style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

עדכון גוגל מרץ 2012

עדכון גוגל מרץ 2012בחודש מרץ 2012 ערכה גוגל 50 שינויים. מהם השינויים החשובים ביותר? האם צריך לשנות משהו באתר שלך?

לא כל השינויים של גוגל משפיעה על הדירוג שלכם

רוב 50 השינויים שגוגל עשו בחודש מרץ 2012 מרס לא ישפיע על דירוג האתר שלך במנועי החיפוש. לדוגמה, תוצאות החיפוש יכללו תוצאות ממשחקי UEFA ו- KHL. מי ששואל את עצמו, ובצדק, מה זה KHL יכול להירגע. אלו הן ראשי התיבות של Russian Hockey League. עכשיו שנרגענו והבנו שזה לא ישפיע על הדרוג, אפשר להגיע לעיקר.

להלן השינויים שנעשו בחודש מרץ 2012 וכן ישפיעו על תוצאות החיפוש:

1. התייחסות שונה לטקסט עוגן – א'

הסבר מה זה טקסט עוגן. לכל קישור יש מספר רכיבים: טקסט הקישור (חובה), כתובת הקישור (URL, חובה) ו- כותרת הקישור (רשות, אבל כדאי מאוד למלא אותה). טקסט העוגן הוא טקסט הקישור, כלומר הטקסט הנראה שמתחתיו יש קו להעיד עליו שהוא קישור.

ובכן, גוגל טוענת כי היא שיפרה את היכולת שלה לפרש את טקסט העוגן ולקבוע עד כמה הוא רלוונטי בדף בו הוא נמצא – וכאן יש חידוש.

מה זה אומר עבור אתר האינטרנט שלך?

למרבה הצער, גוגל לא נכנס לפרטים. אפשר רק לנחש. אני מנחש שזה קשור לתוכן של טקסט העוגן בהקשר לדף בו הוא נמצא. אני מניח שגוגל בוחנת עכשיו האם הטקסט העוטף את טקסט העוגן שייך לאותו נושא.

מה לעשות: אם אתה מנסה להטמיע ב"כוח" ביטויי מפתח בדפי התוכן של האתר שלך ובתכנים שאתה מפרסם מחוץ לאתר שלך רק כדי שתוכל ליצור קישור – דע לך שאתה צועד על קו דק מאוד.

2. התייחסות שונה לטקסט עוגן – ב'

שינוי נוסף עליו הכריזה גוגל קשור גם הוא לטקסט העוגן וגם פה היא השאירה המון מקום לניחוש, אז בוא ואנחש.

נאמר והפצת מאמר באתר שלך שזוכה לתגובות נלהבות מצד הקוראים שחלקם אף עושים קישורים מהאתר שלהם למאמר שבאתר שלך. אין מצב טוב מזה ליצירת קישורים טבעיים. מה ההסתברות שכל מי שעשה קישור לאתר שלך יעשה זאת עם אותו טקסט עוגן?

התשובה: לא סביר שיקרה מצב כזה, אלא אם הם תאמו ביניהן וגם לכך הסיכוי אפסי. כלומר, כאשר הרובוט של גוגל סורק את הרשת ומגלה את הקישורים הוא צריך למצוא מספר טקסטים (טקסט עוגן) המפנים לאותו מאמר.

אם הקישורים לאותו דף משתמשים באותו טקסט עוגן, אני מניח שגוגל יפחית בחשיבותם כי הוא יראה בהם, ובצדק, איזו שהיא קנוניה שמטרתה להשפיע על תוצאות הדרוג.

לעשות: בדיקת הקישורים הנכנסים שאתה יצרת לאתר האינטרנט שלך. הטקסטים המצביעים על אתר צריכים להכיל את מילות המפתח הממוקדות אבל הם צריכים גם להשתנות או במילים אחרות: אל תהיה שבלוני!

3. טיפול טוב יותר בשאילתות בהן יש ספק לגבי כוונת המשתמש. האם הוא מחפש אתר או מיקום

כאשר משתמש מחפש "ארומה", לדוגמה, מה הוא בדיוק מחפש: האם הוא מחפש את אתר ארומה באינטרנט כי הוא לא יודע לאיית את ה- URL של האתר? או שהוא מחפש קפה "ארומה" בקרבת מקום?

משתמשים שאינם יודעים את כתובת האתר, נכנסים לגוגל ומקלידים. נניח ואתה מקליד "בית המשפט" מה אתה מצפה למצוא, את אתר "בית המשפט" את הוראות ההגעה אליו? אם אתה מקליד "ידיעות אחרונות" זה בגלל שאתה רוצה להגיע לבית ידיעות אחרונות או לאתר ידיעות אחרונות.

גוגל טוענים שהם שיפרו את יכולתם להציג תוצאות יותר רלוונטיות בחלק העליון של דף התוצאות, כך שיתאימו לשני סוגי המחפשים, לאלה המחפשים את האתר ולאלה המחפשים את המיקום.

מה זה אומר עבור אתר האינטרנט שלך?

שינויי זה אומר שגוגל יעדיפו הצגת אתרים והצגת תוצאות מקומיות על פני כל תוצאה אחרת וזאת כאשר ​בגוגל יהיו בטוחים כי מטרת החיפוש היא למצוא אתר או מיקום.

לעשות: אם אתה בעל עסק מקומי וגם אם לא, דאג שתהיה לך נוכחות בגוגל מקומות.

סיכום

גוגל משנה ללא הרף את האלגוריתם שלה. מה שעבד בעבר לא פועל היום ומה שפועל היום לא בטוח שיפעל מחר. מסיבה זו, חשוב לבצע אופטימיזציה לאתר שלך תוך התעדכנות מתמדת במה שקורה.

  1. הימנע מיצירת טריקים המנסים להשפיע על האלגוריתם של גוגל.
  2. צור תוכן איכותי ללקוחות שלך כדי לקבל קישורים נכנסים מהסוג הנכון. זוהי הדרך להראות לגוגל שאוהבים ומעריכים את העבודה שלך.

 אלו שני צעדים שעליך לעשות כדי שהדרוג שלך יחזיק מעמד גם אם גוגל משנה את האלגוריתם.

גוגל משנה את האלגוריתם שלו באופן שוטף על מנת לוודא כי האתרים הטובים ביותר יופיעו ראשונים. הסוג הנכון של התכנים ביחד עם הסוג הנכון של הקישורים מראים לגוגל כי האתר שלך הוא אתר טוב ואז גוגל ייתן לו מקום של כבוד בתוצאות החיפוש.

כתוב לי כאן למטה, מה אתה הולך לעשות עכשיו באתר שלך בעקבות קריאת המאמר?

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

2 comments

  1. אני חושבת שאחד הדברים שאני מפסיקה לעשות זה לכתוב מאמרים לאתרים אחרים, חבל על הזמן וכניראה זה רק יפגע בי.
    הדבר השני, להתחיל להפציץ את האתר שלי בהרבה מאד תוכן רלוונטי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן