style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

כותרת דף אינטרנט, חזרה ליסודות קידום אתרים

מאז שגוגל שיחררה את החיות: פנדה ו- פינגווין יש הרבה רעש וצלצולים על שיטות כאלה ואחרות לקידום אתרים ורובם התעלמו לחלוטין מהיסודות.

במאמר זה אני רוצה לקחת אותך שוב ליסודות קידום אתרים שיביאו את האתר שלך לדרוג גבוה.

לפני שאתה עובד על קישורים לאתר שלך (והם חשובים, שלא יהיה לך ספק בנדון) חובה שתעשה אופטימיזציה לדף האינטרנט שלך וזה מתחיל עם כותרת הדף.

כותרת הדף, התגית title, מכילה טקסט שאינו מוצג בתוכן הדף. טקסט זה מוזן דרך מערכת ניהול התוכן שלך האתר ונראה בתווית החלונית בדפדפן.
כותרת דף, התגית title

לכותרת הדף יש השפעה גדולה מאוד על מנוע החיפוש וזאת משתי סיבות:
האחת, זה הדבר הראשון שגוגל רואה בדף שלך והסיבה השנייה היא שגוגל מציג את הכותרת בתוצאות החיפוש.

הנה מספר דברים שאתה יכול לעשות כדי לייעל את כותרת דף האינטרנט שלך, כל דף באתר.

  1. בדוק את קוד ה-HTML של דפי האינטרנט שלך
    זה מדהים אותי כל פעם מחדש למצוא תגיות כפולות באתר שלך כדוגמת התגית title. לא צריך להיות בעל תואר שני בפיזיקה גרעינית כדי לגלות זאת. מבט אחד בקוד ואתה יכול למצוא אם באתר שלך יש יותר מתגית title אחת.
    אם יש יותר מתגית אחת זה לא טוב כי:

    • זוהי שגיאה. אמנם הדף יוצג כהלכה כלפי המשתמש, אבל הקוד אינו תקין וגוגל יוריד לך נקודות – חבל
    • אתה מבלבל את גוגל. עכשיו גוגל רואה שתי תגיות במקום אחת ועליו להחליט באיזו תגית להשתמש.
    • אתה גורם לגוגל לחשוד שאולי כוונתך לא טהורה וכי אתה מנסה לרמות אותו.
  2. עשה שימוש במילות המפתח בכותרת דף האינטרנט שלך
    עשה שימוש במילות המפתח הרלוונטיות ביותר בתחילת הכותרת של דף האינטרנט שלך. אנשים רבים סורקים רק את תחילת הכותרת בדף תוצאות החיפוש של גוגל כדי לוודא כי התוצאה המוצגת מכילה את המילים הנכונות.
    ללא קשר להמצאות ביטוי המפתח בכותרת, אם הטקסט של ביטוי החיפוש של הגולש מופיע בכותרת הדף המוצג בתוצאות החיפוש, הרי שהוא יופיע בצורה מודגשת ולכן בולטת מכל השאר.
  3. נסח כותרת פשוטה ובהירה
    טקסט הכותרת אינו צריך להיות משהו מתחכם שהגולש "יבזבז" עליו זמן, כי אם זה יקרה וההתחכמות שלך בניסוח הכותרת תאלץ אותו להשקיע מאמצים בפענוח ובהבנה, אתה יוכל להיות בטוח שהוא יבחר בתוצאת חיפוש אחרת.
    הכותרת צריכה לתאר באופן תמציתי את מה שיש לך בדף ויש לך לצורך הענין רק 70 תוים. זה לא הרבה ולכן נדרשת מחשבה, תכנון ועם זאת על הכותרת להיות פשוטה וקלה להבנה ואם אתה יכול ליצוק לכותרת מעט רגש, הרי זה משובח!
  4. שמור על כותרת קצרה
    למרות שאין הגבלה רשמית של מנועי החיפוש העיקריים, אתה צריך לשמור על אורך של כותרות עמוד האינטרנט שלך נמוכה מ -70 תווים. הסיבה לכך היא שרוב מנועי החיפוש מסתפקים בערך בכותרת שאורכה עד 70 תוים וזה מה שהם מציגים בדף תוצאות החיפוש. אם תנסח כותרת של 20 תוים, זה מעט מידי ואם תנסח כותרת של 100 תוים זה הרבה מידי.
    בסקר שערכתי לאחרונה עבור קידום אתר של אחד מלקוחותיי נמצאו הממצאים הבאים בהתייחס למספר התוים בכותרת של 10 האתרים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש:
    מספר תוים מקסימלי: 69 (עם רווחים)
    מספר תוים מינימלי: 12 (עם רווחים)
    מספר תוים ממוצע: 44 (עם רווחים)
    מספר התוים בכותרת של התוצאה במקום הראשון: 38 (עם רווחים)
    מספר התוים בכותרת של התוצאה במקום השני: 52 (עם רווחים)
  5. הסר מילים מיותרות
    הסר מילים מיותרות כמו "ברוכים הבאים", "ועוד" כי הם לא יעזרו לך לקדם ביטוי מפתח במנועי החיפוש. הסר מילים האלה מתוך כותרת של דפי האינטרנט שלך כדי שיהיה אפשר לכתוב כותרת קצרה ופשוטה.
  6. כותרת ייחודית
    אל תשתמש באותה כותרת ביותר מדף אחד. לכל דף צריכה להיות כותרת משלו. אני רואה שוב ושוב בעלי אתרים המחפשים את הדרך הקלה ומסמנים את אותה תיבת סימון המורה למערכת ניהול תוכן האתר שלהם לכפות את אותה כותרת בכל דפי האתר. זוהי טעות! לכל דף צריכה להיות כותרת ייחודית, כי לכל דף יש תוכן משלו ולכן כאשר הכותרת צריכה לשקף את תוכן הדף היא צריכה להיות ייחודית.

סיכום

הכותרת היא רק גורם אחד שמשפיע על מיקום האתר שלך בתוצאות החיפוש של Google, אבל תתפלא עד כמה היא חשובה. שינוי קטן בכותרת יכול לעשות נפלאות: להשיג אחוזי הקלקה גבוהים יותר על האתר שלך הנמצא בדף תוצאות החיפוש של גוגל וגם לקדם אותך מעלה בדרוג.

לאחר שבדקת את כותרות הדפים באתר האינטרנט שלך, האם יש מקום לשיפור?

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט. יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל.

6 comments

  1. או ?

    כי יש לי חבר שאמר לי שמקדם האתרים שלו הכריח אותו לשנות את כל הכותרות ל-meta title "כי זה הרבה יותר משמעותי עבור גוגל". נשמע לי קצת מוזר.

    • זה נשמע כמו טלפון שבור. תגית title היא תגית title. יש meta description ויש meta keywords את זה אני אומר לך מתוך ידע כי כתבתי כמה ספרי html וזה מה שצריך מבחינת גוגל.

  2. תודה זוהר.
    סוף סוף אנחנו מבינים את משמעות הכותרת תוכנת הניהול. אין ספק שעלינו לתקן מהר את כל הכותרות באתר שעד עתה לא הבנו את חשיבותן.

  3. מהיא תגית?

    • שלום יהודית,
      שפת HTML היא שפת תגיות. יש קוד מאחרוי דף אינטרנט כמו שיש קוד מאחורי מסמך וורד, רק שבוורד את לא חשופה לכך ובאינטרנט – כן וחשוב למי שמקדם את האתר שלו להבין ולדעת קצת על תגיות. את לא צריכה לקרוא בשביל זה ספר של 400+ עמודים, כמו שאני כתבתי, אבל הבנה בסיסית יכולה לעזור.
      בכל מקרה לגבי התגית title, במערכת הניהול של האתר שלך צריך להיות שדה שכותרתו בדרך כלל כותרת הדף שם את רושמת את מה שאחר כך יופיע בתווית של הדפדפן כפי שהדגמתי במאמר.
      בהצלחה,
      זהר עמיהוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן