דף הבית » איך מקדמים אתר » כותרת ותיאור עדיין חשובים

כותרת ותיאור עדיין חשובים

כותרת דף אינטרנט (title) ותאור (meta description) עדיין משחקים תפקיד חשוב בקידום האתר בגוגל. למרות שגוגל יצאה בהצהרה שזה לא הדבר הכי חשוב בדף ולא חשוב כמו בעבר, עדיין לכותרת ולתאור יש משמעות.

קישורים לאתר שלך עדיין משחקים תפקיד חשוב בקידום האתר שלך בגוגל, אבל היום תגלה שגם הדברים הישנים והטובים עושים את העבודה במובן שהם מקדמים אותך בגוגל.

כדי להיות בעמוד התוצאות הראשון של גוגל ו/או כדי לשמור על המיקום שלך אתה צריך יותר מאשר קישורים, אתה צריך ידע ב- SEO שבו לכותרת ולתאור יש מקום חשוב.

תגיות meta היו פעם הדבר היחיד שקבע את דרוג האתר שלך, אבל זה היה מזמן וכבר מזמן לא רלוונטי. לפני מספר שנים, גוגל גם הודיעה באופן רשמי שתגית meta keywords כמו meta (מתה).

הבשורה הטובה, עדיין, היא שהתוכן של הכותרת (title) והתאור (meta description) היא בשליטה המלאה שלך.

מאט כץ, ראש צוות הספאם של גוגל התייחס לתגית הזאת בסרטון וידאו שפרסם. השורה התחתונה לדבריו של מאט:

  • התגית חשובה למנוע החיפוש,
  • יש למלא בה תוכן ייחודי,
  • אם אין לך מה לכתוב, עדיף שלא תכתוב ותן לגוגל להציג בתוצאות החיפוש מה שמצא לנכון,
  • אם אתה רוצה להעתיק מתוך תוכן הדף לתגית meta description, אז חבל על העבודה, עדיף שתשאיר את התגית ריקה ותן לגוגל לעשות את העבודה.
  • אם התוכן של התגית זהה לתוכן שנמצא בתגית בדף אחר, תקבל הערה מגוגל ב- Google Webmaster Tools

ריכזתי למענך מספר כללים לשימוש נכון בתגיות אלה:

  1. לכל דף צריכה להיות כותרת משלו,
  2. לכל דף צריך להיות תאור משלו.

אני יודע, יש מערכות תוכן שמאפשרות בלחיצת עכבר או יותר נכון, סימון של תיבת סימון להכריח את המערכת לתת כותרת ותאור זהים לכל העמודים. זה בוודאי מקבל על בעל האתר אבל זה בכלל לא SEO.

הנה עוד כמה עצות לגבי כותרת ותיאור:

  1. כתוב את הכותרת והתיאור בשפה ידידותית הפונה ללקוח,
  2. גם לכותרת וגם לתאור יש מגבלה של מספר תווים, אז מצד אחד אל תחרוג מהמותר ומצד שני על תקצר מידי.
  3. לא תמיד גוגל עושה שימוש בכותרת ובתיאור שיצרת במיוחד עבורו. אין זה אומר דבר על אותן תגיות פרט לך שעליך להמשיך ולשפר את תוכנן.

פרט להנחיות אלה, כדאי לך להציץ מידי פעם אל תוצאות החיפוש שבדף הראשון בביטויים תחרותיים ולבדוק איך גוגל מתייחס לכותרת ולתיאור בנישה שלך.

בדקתי את תוצאות החיפוש בגוגל בחיפוש אחר הביטוי "השתלת שיניים". בדקתי את הפרמטרים הבאים: שימוש בכותרת (כן/לא), מספר תוים בכותרת, שימוש בתיאור (כן/לא), מספר תוים בתיאור. אז הנה המספרים:

דירוגכותרתכותרת (תווים)תיאורתיאור (תווים)
1כן43כן165
2כן13כן166
3כן13כן130
4לא נבדק בגלל המצאות וירוס
5כן53כן156
6כן20כן106
7כן37כן122
8כן47כן158
9כן19כן17
10כן46כן406

פרט לאתר שבמיקום רביעי במושג "השתלת שיניים" שלא נבדק בגלל התראה של וירוס או נוזקה אחרת, כל האתרים המופיעים בדף התוצאות הראשון של גוגל עשו שימוש בכותרת ובתיאור.

מספר התוים המקסימאלי של הכותרת הוא 70 (כולל רווחים) ולא היה אתר אחד שחרג ממנו, כאשר הממוצע היה 32.

מספר התוים המקסימלי בתיאור הוא 160 (כולל רווחים). שני אתרים (מיקום 9 ו- 10) חרגו ממנו בהרבה ואילו אתרים במקומות 1 ו- 2 חרגו ממנו במעט. ממוצע התווים בתיאור עומד על 158. אם ננקה מהמדגם את התוצאה החריגה, אז הממוצע הוא 143.

האם אתה עושה שימוש בכותרת ובתיאור?

כמה תוים יש אצלך בממוצע בדפים מובילים, נניח ב- 10 הדפים המובילים?

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

2 תגובות

  1. מילות מפתח בכותרת ובתיאור הם דבר חשוב אך המשקל שלהם קטן ביחס לפרמטרים אחרים.
    כמובן שבביטויים בהם התחרות גבוה ההבדלים הקטנים הם מה שעושים את ההבדל בין מקום ראשון לשני. חשוב להשקיע באופטימזציית on-page מושלמת – אשר כוללת תגי title,description יחודיים ומתאימים לכל עמוד. כמובן חשוב לכלול בהם את מילות המפתח אותם אנחנו מעוניינים לקדם.
    לדעתי אתר בעל היררכייה מחושבת, עיצוב נוח ותוכן איכותי יזכה להתקדם לבד במנועי החיפוש.
    תוכן איכותי הוא הדגש – מעבר לעדכונים של גוגל אשר באים לבדוק את איכות התוכן שלכם. תוכן איכותי יכול לגרום לפיתיון קישורים ובכך להשיג המון קישורים טבעיים ממקורות סמכותיים.
    בנוסף לכך תוכן טוב ימשוך את הגולשים לחזור אל האתר ואפילו להמליץ עליו במקומות אחרים.
    לאחר שתשיגו מספיק גולשים הקידום יגיע כבר לבד.

    • שלום רונן ותודה על תגובתך המפורטת,
      אם הייתי יודע בדיוק מה שווה יותר או פחות באופטימיזציה של כל אתר ואתר, אז…
      גם האתר הטוב ביותר לא יכול להתקדם לבד. ידידי ניר שי מתאר את האתר כמו סירה במים. ונניח שבנית את הסירה (אתר) הטוב ביותר והנחת אותה במים (אינטרנט), אז מה? האם היא תשוט לבד? הסירה צריכה דחיפה, קטנה או גדולה, חד-פעמית או מתקדמת? זה כבר ענין אחר, אבל דחיפה היא צריכה.
      והשאלה היא מהי המסה הקריטית, אם יש כזאת? אני פחות בענין מספרים אלא יותר בענין של איכויות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות