גוגל והצד הטכני של האתר שלך

להיבטים הטכניים של האתר שלך היו תמיד משמעות ומשקל בעיני גוגל, אבל, אחרי פנדה ופינגווין עלתה חשיבותם. גוגל שינו במהלך 2012 את ההתייחסות שלהם לקישורים חיצוניים והחלו יותר ויותר להתמקד באתר שלך ובין השאר בצד הטכני שלו.

זה שהאתר שלך עובד, הדפים נראים, הקישורים עובדים, התמונות עולות – זה לא אומר דבר על מה שמתרחש מאחורי הקלעים, מתחת למכסה המנוע של האתר שלך, ומה לעשות? גוגל קורא את קוד האתר שלך ומתקשר עם השרת המאחסן את האתר שלך והדברים האלה הופכים להיות יותר ויותר חשובים.

הדפדפן שלך בין אם הוא כרום, פיירפוקס, אינטרנט אקספולרר או כל דפדפן אחר, הוא מאוד 'סלחן'. למה אני מתכוון? אם באתר שלך יש שגיאה בקוד, האם זה אומר שהאתר לא "יעלה" והדף לא יוצג? במרבית המקרים, הדפדפן ינסה, וגם יצליח, להתגבר על התקלה ולהציג את הדף מתוך באתר שלך לפני הגולש.

זה לא מצב שהמתכנתים שבינינו רגילים אליו. אם תוכניתן כותב תוכנית מחשב בשפת Java, PHP, C או כל שפת תכנות אחרת ויש בה שגיאה ואפילו קטנה, לדוגמה: חסר פסיק, התוכנית לא תעבוד! נקודה.

ב- HTML הדברים שונים לחלוטין, לא רק בגלל ש- HTML היא לא שפת תכנות, אלא בגלל שהדפדפן הקורא את הקוד הרשום HTML מתוכנן מראש "לצאת מכליו" כדי להציג משהו לפני הגולש ולא חשוב עד כמה 'גרוע' רשום הקוד.

אבל למי חשובה תקינותו של הקוד? נכון, לגוגל, כי זה מה שהוא קורא ולכן מערכת ניהול התוכן באתר שלך בין אם היא וורדפרס, ג'ומלה או כל מערכת ניהול תוכן אחרת חייבת לייצר קוד תקין.

גוגל מדגישים את החשיבות שיש למהירות התגובה של האתר ואף סיפקו כלים שיעזרו לבעלי אתרים למצוא עד כמה האתר שלהם מהיר. הכלי הזה יכול לספק לך כמה תובנות לגבי המרכיבים הפנימיים והטכניים של האתר ויותר מכל הוא גם נותן לאתר שלך ציון (מתוך 100). לחץ כאן כדי לדעת איזה ציון מהירות ניתן לאתר שלך על ידי גוגל.

אז מה הציון של האתר שלך? שתף אותנו כאן למטה בציון האתר שלך

14 Replies to “גוגל והצד הטכני של האתר שלך”

  • זהר, פוסט מעולה. אני אישית מאמין שהמהירות טעינה לא מועילה הרבה בקידום האתר, אבל מהירות נמוכה באופן חריג, למשל 7 שניות ומעלה, כן יכול לפגוע בדירוגו. מה אתה חושב?

    • שלום אור ותודה. חוויית משתמש טובה קשורה גם למהירות בה עולה האתר. גוגל כבר לפני שנתיים סימנו את המהירות כפרמטר. עד כמה הוא חשוב, לא נדע לעולם, אבל ההתמדה שלהם, הכלים לבדיקת מהירות שהם מציעים, רק מעידים שהנושא חשוב ויש לתת עליו את הדעת.
      זהו כמובן לא הפרמטר היחיד בקידום האתר ולא צריך ל'השתגע' במיטובו כדי לקבל 100. אני חושב כמוך שצריכים לדאוג למהירות סבירה.

  • שלום זוהר!
    הפוסטים שלך מאוד מענינים, חשובים ומעשיים ולכן כיף לקורא אותם.
    קיבלתי ציון 86 ושאלתי היא לגבי הצעות לשיפור. מי עושה וכיצד מיישמים את ההצעות.
    בברכה ותודה
    מלי

    • שלום מלי פרנקל מאתר "דרך הבשמים והמשי". הבקבוקים שלכם עם הלימון בתוך הבקבוק פשוט מדהימים וכל מי שרואה אותם אומר וואהו!!
      ולענין האתר. ציון 86 זה ציון מכובד ולא צריך להתאמץ יותר מידי לשפרו. השיפורים הנדרשים במקרה שלך מפורטים מצד שמאל ורק מפתח האתר יכול לטפל בהם, דיי בקלות הייתי אומר. אני מציע שתעבירי אליו את כתובת כלי המהירות של גוגל ובקשי ממנו לטפל. אם את נמצאת איתו באיזהשהוא הסדר תחזוקה חודשי, הוא לא אמור לגבות ממך מעבר לזה.
      מהירות חשובה, אבל זה לא הכול, מה עוד שמצב האתר שלך טוב מאוד.
      בהצלחה והמשיכו לייצר לימונים בבקבוקים, זוהי מתנה נפלאה.

  • אני מודה לך על המידע העדכני. אין ספק שהוא מועיל מאוד. קיבלתי ציון 71 . כיום אני נמצאת בתהליך בניית אתר חדש. מה חשוב שאעשה כדי לשפר את הציון שקיבלתי ?

    • שלום נעמי ותודה על תגובתך
      בבניית אתר חדש צריך לוודא עם בוני האתר שיש להם את התשתית המתאימה.
      בקשי מהם לראות אתרים שהם בנו עבור לקוחותיהם ובדקי את ציון המהירות שם.
      את צריכה לראות ציונים של 75 ומעלה, לא פחות. 82 זה סביר, 90 זה גבוה מאוד

  • היי זהר,
    קודם כל הרשה לי לברכך על המידע הרב שאתה כותב, הוגה, רושם ומייצר ממש לתועלת הוא.
    ולעניינו ציון מהירות האתר שקיבלתי הוא 83..:-) כמובן שיש מה לשפר ו…לומדים, כמו חיינו כל הזמן למדים ומתחדשים. ישר כוח!
    שבוע טוב! 🙂

    • שלום עידן ותודה על הברכות. אנחנו כל הזמן לומדים וככל שאנחנו לומדים אנחנו מגלים כמה אנחנו עדיין לא יודעים. ערן שטרן, ידיד וחבר טוב, אומר שעולם הידע שלנו מתחלק ל-3: מה שאנחנו יודעים (טוב, זה ברור), מה שאנחנו יודעים שאנחנו לא יודעים (כמו למשל, אני יודע שאני לא יודע יפנית) והחלק השלישי והגדול מביניהם הוא 'מה שאנחנו לא יודעים שאנחנו לא יודעים'. כך שיש לנו עוד הרבה מה ללמוד.
      בוקר נפלא,

  • הי זהר,

    נושא האצת אתרים הוא נושא חשוב, וטוב שהעלית אותו.
    למהירות טעינת האתר השפעה רבה על חוויית הגלישה, ועל הרצון לשוטט בין דפי האתר ולחזור אליו.

    • שלום גלית ותודה על תגובתך. אכן למהירות האתר יש השפעה על חוויית המשתמש. אף אחד לא אוהב לראות Loading, Loading… כזה גלגל מסתובב ולהמתין, מעטים, אם בכלל, מוכנים לחכות עד שיופיע המסך הבא.
      ידידי טל פלורנטין כותב בספרו חוויית המשתמש, כשמשתמשים פוגשים מוצרים כי: "מדובר בשעון רגשי, שאופן פעולתו אינו עקבי" והוא ממשיך ומפרט: "אנשים שהיו מעורבים התאונה, טוענים שהמתינו חצי שעה לאמבולנס כשבפועל היו אלה דקות בודדות." אז מה קרה שפתאום הזמן, עבורם, 'התרחב'?
      צריך להבין שמהירות טעינת האתר תלוייה במשתנים רבים כגון: מהירות התקשורת, איכות התקשורת, מידת העומס על השרת, כמות המידע, איכות תשתית האתר ועוד ועוד.

    • שלום אורנה ותודה על ששיתפת אותנו בציון של האתר שלך. ציון 91 הוא בהחלט ציון מכובד. התייעצי עם מפתח האתר שלך לגבי שיפור נוסף של הציון וזכרי שאמנם המהירות חשובה, אבל היא אינה הפרמטר היחידי בשיקלול הדרוג של גוגל.
      בוקר נפלא