style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

יש אופטימיזציה ויש אופטימיזציית יתר

קידום אתרים באינטרנטברור לכולם את החשיבות של להיות ראשון בגוגל, ראשון בתוצאות החיפוש של גוגל: איזה תנועה איכותית ורבה של לקוחות זה מביא ואיזה רווחים זה מביא לעסק. המלחמה על המקום הראשון בגוגל, לפעמים, גורמת לבעלי עסקים להתאמץ יתר על המידה, לכופף את ההנחיות ולעבור על חוקי האתיקה והכל כדי להציב את האתר שלהם ראשון בגוגל, לפני המתחרים ולזכות בקופה. כמובן שמהלכים אלה משבשים את מנגנון הדרוג של גוגל ואת זה גוגל לא "אוהבת" במילים עדינות. עתה היא יוצאת בהכרזה שהיא תעניש אתרים שעושים אובר-אפוטימיזציה. מהי המשמעות של הכרזה זו בהתייחס לאתר האינטרנט שלך ואיך אתה צריך להגיב על ההודעה הזאת?

גוגל רוצה להציג אתרים עם תוכן מצויין, בעל ערך שהגולשים מוצאים בו את מבוקשם וגם חוזרים אליו שוב ושוב. זה לא חדש. גם אתה בוודאי נתקלת לא פעם אחת באתר שהתברג בראש עמוד התוצאות של גוגל בחיפוש אחר [ביטוי מפתח] ושאלת את עצמך: "מה לעזאזל הוא עושה שם? איך הוא הגיע להיות ראשון בגוגל?"

גוגל מנסה למנוע מקרים כאלה בו אתרים תופסים מקום גבוה בדרוג בלי סיבה נראת לעין. כמובן שאם הרבה גולשים לא ימצאו ענין באתר שדורג גבוה, גוגל יבין זאת. זה יקח זמן, אבל זה יקרה והאתר יקבל את המקום המתאים לו, אבל גוגל מנסה למנוע מהתחלה מאפשרות כזאת לקרות.

האם זה אומר שאתה לא צריך לייעל את האתר שלך יותר?

אתה כל הזמן צריך לייעל את האתר שלך: להוסיף תכנים, לתבל במילות מפתח, ליצור קישורים חיצוניים וכל זאת במידה ובהתאם לצפיות. במידה ותעמיס יותר מידי מילות מפתח בדף או תיצור קישורים בכמות לא הגיונית הרי שתיתפס בראדאר של גוגל והאתר שלך יהיה צפוי לעונש שיתבטא בירידה בדרוגים עד כדי הסרה מתוצאות החיפוש.

אין בהודעה של גוגל חדש, פרט לכך שהיא מזכירה לבעלי עסקים שלא כדאי להם לדחוף את הגבולות יותר מדי. כמובן, זה בסדר גמור להוסיף את מילות המפתח שלך בדף האינטרנט שלך וזה גם בסדר גמור להחליף קישורים עם אתרים אחרים.

למעשה, לכל אחת משיטות אלו יכולה להיות השפעה חיובית מאוד על דירוג גוגל של אתר האינטרנט שלך. הבעיה מתחילה כאשר אתה עושה יתר על המידה. אז מה המידה? כמה פעמים צריך לחזר על [ביטוי המפתח] בדף? כמה קישורים צריך ליצור כל יום, כל שבוע, כל חודש? גוגל לא מספקים תשובות ברורות לשאלות אלה.

מכיר את אתר fiverr? באתר זה אנשים מציעים את שירותיהם תמורת חמישה דולר. יש כאלה שתמורת הסכום זה יכתבו לך שיר, יהיו חברים שלך בפייסבוק, יצטלמו עם שלט עליו רשום שם החברה שלך, יתרגמו לך קטע מבולגרית לצרפתית וכך הלאה. בין השאר תמצא שם אנשים שיציעו ליצור 10,000 קישורים "איכותיים" תמורת חמישה דולר. זה נשמע לך רציני? אני יודע שזה נשמע מאוד מפתה, אבל זהירות! אין מילה אחרת לתאר זאת אלא ספאם – זבל.

איך זה אפשרי ליצור 10,000 קישורים בלחיצת כפתור? אינך מצפה שמישהו ישב ויצור 10,000 קישורים באופן ידני תמורת חמישה דולר, גם אם הוא הודי או פיליפיני. הכל נעשה באמצעות כלים אוטומטיים לחלוטין ושוב מי לא אוהב את זה? נכון, גוגל.

לסיכום

אם אתה רוצה לבנות לך נכס באינטרנט, אתה צריך לעשות זאת בסבלנות ולפי הספר. איזה ספר? הספר של גוגל כמובן. הישמע להוראות, עבוד במסגרת החוקים וחשוב כל הזמן איך לעשות טוב ללקוחות ולא איך לרמות את גוגל. בהצלחה.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

8 comments

  1. איתן יריב

    זוהר שלום,

    נהניתי לקרוא את הפוסט. עם זאת אני רוצה לציין שדווקא היות וגוגל אינם מספקים הנחיות ברורות לכל פעולה, צריך להזהר גם מפעולות בתחום האפור. החלפות קישורים למשל, עשויות בהחלט למצוא את מקומם בתחום האפור, הבעייתי, היות ולפי ההנחיה הכללית של גוגל אין לבצע החלפות קישורים "יתר על המידה"-
    מהי הפרשנות הנכונה של יתר על המידה?
    אני חושב שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו שאלה אחת ושאלה אחת בלבד ולבחון את התשובה בראייה אובייקטיבית אך מחמירה ככל שניתן. למשל לעניין הקישורים- האם הקישור היוצאים תורמים משמעותית לגולש? או לנו? במידה והתשובה לא ממש ברורה עדיף להמנע.

    ניתן לתת דוגמה גם לעניין פריסת מילות המפתח בדף. אם אין מקום למילת המפתח, בפסקה הראשונה בדף אז ייתכן ומקומה אינו שם גם אם הכללים "היבשים" בעבר הכתיבו כך. בכלל לטעמי הנושא הזה של צפיפות מילות מפתח ופריסה הוא קצת "פאסה" רק שדווקא עכשיו צריך, גם בכתיבה טבעית, לשים לב ולהמנע מצפיפות יתר אשר אולי בעייתית היום יותר מתמיד.

    אגב, לעיתים לא שמים לב שהצפיפות לביטויי מפתח נמצאת גם בשמות הקבצים, ברכיבי ה"אלט" לתמונות האתר, בקישורים ואלמנטים נוספים אחרים.

    • שלום איתן ותודה על תשומת הלב. אני מסכים איתך שהקריטריון האולטימטיבי, אם אפשר לקרוא לזה כך, היא טובת הלקוח. וכל פעולה שאנו עושים בין אם היא בתוך האתר או מחוץ לאתר צריכה להיבחן תחת האבחנה הזאת, אבל… בתוך עמנו אנחנו חיים ויודעים שאין מציאות אידיאלית ואין דברים מושלמים וגם גוגל מבינים זאת ולכן הם כותבים "יתר על המידה". הם יודעים שבקשה שלהם בנוסח "אסור להחליף קישורים" לא תחזיק מים ולכן הם אומרים משהו בנוסח: אנחנו רוצים שלא תחליפו קישורים בכמויות, אבל עשו זאת במידה.
      אני אומר שאם בפרופיל הקישורים שלך יש נתח גדול של קישורים שמקורם בהחלפת קישורים, אז המצב לא טוב. צריכים להיות סוגים שונים של קישורים: קישורים חד-צדדיים, קישורי החלפה כמו שצריכים להיות קישורים ממיגוון מקורות: אתרי מאמרים, אינדקסים, פורומים, וידאו… הרי לא ייתכן מצב "נורמלי" שיהיו רק קישורים מרשתות חברתיות, נכון?
      כדי להיות ראשון בגוגל צריך 2 דברים: האחד, common sense והשני, הגיון בריא. ב ה צ ל ח ה

  2. הFiverr זה מצחיק. אני ניסיתי פעם למכור שירות כזה עם ScrapeBox, אבל הבנתי שזה בזבוז זמן גדול מדיי בשבילי.

    ואני בעצמי, בתור אחד שמתשתמש בתוכנה בה' הידיעה בתחום הזה – אל תקנו קישורים.

  3. זהר שלום,

    תודה על הפוסט.
    מדובר רק על אתרים באנגלית. אם יש לך את בעברית, זה לא רלוונטי. נכון?
    תודה.

    • שלום רותי,
      המאמר הזה רלוונטי לכל מי שרוצה לעשות קישורים בין אם הוא בצפון, במרכז, בדרום, בין אם האתר שלו באנגלית, עברית, צרפתית או רוסית.
      לקנות קישורים בכמויות, לפי משקל – זה פסול, זה לא אתי וכאשר גוגל יתפוס אותך, תקבל עונש הרחקה לצמיתות.
      קישור זה קישור זה קישור. הוא צריך להיות איכותי, הוא צריך להיות רלוונטי – קישורי זבל יכולים לפגוע באתר שלך.
      ז ה י ר ו ת
      אל תתפתי לכל מיני הצעות של 10,000 קישורים ב- 5$ או רישום ל- 500 מנועי חיפוש ב- 9.9$, לא רק שאת עשוייה להפסיד כסף קטן אלא לאבד את מיקום האתר שלך במנועי החיפוש.
      הדרך הארוכה היא הקצרה ביותר.

  4. בוקר טוב

    לא הבנתי איפה הקישור להזרמת תנועה ב 5$ .

    נראה לי שאתה הזרמת תנועה לאתר שלך בחינם .חחח

    • שלום מוטי ותודה,
      מטרת המאמר היתה "חברה, מפסיק עם השטויות, אל תתפתו לעסקאות שרק יכולות להסב לכם נזק".
      אני מזרים לאתר שלי תנועה בחינם, למשל על ידי פרסום סרטי וידאו, למשל על ידי כתיבת מאמרים והפצתם בגלובס, http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000726599 והיד עוד נטוייה (מאז פסח, לא זוכר איזה שנה)
      בהצלחה,
      זהר עמיהוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן