style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

קניית קישורים באמצעות רשתות אתרים/בלוגים פרטיות, חלק 1 מתוך 2

קניית קישוריםהכל התחיל עם פנדה בתחילת 2011. גוגל יצאה בהכרזה של מלחמת חורמה בכל אלה המנסים לחבל ביכולת שלה לדרג אתרים או להטות את תוצאות הדרוג לטובתם על ידי יצירת קישורים בדרך לא חוקית או במילים אחרות קניית קישורים.

זה היה רק ענין של זמן עד שגוגל יחליטו לפעול בנושא רשתות אתרים/בלוגים פרטיות.

דבר ראשון – מה זה קניית קישורים?

בעלי אתרים מציעים קישור מהאתר שלהם תמורת תשלום. אתה קונה לתקופה מוגבלת ומוגדרת מראש קישור, זה יכול להיות חודש, חודשיים, חצי שנה או כל פרק זמן אחר.

המטרה היא אחת ויחידה – יצירת קישור שיספר על ידי גוגל ובכך יעזור לקידום האתר בתוצאות החיפוש. אבל כדי שהקישור הזה יספר צריכים להתקיים כמה תנאים:

האחד – גוגל מאנדקס את האתר. אם אתר מאפשר לך לרכוש מצמנו קישור אינו מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, אין טעם לקנות ממנו קישור. אני חושב שזה ברור, נכון?

השני – גוגל 'סופר' במובן מחשיב את האתר. כן, יכול להיות מצב בו גוגל מאנדקס את האתר, אבל לא נותן לו חשיבות, למשל, בגלל שהאתר צעיר וגוגל טרם עמד על תוכנו ורצינותו.

אחד המאפיינים לכך שגוגל מחשיב את האתר ועד כמה הוא מחשיב אותו נקרא PageRank. פרמטר זה נע בין 0 ל- 10 כאשר 0 פירושו: אין לאתר הזה מה להציע ו- 10 פירושו שגוגל מאוד מעריך את האתר.

כמובן, בעל אתר שה- PR שלו גבוה, דורש יותר כסף עבור קישור כי הקישור ממנו אל האתר המשלם שווה יותר.

הבעיה ב- PR היא כפולה: אחת, גוגל מעדכן לעיתים רחוקות את הפרמטר הזה. בעיה שנייה: זה לא הפרמטר היחיד ובטח לא החשוב ביותר.

אבל, בעיית הבעיות לבעל אתר הרוצה לקדם את עצמו באמצעות קניית קישורים היא העבודה הרבה הכרוכה בכך. יש הרבה מאוד מנהלה סביב הקנייה. קודם כל צריך לחפש את האתר המוכן למכור קישורים, זה לא מידע שמפורסם בגלוי. השני, צריך לפנות אליו ולנהל משא ומתן – זה אורך זמן, זה מעייף ואולי יש דרך קלה יותר? כן, יש ועל כך בהמשך…

דבר שני, רשתות אתרים

יזמים נמרצים הבינו את הפוטנציאל הקיים בקניית קישורים והקימו רשתות אתרים של עשרות ומאות אתרים משלהם או בנו רשתות אתרים שכאלה באמצעות גיוס אתרים אחרים.

השרות שהם מציעים לבעל העסק הרוצה לקדם את העסק שלו הוא פשוט. שלם לי ואני אשים לך מאות ואולי אלפי קישורים מהאתרי הרשת. גוגל יסרוק את האינטרנט, ימצא את הקישורים לאתר שלך והדרוג שלך במנועי החיפוש ישתפר בצורה משמעותית. אכן הצעה מפתה.

שמעת פעם על שירותים כמו LinkVana, BuildMyRank, Lazy Ranks, SEO Linkvine, Blogging Underground, Link Aloha ודומיהן? אלה הן רשתות אתרים / בלוגים בהן אתה משלם תשלום חודשי או "משלם" על ידי הוספת האתר שלך לרשת.

בעת שימוש ברשתות אלה, אתה יכול להגיש תוכן / מאמרים עם קישורים לאתר שלך. המאמר שלך מופץ על ידי מערכות אוטומטיות לאתרים ברשת. גוגל סורק את אתרי הרשת, מוצא שם תוכן עם קישורים לאתר שלך והאתר שלך מקבל "דחיפה" חזקה כלפי מעלה.

אני כבר יכול לתאר לי את החלומות בהן אתה נמצא ברגע זה וחושב שהיא מצאת את גלולת הקסם שתקפיץ את האתר שלך מעלה מעלה בדרוג.

שרות שכזה נקרא private blog network ואני ספרתי כבר למעלה מ- 30 רשתות שכאלה!

אבל, בואו נודה על האמת. מי שעושה שימוש ברשתות שכאלה יש לו כוונה אחת וכוונה אחת בלבד והיא כדי לקבל קישורים מתוך תוכן כדי שיעזרו לדפי האינטרנט שלנו לקבל דירוג טוב יותר.

כן, אנחנו משתמשים בהם כדי לעשות מניפולציה על תוצאות הדרוג של Google.

מה אתה חושב על קניית קישורים? כתבו לי כאן למטה בתגובות.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

5 comments

  1. היי זהר,
    מאמר מעניין…האם אבל אתה לא מסתכן כשאתה משתמש ברשתות אתרים כאלה? גוגל לא יודע לזהות את זה?
    והאם רשתות אתרים כאלה יכולות לתרום לאתרי תוכן גדולים?

    • שלום ירדן ותודה על התגובה
      אני נגד קניית קישורים ונגד עשיית מניפולציה על תוצאות החיפוש של גוגל ומעניין שגם גוגל נגד.
      אני מזמין אותך לקרוא מאמר שכתבתי כבר אז בשנת 2012 סמוך לכתיבת מאמר זה http://www.seoreport.co.il/645/
      כדי להשיג קישורים איכותיים, טובים שיקדמו את האתר צריך לעבוד, למשל כך http://www.seoreport.co.il/3012
      להצלחה שלך,

  2. מאמר מצוין תודה רבה

  3. שלום..

    רציתי לדעת האם אתר adsnuke נכלל בקטגרויות של רשתות אתרים/בלוגים?
    זה אתר שנותן לאנשים לקנות קישורים מאנשים אחרים

    • מערכת adsnuke היא שוק קישורים: יש מי בעלי אתרים המציעים את האתר שלהם ליצירת קישורים ויש קונים הקונים קישורים. לא מצאתי עדות לכך שגוגל פוסלים את פעילות האתר, אבל זה לא מריח טוב. חשוב, מהי הכוונה? לתת ערך ללקוח או להקל על החלפת/יצירת קישורים? והרי לך תשובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן