style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

בניית קישורים באמצעות לקוחות שרכשו מוצר או שרות

אל תשים את כל הביצים בסל אחד

הענקת פרסים בעקבות פעילות באתר היא לא דבר חדש. יש אתרים המתגמלים את הגולשים בנקודות או בהנחות תמורת פעילותם. הפעילות יכולה להיות: ביקור באתר, שיתוף ו/או מתן תגובה בפייסבוק, מתן תגובה באתר וכדומה.

מטרת המשחק היא ליצור דו-שיח עם המשתמש, לעודד ביקורים חוזרים ולהגביר את המודעות ואת הנאמנות למותג ובה בעת להפיץ את המידע, כאשר הלקוח הוא זה שמפיץ את המידע לחבריו, מה שנחשב בעיניהם כהמלצה.

גם במובייל זה עובד ואפליקציה כמו foursquare מתגמלת את המשתמשים בה בכל פעם שהם מבצעים check-in לעסק.

עד כה היתה התייחסות לתגמול הגולשים עבור פעילויות חברתיות: אהבתי, שתף, אבל יש עוד הרבה פוטנציאל באסטרטגיה זו, למשל, לצורך בניית קישורים.

תגמול לקוחות המקשרים מהאתר שלהם לאתר שלך יכולה להזניק את האתר שלך קדימה בתוצאות החיפוש של גוגל, כל עוד הפעילות הזאת לא נתפסת כקניית קישורים. פה המקום להזכיר את מקרה Overstock בשנת 2011.

בחודש פברואר 2011 חשף Wall Street Journal את הדרך בה קידמה חברת Overstock את האתר שלה. לפי מה שדווח, אתר Overstock.com הציע ללקוחותיו הנחות בעבור יצירת קישורים מהאתרים שלהם לאתר Overstock.com. גוגל החשיבו את האסטרטגיה הזאת כטקטיקה ליצירת קישורי זבל והענישו את Overstock.

גוגל לא מסתירים את הסלידה שלהם מקניית קישורים. בשנת 2011 הם שיחררו את פנדה ובחודש אפריל 2012 הם שיחררו את פינגווין ויצאו חוצץ כנגד כל המנגנונים ליצירת קישורים שכל מטרתם שינוי תוצאות החיפוש.

אכן, הרעיון של הנחה בקנייה תמורת כתיבת פוסט ויצירת קישור לאתר אינה דבר חדש במיוחד באתרי מסחר אלקטרוני המוכרים מוצרים בעלויות נמוכות יחסית. לדוגמה, אם יש לך חנות למכירת נרות, אתה יכול להציע ללקוחות לפני רכישה וגם אחרי רכישה, איזה שהוא קופון הנחה בקנייה הזאת או הקנייה הבאה תמורת עדות שהם ימסרו, פוסט שהם יכתבו וקישור שהם יעשו לאתר שלך.

זה לא הגיוני לקבל קישור מכל אחד. נניח ויש לך חנות נעליים וללקוח שלך יש בלוג בנושא ספרים. מה הקשר? איך הוא יישלב את הפוסט בנושא נעליים באתר הספרים שלו. אם הוא סתם ישים לך קישור בפוטר – זה ספאם. אם הוא יפרסם פוסט על נעליים במדור ביקורת ספרים עם קישור אל אתר הנעליים – זה לא יהיה קישור בעל ערך – כך שיצירת כל קישור היא בעייתית.

אפשרות אחרת היא לשלוח את המוצר שלך לאנשים שיכתבו עליו ביקורת בין אם זה נעשה בבלוג שלהם או ברשת חברתית. כך אתה זוכה לפיזור קישורים טבעי שנתפס טוב בעיני מנועי החיפוש.

אם יש לך שירות ולא מוצר תוכל בעבור יצירת קישור לתגמל אותם לעבור מתוכנית basic לתוכנית premium או קבלת הטבה אחרת ממך כמו דו"ח מיוחד או שיחת טלפון.

לדעתי יש הגיון במתן הנחה לקנייה הבאה. כך הלקוח נותן עדויות/כותב פוסט על מוצר שרכש בכסף מלא, בו הוא משתמש ותמורת פעילותו הוא מקבל הנחה בקנייה הבאה.

באופן טכני, זה יכול להיחשב כקניית לינק, כי בסופו של דבר הנחה היא כסף, אבל זאת לדעתי איזו שהיא מתיחה של המושג "קניית קישורים".

בעולם האוף ליין (עיתון, טלוויזיה, רדיו) אנו מכירים את השיטה הזאת מזמן. למשל, כתבה על חברת מכוניות המתפרסמת בעיתון ולמה? כי החברה מימנה את הסיור של הכתב במפעלי החברה בחו"ל ובכך "קנתה" את הכתבה ואת הפרסום עליה. באותה מידה היא יכלה לקנות בכסף תשדיר חסות, אבל היא הפעם קנתה כתבה "מטעם". למה אני אומר "מטעם", כי במקרה בו חברה מימנה לכתב ולעיתון שלו סיור במפעלי החברה, הכתב כותב רק דברים טובים. חדי העין שביניכם יכולים לשים לב שהערה מופיעה בקטן בה רשום כי הסיור נעשה במימון החברה שהיא נושא הכתבה.

השיטה של מתן תגמול שווה ערך כספי תמורת יצירת קישור מתוכן יכולה ליצור קישורים נכנסים ואיכותיים לאתר, אבל זאת צריכה להיות חלק מאסטרטגיה כוללת ונרחבת יותר של בניית קישורים. לצערי, לקוחות מרוצים כותבים הרבה פחות פוסטים בהשוואה ללקוחות לא מרוצים. האצה של תהליך מתן עדות צריך להיעשות במחשבה תחילה ואלו הדברים שעליך לשים לב אליהם:

  • תן הנחיות מדוייקות – אינך רוצה לבלבל את הלקוחות. עליך להיות ברור לגבי הדרישות שלך מהם. עליך לספק הוראות ברורות מה עליהם לעשות ואיך לקשר לאתר שלך. עדיף שתיתן להם הנחיות המתייחסות לפלטפורמות נפוצות כמו WordPress, Blogger, Tumblr כיצד להשתמש בעורך ליצירת הקישור אליך בצד הנחיות לגבי טקסט העוגן (anchor text).
  • בדיקה ואישור כל פרסום – אתה צריך לבנות מנגנון שידע לבדוק כל פרסום לפי ההנחיות שהצבת ולוודא שהקישור אכן בוצע כנדרש, כמו למשל האם בקישור שנוצר עבורך יש rel="nofollow".
  • מעקב אחר הקישורים – כדי שהקישור שנוצר יהיה בעל ערך הוא גם צריך לצבור וותק, ולכן עליך לעקוב אחר הקישורים החדשים ולראות אלו קישורים הוסרו, וזאת כדי להעריך את הלקוחות המקשרים אליך ודעת האם לאורך זמן הם ראויים להיות שותפים בתוכנית בניית הקישורים שלך.

סיכום

פינגווין הרים את הרף גבוה ודורש מאיתנו, בעלי העסקים, להיות יותר יצירתיים בתהליך בניית קישורים. אחת הדרכים היא להיות יותר יצירתיים ופעילים עם הלקוחות שלנו שכבר שילמו בכסף על השירותים ו/או המוצרים שלנו. התרכז במתן ערך ללקוחות והנעתם לפעולות וביניהן יצירת קישורים, שיתוף, תגובה ותראה איך האתר שלך מקבל הרבה יותר קישורים טבעיים המביאים תנועה איכותית.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט. יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן