style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

סליידר באתר (תמונות מתחלפות) כן או לא?

תמונות מתחלפות (סליידר, קרוסל, Slider, Carousel) באתר הן רכיב מאוד פופולרי בדף הבית וגם בדפים פנימיים ולא רק.

גם בעולם הפיזי יש סליידרים: הפרסומות המתחלפות בתחנות אוטובוס או לצידי מגרש כדור רגל – הן סליידר. שלטי חוצות מהבהבים – הם סליידר, שומר המסך המורכב מתמונות מתחלפות במחשב – זה סליידר, מסגרת עם תמונות מתחלפות של יקירנו הנמצאת על שולחן העבודה שלנו – זה סליידר. אנחנו מוקפים בסליידרים מכול עבר.

רוב תבנית וורדפרס מתהדרות ביותר מרכיב סליידר אחד. פלאגינים של סליידרים הם הרכיבים הפופולארים ביותר בהורדה ועשרות אלפים מהם נמכרו.

עושה רושם שסליידרים נמצאים בכול מקום. במחקר שערכתי על תבניות וורדפרס הנמכרות ביותר, כולם הציעו יותר מסליידר אחד! יש תבניות שמספקות עשרות וגם מאות אתרים לדוגמה ומה מצאתי באותן דוגמאות? נכון, בדף הבית של מרבית הדוגמאות יש סליידר של תמונות, סליידר של וידאו, סליידר ועוד סליידר.

בעלי עסקים רואים בתבניות ללא סליידר, תבניות "לא מעודכנות". הם רוצים סליידר אוטומטי כזה שיכול להדגיש ולהאיר תכנים בדף הבית או בדפי הנחיתה לפני הגולשים מבלי שהם, הגולשים, יתאמצו והרי הם רק צריכים לצפות כאשר התמונות מתחלפות מול עיניהם המשתאות.

בעלי עסקים עושים שימוש בסליידר באתר כי זה נותן להם הזדמנות להציג מספר הצעות, הם גם חושבים כי הלחצנים שעל התמונות המתחלפות יגרמו לגולשים ללחוץ עליהם ובכך להעלות את אחוז ההמרה CTA.

נשמע הגיוני, נכון?

סליידר הופך את הדף להיות משהו דינמי. תנועה תמיד מושכת את העין ולכן יכולה "לרתק" את הגולשים שישארו יותר זמן באתר ויצפו בתכנים המתחלפים נגד עיניהם.

אם הרכיב הזה קיים בתבניות ואם הרבה בעלי עסקים עושים בו שימוש, האם זה אומר שצריך לעשות בו שימוש?

סליידר באתר ו- מטרת האתר

אתר זה לא רק "פנים יפות" של העסק. לאתר יש מטרה בדיוק כמו שלעסק יש מטרה והשאלה היא האם סליידר באתר, המקדם את פניהם של הגולשים, אכן משרת את אותה מטרה.

מטרה באתר היא אותה פעילות שאנחנו מקווים או רוצים שהגולשים יעשו כאשר הם נמצאים באתר שלנו. אנחנו, אנשי השיווק באינטרנט, קוראים להם "המרות" Conversions כגון:

  • פנייה באמצעות טופס צור קשר,
  • רישום לרשימת תפוצה,
  • רכישת מוצר,
  • בקשה לקבלת הצעת מחיר,
  • קריאה של יותר דפים.

אמת, לא על כול הרכיבים באתר אפשר לומר שהם תורמים להמרות, אבל אנחנו רוצים לוודא שהם לא יפריעו להמרות. נכון?

אתם אולי שונאים סליידרים באתרים של אחרים, אבל כשזה נוגע לאתר לכם, אתם חושבים שזה רעיון טוב לשים סליידר בדף הבית.

השאלה "האם לעשות שימוש בסליידרים בדף הבית או לא?" נמצאת כבר שנים בדיון מתמשך. אם תשאלו אנשי UX/UI, אנשי קידום אתרים ואנשי השיווק כולם יהיו נגד השימוש בסליידרים ואם תשאלו מפתחי אתרים (לרוב מעצבים), רובם יהיו בעד.

סליידרים הם דבר רע לשיווק

במבט ראשון, עושה שרושם כי רכיב סליידר תמונות באתר יכול לעזור להשיג את המטרות העסקיות של העסק. ניתן להציג מספר תמונות מתחלפות כאשר כול תמונה פונה לקהל אחר, או כול תמונה מציגה שירות או קטגוריית מוצרים של העסק.

תחשבו על זה: השימוש בסליידר דומה להיגד שכזה: "אני לא בטוח איזה מוצר או שירות לשים בדף הבית, אז אני פשוט מציג כמה מוצרים / שירותים". אם אתם, בעלי עסקים, לא יודעים מה לבחור, אז על אחת כמה וכמה, הגולשים באתר שלכם אינם יודעים. מסכימים?

תנועה מושכת תשומת לב ולכן מי שנכנס לאתר ונחשף לסליידרים: נעים, צבעוניים הכוללים אנימציה של טקסטים מתמגנט לתנועה. בדרך זאת, ניתן להציג בפני כל פלח של לקוחות את המידע לו הם מצפים ואותו הם רוצים. הגיוני, נכון?

ובכן, המציאות שונה בתכלית בענין זה: סליידר באתר מחלישים את המסר השיווקי ממה שבאמת חשוב.

הגולשים באתר עשויים רק להתבלבל משפע המסרים המתחלפים נגד עיניהם שרובם של המסרים אינו פונה/מדבר אליהם. הסיכוי שהם מתעניינים בכול המסרים שלכם בדיוק ברגע שהם גולשים לאתר שלכם, הוא אפסי.

בעל אתר שהיקצה זמן ארוך ונדיב במיוחד לכול תמונה להיות מוצגת מסתכן בכך שהגולש יחשוב שהתמונה הראשונה שראה היא תמונה בודדת ולא חלק מסדרה של תמונות מתחלפות ולכן הוא יגלול מטה ולא יראה את תוכן שאר התמונות שבסליידר ו- "פיספס" את שאר התכנים שבעל האתר רצה להציג בפניו.

מה זה? סליידר (תוכן) או באנר (פרסום)?

גולשים עשויים להתבלבל ולראות בסליידר, שהוא חלק מתכני האתר, באנר שהוא פרסומת ולכן עשויים לדלג עליו. זה לא מה שהתכוון בעל האתר: שידלגו על הסליידר באתר שהוא תכנן.

כאשר לגולשים באתר יש לא יותר מ- 3 שניות כדי להחליט האם להישאר באתר שלך או לחזור לגוגל או למקור התנועה ממנו הגיעו, למשל פייסבוק, הם יכולים להחליט בטעות שמה שהם רואים זאת פרסומת והרי הם לא באו לראות פרסומת, נכון?

סליידר תמונות בדף הבית זה כמו "תפסת מרובה, לא תפסת" כלומר "ניסית להשיג יותר ואתה עלול להפסיד, לאבד או להישאר ללא כלום". ההפצצה הזאת של תכנים באמצעות סליידר, יכולה לגרום לחלק מהגולשים לשיתוק כתוצאה מכך שיש לפניהם יותר מידי מידע Too much information.

סליידרים נמצאים בחלון הראשון. זהו מקום מרכזי וחשוב באתר, במקום שהוא נכס עבורכם ומה אתם מציבים שם? סליידר שמחביא מידע ולא חושף אותו בפני הגולשים.

למה זה קורה?

אתם חייבים לדעת זאת. מחקרי שימושיות Web Usabilty Tests מוכיחים לאורך השנים ובהתמדה כי אם מישהו כבר לוחץ על אחת התמונות שבסליידר, הוא עושה זאת על התמונה הראשונה. רוב הגולשים לא יראו מעבר לתמונה הראשונה שבסליידר וזה לא משהו שהתכוונתם כאשר תכננתם את הסליידר.

סליידר לא טוב להמרה

לגרום לאנשים להגיע לאתר שלכם היא משימה לא קלה: צריך לעשות קידום אתרים SEO, צריך לפרסם פוסטים ברשתות החברתיות, לשלוח מיילים, לפרסם בתשלום ועוד. כתוצאה מהפעולות האלה, הצלחתם לשכנע את הלקוחות להגיע לאתר שלכם כי הם הבינו שיש בו ערך עבורם, כי יש שם משהו בשבילם.

התוצאה של עיוורון סליידרים ושל אי-הרצון ללחוץ על הסליידר מורידים את אחוז ההמרה. מחקרים מפורטים שנעשו לגבי סליידרים מוכיחים שוב ושוב כי רק 1% מהגולשים הנכנסים לאתר לחצו על הסליידר ומתוכם 84% לחצו על התמונה הראשונה. שאר הלחיצות התחלקו שווה בשווה בין שאר התמונות.

המצאותו של סליידר בדף הבית פוגעת לא רק ביחס ההמרה באתרי תוכן אלא גם פוגעת ביחס ההמרה באתרי מסחר באינטרנט. זהו שטח נדל"ני חשוב ומרכזי ביותר שמבוזז על תמונות מתחלפות שאף אחד לא מסתכל ובטח שלא לוחץ: 1% זה שום דבר.

כשאתם מסתכלים בסדרה של תמונות מתחלפות (סליידר, קרוסל) דבר אחד בטוח: תמונה אחת מעניינת אתכם ושאר התמונות – לא. באופן קיצוני אפשר לומר שיכול להיות גם מצב בו אף תמונה לא תעניין אתכם, ויכול להיות גם מצב בו כול התמונות יעניינו אתכם – סיכוי מאוד נמוך שזה יקרה.

אם התוכן שראיתם בתמונה הראשונה, שהיא חלק מסדרה של תמונות מתחלפות, עניין אתכם, פתאום הוא נעלם ומשהו אחר תפס את מקומו. אתם נאלצים לחכות עד לסוף הסבב הנוכחי של התמונות ולהתחלתו של סבב נוסף. לפעמים סליידר כולל 3 תמונות מתחלפות ולפעמים 7. גולשים לא אוהבים לחכות, ואתם?

אם התוכן של התמונה הראשונה שבסליידר אינו מעניין אתכם אתם גוללים כלפי מטה ולא צופים בשאר התמונות המתחלפות שבסליידר.

זהר עמיהוד

איך אפשר לעזור לך?

רוצה שיבואו יותר לקוחות לאתר שלך מהפרסום שלך בגוגל אדוורדס?
רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו?
רוצה שהעסק שלך יצליח?

אני, זהר עמיהוד, מציע לכם עזרה כך שתוכלו להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלכם:

  • ייעוץ לשיפור ריווחית הפרסום בגוגל,
  • ניהול חשבון פרסום בגוגל Google AdWords,
  • בניית רשימת תפוצה mailing Lists,
  • תכנון והקמה של דפי נחיתה Landing Pages,
  • שיפור יחס ההמרה Conversion.

התקשרו אלי 09-8910462 כדי שתוכלו למנף את הנוכחות האינטרנטית שלכם, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

[megapoll id="3"]

סליידר לא טוב לקידום אתרים SEO

אני רוצה להרגיע אתכם. גוגל לא יעניש את האתר שלכם בגלל סליידר, אבל עליכם לדעת שסליידר באתר לא יעזור לאתר שלכם להגיע לראש תוצאות החיפוש של גוגל.

מהירות

סליידר באתר או קרוסל הוא רכיב שמאט את מהירות טעינת האתר, ולמה? כי כדי להציג סליידר המכיל 4 תמונות מתחלפות, יש לטעון 4 תמונות ולזה צריך להוסיף גם טעינה של קוד Javascript שיעשה את הפירוטכניקה של הסליידר: יאפשר החלפה של הסליידרים וגם יאפשר אנימציה על גבי הסליידרים (דעיכה, תנועה).

בדרך כלל התמונות של הסליידר הן תמונות לכול רוחב המסך, כך שנפחן גדול וכל ניסיון להקטינן פוגע באיכות התמונה. אז מצד אחד יש רצון להקטין את זמן טעינת האתר ומצד שני יש תמונות גדולות בנפחן שמגדילות את זמן טעינת האתר.

מהירות איטית מעלה את אחוזי הנטישה מהאתר, פוגעת בשיעורי המרה ולא רק באתרי מסחר באינטרנט. לגולשים אין סבלנות שהאתר יטען ויחל לפעול, דבר שקורה עם סליידר, כי כדי שהסליידר יפעל, כל התמונות צריכות להיטען.

מהירות האתר היא פקטור בדירוג התוצאות בגוגל, כך שמהירות איטית לא רק תפגע במאמצי הקידום אלא גם תפגע בהמרה.

מיקום התוכן

סליידר באתר "דוחף" את התוכן בדף כלפי מטה. הגולשים שהם עיוורי-באנרים ובענין זה גם סליידר הוא באנר, צריכים לגלול מטה כדי לראות תוכן. גוגל יודע זאת וכבר הרבה פעמים נאמרו הדברים באופן מפורש על ידי גוגל: למיקום התוכן בדף יש משקל באלגוריתם דירוג תוצאות החיפוש.

תוכן מוכר, תמונות לא.

אם הגולש מגיע לדף נחיתה בו יש תמונה המכריחה אותו לגלול מטה ולחפש את התוכן שאותו הם מקווים למצוא וממנו לקבל ערך, אז הסליידר לא עשה את תפקידו.

ניווט באתר

כאשר הגולשים "נוחתים" בדף שלך בין אם זה דף הבית, דף פנימי באתר או דף נחיתה, הם מחפשים את אותה פיסת מידע שלשמה הם הגיעו לאתר. הם לא באו לצפות בסדרה של תמונות מתחלפות. אם המידע הזה "מוחבא" בתוך סליידר, הם צריכים להחליט מה לעשות:

  • לגלול אל מתחת לסליידר ואז לא לראות מה יש בסליידר
  • לעזוב את הדף.

כך או כך זה פוגע בהמרה.

כותרות

מרבית הסליידרים נבנים בטכנולוגיות jQuery, AJAX או HTML5. במרבית המקרים, תגית הכותרת שבסליידר היא H1. זה אומר שאם בסליידר אחד יש 4 תמונות מתחלפות הרי שיש בדף לפחות 4 הופעות של תגית h1 וזה בניגוד לכללי קידום SEO המחייבים הופעה אחת בלבד של תגית H1 בכול דף מדפי האתר.

סליידר אינו מחליף תוכן

יש בעלי עסקים שרואים בסליידר את כל תוכן הדף ולכן כול מה שיש בדף זה… סליידר. תוכן בסליידר מטיבו הוא קצר ועיקרו הנעה לפעולה עבור קהל היעד המתאים ולכן קשה לחשוב עליו במושגים של תוכן, בטח במושגים של תוכן לצורכי קידום אתרים.

סליידר לא תמיד טוב למכשירים ניידים

דווקא במובייל בו המסך קטן ואין הרבה מקום, עושה רושם שסליידר יכול לעזור להכניס יותר מידע ביחידת שטח ולא לגרום לדף להיות כל כך ארוך.

סיבה נוספת בעד שימוש בסליידר היא שפייסבוק עושה שימוש בסליידר (קרוסל) ליצירת גלריה של תמונות, להצגת חברים שאולי הינך מכיר ותכנים נוספים, אבל יש לזכור שהאתר שלכם אינו רשת חברתית ואינו פייסבוק!

המונח SlideShow בפייסבוק מתייחס לתמונות מתחלפות שפייסבוק הופך אותן לסרט וידאו. בפייסבוק המינוח הנכון המתייחס לסליידר הוא Carousel.
הערה: המונח SlideShow בפייסבוק מתייחס לתמונות מתחלפות שפייסבוק הופך אותן לסרט וידאו. בפייסבוק המינוח הנכון המתייחס לסליידר הוא Carousel.

לא כל הסליידרים הנראים טוב במחשב שולחני הם רספונסיביים. יכול להיות שכול האתר שלך הוא רספונסיבי אבל הסליידר לא. זה כמובן יפגע בהתאמת הדף למכשירים ניידים.

סליידר פוגע בחוויית משתמש

במשך הזמן הגולשים מפתחים עיוורון-באנרים banner blindness והמראה של סליידר באתר מפעיל את הטריגר הזה שגורם לגולשים לא לראות את הסליידר.

יש משמעות לאיך האתר נראה, אני לא מתווכח אתכם בנקודה הזאת, אבל אומר כי מה שנראה יפה לגולש אחד לא בהכרח נראה יפה לגולש אחר, אבל זאת לא השאלה. השאלה שלי היא לגבי האפקטיביות של הסליידר. האם אתר מעוצב עם סליידר הוא בהכרח אתר ממיר?

מחקרי שימושיות UX/UI מוכיחים, שוב ושוב, כי גולשים לא רואים את התוכן המוצג בסליידר. הם עיוורים לתוכן הסליידר גם אם המידע הקריטי, אותו הם מחפשים, נמצא באותם תמונות מתחלפות.

אנשי UX/UI רואים בסליידרים בזבוז של מקום ושל מאמץ.

החלק הנמצא בחלון הראשון, מבלי הצורך לגלול מטה הוא כמו "לשים רגל בדלת". צריך "לפרוץ פנימה" עם המסר בהא הידיעה של החברה ולהניע את הגולש לעבר המטרה באתר.

החלון הראשון יכול להיות מלא בהרבה דברים וביניהם: תמונה סטטית, תמונות מתחלפות (סליידר, קרוסל), טופס, וידאו וכמובן טקסט. החלון הראשון הוא הנכס החשוב ביותר בדף כדי להציג את המסר שלכם.

לגלול מטה מכיון שהתוכן לא נמצא בחלון הראשון Above the fold הוא בהחלט ענין של שימושיות. הגולש יהיה מוכן להשקיע מאמץ בגלילה אם וכאשר הדף משך את תשומת ליבו והוא הבין שיש בתוכן ערך עבורו. הסליידר אולי מושך תשומת לב אבל לא נותן ערך.

כאשר הסליידר בפעולה, כול פעם הגולש נחשף לתמונה אחרת, לכיתוב אחר ואולי גם להנעה לפעולה אחרת והוא עשוי לחשוב שעם השינוי בסליידר גם התוכן בדף משתנה בהתאם לתוכן הסליידר. זה דבר מטריד ומבלבל. אל תגרום ללקוחות שלך לחשוב!

סליידר באתר יכול לגרום לתסכול אצל הגולשים

כאשר אתם שמים סליידר אוטומטי באתר שלכם, אתם לוקחים את השליטה מידי המשתמשים ונותנים אותה בידי ה… סליידר.

יהיו גולשים שיתקשו לקרוא את התוכן של התמונה שבסליידר כי לא היה להם מספיק זמן לקרוא את מה שכתוב. עד שהם הספיקו "להתאפס" על תוכן התמונה והכיתוב שעליה, אופס, התמונה התחלפה בתמונה אחרת ועכשיו עליהם להמתין עד שהסבב יושלם והם יחזרו לתמונה אותה הם התחילו לקרוא ולא סיימו.

יהיו גולשים שהצליחו לקרוא את תוכן התמונה, אבל לא היה להם מספיק זמן ללחוץ על הלחצן ושוב עליהם להמתין למחזור נוסף כדי שיגיעו לתמונה עליה הם רוצים ללחוץ.

בינתיים, בין אם הם לא הצליחו לקרוא את תוכנה של התמונה, שהיא חלק מהסליידר שבאתר, ובין אם הם לא הספיקו ללחוץ על הלחצן, הם צופים "בכפייה" בתכנים אחרים. בעל האתר רוצה לחשוף את שאר קטגוריות המוצרים או השירותים שלו, אבל את הלקוח הממתין, זה לא מעניין.

הלקוח שמנסה לקרוא ולהבין את מה שכתוב על גבי התמונות המתחלפות מרגיש חוסר שליטה. הסליידר מתחלף מול עיניו באופן אוטומטי, אין לו מספיק זמן לקרוא ואין לו מספיק זמן ללחוץ. התוצאה היא תסכול, נטישה של האתר ופגיעה באחוז ההמרה.

הצגת לחצנים ברכיב סליידר מימין ומשמאל ולפעמים גם למטה כדי שהלקוח יוכל לנווט בין התמונות באמצעות לחיצה, אמנם משפרת מעט את מצבו של הסליידר, אבל היא מציבה בעיות נוספות: האם הלקוח מודע לקיומם של הלחצנים וידע מה לעשות איתם? לא בטוח!

מדידה של סליידר באתר על ידי events באמצעות גוגל אנליטיקס, מפת חום

באופן כללי המאמר הזה הוא נגד שימוש בסליידר בדף הבית בגלל הסיבות הרבות אותן מניתי לעיל, אבל יתכן וכול זה לא נכון כלפי העסק שלכם.

הדרך הטובה ביותר לדעת היא לבחון את:

  • אופן פעולתו של הסליידר באתר שלכם,
  • הסליידר מול אלטרנטיבות אחרות "לא-סליידר"

מחקרים רבים מראים שוב ושוב כי הגולשים לא לוחצים על סליידר, למעשה רק 1% מהם לוחץ ומתוך אותו 1% מרביתם (84%) לוחצים על התמונה הראשונה שבסליידר, אבל אולי אצלכם זה אחרת?

ובכן, אם המצב אצלכם שונה וזה יכול להיות בגלל הקהל, המסר, המוצר או השירות תוכלו לבחון זאת באמצעות גוגל אנליטיקס.

הדרך הרגילה בה מוטמע גוגל אנליטיקס באתר שלכם לא תאפשר לכם מדידה של רכיב סליידר בפני עצמו, אלא כחלק מהדף. כדי לדעת איך הסליידר פועל עליכם ליצור אירועים events ואותם לקשור לכל תמונה, ולכול לחצן הנעה לפעולה שבסליידר.

אלטרנטיבות לסליידר באתר

"אם אני צלם, אני בטוח צריך סליידר בדף הבית. נכון?", לא! כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה. ולא רק מאנשי צילום. עושה רושם שרוב בעלי העסקים שונאים באנרים באתרי של אחרים, אבל שזה מגיע לאתר שלהם, סליידר חייב להיות.

ואם אין אפשרות לשים סליידר באתר, מכול סיבה שהיא, האם אותם בעלי עסקים, לא אתם, יוותרו על האתר? בוודאי שלא. לכן, אני מציע לכם לחשוב על אלטרנטיבות לסליידר.

יש דרך להציג מספר תמונות או מספר מסרים ולתפוס יותר מציפור אחת: גם לשפר את מהירות טעינה, גם להיות ישיר וברור בהעברת המסר ללקוח וגם לתת ללקוח שליטה.

אם לא שמים סליידר, מה כן אפשר לשים בראש דף הבית?

טקסט בדף הבית above the fold

פשוט טקסט, גדול וברור. כותרת שמכילה את הצעת המכר USP הכי טובה שתוכלו לנסח. כותרת שתגרום לגולש לומר: "יש פה משהו בשבילי ששווה להתאמץ עבורו עוד קצת ולהתחיל לקורא או לגלול".

HelpScout דף הבית
shopify home page

hero image

hero image היא תמונה גדולה הנמצאת בחלק העליון של דף הבית. זאת יכולה להיות תמונה מצולמת, איור או וידאו ומעל מוצג טקסט וכמובן לחצן הנעה לפעולה.

תמונות מצולמות עובדות הכי טוב כי הן משדרות אמינות, כמובן, אם התמונה המצולמת קשורה לעסק שלכם, מספרת את סיפור המוצר שלכם או מראה לקוחות העושים שימוש במוצר או השירות שלכם.

stye דף הבית
gsuite דף הבית

hero image יכול להיות גם וידאו המתנגן ברקע לכול רוחב המסך, אבל וידאו אינו מתאים לכול עסק וגם צריך לזכור שוידאו מאט את מהירות האתר. יש אתרים רספונסיבים שבגירסת המחשב השולחני מוצג וידאו ברקע ובגירסת המובייל מוצגת תמונה סטטית.

יאכטה סאם דף הבית במחשב שולחני
יאכטה סאם דף הבית במובייל

בשימוש בוידאו צריכים לזכור כמה כללים בסיסיים:

  • הוידאו יופעל ללא קול אבל לגולש תהיה אפשרות להפעיל קול כשיחפוץ בכך,
  • וודאו שניתן לקרוא בקלות את הטקסט שמוצג מעל הוידאו,
kahoot home page with video no slider
אנימציה שנראת כמו וידאו בדף הבית

יש שמחלקים את ה- hero image לשני חלקים, זה בצד זה. זהו מבנה פשוט לביצוע שגם מסתדר יפה מאוד במובייל: צד ימין ראשון וצד שמאל מתחתיו (בעברית).

בדרך כלל, צד אחד כולל תמונה או וידאו והצד השני כולל טקסט ולחצן הנעה לפעולה.

כך יש לכם אפשרות להציג את העסק גם בתמונה וגם בטקסט.

officite דף הבית
suare דף הבית

באתר Squareup.com יש תמונה מאוד ברורה שמראה את המוצר, כותרת חזקה ולחצן הנעה לפעולה CTA שעליו כתוב Get Started. כל מה שהגולש מתבקש לעשות זה ללחוץ על Get Started.

לא רוצה ללחוץ? רוצה לדעת יותר? אין בעיה! גלול למטה והמשך לקרוא

1. תמונה סטטית ולחצן הנעה לפעולה

אתם בעלי עסקים אמורים לדעת לאיזה מוצר או שירות מגיע להופיע בדף הבית. אתם צריכים להתמקד ולהחליט איזו תמונה תייצג אותו הכי טוב.

ההתמקדות שלכם בתמונה אחת ובמסר אחד צריכה לתת לאנשים הרגשה טובה יותר לעסק שלכם מאשר סליידר שיטעה אותם לחשוב שזאת פרסומת ועליו הם ידלגו. מסר אחד יותר טוב מסליידר מבלבל ולא ממוקד שטוב לכולם ולא טוב לאף אחד.

קריאה חזקה לפעולה יכולה לעשות טוב לאחוזי ההמרה באתר, גם אם אחוזי ההמרה בדף הבית שלכם גבוהים ממילא.

ניתן ליצור קולאז' (collage) של תמונות אשר אנשים יכולים להביט ואם הם מחליטים לראות תמונה שמעניינת אותם הם לוחצים – יש להם שליטה, תחושה והרגשה טובה שתוביל אותם בסוף ליותר מכירות. זאת לא תמונה "שנדחפת" להם בפנים כמו שקורה בסליידר.

lead pages
מנטור

2. טופס הרשמה

טופס יכול להיות בראש דף הבית כאשר העסק שלך דורש הרשמה מכול סוג שהוא ואפילו אם זה לקבלת eBook או ייעוץ חינם.

יכול להיות שהעסק שלך לא יכול לתת שירות מבלי לקבל פרטים על הגולש מעבר למה שכבר ידוע: דפדפן בשימוש, מיקום גיאוגרפי ופרטים אחרים שהם חלק מפרוטוקול הגלישה באינטרנט. במקרה זה, טופס הוא זה שיקבל את פניהם של הגולשים.

CABO דף הבית
cruise outlet

באתרי תיירות: מלונות, טיסות, השכרת רכב, קרוזים, זה הגיוני לשים טופס בחלון הראשון של דף הבית כדי לגרום ללקוח להתחיל את התהליך או לפנות לקבלת הצעת מחיר.

שימו לב איך הטופס משתלב עם התמונה והרי המטרה היא למשוך את תשומת ליבם של הגולשים ולהניע אותם לעבר מילוי הטופס.

רוזנפלד
מוטי סחראי דף בית עם טופס

איילת רוזנפלד נותנת חינם את המדריך לתזונה נכונה, רק תרשמו ולכן בדף הבית שלה מופיע טופס קצר.

מוטי סחראי נותן בחינם מדריך עם 37 אסטרגיות, רק תכניס את המייל שמצד שמאל של הסרטון.

זהר עמיהוד

איך אפשר לעזור לך?

רוצה שיבואו יותר לקוחות לאתר שלך?
רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו?
רוצה שהעסק שלך יצליח?

אני, זהר עמיהוד, מוביל עסקים להצלחה באינטרנט:

  • אבחון חשבון פרסום בגוגל,
  • אבחון אתר אינטרנט לבדיקת ידידותיות לגוגל SEO,
  • ניהול חשבון פרסום בגוגל Google AdWords,
  • בניית רשימת תפוצה Mailing Lists,
  • תכנון והקמה של דפי נחיתה Landing Pages,
  • שיפור יחס ההמרה Conversion Rate.

התקשרו אלי 09-8910462 כדי שתוכלו למנף את הנוכחות האינטרנטית שלכם, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

3. וידאו

אם תמונה אחת שווה אלף מילים, אז וידאו שווה 1,000 תמונות.

יש שני סוגים של וידאו:

  • וידאו המתנגן ברקע באופן אוטומטי על פני רוחב כל המסך וללא קול,
  • וידאו הנמצא בחצי של ה- hero image וללקוח יש שליטה עליו: הוא מפעיל אותו, הוא יכול גם לעצור את הצפייה, לדלג קדימה או אחורה, לקבוע את עוצמת הקול ובקיצור – שליטה מלאה.
perry 80/20
hire the world
pilates
mid valley
ארני ברנס
pro-bikegear

כדי להוביל את הלקוח להצעה שלך, טקסט עובד יותר טוב מאשר תמונה. מעבר לכך, טקסט נטען יותר מהר וגם מעביר את המסר שלך במהירות ובאופן ברור. תמונה ניתנת לפירושים שונים, אבל טקסט בענין הזה מעביר מסר ברור הרבה יותר.

תחשבו על כותרת בעיתון בין אם זה עיתון מודפס או אינטרנטי. מה מניע אתכם לקרוא את המאמר? התמונה או הכותרת הגדולה? אם היתה תמונה ולא היתה כותרת, גם אז הייתם לוחצים?

הכותרת צריכה לעשות אחד מהשניים: היא צריכה להציג את הצעת הערך הכי טובה שלך או שהיא צריכה לעורר סקרנות שתבוא על סיפוקה רק אם ימלאו את הטופס, ילחצו על הלחצן או ימשיכו לקרוא בדף.

optiMonk
autopilothq

4. מינימום של סליידר

זה פתרון שהוא לא וידאו אבל נראה הכי קרוב לוידאו. לפעמים זאת פשרה של מפתחי אתרים שבעלי עסקים לוחצים עליהם להציב סליידר באתר. זוהי תמונה שיש בה איזו שהיא תנועה וכך הלקוח מרוצה ואתם לא פוגעים בהמרה, במהירות ובחוויית המשתמש.

החלק הדינמי בסליידר הוא כזה שאינו מפריע, אינו מושך את תשומת הלב והוא אינו הדבר העיקרי.

the Lean StartUp
wildCoast

באתר זה יש תמונת רקע גדולה. החלק הדינמי הוא מספר עדויות המתחלפות בחלק השמאלי התחתון של התמונה. הוא מתחלפות בעדינות, בלי למשוך את העין וכך מירב תשומת הלב של הגולש הוא על לחצן ההנעה לפעולה CTA עליו רשום Learn More.

באתר WildCoast צד שמאל, הנמצא בעיגול, מתחלף בעוד הלחצנים מימין נשארים קבועים.

מתי כן לעשות שימוש בסליידרים באתר?

אם אתם חייבים לעשות שימוש בסליידר, אל תעשו זאת בדף הבית.

למה?

מכיון שאתם רוצים שדף הבית יטען מהר, הכי מהר שאפשר. גוגל אוהב אתר מהיר, גם הגולשים אוהבים אתר מהיר.

אם לעשות שימוש בסליידר בדף הבית, אז לא בחלון הראשון, אלא בהמשך הדף להצגת גלריות של תמונות או הצגת סדרת עדויות.

השימוש בסליידר יכול להיות מועיל כאשר אתם מציגים גלרייה של תמונות. גלרייה של תמונות המוצגת באמצעות סליידר (יש גם אפשרויות הצגה אחרות) היא טובה מבחינת חוויית המשתמש כי כאשר מוצגת גלריה, אפשר לגלול ימינה או שמאלה.

כאשר מדובר על תמונות של מוצרים, סליידר זה רעיון בכלל לא רע, במיוחד אם התמונות ממחישות לגולש את השימושים במוצר שלכם.

סליידר לתמונות מוצר

תדאגו שהסליידר שלכם יכיל תמונות שונות של אותו מוצר, לא תמונות שונות של מוצרים שונים.

סליידר באתר גם מתאים להצגת תיק עבודות (portfolio) וגם פה, תדאגו שהסליידר יכיל תמונות שונות של אותו רעיון. לדוגמה, באתר של מעצב פנים מוצג סליידר המכיל סקיצות שונות לעיצוב אותו חלל, לדוגמה מטבח.

רהיטים עץ מלא

סליידר מתאים להצגת סיפור כמו לדוגמה: "שיפוץ דירה", כמו "הכנת מרק" כמו "טיול בשרון" ולא להצגת הצעות מכר שונות.

סליידר יכול לשמש כמטרת באתר אותה אנחנו סופרים כהמרה ולא כאמצעי ניווט בדרך להמרה.

מה לעשות אם חייבים סליידר באתר

אם למרות כול מה שנאמר לעיל, החלטתם כי אתם כן רוצים סליידר בדף הבית, הנה כמה עצות שיעזרו לכם:

  • ייצרו סליידר פשוט כדי שהלקוח יבין כמה שיותר מהר להיכן הגיע ומה עליו לעשות.
  • וודאו עם מפתח האתר שלכם שניתן לשנות את הסליידר בקלות: להחליף תמונה, לשנות כיתוב, לשנות לחצן וכדומה.
  • הסליידר חייב להתחיל בתמונה עם המסר הכי חזק שלכם. מרבית בגולשים המבקרים באתר לא ימתינו לסיבוב נוסף של הסליידר.
  • וודאו עם מפתח האתר שלכם שבוצעו כול ההגדרות הנדרשות כדי שתוכלו לראות בגוגל אנליטיקס את הביצועים של הסליידר: כמה צפו בכל תמונה ותמונה, כמה לחצו על הלחצנים אשר בסליידר.
  • הגדירו שניתן לדפדף בתמונות הסליידר באופן ידני בלבד.
  • וודאו שהתמונה מוצגת מספיק זמן לגולשים כדי שיוכלו לקרוא / לעיין בה ולהבין את הכתוב.
  • שימוש בדעיכה (fade) בהחלפת התמונות עדיף על תנועה ימינה. התנועה עשוייה להסית את תשומת הלב של הגולשים.

לדוגמה סליידר (סדרה של תמונות מתחלפות) עם מסר אחד ורקע מתחלף

לואיס

באופן שכזה, הגולש לא צריך להמתין לסיבוב הבא של הסליידר כדי לפעול, כי הרי ההנעה לפעולה נשארת זהה, רק התמונות מתחלפות.

מה הגדולים עושים? האם גם להם יש סליידר באתר?

מעניין לראות האם החברות הגדולות, שחקניות משמעותיות באינטרנט, האם גם הן משתמשות בסליידרים.

fast wordpress theme thriveThemes
CRM pipe Drive
perfect Audience
moz
evernote emails
word stream
brain Tree Payments
content marketing institute
copy Blogger
drop box cload base files

מה החברות שמתמחות באופטימיזציה עושות? הן יודעות יותר על סליידר באתר מכול אחד מאיתנו

wider funnel
Visual Website Optimizer
conversionxl
Conversion Rate Experts
Digital Marketer
Optimizely
mix panel
unbounced
base camp
kiss metric

Crowdvert

ציטוטים של מומחים בנושא קרוסל באתר

יכול להיות שאתם לא מאמינים לי, אז אולי תאמינו למומחים מרחבי העולם שמביעים דעתם על סליידר באתר. דעתם של המומחים מובעת במקור באנגלית ואחר כך בתרגום חופשי לעברית שלי עם הערות בסוגריים (זע זה ראשי תיבות של זהר עמיהוד):

“Sliders only exist because web designers love them. And because they make the life of the web team easy: they can give every department or product division a place on the homepage. And they don’t have to make choices.

But it’s not your job to make your colleagues happy. It’s your job to make your visitors happy. And to sell.

And that’s the biggest problem with sliders: they don’t convert. Never did and never will.”

סליידרים קיימים בגלל שמעצבי אתרים אוהבים אותם ובגלל שהם עושים חיים קלים לצוות פיתוח האתר: הם יכולים לתת לכל מחלקה בארגון (וכך כולם מרוצים כי יש להם נראות בדף הבית. כבוד!, זע) מקום בדף הבית ואינם צריכים להחליט מה לבחור (למה להתאמץ ולבחור מה יותר חשוב ומה יביא יותר המרות אם אפשר לשים את הכול בסליידר וכולם מרוצים?!? זע)

התפקיד שלך (מכוון לאדריכל אתרים, זע) הוא לעשות את הלקוחות מאושרים ולמכור.

Karl Gilis, Owner of AG Consult and renowned conversion expert

“It’s extremely rare to see sliders work. You’re better off using static images and copy.”

זה נדיר לראות סליידרים שעובדים. עדיף שתעשה שימוש בתמונות סטטיות במקום

Peep Laja, Owner of ConversionXL.com and Markitekt

“I think sliders are interesting but somewhat problematic. The biggest problem I see is that if visitors are bouncing from the page in a second or two, they will never see the other options on the slider.

אני חושב שסליידרים הם מעניינים אבל איכשהו בעיתיים. הבעיה הגדולה ביותר שאני רואה זה שהמבקרים באתר נוטשים את האתר תוך שנייה אחת או שתיים ולעולם הם לא יראו את כול התוכן של הסליידר.

Roger Dooley, Author of Brainfluence and owner of Neurosciencemarketing.com

“I think sliders are distracting. It’s a way to put extra crap on a page that’s typically not best for visitors. If it’s important in most cases you should just put it on the page without sliders or extra clicks.”

אני חושב שסליידרים מסיחים את תשומת הלב. זוהי דרך לשים שטויות בדף שהם לא לטובת הגולשים. אם זה חשוב, שים אותו בדף בלי סליידרים

Hiten Shah, Co-Founder of Crazyegg and KISSMetrics

“This popular design element is – for many – the go-to solution when there are more messages to put on the home page than there is room to put them. Rather than make the tough decisions that require prioritizing conversion goals, web teams turn to the rotating banner as an offer of compromise.

Sliders are absolutely evil and should be removed immediately.”

עבור רבים, סליידר הוא רכיב עיצובי פופולארי, פתרון זמין כאשר יש יותר מסרים לשים בדף הבית ואין מקום לכולם. צריך לקחת החלטות אמיתיות (וגם אמיצות, זע) ולהעדיף המרות, אבל צוות הפיתוח רואה בסליידר פתרון של פשרה (למה לשבור את הראש בשאלה מה חשוב ומה חשוב יותר, כאשר אפשר לשים את הכול בסליידר וכולם יהיו מרוצים?, זע)

Tim Ash, CEO at SiteTuners, Author of Landing Page Optimization

“In A/B-tests, sliders tend to lose. In fact, one of the easiest ways to grow a page’s conversion rate is to remove the slider, and to replace it with a static image. The static version usually wins.”

במבחני A/B (שיטה לבדיקת גירסה מול גירסה), סליידרים תמיד מפסידים (כאשר עורכים מבחן כזה לסליידרים בודקים כמה אנשים הקליקו על הסליידר, זע). עובדה היא שאחת הדרכים להעלות את אחוזי ההמרה של הדף היא פשוט להסיר את הסליידר ולהחליף את הסליידר באתר בתמונה סטטית. תמונה סטטית בדרך כלל מנצחת

Karl Blanks, Chairman and Co-Founder of Conversion Rate Experts

“Sliders please the owner of the site, but they deliver little to no value to the customers. The reason is that we are not going to sit there and wait for your ‘movie’ to play out.

I’m also not a fan of sliders because for most businesses they provide an excuse not to think about personalization and being good at giving the customer the right answer, right away.”

בעל האתר מרוצה מקיומו של סליידר באתר, אבל הם מעבירים ערך נמוך מאוד או בכלל לא מעבירים ערך ללקוח. הסיבה היא שאנחנו לא יושבים ומחכים שה'סרט' שהכנת (הכוונה לבעל האתר) יוצג לפנינו.

יש עוד סיבה מדוע אני לא חסיד של סליידרים עבור מרבית העסקים. הסיבה היא שהצבה של סליידר זה תירוץ של לא לחשוב על התאמה אישית ומה ניתן לעשות כדי לספק ללקוח תשובה נכונה ומיד.

Avinash Kaushik, Digital Marketing Evangelist for Google, Author of Web Analytics 2.0

"It gets ignored. It's distracting. It's confusing. It squeezes out relevant content. It slows down your site. It causes global warming."

מסליידרים מתעלמים. הם מפריעים. הם מבלבלים. הם מכווצים את התוכן הרלוונטי. הם מאיטים את מהירות טעינת האתר. זאת הסיבה להתחממות הגלובלית 🙂

James-Royal Lawson, Independent user experience consultant and podcaster

"They are next to useless for users and often ‘skipped’ because they look like advertisements. Hence, they are a good technique for getting useless information on a homepage… Use them to put content that users will ignore on your homepage. Or, if you prefer, don’t use them. Ever."

סליידרים הם חסרי תועלת עבור משתמשים ובדרך כלל מדלגים עליהם כי הם נראים כמו פרסומת. הם כלי טוב כדי להציג תוכן לא שימושי בדף הבית… עשו בהם שימוש כדי להציג תוכן שלקוחות יתעלמו ממנו בדף הבית. אל תעשו בהם שימוש. לעולמים.

Lee Duddell, Founder and UX Director at WhatUsersDo, a London-based remote usability testing firm

"Almost all of the testing I’ve managed has proven that content delivered via carousels are missed by most users. Few interact with them and many comment that they look like adverts — we’ve witnessed the banner blindness concept in full effect."

כמעט כול המבחנים (בדיקות, זע) שערכנו, מוכיחים שרוב הגולשים מתעלמים מתוכן המוצג בסליידר. מספר מועט של אינטראקציות (קליקים, זע) והרבה הערות על כך שסליידר נראה כמו פרסומת – אנחנו עדים לתופעה של עיוורון באנרים במלוא עוצמתה

Adam Fellwoes,  Head of User Experience at Digerati

"In all the testing I have done, homepage carousels are completely ineffective… In test after test the first thing the visitor did when coming to a page with a large carousel is scroll right past it and start looking for triggers that will move them forward with their task."

בכול המבחנים שערכנו, סליידר בדף הבית הוא לגמרי בלתי יעיל. מבחן אחר מבחן הראה כי גולשים שרואים סליידר גדול בדף הבית, הדבר הראשון שהם עושים זה לגלול מטה כדי לחפש את הלחצנים / קישורים שייקחו אותם הלאה באתר לעבר השלמת משימתם (המשימה לשמה הם הגיעו לאתר, זע)

Craig Kistler, Founder of conversion rate optimization firm Strategy & Design Co., and owner of a web design firm, Small Farm Design

סיכום. אז סליידר באתר זה טוב או רע?

אני מהמר של- 80% מבעלי העסקים הקוראים פוסט זה יש סליידר בדף הבית.

יש סיבה למה אתם עושים שימוש בסליידר: אולי כי זה מוצא חן בעיניכם, אולי כי למתחרים שלכם יש סליידר באתר, אולי כי ראיתם סליידר באתר כזה או אחר. תהא הסיבה אשר תהא, אתם חייבים לוודא שהסליידר לא פוגע בכם: לא בהמרות, לא בדירוג ולא בחוויית המשתמש.

אם המטרה שלכם היא המרות, בידקו גירסאות שונות אל מול מטרה זו. אתם יכולים לנסות גירסה  של סליידר מול גירסה של  "לא סליידר", לנתח את הנתונים ולהחליט מה טוב עבורכם.

סליידר אולי מתאים לאתר של סוכנות תיווך נדל"ן. טוב, תמיד יש יוצא מן הכלל ואולי יש כאלה שיטענו שגם באתר נדל"ן זה לא המקום לסליידר, אבל זאת לא מספיק סיבה טובה לשים סליידר באתר שלכם.

אם יש לכם ספק, אם סליידר עובד או לא, בידקו!

אם יש לכם סליידר ואין לכם אפשרות לערוך מבחן A/B לפחות התאימו את גוגל אנליטיקס כך שתוכלו למדוד דברים כמו: כמה חשיפות מקבלת כול תמונה בסליידר, כמה לחיצות היו בכול תמונה כדי שתוכלו לקבוע מהו התוכן הנצפה ביותר בסליידר, על מה הגולשים לוחצים וממה הם מתעלמים.

עכשיו תורכם

מה תיקחו מכול המאמר הזה? האם עשיתם שימוש בסליידרים בעבר? האם תעשו שימוש בהם בעתיד? מהי האלטרנטיבה לסליידרים המועדפת עליכם? אם ערכתם מבחן A/B לסליידר באתר שלכם, שתפו אותנו.

השאירו תגובות כאן למטה כדי שנוכל לדעת מה אתם חושבים ועושים!

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

6 comments

  1. היי זהר
    קראתי את המידע היסודי שרשמת לגביי הסליידר ובזכותך אני מתחיל בדיאטת סליידר. אני בונה מידי פעם אתר ומרגיש צורך "לסליידר" קצת באתר.
    ושכנעת אותי מכל ההיבטים שעדיף להתמקד במה שטוב לגולשים וממילא להמרה.
    תודה על המידע

    • שלום אילן, אכן המאמר הזה מנתץ הרבה מיתוסים שנקשרו סביב סליידר באתר שהינו פלאגין בין הנפוצים ביותר באינטרנט, אבל הרבה תועלת הוא לא מביא, אם בכלל.
      חשוב על הגולשים ותצליח

  2. היי זוהר,
    כמו תמיד, אתה נותן ערך רב.
    אהבתי מאוד את המאמר, בעיקר משום שקראת את מחשבותי.
    כשאני נכנסת לאתר עם סליידר, אני מיד יוצאת משם. אין לי סבלנות לסליידרים.
    וזו הסיבה שבאתר שלי אין סליידרים.
    תודה על המאמר:)

  3. אילנה חיון-תצדיק

    תודה זהר מאמר חשוב שטוב לדעת

  4. היי זוהר
    אכן בזמן האחרון מתחילים לרדת מסליידר או שמשלבים אותו עם תמונה סטטית, די קשה לגרום ללקוח להבין למה לא משתמשים בסליידר ומאמר שלך יסייע בענין מאוד,
    כדי לחזק אותך, אפשר פשוט לראות אתרים של חברות גדולות ולראות שגם הם לא משתמשים בסליידר

    • שלום אלי ותודה,
      נתת לי רעיון לפרסום בזה הנוסח: "מפתח אתרים, מתקשה להסביר ללקוחות שלך למה לא כדאי לשים סליידר באתר? תן ללקוחות את הקישור למאמר של זהר שמסביר הכול על סליידר באתר."
      סליידר עושה וואהו, אבל הערך שלו מאוד נמוך, אם בכלל ללקוחות ובסופו של דבר לבעל האתר.
      ההתפכחות מסליידר נובעת מכך שעכשיו, יותר מבעבר, יש נתונים שבעזרתם אפשר לראות עד כמה יש דברים טובים יותר מאשר סליידר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן