style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

מובטח לך מקום ראשון בגוגל

מקור: בגדי המלך החדשים, הגרסה המקורית של דון חואן מנואל

יום אחד נכנסנו שלושה בחורים צעירים למשרדו של בעל עסק וסיפרו לו כי אין מומחים גדולים מהם בקידום אתרים SEO וכי הם יכולים להביא אותו למקום הראשון בגוגל…. בעל העסק קרן מאושר רב כי גם הוא רוצה להיות ראשון בגוגל. הוא פילל כי באמצעות פעולת הקידום שלהם, האתר שלו יהיה במקום הראשון בגוגל, וכל מי שחפץ במוצר ו/או השרות שלו יראה אותו. החשיפה הגדולה תגרום לכך שרבים יפנו אליו לקנות ממנו וכך הוא יוכל לעשות הרבה כסף.

שאל אותם בעל העסק למה יזדקקו, והשלושה השיבו לו כי לעת עתה הם זקוקים לכמה אלפי שקלים ושיעזוב אותם בשקט כדי שיוכלו לעשות את מלאכתם בקפדנות. מיד ציווה בעל העסק לשלם להם במזומן ובלבד שיתחילו מיד בעבודה.

שלושת המומחים החלו בעבודתם והעמידו פנים שהם מקדמים את האתר. כעבור כמה שבועות צלצל אחד מהם אל בעל העסק וסיפר לו על קצב התקדמות עבודתם. הוא תיאר בפניו איך האתר שלו עולה מעלה מעלה בדרוג ועוקף בסיבוב את כל מתחריו. הוא פירט בהרחבה את אינספור המכשולים שהיה עליהם לעקוף. כמו כן, הוא הציע לבעל העסק כי יואיל לבדוק בעצמו עד כמה האתר שלו זינק בתוצאות החיפוש של גוגל ובלבד שלא יתלווה אליו איש מבין עוזריו המבין אינטרנט בכלל וקידום אתרים בפרט.

בעל העסק התרצה עד מאד, אך ביקש לבדוק תחילה את הדרוגים החדשים באמצעות אדם אחר, ולכן שלח לשם את אחד מעובדיו מבלי שיספר לו על נפלאות האתר בתוצאות החיפוש בגוגל. משהגיע זה לחברת הקידום, כבר שמע מפי המומחים מה מיוחד באתר ואיך כבר במקום הראשון בגוגל. ומשנוכח כי בחיפוש האתר במיגוון של מילות מפתח הוא אינו רואה את האתר לא בעמוד הראשון, לא השני, שלישי, רביעי, חמישי וכו', לא העז להתוודות על כך, ולפיכך, כששב אל בעל העסק לדווח לו על שליחותו, תיאר בפניו את כל קורותיו אך ורק מתוך דמיונו.

בעל העסק הוסיף לשלוח עוד כמה מאנשיו כדי שיחפשו בשבילו את האתר שלו בגוגל, וכולם דיווחו לו מדמיונם את אשר ראו, ואף הפליגו בתיאורים מוגזמים כדי שלא יחשוד בהם שאין הם מבינים דבר וחצי דבר. לבסוף, גמר אומר בעל העסק לבדוק בעצמו את מיקום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.

איך את/ה הייתם משלימים את הסיפור?

אשמח לקרוא את הצעותכם כאן למטה בתגובות.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

6 comments

  1. חיפש וחיפש ולא מצא…
    ומשלא מצא, החליט ללכת להרצאה לקידום אתרים, וובינר, לקרוא חומר
    ואז ראה שקידום אתרים נכון הוא בעצם לא כל כך קשה ומסובך..!
    מייד פיטר את הנוכלים, והחל מקדם את האתר בעצמו
    ותוך 3 חודשים אכן האתר שלו הגיע להיות ראשון בגוגל!

    אלי כהן – וידאו טיפ
    להפוך את הידע שלך לכסף!
    Video-Tips.com

    • יופי של סיום אלי, הוא סיום אפשרי בהחלט.
      קידום אתרים זה לא רק ענין למומחים. יש הרבה מאוד דברים שכל בעל עסק יכול לעשות כדי לקדם את האתר שלו, אם ידע מה צריך לעשות, יקבל הדרכה והליווי המתאימים – זה בהחלט אפשרי.
      עד כמה יתקדם האתר בתוצאות החיפוש של גוגל? את זה צריך לבדוק. כל ביטוי מפתח הוא תחרות. אני יכול להניח שיהיו ביטויים שיתקדמו מהר יותר ויהיו כאלה שיתקדמו לאט. אבל, לפני שמקדמים ביטוי כלשהו חייבים לעשות מחקר מילות מפתח מקיף. זה ממש חבל לקדם ביטוי שאף אחד לא מחפש!

  2. המשך הסיפור הוא בעצם העתיד לקרות במנועי חיפוש
    כל אחד רואה תוצאות שונות ב SERP (דף התוצאות של גוגל)
    בהתאם להרגלי גלישה, היסטוריית חיפושים ומעקב התנהגותי (cookies).

    כל אחד מאנשיו של בעל העסק ראה תוצאה שונה,שמבוססת על הרגלי הגלישה שלו.
    לכן בעתיד המושג "להיות ראשון בגוגל" כבר לא יהיה רלוונטי.

    • שלום אורן. אכן כן. תוצאות החיפוש נעשות יותר ויותר אישיות בהתאם לפרופיל ההתנהגות שגוגל בונה עליך הנבנה על סמך החיפושים שלך וגם על פי ההתנהגות שלך באתרים השונים, הפורומים בהם אתה מגיב, הבלוגים להם את השותף, דפי האוהדים עליהם עשית לייק, המיקום הגאוגרפי שלך ועוד נתונים היכולים לאפיין גולש.
      כל אלה תהיה השפעה על הדרוג, מי יותר ומי פחות.

  3. רבותי, רק העובדות מדברות ורק האמת מנצחת.
    בעל העסק חיפש את האתר שלו בגוגל לא בשם העסק אלא במילות המפתח הגנריות הפופולאריות בתחום שלו ואף בביטויי זנב ארוך ומשום מה לא "נפגש" עם האתר שלו.לא בדף הראשון, לא בשני וגם לא בשלישי.

    הוא חזר לבית העסק, חקר את עובדיו כל אחד בנפרד כך שאיש לא ידע מהשני.
    הגיע למסקנה שהם הוליכו אותו שולל ובתום הבירור עם שלושתם אמר להם שהם מפוטרים.

    רבותי אין קיצורי דרך. את נושא הקידום צריך ללמוד ולבצע אם אפשר לבד.
    אבל כשנותנים את עבודת הקידום למקדם מקצועי צריך שיהיה לפחות מושג בסיסי כדי לדעת מה הוא עושה ומה לדרוש ממנו.

    • אני מסכים אתך כי בקידום אתרים אין קיצורי דרך. צריך לעשות עבודה מקצועית, צריך להיות עם אצבע על הדופק בכל מה שקורה בתחום החיפוש וצריך להיות מוכן לתקופה ארוכה של עבודה. ככה בונים נכס באינטרנט. בין אם אתה מקדם את האתר לבדך או בעזרת חברה חיצונית, חובה עליך ללמוד מה צריך לעשות כדי שתוכל לדרוש זאת מעצמך או מהחברה החיצונית ששכרת כדי שלא ימכרו לך בובא מייסס (סיפורי סבתא, יידיש)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן