style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

בדיקת מיקום בגוגל לפי מילות מפתח

בעלי עסקים מודדים את הצלחת מאמצי קידום אתרים SEO על ידי בדיקת מיקום בגוגל של מילות מפתח אותם הם מקדמים. הם מסתכלים על המיקומים או מבקשים ממקדמי האתרים לספק להם דוח בדיקת מיקומים בגוגל מידי חודש כדי לראות עד כמה גוגל "אוהב" את האתר שלהם והאם יש החזר על ההשקעה ROI על המשאבים שהשקיעו בקידום אתרים.

דירוג גבוה בדף תוצאות החיפוש של גוגל מבטיח תנועה של לקוחות לאתר שלך, אם יש חיפושים לאותה מילת מפתח, על כך אין ויכוח!

אפשר להתווכח על הקשר בין תנועה לביטוי מפתח לבין לקוחות משלמים על מוצרים או שירותים. לא כל מילת מפתח היא גם "מילת כסף", יש מילות מפתח טובות יותר לעסק ויש מילות מפתח פחות טובות לעסק (ההגדרה של "טוב" במקרה זה היא לקוחות משלמים), אבל נעזוב זאת לרגע ובהמשך המאמר נצא מתוך הנחה שמדובר במילות מפתח שהן ריווחיות לעסק ושווה לקדמן.

זהר עמיהוד DMIEXPO

איך להדריך לקוחות בקלות, במהירות, ובנוחות שלך ושלהם מבלי לצאת מהמשרד?

חשבתם שאפשר להעביר הדרכה ללקוחות הנמצאים בארץ או בעולם מבלי לצאת המשרד?

כן, זה אפשרי. עזבו את `כאב הראש` הכרוך בהפקת אירוע פיזי: חנייה, פקקים, כיבוד, אנשי צוות, אבטחה, תגיות…

בעזרת וובינר – הרצאה אינטרנטית בשידור חי – המשתתפים שומעים ורואים אתכם ואת המצגת שלכם, שואלים אתכם שאלות בזמן אמת ואתם עונים להם וכל זאת בנוחות מבלי לצאת מהמשרד, עם כל מכשיר המחובר לאינטרנט.

כדי שלאחר הוובינר תוכלו להמשיך את הקשר עם המשתתפים, בסוף הוובינר תקבלו את רשימת המשתתפים: שם, מייל, טלפון, חברה, מתי נכנס לוובינר, מתי עזב ואיזה שאלות שאל במהלך הוובינר.

איפה האתר שלי ממוקם בגוגל?

דף תוצאות החיפוש של גוגל מכיל דפים ולא אתרים ובהנחה שבאתר שלך יש יותר מדף אחד אז צריך לנסח את השאלה כך: "איפה דפים מהאתר שלי ממוקמים בגוגל?"

גודל לא סתם מציג דפים מאתרים בדף תוצאות החיפוש, הוא מציג אותם כתגובה לחיפוש מילות מפתח. כלומר, יש לנסח את השאלה כך: "איפה דפים מהאתר שלי ממוקדמים בגוגל לפי מילות מפתח?" כלומר, צריך להבין את הקשר שבין מילת המפתח לדף באתר שלך.

גוגל מציג, בדרך כלל, דף אחד מהאתר שלך בתוצאות החיפוש. רק במקרים מיוחדים גוגל מציג 2, 3 ואולי יותר דפים מאותו אתר בתוצאות החיפוש.

איזה מקום אני בגוגל?

בעלי עסקים בודקים ללא הרף איזה מקום האתר שלהם בגוגל, אבל זה ממש לא מדוייק ואני אסביר.

נוסחת דירוג האתרים של גוגל כוללת מאות פרמטרים. הבעיה היא שאת רוב הפרמטרים אנחנו יודעים, אבל אין לאף אחד מושג מה משקלו של כל פרמטר ופרמטר ועד כמה הוא משפיע על המיקום בגוגל.

בעלי עסקים שעורכים בדיקת מיקום בגוגל לפי מילת מפתח, עושים זאת על מילות מפתח שהם היו רוצים לראות את האתר שלהם מדורג בהן גבוה.

גוגל כבר הצליח להבין מזמן את הקשר שבין המחפש, מילת המפתח ו- אתר האינטרנט. גוגל כבר מזמן הצליח להבין מי הבעלים של האתר ולכן כאשר בעל האתר מחפש מילות מפתח בצפייה לראות דף מהאתר שלו, גוגל מציג תוצאות מהאתר שלו במקום גבוה, מה איכפת לגוגל? זה עולה לגוגל כסף? לא! אבל למי זה עושה טוב? לבעל האתר, כמובן!

יוצא, שבעלי עסקים, המחפשים בגוגל לפי מילות מפתח, שמחים מאוד לראות שהאתר שלהם מדורג גבוה בתוצאות החיפוש.

זאת לא התמונה הנכונה.

מכיון שגוגל מזהה את הקשר בין האתר לבעליו, אז כדי לראות תוצאה נכונה של בדיקת מיקום בגוגל צריך לחפש במחשב אחר.

מיקום בגוגל לפי מילת מפתח תלוי גם בסוג העסק שלך. אם יש לך עסק מקומי כמו חנות למכירת פרחים, מנעולן, קוסמטיקאית, חשמלאי ועוד רשימה ארוכה של בעלי מקצוע ונותני שירותים שהלקוחות שלהם נמצאים בסביבתם הקרובה, הרי כדי לדעת איזה מקום אני בגוגל צריך לערוך את החיפוש בקרבת מקום העסק, אחרת יתקבלו תוצאות לא נכונות.

חברת קידום אתרים SEO שפועלת בחיפה עבור עסק מקומי הנמצא בירושלים מוסרת כל חודש דוח לבדיקת מיקומים בגוגל. אם הדוח הזה נערך ממחשב הנמצא בחיפה, ברור לכם שתוצאות החיפוש לא דומות לחיפוש אחר אותן מילות מפתח שיערך בתחומי העיר ירושלים.

האם אוכל לבצע בדיקת מיקום בגוגל בעצמי?

כן, אם יש צורך לדעת את המיקום בדף תוצאות החיפוש למספר מועט של מילות מפתח, נניח 4 או 6 וגם זאת לעיתים רחוקות.

לא, אם יש לך עשרות ואולי מאות מילות מפתח שברצונך לדעת את מיקומם בתוצאות החיפוש של גוגל, אז לחפש מילת מפתח אחר מילת מפתח בגוגל יכולה להיות פעולה שתגזול הרבה זמן.

לא, כי התוצאות בגוגל מותאמות אישית. זה אומר שגוגל יודע מי מחפש: הוא מכיר את היסטוריית החיפושים, הוא יודע עם איזה מכשיר נעשת הגלישה, הוא יודע איזה סרטים ביוטיוב אוהב לצפות המחפש והוא מנסה להתאים עבורו את דף החיפוש – תאמה אישית במיטבה.

הפרופיל של כל מחפש שונה במשהו: גיל, מגדר, היסטוריית חיפושים ועוד, כך שגולשים שונים יקבלו תוצאות שונות למרות שהם מחפשים בדיוק את אותו ביטוי מפתח! אז מה שווה בדיקת מיקום בגוגל ?

לא, כי גוגל לא ייתן לך לחפש כמה שאתה רוצה. גוגל בהחלט עשוי לעצור אותך אם הוא יחשוב שיש הגזמה במספר החיפושים. גוגל יציג בפניך "מחסום" כדי להבין האם אתה "בן אדם" או מכונה, וגם לאחר שיבין שאתה בן אנוש, הוא ינסה להגביל אותך במספר החיפושים שאתה יכול לבצע ביחידת זמן.

הגעתי למסקנה כי לא אוכל לבדוק מיקום בגוגל בכוחות עצמי, אז מה עושים? ממשיכים לקרוא

תוכנה לבדיקת מיקומים בגוגל

יש מספר גדול של תוכנות לבדיקת מיקום בגוגל:

  • חלקם בחינם ורובם בתשלום,
  • מיעוטן תומך בעברית ורובם לא,
  • חלק מהתוכנות הן ייעודיות, כלומר הן יודעות רק לדווח מיקומים בגוגל ויש תוכנות לבדיקת מיקומים בגוגל שהם חלק משירות מקיף יותר של תוכנת SEO שבודקת תגיות HTML באתר, קישורים חיצוניים וגם עורכת בדיקת מיקום בגוגל.
  • יש תוכנות שפועלות מהמחשב שלך ויש תוכנות שניתנות כשירות (זה כמו ההבדל בין Outlook לבין Gmail, זה כמו ההבדל בין Office 2007 לבין Office 365)

תוכנה מומלצת לבדיקת מיקום בגוגל

אני ממליץ לעבוד עם Google Search Console שמציע כלים נוספים שיכולים לעזור לבעל עסק לקדם את האתר שלו כמו שגיאות סריקה, שיפורים ב- HTML, נתונים מובנים, קישורים לאתר ועוד.

היתרון של העבודה עם Search Console הוא שהכלי ניתן חינם.

עוד מילה על מילות מפתח וקידום אתרים לפני שנצלול ל- Google Search Console.

גוגל מבין הרבה יותר ממילות מפתח, הוא מבין מילים נרדפות, הוא מבין את ההקשר Context להבדיל מ- Content ולכן לאותו מאמר הוא מביא תנועה מעשרות ולפעמים מאות מילות מפתח.

אני תיכף הראה לך איך גוגל מביא תנועה לדף באתר שלי מ- 158 מילות מפתח! כן, כן, מאה חמישים ושמונה (158) מילות מפתח.

אני לא תכננתי כל כך הרבה מילות מפתח, גם לא העלתי בדעתי, אבל גוגל יודע יותר טוב ממני, הוא "הבין" על מה המאמר שלי והוא שמחליט לאיזה מילות מפתח להציג את הדף מהאתר שלי בתוצאות החיפוש.

ולכן, הדרך לעבוד עם Google Search Console שונה.

כאשר חושבים על תוכנה לבדיקת מיקום בגוגל מרבית בעלי העסקים והמקדמים חושבים על דרך הפעולה הבאה:

  1. הם ירשמו לתוכנה (טוב, זה ברור),
  2. הם יקלידו את מילות המפתח שהם רוצים שגוגל ידרג את האתר שלהם,
  3. הם יצפו בתוצאות

אז לא כך הם פני הדברים ב- Google Search Console וזה מה שצריך לעשות:

  1. להיכנס ל- Google Search Console
  2. לבחור דף באתר
  3. לראות בתגובה לאיזה מילות מפתח שמחפש הגולש, גוגל מציג את הדף ומה המיקום הממוצע

אז בואו נתחיל…

האתר שלך היה צריך, לדעתי, להיות מחובר מיד עם הקמתו אל Google Search Console ואם הוא אינו מחובר אז אני ממליץ לחבר אותו כעת – זה חינם והערך שמתקבל לא יסולא בפז!

1. היכנס לנכס (אתר) שלך ב- Google Search Console
2. בחר ביצועים מהתפריט הימני

בדיקת מיקום בגוגל למשווקים בדיגיטל

3. בחר את טווח התאריכים
4. לחץ על שיעור קליקים (ירוק)
5. לחץ על מיקום ממוצע (סגול)

מיקום ממוצע ושיעור קליקים

6. לחץ על דפים
7. לחץ על הדף שאת המיקום שלו לפי מילת מפתח אתה מעוניין לדעת
8. לחץ על שאילתות
9. סקור את הרשימה של מילות מפתח שגוגל מראה לך. בכל שורה תוכל לראות את מילת המפתח, את המיקום הממוצע שלה, את מספר ההופעות שגוגל הציג את הדף שבחרת בסעיף 7, מספר הקליקים (זאת התנועה שהגיעה בפועל לדף מגוגל)

רשימת מילות מפתח ומיקומים

כפי שהינך רואה, גוגל מציג את הדף, אותו בחרתי, עבור 158 ביטויים שהגולשים מחפשים (שורה תחתונה בתמונה שלעיל). יש ביטויים שמחפשים יותר ויש ביטויים שמחפשים פחות. יש ביטויים שבהם הדף הנבחר ממוקם במקום 1 ויש ביטויים שבהם אותו דף ממוקם במיקום אחר, למשל 6.7, 4.5 (זה ממוצע, זוכר?).

אם הינך עושה שימוש בתוכנה אחרת לבדיקת מיקום בגוגל, זה המקום לכתוב לי באיזה תוכנה, ממש כאן למטה בתגובות

 

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

2 comments

  1. שלום תודה על המאמר
    האם תוכל להסביר לי מה זה אומר 8.1 או 24.1 למשל
    לא מצאתי את עצמי או את האתר שלי
    אחרי שספרתי 24 אתרים
    וגם לפעמים יש דפים שמראה 31.3 מה הנקודה אומרת בקצה איך קוראים את הנתונים שגוגל נותן ?

    • שלום עמיאל,
      גוגל משנה את מיקום התוצאה שהוא מציג לגולשים מכמה טעמים: הראשון, התוצאות מותאמות אישית, כך שאנשים שונים רואים תוצאות שונות במיקומים שונים לפי למשל היסטוריית החיפוש האישית שלהם – זה המשמעות של התאמה אישית. שנית, גוגל רוצה לבחון היכן ראוייה להיות התוצאה מהאתר שלך, האם במקום הראשון, שני, שלישי וכדומה ולכן מה שאתה רואה זה מיקום ממוצע. נניח וגוגל הציג את המודעה שלך 10 פעמים, מתוכן: 4 פעמים במקום 3 ו- 6 פעמים במקום 4. הממוצע יהיה 3.6
      להצלחה שלך,
      זהר עמיהוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן