מילות מפתח שונות דורשות טקטיקות שונות של קידום אתרים

מילות מפתח בעלות תחרות קטנה דורשים טקטיקות שונות מאשר מילות מפתח עם תחרות גבוהה. אם אתה רוצה לקבל את התוצאות הטובות ביותר עבור האתר שלך, עליך להשתמש בטקטיקות המתחשבות גם במילות המפתח.

עבור [ביטוי מפתח] עם תחרות נמוכה, לאופטימיזציה באתר יש השפעה גבוהה יותר

כאשר יש [ביטוי מפתח] עם תחרות ארוכה, הוא בדרך כלל ביטוי ארוך המורכב משלוש, ארבע אולי חמש מילים. במקרה זה לאופטימיזציה בדף יש את הכי הרבה ערך.

הנה דוגמה: נניח שאתה רוצה להיות ראשון בגוגל בביטוי החיפוש "קייטרינג חלבי כשר למהדרין בדרום". מספיק שתעשה אופטימיזציה לדף אחד באתר שלך עם ביטוי זה, הוסף עוד מעט קישורים מאתרים אחרי ואתה ראשון בגוגל.

אם אתה ממקד במילות מפתח תחרותיות יותר, אתה צריך יותר קישורים נכנסים כדי לקבל דירוג גבוה בתוצאות החיפוש.

גם אם אתה מתחרה על [ביטוי מפתח] תחרותי, אתה צריך לעשות אופטימיזציה לדף האינטרנט באתר.

אופטימיזציה של תוכן של דף אינטרנט הוא הבסיס לדירוג במנועי החיפוש. כאשר התחרות על [ביטוי המפתח] חלשה, מספיק שתעשה אופטימיזציה באתר עצמו ותשקיע פחות ביצירת קישורים חיצוניים.

על ידי אופטימיזציה של דף אינטרנט עבור [ביטוי מפתח], אתה אומר למנועי החיפוש כי דף אינטרנט רלוונטי עבור [ביטוי מפתח] זה. אם יש באתר שלך יותר מדף אחד שעבר אופטימיזציה לאותו ביטוי מפתח, הרי שהדף עם יותר קישורים ויותר איכותיים הוא זה שיוצג בתוצאות החיפוש.

לדוגמה לאתר www.yent.co.il יש עשרות אלפי קישורים נכנסים. למרות זאת, אתר ynet לא מדורג בביטוי "קייטרינג חלבי כשר למהדרין בדרום" כי האתר לא עבר אופטימיזציה עבור ביטוי מפתח זה.

קודם ערוך אופטיזציה באתר ואחר כך עבוד על קישורים נכנסים

אם אתה רוצה לקבל דירוג גבוה עבור מילת מפתח, הצעד הראשון הוא לבצע אופטימיזציה  של דפי האתר שלך ואז לעבוד על הקישורים המפנים אל דף האינטרנט מתוך דפים שעברו אופטימיזציה לאותה מילת מפתח. ככל שתעשה אופטימזציה ליותר דפים, כך ייטב.

ככל שאתה ממטב את האתר שלך עבור יותר ביטויי מפתח, אתה משפר את הסיכויים שלך להיות ראשון בגוגל. התחל לעשות אופטימיזציה לביטויי מפתח ארוכים יותר שאין בהם תחרות רבה, ואז להמשיך עם מילות מפתח יותר תחרותיים.

כך, למשל, להתחיל עם מילות המפתח " קייטרינג חלבי כשר למהדרין בדרום", "קייטרינג חלבי גורמה בדרום", "קייטרינג חלבי כשר בדרום", "קייטרינג חלבי עד 50 איש בדרום", וכדומה. סביר להניח שלביטויים אלה תדרש לאופטימיזציה באתר בלבד ואולי תוספת של כמה קישורים מבחוץ. כאשר תצליח לקבל דירוג גבוה עבור משפטי מפתח אלה ואחרים, גוגל תדע כי האתר שלך הוא רלוונטי בנושא "קייטרינג חלבי".

ברגע שגוגל יודע כי האתר שלך רלוונטי לנושא, זה יהיה הרבה יותר קל לקבל דירוג גבוה עבור מילות מפתח תחרותיות יותר כמו "קייטרינג חלבי בדרום" או אפילו "קייטרינג חלבי".

יותר דפים באתר שלך אשר יעברו אופטימיזציה למילות מפתח שונות אך קשורות, כן ייטב.

לא חובה לקבל יותר קישורים מאשר המתחרים שלך

זה לא תמיד הכרחי לייצר יותר קישורים מאשר יש למתחרים שלך, אם אתה יודע כמה קישורים יש להם. ביצירת קישורים תמיד העדף איכות על כמות, כי האיכות היא שבסופו של ענין קובעת.

נסה להשיג קישורים לאתר שלך תוך שימוש בטקסט הקישור המכיל את ביטוי המפתח שלך (הנקרא גם טקסט עוגן) וכי הקישור יוביל לדף באתר שלך שכבר עבר אופטימיזציה לאותו ביטוי מפתח.

תתמקד באיכות הקישורים. מאות קישורים מאתרי זבל לא יעזורו לאתר שלך כמו כמה עשרות קישורים מדפי אינטרנט רלוונטיים ומאתרים בעלי סמכות.

אם באתר שלך נעשתה אופטימיזציה גם פנימית וגם חיצונית הרי הדרך להיות ראשון בגוגל היא ענין של זמן והתמדה.