דף הבית » איך מקדמים אתר » כותרת ותיאור עדיין חשובים

כותרת ותיאור עדיין חשובים

כותרת דף אינטרנט (title) ותאור (meta description) עדיין משחקים תפקיד חשוב בקידום האתר בגוגל. למרות שגוגל יצאה בהצהרה שזה לא הדבר הכי חשוב בדף ולא חשוב כמו בעבר, עדיין לכותרת ולתאור יש משמעות.

קישורים לאתר שלך עדיין משחקים תפקיד חשוב בקידום האתר שלך בגוגל, אבל היום תגלה שגם הדברים הישנים והטובים עושים את העבודה במובן שהם מקדמים אותך בגוגל.

כדי להיות בעמוד התוצאות הראשון של גוגל ו/או כדי לשמור על המיקום שלך אתה צריך יותר מאשר קישורים, אתה צריך ידע ב- SEO שבו לכותרת ולתאור יש מקום חשוב.

תגיות meta היו פעם הדבר היחיד שקבע את דרוג האתר שלך, אבל זה היה מזמן וכבר מזמן לא רלוונטי. לפני מספר שנים, גוגל גם הודיעה באופן רשמי שתגית meta keywords כמו meta (מתה).

הבשורה הטובה, עדיין, היא שהתוכן של הכותרת (title) והתאור (meta description) היא בשליטה המלאה שלך.

מאט כץ, ראש צוות הספאם של גוגל התייחס לתגית הזאת בסרטון וידאו שפרסם. השורה התחתונה לדבריו של מאט:

  • התגית חשובה למנוע החיפוש,
  • יש למלא בה תוכן ייחודי,
  • אם אין לך מה לכתוב, עדיף שלא תכתוב ותן לגוגל להציג בתוצאות החיפוש מה שמצא לנכון,
  • אם אתה רוצה להעתיק מתוך תוכן הדף לתגית meta description, אז חבל על העבודה, עדיף שתשאיר את התגית ריקה ותן לגוגל לעשות את העבודה.
  • אם התוכן של התגית זהה לתוכן שנמצא בתגית בדף אחר, תקבל הערה מגוגל ב- Google Webmaster Tools

ריכזתי למענך מספר כללים לשימוש נכון בתגיות אלה:

  1. לכל דף צריכה להיות כותרת משלו,
  2. לכל דף צריך להיות תאור משלו.

אני יודע, יש מערכות תוכן שמאפשרות בלחיצת עכבר או יותר נכון, סימון של תיבת סימון להכריח את המערכת לתת כותרת ותאור זהים לכל העמודים. זה בוודאי מקבל על בעל האתר אבל זה בכלל לא SEO.

הנה עוד כמה עצות לגבי כותרת ותיאור:

  1. כתוב את הכותרת והתיאור בשפה ידידותית הפונה ללקוח,
  2. גם לכותרת וגם לתאור יש מגבלה של מספר תווים, אז מצד אחד אל תחרוג מהמותר ומצד שני על תקצר מידי.
  3. לא תמיד גוגל עושה שימוש בכותרת ובתיאור שיצרת במיוחד עבורו. אין זה אומר דבר על אותן תגיות פרט לך שעליך להמשיך ולשפר את תוכנן.

פרט להנחיות אלה, כדאי לך להציץ מידי פעם אל תוצאות החיפוש שבדף הראשון בביטויים תחרותיים ולבדוק איך גוגל מתייחס לכותרת ולתיאור בנישה שלך.

בדקתי את תוצאות החיפוש בגוגל בחיפוש אחר הביטוי "השתלת שיניים". בדקתי את הפרמטרים הבאים: שימוש בכותרת (כן/לא), מספר תוים בכותרת, שימוש בתיאור (כן/לא), מספר תוים בתיאור. אז הנה המספרים נכון לתחילת דצמבר 2017:

דירוגכותרתכותרת (תווים)תיאורתיאור (תווים)
1כן57כן330
2כן58כן151
3כן61כן334
4כן58כן152
5כן52כן331
6כן48כן158
7כן57כן152
8כן42כן323

כל האתרים המופיעים בדף התוצאות הראשון של גוגל עשו שימוש בכותרת ובתיאור.

מספר התוים המקסימאלי של הכותרת הוא 70 (כולל רווחים) ולא היה אתר אחד שחרג ממנו, כאשר הממוצע היה 49.

מספר התוים המקסימלי בתיאור הוא 334 (כולל רווחים). שימו לב שמחצית מהתיאורים הקצרים היו מעל 300 תוים והמחצית השניה היו מתחת ל- 160 תוים..

האם אתה עושה שימוש בכותרת ובתיאור?

כמה תוים יש אצלך בממוצע בדפים מובילים, נניח ב- 10 הדפים המובילים?

קורס קידום אתרים SEO AskPavel נגישות אתרים

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

4 תגובות

  1. בפועל אני אכן רואה שהתצוגה התארכה כשכתבתי את המונח 'קניית חברה קבלנית' עלו התוצאות מהאתר שלי כשאורך התיאור של חלק מהתוצאות היה אכן כ 330 תווים. שמתי לב שכל התוצאות הארוכות הן הטקסט שגוגל החליט לשלוף מהתוכן שבדף תוך התעלמות מוחלטת מתיאור הקצר שנשתל על ידי בדף – דבר שמפחית מאוד את האטרקטיביות של התוצאה ומפחית לדעתי את מספר הכניסות לאתר.
    מעניין האם גוגל יציג בתוצאות את התאור שלנו או שלו במקרה ומשנים את התיאור באתר לאורך של כ 300 תווים במקום 150 ?

    • תודה דורון ששיתפת אותנו.
      אכן התוצאות מתחילות להיות עם יותר תוים, כפול ממה שהורגלנו עד כה.
      מכיון שתגית תיאור קצר שאנחנו כולנו כתבנו עד כה מכילה רק 160 תוים, גוגל צריך לקחת עוד 150 ומשהו תוים מהיכן שהוא והמקום הזה הוא תוכן הדף.
      אני מסכים איתך שמנגנון אוטומטי שלוקח תוכן מהדף הוא פחות טוב לנו, בעלי העסקים, כי אין לנו שליטה מה גוגל ייקח, אבל לגוגל, כמו לגוגל, יש את השיקולים שלו.
      מה שלדעתי הניע את גוגל לבצע את המהלך הוא להקטין את ההונאה שבתיאור הקצר שלפעמים אין לו קשר או קשר מקרי בהחלט למה שיש בתוכן. אמנם גוגל קורא את התוכן בתיאור הקצר ואת התוכן בדף ומחליט מה להציג, אבל מתברר שלא תמיד הוא מצליח בבחירה, בעיני הגולש המחפש.
      ההחלטה של גוגל לעשות שימוש בתוכן הנמצא בדף, מבטיחה שאכן התוכן המוצג בתוצאות החיפוש נמצא בדף. אמינות חשובה משיעורי הקלקה, כך זה נראה על פי גוגל.
      באותה בדיקה שערכת בודאי שמת לב שלא כל התוצאות היו עם 330 תוים ולא ברור מתי גוגל מחליט כן להשתמש בתיגת תיאור קצר ומתי לא.

  2. מילות מפתח בכותרת ובתיאור הם דבר חשוב אך המשקל שלהם קטן ביחס לפרמטרים אחרים.
    כמובן שבביטויים בהם התחרות גבוה ההבדלים הקטנים הם מה שעושים את ההבדל בין מקום ראשון לשני. חשוב להשקיע באופטימזציית on-page מושלמת – אשר כוללת תגי title,description יחודיים ומתאימים לכל עמוד. כמובן חשוב לכלול בהם את מילות המפתח אותם אנחנו מעוניינים לקדם.
    לדעתי אתר בעל היררכייה מחושבת, עיצוב נוח ותוכן איכותי יזכה להתקדם לבד במנועי החיפוש.
    תוכן איכותי הוא הדגש – מעבר לעדכונים של גוגל אשר באים לבדוק את איכות התוכן שלכם. תוכן איכותי יכול לגרום לפיתיון קישורים ובכך להשיג המון קישורים טבעיים ממקורות סמכותיים.
    בנוסף לכך תוכן טוב ימשוך את הגולשים לחזור אל האתר ואפילו להמליץ עליו במקומות אחרים.
    לאחר שתשיגו מספיק גולשים הקידום יגיע כבר לבד.

    • שלום רונן ותודה על תגובתך המפורטת,
      אם הייתי יודע בדיוק מה שווה יותר או פחות באופטימיזציה של כל אתר ואתר, אז…
      גם האתר הטוב ביותר לא יכול להתקדם לבד. ידידי ניר שי מתאר את האתר כמו סירה במים. ונניח שבנית את הסירה (אתר) הטוב ביותר והנחת אותה במים (אינטרנט), אז מה? האם היא תשוט לבד? הסירה צריכה דחיפה, קטנה או גדולה, חד-פעמית או מתקדמת? זה כבר ענין אחר, אבל דחיפה היא צריכה.
      והשאלה היא מהי המסה הקריטית, אם יש כזאת? אני פחות בענין מספרים אלא יותר בענין של איכויות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות