style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

איך להעריך איכות של קישורים נכנסים

בניית קישוריםאתה רוצה לשפר את התוצאות של האתר שלך במנוע החיפוש הגוגל, תוצאות שיהיו לאורך זמן. אתה רוצה לבנות לעצמך נכס על ידי בניית פרופיל קישורים חיצוניים בעל ערך שיוביל את האתר שלך להיות ראשון בגוגל. זה לא הגיוני להשקיע את הזמן שלך בשיטות מהירות ובדרך כלל בעלות סיכון גבוהה כאשר אתה בונה קישורים.

איך לשפוט את איכות האתר? מה הוא אתר טוב שממנו אתה צריך לקבל קישורים?

1. PageRank של אתר אינטרנט הוא לא כל כך חשוב

בעלי עסקים רבים מחשיבים את PageRank כמדד יחיד כדי להחליט האם שווה ליצור מאתר זה קישור או לא. גם אתה יכול להשתמש בשיטה זו, אבל היא בדרך כלל בזבוז זמן הגורמת לכך שבניית קישורים קשה יותר ממה שזה באמת.

אם אתר אינטרנט הוא איכותי, אז אין זה משנה בכלל מהו ה- PageRank שלו? נניח ותוכל לקבל קישור מאתר "משרד ראש הממשלה". נניח, רק לצורך הדוגמה. האם איכפת לך מהו ה- PR שלו? לא ולמה? כי אתר "משרד ראש הממשלה" הוא אתר איכותי.

אם אתר אינטרנט, כל אתר אינטרנט, מוסיף דף חדש, הרי ה- PageRank שהוא יקבל הוא אפס, זירו, נדה. עם זאת, אין ה- PR מרמז דבר וחצי דבר על תוכנו שיכול להיות טוב מאוד.

דף עם PageRank אפס היום, יכול מחר לקבל PageRank גבוה למחרת ואתה לא תדע זאת עד שגוגל יגלו לך. ה- PageRank שגוגל מציג בפומבי אינו ה- PageRank בפועל מכיון שגוגל לא מעוניין שתעשה מניפולציה על נתון זה.

2. עשה שימוש בשכל ישר כדי להעריך את איכות האתר

אתה צריך לענות על מספר מצומצם של שאלות כדי לדעת האם האתר הזה יכול לתת לך קישור איכותי. כאשר אתה מוצא דף אינטרנט שבו ניתן ליצור קישור לאתר שלך (זה יכול להיות בלוג, פורום, אתר מאמרים, אינדקס אתרים, אתר שאלות ותשובות וכדומה) שאל את עצמך את השאלות הבאות:

  • האם הדף נראה טוב לגולש הממוצע?
  • האם בדף יש תוכן מעניין?
  • הוא תוכן הדף קשור לאתר שלי באיזה שהוא הקשר?
  • האם זה הגיוני שדף זה יכיל קישורים לאתר שלי?

אם ענית "כן" על כל ארבעת השאלות שלעיל, אז אתה צריך לנסות לקבל קישור מדף זה לאתר שלך ולא משנה אם לדף יש PageRank נמוך.

3. תן לגוגל את מה שצריך והאתר שלך יצליח

גוגל רוצה למצוא קשורים לאתר שלך, גוגל רוצה למצוא קישורים איכותיים לאתר שלך. איכות חשובה הרבה יותר מכמות. קישור איכותי אחד מאתר טוב ורלוונטי לתחום שלך שווה הרבה יותר ממאות ואולי אלפי קישורי זבל.

סיכום

אם תבצע את העצות שניתנו לעיל תוכל לוודא כי גוגל סופר ומתחשב בקישורים הנכנסים לאתר שלך והאתר שלך יתקדם בתוצאת החיפוש ויהיה ראשון בגוגל. ב ה צ ל ח ה.

האם גם אתה דואג שהקישורים לאתר שלך יהיו איכותיים?

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

8 comments

  1. לדעתי, ב-2013 אין צורך לבנות קישורים. קישורים איכותיים מרוויחים ביושר.

    • שלום דניק ותודה על ששיתפת אותנו.
      קישורים טובים צריך להרויח, אני מסכים איתך, אבל זה לא יקרה מעצמו. יש הרבה דרכים ליצור משהו שבעזרתו תוכל להרויח קישורים טובים ואל כאלה שאתה יוצר לעצמך. אם יצרת את פיסת התוכן הטובה מסוגה, עדיין לא מובטח לך שתקבל קישורים, כי אם אף אחד ךא ימצא את אותו תוכן, גם אין סיכוי שיקשרו.

  2. תודה על הפוסט המצויין והמלמד. אני משתמש בקריטוריונים שנתת ע"מ לבצע סינון ראשוני של דפים. בכדי לבצע סינון נוסף הייתי בודק גם את הבאים:
    1. עד כמה הדף ממנו אני מעוניין להוציא קישור נמצא גבוה בהיררכית הדפים של האתר המקשר. גבוה יותר=דף חשוב יותר.
    2. להשלים את סעיף 1 – כמה קליקים עלי לעבור מדף הבית ע"מ להגיע לדף ממנו יוצא הקישור?
    3. האם הדף ממנו אני מעוניין לקבל את הקישור מקבל בעצמו קישור חיצוני? אם כן אז טוב מאוד.
    4. האתר המקשר עצמו: כמה דפים, כמה קישורים נכנסים, איכות האתר הכללית וכו'.
    5. אם הביטוי שהדף מקדם זהה ב 100% לביטוי שאני מקדם בדף שלי רצוי להזהר ולהשתמש באנקור טקסט כמה שיותר טבעי. מצב טבעי יותר זה לקשר מדף בנושא מסויים לדף בנושא משלים לו או שמהווה מקרה פרטי שלו.
    6. האם כבר יש קישורים יוצאים מהדף ואם כן אז לאילו אתרים (סמכות? איכות נמוכה? שבורים?).
    7. האם יש לאתר סיכוי להפוך לאתר זבל בעתיד ? אתרי לקוח בד"כ נשמרים בעוד אתרי תמיכה לא פעם "נשחטים" אחר כבוד כשאין בהם עוד צורך.
    יש עוד מספר פרמטרים שצריך לשים לב אליהם ומה שציינתי כאן זה רק קצה הקרחון וניתן לבזבז שעות על גבי שעות בהערכה של קישורים (מישהו אמר עלות תועלת?). יחד עם זה אני חושב שעבור מי שמתחיל או קצת פחות מיומן בתהליך הקידום, כללי האצבע שנתת הם בדיוק הבסיס שצריך.

    • שלום אורי ותודה על ההרחבה שנתת למאמר שלי.
      בהחלט חקר קישורים אינו דבר של מה בכך ודורש עבודה רבה שחלקה הגדול נעשה באמצעות כלים.
      הדבר העיקרי עם שזאת הוא רלוונטיות הקישור.
      מספר קישורים זה לא מספיק צריך קישורים איכותיים, כאלה המקשרים בין תוכן למשלים לו וקישור שהגולשים עושים בו שימוש, אחרת איזה ערך יש לו? לקישור?
      צריך להמשיך ולספור את מספר הקישורים, אבל צריך גם לדעת לכמת את איכותם.
      חלק מהפרמטרים שציינת הם פרמטרים של כמות: מספר קישורים המפנים לדף ממנו אתה מקבל קישור וחלקם מתבססים על הערכה כמו כמה זמן עוד האתר יהיה באוויר.
      תודה על ששיתפת אותנו,
      חג שמח,

  3. מסכים לגמרי, הרבה מאד אנשים שמתחילים בתחום הקידום אתרים מחפשים את דרכי הקיצור המהירות ביותר כדי להתחיל לראות תוצאות בעיניים. חשוב לציין שמעבר לזה שהרבה פעמים הקישורים הללו לא עובדים הם יכולים גם להזיק. אם גוגל מזהה שרוב הלינקים שאתר מקבל מגיעים ממקורות של כלום וחצי הוא שם את האתר במין רשימה שחורה כזאת (כך זה מרגיש..) שפשוט הוא לא יכול לזוז בתוצאות לגובהה.

    יופי של פוסט זהר (:
    תודה

    • היי מור ותודה על התובנות. אני בטוח שבתור אחד שמלמד ומכשיר מקדמי אתרים אחד-על-אחד, אתה מלמד אותם את הדרכים הנכונות, הלבנות לקידום האתר שהן לפעמים ארוכות אבל מניבות ומביאות לתוצאות.

  4. מסכים..
    לצערי הרבה צעירים בחברות קידום אתרים עדיין לא הפנימו זאת.
    אני מראה להם כיצד האתר שלי עם פייג ראנק 2 בסך הכל בדף הבית נמצא בדף הראשון בעשרות ביטויים, והם עם פייג ראנק כפול נמצאים אי-שם בדף 4-5 ומדברים על הפייג ראנק שלהם.. לא יאמן.
    מנסיוני הקישור הכי איכותי הוא הקישור שיוצא מאתר שמקודם בדיוק במילים שאתה רוצה, כלומר רלוונטי מאוד למילות המפתח שאתה רוצה לקדם, וללא קשר לפייג ראנק.

    • שלום יובל ותודה על ששיתפת אותנו במיתוס של פייג ראנק. האמת היא שפעם, זה היה מדד שהיה שווה משהו, אבל הפעם הזאת היתה לפני שנים רבות ומאז גוגל הפכו ושינו את ההתייחסות שלהם לקישורים והם עדיין משנים.
      קישורים מאתרים רלוונטיים בתחום/נישה שלך הם קישורים איכותיים. לא הכמות מנצחת אלא האיכות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן