דף הבית » בלוג » עדכון גוגל אפריל 2012

עדכון גוגל אפריל 2012

עדכון גוגל אפריל 2012החודש שיחררה גוגל את סיכום השינויים שערכה במהלך חודש אפריל 2012. הרשימה מכילה 52 עדכונים שחלקם הגדול מתייחס לעדכון פינגווין ששוחרר ב- 24 לאפריל 2012.

בהמשך תמצא סקירה של השינויים החשובים שנערכו. כל שינוי מקבל שם קוד כך שמעכשיו קל יותר לעקוב אחר התפתחות השינוי לאורך זמן.

אחד השינויים עליהם הודיעה גוגל קשור להצגת זמני זריחה ושקיעה ב- 33 שפות! וואהו! ובכן, מי שיחפש את זמני הזריחה בניו יורק ויקליד בתיבת החיפוש את הביטוי sunrise nyc יקבל מידע מעודכן שיאפשר לו לתכנן את היום, ואת הערב, ביעילות ובדיוק מירביים. העדכון הזה קיבל את שם הקוד sunrise-i18n. הישארו איתנו כדי לקבל עוד עדכונים בנוגע לשיפור זה.

ועכשיו ברצינות (כל מה שאמרתי הוא אמת לאמיתה). מרבית השינויים של גוגל בחודש אפריל 2012 נגעו לחוויית המשתמש, החל משיפור "האם התכוונת ל", דרך שיפור בהצגת תוצאות נוספות מהאתר, הנקרא sitelinks ועוד.

ועכשיו לשינויים החשובים

שפה

גוגל מציגה תוצאות בהתאם למנוע החיפוש com או co.il ולפי השפה: עברית או אנגלית, ועכשיו היא גם מנסה להתאים את שפת האתר. זהו ניחוש, כי גוגל באמת לא יודעת למה התכוונת. נניח ואתה תושב ישראל, המחפש בעברית ומשתמש במנוע google.co.il וחיפשת jewelry.com. לידיעתך יש הרבה אנשים המקלידים כתובת url של אתר בתיבת החיפוש. עכשיו על גוגל להציג בפניך תוצאות, אבל יש פה בעיה קטנה. הבעיה היא שכל אינדיקטורים מורים שאתה דובר עברית, אבל האתר אותו אתה מחפש הוא בשפה האנגלית. האם להציג בפניך את אתר jewelry.co.il הכתוב עברית או להציג בפניך את אתר jewelry.com כפי שביקשת.

הצגת האתר בדף התוצאות

כל דף המוצג בדף התוצאות מקבל 2 שורות תוכן שחורות הנלקחות מתוכן האתר או מהתגית meta description. זה נקרא snippet. השינוי הפעם מתייחס למיקום בדף ממנו נלקח אותו תאור וזאת לאור השינויים של גוגל להבין יותר טוב את מבנה האתר. באופן כללי, נוטה גוגל לקחת את הטקסט מחלקו העליון של הדף וזה ברור, אבל תוך כדי זה מנסה להבין האם הטקסט "נדחף" שם עבורו או לא.

תוכן טרי: עדכון freshness של גוגל היה מעין קריאת השכמה לכולנו לייצר תוכן באופן מתמשך. מה שקרה בעקבות העדכון הוא שהאינטרנט התמצלא בתכנים זבליים, בעל איכות ירודה. העדכון החודש מתייחס לכך שגוגל אמנם ממשיכה להעריך תוכן "טרי" אבל לא כל מה שמפורסם. גוגל, לטענתם, מצליח לאבחן יותר טוב בין תוכן "טרי ואיכותי" לבין תוכן "טרי ולא איכותי" ובמקרה זה גם לא "אכיל" למנוע החיפוש.

תחביר, איות

גוגל עושים צעדים גדולים מאוד בנוגע לתחביר ולאיות לא רק באנגלית אלא גם בשפות אחרות, כולל עברית. גוגל הכריזה כי שיפרה את מנגנון התחביר ליותר מ- 60 שפות כך שבעת הקלדת טקסט החיפוש, ההשלמה האוטומטית כבר תדע למה התכוונת, אפילו אם אתה כותב בשגיאות. דרך אגב, השינוי הזה זכה לשם הקוד Pita, כן "פיתה".

העמסת מילות מפתח

גוגל מזהה עכשיו בודאות גדולה יותר את הניסיון לכתוב טקסט עבור מנועי החיפוש ה"ספוג" כולו מילות/ביטויי מפתח. בגוגל טוענים שעכשיו הם יכולים לזהות יותר טוב, אף פעם לא בוודאות, שבטקסט אין ערך וכל כוונתו היתה ליצור טקסט שנכתב במיוחד עבור גוגל עם כמות לא סבירה של אותו ביטוי מפתח החוזר על עצמו שוב ושוב.

הצגת תוצאות מאתרים שונים

מכירים את המקרה שאתם מחפשים ביטוי מסויים ומקבלים דף תוצאות שמרבית התוצאות ממנו הן מאותו אתר? ובכן גוגל טוענים שהם עשו שיפור כך שהתוצאות יהיו יותר "מעורבבות" כך שיוצגו גם אתרים אחרים למרות שברור לגוגל שהתוצאה הראשונה היא הכי רלוונטית. אני מניח שזה רלוונטי לחיפושי זנב ארוך, כלומר ביטוי שמכיל הרבה מילים: 5, 6 ואולי יותר.

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

2 תגובות

  1. קודם כל אני חיב לציין שזה פוסט מעולה. סקרתם את כל מה שקשור לעדכון גוגל אפריל בשנת 2012.
    אני, בכל מקרה, אמשיך להתעדכן בבלוג שלכם בעידכונים של גוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות