוחצים על Run Part 3 Bulk Suggest מופיעה טבלה אבל מה רבה היתה אכזבתי שהטורים של CPC ושל Search Volume היו N/A – בקיצור – אין נתונים, וחבל!

חשבתי שאולי אם ארשם בחינם לאתר, אוכל לצפות במחיר קליק ובנפח החיפוש, אבל דבר לא עזר ולא הצלחתי להבין למה הם מציגים CPC שאין להם בכלל כוונה להראות נתון זה.

הכלי פשוט להפעלה, אין בו הרבה אפשרויות: לא ניתן למשל לבחור מדינה או שפה ואיך הביצועים שלו בהשוואה לכלים אחרים תוכלו לבדוק בהמשך.
seo chat suggest tool

טבלת השוואה בין מאפיינים / תכונות

טבלת ההשוואה הבאה יכול לעזור לכם לבחור כלי מילות מפתח המתאים לכם. אם למשל אתם רוצים לערוך מחקר מילות מפתח ביוטיוב, מנוע החיפוש השני הגדול בעולם, תוכלו למצוא את כלי מילות המפתח המתאימים באמצעות הטבלה. במקרה זה אגלה לכם שרק 4 מתוך 6 הכלים שנסקרים במאמר זה מספקים תוצאות מ- YouTube.

כלים עבור מחקר מילות מפתח - חלק 1

כלים למחקר מילות מפתח - חלק 2

להורדת הטבלאות PDF

מחקר השוואתי בין כלי מילות מפתח המשווה בין מספר הביטויים שמצא כול כלי וכלי

ערכתי מחקר השוואתי בין 6 כלי מילות מפתח שנסקרו במאמר זה. בדקתי 4 ביטויי מפתח מתחומים שונים ובנפחי חיפוש שונים ואלו הם:

  • כאבי בטן
  • מפוח לגג רעפים
  • הפלגה זוגית
  • טיפול רגשי לילדים

בכלים בתשלום חילקתי את הרשימה לשתי קבוצות:

קבוצה אחת, לה קראתי Phrase, שבה ביטוי החיפוש נמצא בכול אחד ואחד מהביטויים שהוצגו,

קבוצה שנייה: ביטויי חיפוש קשורים שלא מופיע בהם ביטוי החיפוש אותו חיפשתי. לקבוצה זו קראתי Related.

לא ערכתי בדיקה לגבי איכות רשימות מילות המפתח הקשורות Related.

תוצאות חיפושים בכלי מחקר מילות מפתח

סיכום

אין כלי מילות מפתח אחד שנותן את הכול. אין ספק שהכלים בתשלום נותנים הרבה יותר נתונים שיכולים לדייק את הפרסום בגוגל מהתחלה.

כלי מילות המפתח השונים, נותנים מספר שונה של ביטויים חיפוש, שוני שיכול להגיע לעשרות ומאות אחוזים. למשל, בחיפוש אחר "הפלגה זוגית" כלי מילות מפתח אחד לא מצא ביטוי נוסף וכלי אחר מצא 26 ביטויים! למשל, בחיפוש אחר "טיפול רגשי לילדים" כלי מילות מפתח גוגל מצא 8 ביטויי חיפוש ו- kywordtool.io מצא 81 !

שימוש עם כלי מילות המפתח של גוגל כרוך בתשלום וכך עם כלי מילות מפתח אחרים כמו: SEMrush ו- Keywordtool.io אינו רק עבור קליקים בלבד, אלא בעבור נתונים data. אתם המפרסמים, בין אם אתם בעלי עסקים שעושים בעצמם פרסום בגוגל או שאתם משווקי אינטרנט או סוכנויות פרסום העורכים פרסום עבור לקוחותיכם, אתם מקבלים הרבה יותר מאשר הערכות.

בעזרת מערכת הפרסום של גוגל ובשיתוף מערכות בקרה כדוגמת אנליטיקס (גם של גוגל), אתם יכולים לראות מהיכן בדיוק קיבלתם קליקים, באיזה שעה, כמה זמן הם שהו בדף/באתר, האם הם המשיכו בתהליך הרכישה, האם הם מילאו טופס או צפו בוידאו.

הנתונים האלה מאפשרים לכם לדייק את הפרסום שלכם ולחשב מסלול מחדש גם שהפרסום מתנהל, תוך כדי תנועה. כך אתם מונעים בזבוז, מנצלים הזדמנויות ומשפרים ביצועים.

בעזרת כלי מילות מפתח שנסקרו במאמר זה תוכלו להעלות פרסום בגוגל שעליו תוכלו לומר שהוא "נכון בפעם הראשונה", או לכול הפחות, מתקרב יותר להגדרה זו מאשר בעבר.

רק 8 שעות ואתה חבר של גוגל
הסדנא הראשונה בארץ על כלי מנהלי האתרים של גוגל Search Console (לשעבר, Webmaster Tools) ואני, זהר עמיהוד, המרצה אשר פבל ישראלסקי, מומחה SEO והמייסד של AskPavel, בחר ללמד במסגרת AskPavel Academy.

הסדנא מתמקדת בידע מעשי אשר מאפשר כבר תוך כדי הסדנא לשפר את הביצועים של האתר, לשפר את חווית הגלישה, להבין מה גוגל רוצה לראות/למצוא באתר, לשאול שאלות שחשובות לכם ולהפיק תובנות שיעזרו לשפר את דירוג האתר שלכם בגוגל.
סדנא אינטימית Search Console

השקעתי מעל 18 שעות בכתיבת מאמר זה. אם היה במאמר זה ערך עבורך, אודה לך אם תשתף/י אותו ברשתות החברתיות. הלחצנים נמצאים כאן למטה.

הנגשת אתרי אינטרנט

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

7 תגובות

  1. תודה זוהר על ההשקעה הרבה שלך. רואים את זה במאמר עצמו.
    אתה מראה אכפתיות ורצון לתת.
    תבורך.:)

    • שלום עדנה ותודה, איזה כייף !!!
      אני מוצא שהכתיבה מלמדת אותי. כאשר אני שם את הדברים שאני יודע על הכתב אני לומד יותר וכך כולם מרויחים
      זהר עמיהוד

  2. אני משתאה, ישר כוח זהר

  3. איפה יש אפשרות ב Keywordtool.IO לבדוק את המילים לפי כתובת אתר לא מצאתי

  4. אחד המאמרים המעניינים והמקיפים שראיתי בעברית על כלי מחקר מילות מפתח. בהחלט אוסף מרשים עם כמה כלים שלא הכרתי. אני תמיד ממליץ למקדמי אתרים שמתייעצים איתי לשלב מספר כלים במחקר שלהם על מנת לקבל את התוצאות המדויקות ביותר כמה שניתן. תודה על המאמר.

    • תודה תמיר,
      אוסף הכלים לא רק שנותן תוצאות מדוייקות יותר אלא בסופו של דבר חוסך הרבה כסף. למי שמפרסמים בגוגל, המחקר לא רק מגלה ביטויי חיפוש שאת הגולשים המחפשים אותם, אתם רוצים, אלא גם מגלה את ביטויי המפתח שהגולשים מחפשים ואתם לא מעוניינים להציג בפניהם את המודעה שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות