style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

גוגל קוראת לזה Page layout algorithm, מקדמי אתרים קוראים לזה Top Heavy

תרשים תכנון אתרב- 10 לאוקטובר הכריזה גוגל על Page Layout Algorithm. אם למישהו הדבר הזה נשמע מוכר, אכן זה כך. על עדכון דומה שמענו ב-19 לינואר 2012 והפעם העדכון הזה מכה שנית. כמו תמיד גוגל מספרת כי זה שינוי "מינורי", אבל כל אחד ואחת יודעים שהסערה פוגעת באתר שלך, זה בכלל לא מינורי, ההיפך הוא הנכון.

אז מה זה Page Layout Algorithm?

כבר הרבה זמן שגוגל אומרת שפרמטרים המעידים על התנהגות הלקוחות באתר מהווים משקל גדל והולך בקביעת ציון לדף/לאתר ובעקבות כך יש לזה השפעה על הדירוג. אבל מה זה התנהגות לקוחות? ואיך מודדים את זה?

לקוח שנעזר במנוע החיפוש גוגל וקיבל דף תוצאות, לוחץ על אחת התוצאות שגוגל הציג בפניו ומקווה למצוא את מבוקשו בדף. אם הוא לא מצא את מבוקשו, הוא חזר לדף התוצאות (לחיצה על back) וגוגל מסיקה שהדף אליו הגיע אינו רלוונטי לגביו. אם זה קורה לאחוז מסויים של גולשים, זה לא טוב. גוגל צריך לעשות משהו בנידון ואז הדרוג של הדף משתנה.

יש בעיה לגוגל. מצד אחד, הרובוט שלו סרק את האתר והחליט שיש לו את הכבוד לקבל ציון גבוה ובעקבות כך להיות מדורג במקום ריאלי (נשמע כמו בחירות) ומצד שני, הלקוחות מצביעים בעכבר ולמעשה אומרים לגוגל שהם לא מצאו את מה שחיפשו. דילמה.

מה היא הסיבה שגרמה להם לא למצוא את מבוקשם? Page Layout Algorithm מתכוון לתקוף את הבעיה על ידי הבנת מבנה הדף או יותר נכון מה שנראה בחלון הראשון לגולש ללא צורך בגלילה, תוך כוונה להציג כמה שיותר תוכן Above the Fold.

אין פה שום קפל (Fold), הכוונה בביטוי Above the Fold היא כל מה שנמצא בחלון הראשון המוצג לגולש. אז אין שם תוכן, מה יש שם? נכון, פרסומות.

למעשה, עדכון Page Layout Algorithm מעניש דפים ש"הגזימו" בכמות הפרסומת ובכך הקשו על הגולש למצוא את התוכן שציפה למצוא בדף. אולי התוכן נמצא אבל הוא "עטוף" ו"מוחבא" בין בים פרסומות טקסטואליות וגראפיות המקשות על הגולש הסביר למצוא תוכן וליהנות מחוויית הגלישה.

אז עכשיו העדכון הזה מכה שנית. שום דבר לא השתנה בגישה של גוגל וגם גוגל לא טורחים לגלות מה עומד מאחרוי המנגנון (טוב, זה רגיל), אלא שעד כה העדכון פעל רק על אתרים באנגלית בארה"ב ועכשיו זה "עושה עלייה" לכל העולם וגם לאתרים בעברית בישראל.

אז מה הפתרון?

הפתרון המיבן מאליו הוא להמעיט בפרסומות בתוכן המוצג לגולש בחלון הראשון. אז מה הבעיה? הבעיה היא לזהות שהדף קיבל עונש מגוגל מעדכון זה ולא מעדכון אחר. אני, שעוקב באדיקות אחר העדכונים של גוגל, יכול לומר לכם שקצב העדכונים גדל והולך, עדכון רודף עדכון עד כדי כך שלפעמים יש רק יומיים שלושה בין עדכון אחד למשנהו וקורה גם שיש עדכונים "חופפים" שמקשים לשים את האצבע על הגורם האמיתי לירידה בדרוג.

כמה זמן צריך לחכות כדי שגוגל יראה שעשיתי שינוי ויחזיר לי את הדרוג?

לפי התאריכים שציינתי, ניתן להבין שעברו 10 חודשים כמעט בין הסיבוב הראשון לסיבוב השני, אבל האמת היא שזה עובד אחרת. גוגל הכריזו בינואר והכריזו באוקטובר ואין זה בהכרח אומר שהעדכון לא עשה עוד כמה סבבים בין לבין, כך שיש תקומה למי שמתקן את האתר שתראה תוך פרק זמן סביר.

למה קוראים לזה Top Heavy?

כי העדכון הזה מעניש אתרים שהם top heavy with ads.

האם אתה רואה שינוי בדירוג האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל? שתף אותנו במה שקורה אצלך באתר.

אם אתה רוצה להחזיר את האתר שלך למיקומים בהם הוא היה וגם למעלה מזה, פנה אלי ואשמח לעזור לך להיות ראשון בגוגל. צלצל עכשיו 052-8200895

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט. יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל.

9 comments

  1. שמעתי כבר על עדכון כזה בעבר..
    בכל מקרה, אתרים שמפוצצים בפרסומות עד למצב שמקשה על המשתמש למצוא את התוכן חייבים להיענש! גוגל מנסים יותר ויותר למצוא את הפורמט המושלם של האתר עבור הגולש ויותר לעקוב אחרי הגולשים כדי לגרום למנוע החיפוש המתוחכם ללמוד אילו אתרים הגולשים רוצים שיהיו במקום הראשון.

    • תודה דניק על הערותיך, אכן גוגל עושה כל מאמץ שהלקוח שלי, שלך, של כול בעלי האתרים שהם גם הלקוחות שלו (של גוגל) יהיו מרוצים ושבעי רצון. אם אתה, בתור בעל אתר, תיתן חוויית משתמש טובה ללקוח, אם תיתן ערך ייחודי ואיכותי, הגושלים ירצו לחזור אליך ולרכוש/לפנות וגוגל ירצה להציג אותך גבוה בתוצאות.

  2. Top heavy?
    רק לפי השם הזה אני אזכור מה צריך לעשות…

  3. אני לא חושב שזה משהו כל כך חדש. גם קודם גוגל בדקו התנהגות גולשים, והיה חשוב להם לוודא שהגולש אכן שוהה מספיק זמן בעמוד. זה אחד הפקטורים לדעת עד כמה התוכן רלוונטי לחיפוש. יחד עם זאת בעניין של הפרסומות אני חושב שגוגל קצת יורים לעצמם ברגל. בסופו של דבר זה ייפגע גם ברווחים שלהם מתוכנית גוגל אדוורדס.

  4. תודה רבה על העידכון!

  5. תודה על העדכון זהר

    צריך לשים לב גם לפרסומות הקדימון, איך שגולש מקליק על תוצאה בגוגל הוא מגיע לדף פרסום מעצבן של 10 שניות, ורק אז הוא מופנה לדף עם התוכן הספציפי שהוא חיפש,שגם הוא לא תמיד רלוונטי.
    התופעה הזאת קיימת דווקא באתרים והפורטלים הגדולים בארץ, כמו ynet ותפוז.

    אני חושב שגוגל צריך לטפל בדבר הזה בחומרה רבה.

  6. זהר! שאפו!
    כרגיל תוכן מעולה!!! ומדוייק וחשוב ביותר לכל בעל עסק ואתר!

    אני רוצה עוד יותר להקצין!
    איזה סיבה יש לעטוף תוכן איכותי שאותו רצינו להגיש לגולש בפרסומות? בבאנרים? בהסחות דעת מיותרות?
    או שפשוט בעל האתר ניסה "לרמות" את הגולש עם הבטחת שווא ורק ניסה למכור לו משהו אחר?

    נגמרו הזמנים שבהם גולש יתפתה לקנות כי ראה מודעה במקום שלא חיפש!

    נגמרו הזמנים שבהם ניתן לעשות הכנסה משמעותית מפרסום אדסנס – באנרים ופרסומות גוגל באתרים.

    הגיע הזמן לחשוב על הערך שנותנים לגולש רק ערך רב, תועלות לקוח, וחשיבה על הלקוח היא מה שתהפוך גולש ללקוח המכניס כסף בעסק!

    תודה לגוגל על השינויים הרבים המאלצים לבעלי העסקים לחשוב, לשנות ולהשקיע יותר כדי לייצר כסף בעסק.

    וכמובן תודה זהר על החידושים הרבים שאתה מביא לנו כל הזמן
    בהצלחה לכולם
    יעקב

    • שלום יעקב ותודה על ששיתפת אותנו במחשבותיך.
      אכן הלקוח הוא במרכז כל עסק, כך היה וכך צריך להיות, כך אני חושב וגם אתה חושב,
      אבל לא כולם חשובים כמונו.
      יש בעלי עסקים אינטרנטים שהעסק שלהם נבנה מהתחלה "לעשות כסף" ומהר ואין להם ענין בפיתוח יחסים עם הלקוח ומתן ערך. הם רוצים כסף ומהר. אחת הדרכים היא להרויח מפרסומות של גוגל. כל המטרה שלהם היא להביא את הלקוח כדי שילחץ על הפרסומת, כל האתר מכוון למשימה הזאת בלבד. אחד הערוצים, מי כמוך יודע, הטובים להביא את הלקוחות שמחפשים את המוצר או השירות שלך הוא גוגל ומנקודת מבטם, כל הדרכים כשרות לרמות את גוגל ולהטות את תוצאות החיפוש ובזה גוגל נלחם כל הזמן ונראה לי שבשנתיים האחרונות, גוגל עושה זאת בהצלחה הולכת וגוברת.
      גוגל נמצא בדילמה, כי מצד אחד הוא מביא תנועה ומצד שני הוא מרויח מפרסומת. אם הוא יעניש את האתרים האלה ויוריד אותם במיקומים הוא יביא אליהם פחות תנועה ולכן פחות אנשים ילחצו והמשמעות פחות הכנסה לגוגל, אבל… גוגל חושב רחוק, חושב לקוח וטובתו של הלקוח לטווח הארוך חשובה לו יותר מעוד כמה דולרים בקופה בטווח הקצר.
      מגיע Like לגוגל

      • תודה לך זוהר על העדכונים השוטפים והמעולים.
        אני עוקב אחריהם בשקיקה, נהנה ומפנים כל אחד ואחד מהם (ובד"כ לא מגיב)!
        בנוגע לעדכונים של גוגל – אני סבור שהעדכונים הנ"ל ייטיבו עם האתרים הרציניים והמועילים לטובת ציבור הרחב ולאורך זמן כמובן שייטיבו גם עם הכנסותיה של גוגל שהרי אם תוצאות החיפוש בגוגל ימשיכו להציג תוצאות שאינן רלוונטיות, הדבר יפגום ברלוונטיות של גוגל כמנוע החיפוש ויעודד את מתחריה בנקודת חולשה זו.
        כאמור תודה ויישר כוח!
        אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן