style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

הסמכה להתאמת אתרים לנייד, למה ומי צריך את זה?

גוגל השיקה תוכנית הסמכה של אתרים לנייד Google Mobile Sites Certification, אשר מציעה למפתחי אתרים, מפרסמים ומשווקים לקבל תג "מוסמך גוגל" ביצירה וניהול אתרים מותאמים למכשירים ניידים.

על מנת להיות מוסמך אתרים ניידים יש צורך לעבור מבחן אשר בודק את המומחיות שלכם בתחומים מרכזיים של פיתוח אתר המותאם למכשירים ניידים.

תוכנית ההסמכה של אתרים לנייד מתווספת לתוכניות הסמכה אחרות של גוגל כמו: פרסום בגוגל Google AdWords ו- Google Analytics.

עם יציאתה של תוכנית ההסמכה לאתרים המותאמים למכשירים ניידים בולטת בהיעדרה תכנית הסמכה לאתרים עבור מחשב שולחני ו/או לטאבלט, נכון?

אבל מיד תגלו מה מניע את גוגל לצאת עם הסמכה לאתרים ניידים

הבחינה פתוחה רק למי שרשום בתכנית השותפים של גוגל Google Partners והיא מורכבת מ -65 שאלות בהן יש לבחור תשובה אחת מבין כמה אפשרויות ומכסה מושגים בסיסיים ומתקדמים. כדי לעבור את הבחינה יהיה עליכם להשיג של ציון 80% לפחות, כך על פי גוגל.

הצלחה בבחינה מעניקה לכם את היכולת לשים את תג ההסמכה של גוגל באתר, במייל ובפרופילים ברשתות החברתיות, אבל חשוב לדעת מה התג לא מקנה.

אם אתם שכירים, מעצבים, מפתחי אתרים, מנהלי פרויקטים באינטרנט, מנהלי דיגיטל או משווקים באינטרנט, אז כנראה שאתם מכירים את רוב המושגים, אבל שווה לחזור עליהם ולקרוא אותם איך שגוגל כותבים אותם.

התג מראה שעברתם את הבחינה ותו לא. הוא מראה שאתם יודעים על מה אתם מדברים כאשר אתם מתכננים, בונים או מנהלים אתר אינטרנט מותאם לנייד.

התג הזה, למי שיעבור את הבחינה, כנראה יעזור לכם בקריירה או בהשגת לקוחות כאשר תראו שיש לכם תואר של גוגל במיוחד בנושא "חם" כמו מכשירים סלולריים.

"ההסמכה להתאמת אתרים לנייד מוכיחה ש-Google מכירה בכישורים שלך כמומחה לעיצוב ולפיתוח אתרים מותאמים לנייד. כך תוכל לספר ללקוחות קיימים ופוטנציאליים על הכרה זו. ההסמכה שלך להתאמת אתרים לנייד היא הוכחה לכך:

שאתה מפתח מוסמך של אתרים מותאמים לנייד.

קיבלת הכרה זו לאחר שעברת בהצלחה את הבחינה בנושא התאמת אתרים לנייד במסגרת תוכנית Google Partners."

מעבר מוצלח של הבחינה אינו אומר דבר וחצי דבר על האתר: לא שלכם ולא של הלקוחות שלכם בכל צורה שהיא. אני חוזר ואומר: התג הוא אישי, שלכם, הוא ניתן לכם ולא לאתר או לנכס אחר שלכם באינטרנט.

הבחינה הזאת היא רק בחינה כדי שמפתחי אתרים ומשווקים באינטרנט יוכלו להראות ללקוחות שלהם שהם קבלו תואר מאת גוגל. גוגל לא בודקת אתרים: לא את האתר שלכם ולא אתרים שבניתם.

חשוב לומר, קבלת התג אינה פרמטר בנוסחת דירוג האתרים של גוגל. בגלל שעמדתם בהצלחה בבחינה, האתר שלכם ו/או של לקוחותיכם לא יקודמו באינטרנט, לא יזכו ליותר חשיפה והמיקום שלהם בתוצאות החיפוש לא יהיה גבוה יותר.

מדריך לימוד אתרים לנייד

כמו בבחינות הסמכה אחרות, גוגל מספקת חומרי לימוד שיעזרו לכם להגדיל את הסיכויים לעבור את הבחינה.

חומרי הלימוד הם בשפה האנגלית. 17 לאפריל 2017

חומרי הלימוד כוללים את 4 המודולים הבאים:

  1. למה חשוב לנהל אתרים לנייד
  2. איך לשפר את המהירות של אתרים לנייד
  3. איך לעצב חוויית משתמש יעילה בנייד
  4. טכנולוגיות אינטרנט מתקדמות

גם בחומרי הלימוד וגם בבחינה עצמה, נושא מהירות האתר תופס חלק חשוב ומרכזי ומוכיח, שוב, עד כמה חשובה מהירות האתר ללקוחות, לבעלי עסקים ולגוגל.

ההסבר על מהירות האתר כולל חפירה לעומק בקוד JavaScript, לבעלי ידע ב: Chrome DevTools, CSS Object Model, DOM והמכירים מושגים כמו: The Render Tree, viewport, CRP – Critical Renderning Path, data compression, reflow, Minification, HTTP Caching
– תוכן המיועד למפתחי אתרים בלבד!

נושאים אחרים, חשובים לא פחות, כמו: מבנה תכנים, עיצוב אתר לשימוש באצבע (בשונה מעיצוב לשימוש בעכבר) ו- עיצוב טקסטים זוכים להתייחסות מינורית עד כדי התעלמות.

בשנתיים האחרונות, גוגל השקיעה מאמצים גדולים כדי לשפר את חוויית המשתמש בהיבט של מהירות טעינת האתר שהמהלך הבולט ביותר היה AMP – כמובן שעל נושא Accelerated Mobile Pages תשאלו, איך לא? אבל אל דאגה. השאלות בנושא AMP, שהוא הבייבי של גוגל, זוכות "לנגיעה קלה" בלבד.

לדבריה של גוגל, זמן הטעינה הממוצע של אתרי מובייל הוא 22 שניות שהשאיפה היא להגיע למצב של פחות מ- 3 שניות!

ואלו מכן ששואלים לגבי שפת פיתוח של אתר מותאם לנייד, אוכל לומר לכם שהבחינה אינה בודקת נושא זה ולא תשאלו על פיתוח בשפה כזאת או אחרת וגם, הבחינה אינה מתמקדת במערכת הפעלה iOS של אפל או Android של גוגל או כול מערכת הפעלה אחרת.

עכשיו תורך

[megapoll id="6"]

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן