style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

איך גוגל מזהה תוכן מתחלף

איך גוגל מזהה תוכן מתחלףאיך בגוגל מתייחסים לתוכן בדף המתחלף בין ביקור אחד של הרובוט לביקור/ים העוכב/ים אחריו? התוכן המתחלף עשוי לכלול תאריך ושעה, פרסומות, תחזיות מזג אוויר, שערי מטבע וכדומה. זה סוג של תוכן המשתנה על בסיס קבוע (התאריך משתנה פעם ביום, למשל), אבל אם יש עוד תכנים שמשתנים בדף, כאן כבר הסיפור שונה.

גוגל, כנראה, תנסה לנתח גרסאות שונות של הדף מביקורים שונים של הרובוט. דרך אגב, הביקור הזה יכול להיות דקה או שתיים לאתר הביקור הקודם. ולמה כדאי לבצע ביקור אחד אחרי השני בהפרשי זמן קצרים? גוגל רוצה לוודא שהכל כשורה. אם בביקור החוזר השתנתה הפרסומת – זה סביר, אבל אם התוכן המרכזי בדף השתנה – זה כבר לא בסדר – זה רע!

כאשר הרובוט של גוגל סורק את הדפים באתר הוא מנסה לזהות תבנית, הוא מנסה לזהות את החלקים הדומים החוזרים בכל עמוד ועמוד. מידע קבוע זה עשוי לכלול הודעה על זכויות היוצרים, סרגלי ניווט ראשי, סרגלי ניווט צדדיים, כותרות עליונות ותחתונות וכדומה. למידע קבוע זה יש משקל מופחת לעומת התוכן הראשי בדף השונה מדף אחד למשנהו.

יש דברים המשתנים בדף שהם לא אמורים להיות החלקים העיקריים בו: פרסומות היא לא חלק עיקרי בדף כמו גם לא התאריך או תחזית מזג האויר, אבל כותרת היא חלק המשתנה מדף לדף ויש לה חשיבות רבה.

אני בטוח שכנראה לגוגל יש דרכים להבחין בין תוכן כמו עדכוני מזג אוויר שמתעדכן כל יום, לבין עדויות של לקוחות המוצגות במעין סבב כזה או אחר או באופן אקראי בכל הצגה של הדף.

כמובן שיש להתייחס לכל אתר לגופו. יש אתרים בהם השינוי הוא האתר כמו אתרי חדשות, אבל באתר שנותן מידע על הצגה, ספר או סרט לא אמור להיות מידע המשתנה בתוכן המרכזי בטח שלא בחלוף 2 דקות.

 ומה לגבי קישורים מתחלפים?

קישורים בדף נמצאים בסרגלים האופקיים והצדדיים כמו גם בפוטר ובתוכן הדף. והשאלה היא מה אמור להשתנות בהם?

אם יש דף קטגוריה ויש לו קישורים לקטגוריות משנה האם יכול להיות שהקישורים לדפי הבן שלו ישתנו מביקור אחד למשנהו? כן, אם הוספת עוד 'דף בן' לעץ התוכן, אבל שינוי זה אמור להישמר ולהופיע גם בסריקה הבאה וגם זו שאחריה וכך הלאה.

במידה וגוגל זיהה אזור בו יש קבוצה של קישורים, למשל, בלוגרול, זה בסדר וגוגל יתחשב בקישורים. נכון, לא כמו קישורים שימצא בתוכן הדף, אותם הוא מעריך יותר. אבל מה יקרה אם גוגל ימצא אזור קישורים בעמודה הצדדית שמשתנה מביקור אחד למשנהו באותו דף? פה, לדעתי גוגל יתייחס לאזור הזה בחשדנות והקישורים שבו לא יספרו על ידי גוגל (גוגל לא יספור אותם), כי אין הגיון לכך שהקישורים ישתנו וכנראה כול כוונתם היתה לעשות מניפולציה על תוצאות החיפוש של גוגל.

השאלה הגדולה היא מה גוגל עושה כאשר הוא חוזר וסורק דף ואינו מוצא קישור שהיה בו בעבר? האם בעקבות כך הוא מעדכן מיידית את רשימת הקישורים המפנים לאתר? האם דרוג האתר שאליו הופנה הקישור, שבינתיים הוסר, משתנה באופן מיידי?

 מה קורה אצלך באתר? האם יש בו חלקים של תוכן ו/או קישורים המשתנים 'ללא הגיון'?

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן