style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

מקום ראשון בגוגל, כן, אבל באיזה ביטוי מפתח

מקום ראשון בגוגל הינה משימה שמרבית המנכ"לים/מנהלי השיווק מייחסים חשיבות רבה. למרבה הצער, רבים מהם לא עורכים מחקר מילות מפתח רציני כדי למצוא את ביטוי המפתח המתאימות עבורם. התוצאה היא שהרבה מאוד בעיות מתעוררות בקידום אורגני כמו גם בקידום ממומן.

נניח ואתה מוכר טלוויזיות באתר האינטרנט שלך. הרבה מנהלים חושבים שיהיה זה רעיון טוב לקדם את המילה "טלוויזיה" ואת המילה "טלוויזיות" כדי שהאתר שלהם יהיה מקום ראשון בגוגל, אבל זה לא! מיד אומר לך למה הרעיון לקדם מילה בודדת יעלה לך הרבה כסף והרבה זמן ובכלל לא בטוח שאתה רוצה מקום ראשון בגוגל בעלויות שכאלה.

לא תמיד מקום ראשון בגוגל הוא רווחי

מחקר חדש של פרסום באמצעות קישורים ממומנים, הנקרא גם PPC או CPC, הראה שלא תמיד מקום ראשון בגוגל בצד האורגני ובצד הקישורים הממומנים הוא רווחי. המחקר מצא שמקומות 5 ו- 6 רווחיים יותר לחיפוש מילה בודדת או צמד מילים. את המיקום הרווחי לך, לאתר שלך ולשירותים ומוצרים שאתה מציע, כדי שתבדוק בעצמך.

נמצא כי בחיפוש ביטוי המכיל 3 מילים, המיקום הכי טוב עבורו בדירוג האורגני הוא לא מקום ראשון אלא מקום שני או שלישי בגוגל.

מקום ראשון בגוגל למילה בודדת הוא כמעט תמיד הפסד

חיפוש אחר מילה בודדת או צמד מילים הינו חיפוש שכיח, כלומר יש הרבה תנועה. הרבה חברות חושבות שהאתר שלהן רלוונטי לאותן מילות מפתח ואז הן מעלות את המחיר כי כולן רוצות להיות מקום ראשון בגוגל. בסופו של דבר, המחיר… עולה. במילים אחרות: בשוק תחרותי, המחיר עבור הקלקה עולה.

למרות שאנשים מחפשים מילה בודדת, הרי מהר מאוד מתברר להם שזהו חיפוש לא ממוקד. הם לוחצים על האתר שהוא מקום ראשון בתוצאות החיפוש בגוגל ומגלים כי קשה להם למצוא את התשובה למה שחיפשו. מצידו של המפרסם, בעקבות הפרסום הגיעו הרבה אנשים לא רלוונטיים.

נחזור לרגע לבעל אתר הרוצה להיות מקום ראשון בגוגל ולמשוך את התנועה המחפשת "טלוויזיות". אם הוא יעשה קידום אורגני או קידום ממומן הוא עשוי לגלות אחוזי המרה נמוכים. ולמה? כי מי שחיפש טלוויזיות אולי רצה "תיקון טלוויזיות" ואולי "טלוויזיות אנטנה" או "שכירת טלוויזיה" ואולי "טכנאי טלוויזיות" ואולי הוא התכוון לעוד עשרות מושגים אחרים שאין לבעל האתר מענה: לא מוצר ולא שירות.

המשמעות היא שהמילים הבודדות יקרות והקהל לא רלוונטי, דבר שמוביל לעלות גבוהה ולאחוזי המרה נמוכים גם למי שנמצא ראשון בגוגל. בסופו של דבר, הסיכוי להשיג ROI חיובי, הוא קטן במיוחד, מה שאומר שהאפשרות להרוויח מקמפיין של מילה בודדת היא אירוע נדיר, בקיצור זהו הפסד! מקום ראשון בגוגל, במקרה זה, אינו מבטיח ROI גבוה.

חיפוש ממוקד מוגדר חיפוש של ביטויים המכילים שלוש או יותר מילים. בדרך כלל, ביטויים שכאלה הם גם פחות תחרותיים. למשל, את הביטוי "טלוויזיות" מחפשים פי 7 יותר מאשר הביטוי "טלוויזיות LCD", אבל לקוח שחיפש "טלוויזיות" הוא לא ממוקד (מה הוא בדיוק מחפש?), לעומת לקוח שחיפש "טלוויזיות LCD" שאמר באופן מדויק יותר מה הוא מחפש. לקוח שמחפש "טלוויזיות LCD 42 אינץ" יודע בדיוק מה הוא מחפש.

איך זה מתקשר לקידום אורגני ובשאיפה אל מקום ראשון בגוגל?

בעוד המודעה שלך בקמפיין קישורים ממומנים (PPC) יכולה להופיע בדף הראשון של התוצאות תוך דקות ספורות, הרי קידום אורגני של אותן ביטויים יכול להארך יותר זמן. קידום אורגני לעבר מקום ראשון בגוגל יכול לקחת ימים במידה ואין תחרות. אם יש תחרות גדולה על הביטוי, התהליך עשוי להמשך חודשים רבים רק כדי להיכנס לדף ראשון של תוצאות גוגל.

התחרות על מקום ראשון בגוגל למילים בודדות וגם לצמדי מילים הרבה יותר גדולה מאשר ביטויים עם 3 מילים או יותר, אבל עליך לזכור שהלקוחות הרלוונטיים, כנראה ויגיעו מביטויים יותר ממוקדים. אם את המילה "חניכיים" מחפשים 100 פעמים בתקופת זמן, אז את הביטוי "דלקת חניכיים" מחפשים 73 פעמים ואת הביטוי "טיפול בדלקת חניכיים" מחפשים 58 פעמים ואת הביטוי "דלקת חניכיים הריון" מחפשים 16 פעם, אבל מי שמחפשת "דלקת חניכיים בהריון" היא הרבה יותר ממוקדת מאשר אלה שחיפשו "חניכיים" (אנחנו יודעים שהיא אישה, יש לה דלקת, היא בהריון ויש לנו הערכה לגבי גילה).

אם אתה רוצה ROI חיובי, אתה חייב למצוא הרבה ביטויים "ארוכים" שיש בהם פחות תחרות וגם המחיר לקליק, בדרך כלל, נמוך יותר. קל יותר להשיג מקום ראשון בגוגל בביטויים פחות תחרותיים. ביטויים אלה ימשכו לקוחות הרבה יותר רלוונטיים שיהיה יותר קל להביאם לכדי סגירת עסקה.

סיכום

אתה עשוי לבזבז הרבה זמן והרבה כסף אם תבצע אופטימיזציה לביטוי החיפוש הלא נכון כדי להיות מקום ראשון בגוגל. מחקר מילות מפתח הוא שלב חשוב ואל תקל בו ראש. אם תבנה את הדפים שלך סביב מילות מפתח שנבחרו בקפידה, מובטח לך זרם של לקוחות שמחפשים בדיוק את מה שאתה מציע עם סיכוי טוב לתפוס מקום ראשון בגוגל.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך? רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו? לא ברור לך איך ליצור הרבה תוכן באופן עקבי ומתמשך?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ אסטרטגי וטקטי, כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך. פנה אלי כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות

קרא את המאמר להיות ראשון בגוגל

11 comments

  1. שלום רב
    קראתי את המאמר בעניין מושגים של 3 ביטויים וכדומה ואני מסכים עם החשיבה הזאת. הבעיה היא שאם נכנסים לכלי מילות מפתח של גוגל
    בדרך כלל ביטויים של 3 מושגים נותנים 0 חיפושים, אז אני שואל את עצמי אם כדאי להשקיע בזה?
    דוגמא אצלי באתר הביטויים הבאים: "שירה בציבור לאירועים", "להקות בסגנון ספרדי", "להקות לחתונות בסגנון ספרדי" וכדומה, אלה כולם ביטויים שבדיוק מתאימים למה שאני עושה אבל יש עליהם 0 חיפושים
    (אלא אם כלי המילות מפתח לא מדייק…)

    • שלו דויד ותודה על תגובתך. הביטויים שאתה חושב עליהם הם הביטויים של מה שיש לך, מה שאתה מספק – זה לא מעניין וסליחה אם אני אומר זאת בבוטות. מה שחשוב ומה שקובע הוא מה הלקוחות שלך מחפשים. אתה קורא לזה "שירה בציבור לאירועים" אבל איך קורא לזה הקהל שלך. מה דעתך? אולי הם קוראים לזה "ערבי שירה בציבור" או אולי "מופעי שירה בציבור" או "מפגשי שירה בציבור" ויש כנראה עוד אפשרויות רבות.
      בהחלט יכול להיות שכלי מילות המפתח של גוגל אדוורדס מציג מספר חיפושים אפס לביטוי זה וזה רק אומר שאתה צריך להיות יצירתי יותר בחיפוש אחר ביטויי זנב ארוך שמחפשים הלקוחות שלך.

      • שלום זהר
        תודה על התשובות
        מה שנתתי זה רק דוגמא
        הביטויים שהזכרת ידועים לי. 'ערבי שירה בציבור' (91 חיפושים) ועוד רבים אחרים. עברתי על כל האופציות שגוגל מציע ולא ראיתי משהו עם תחרותיות נמוכה בשלושה ביטויים שיש לו חיפושים.
        לעומת זאת 'שירה בציבור' זה ביטוי של שני מילים שאמנם יש לו תחרותיות גבוהה אבל אני יודע מניסיון שהוא מביא עבודה.
        דיברתי עם לקוחות ובפירוש אמרו שהם כותבים את הביטוי 'שירה בציבור'
        מצד שני קשה מאוד לקדם עבור הביטוי הזה.
        אשמח לדעת דעתך

  2. הבנתי שאני צריך תשתית עצמאית, בכדי להיות בעל הבית של האתר.

    מה שלא הבנתי זה מדוע אני מצליח לקדם את הבלוגר ואת האתר של 022 למקום השני, ואילו את המקום הראשון אני לא מצליח לכבוש.

    ואם תגיד לי שאת הבלוגר יותר קשה לקדם. נראה לי שההיפך, הבלוגר וה-022 עוזרים לי להתקדם, היות ואני יושב על שרתים גדולים שמתקדמים ביחד. ובכל אופן המציאות הוכיחה לי שהצלחתי להתקדם למקום השני.

    מה שלי נראה, זה שפשוט גוגל נותן יותר כח לאתרים הנמצאים במקום הראשון הרבה זמן. וכשאני בא לקדם אתר במילת החיפוש, גוגל בעצם רואה אותי כגנב, שבא לגנוב את המילה מהאתר שנמצא זמן רב מאד במקום הראשון.

    ובקיצור מי שנמצא במקום ראשון הרבה מאד זמן גוגל לא נותן כל כך מהר להזיז אותו.

    ובהנחה שזה נכון, (ויתכן מאד שלא) השאלה שלי היא האם יש איזה פעולה שאפשר לעשות, שלא עשיתי.

    תודה רבה על הענות המהירה

    • גוגל לא רואה אותך כגנב. יש למעלה מ- 200 אינדיקטורים שונים בהם גוגל עושה שימוש כדי לדרג, ותק הוא אחד מהם, זמן שהייה באתר הוא אחד מהם וכאמור עוד מאות פרמטרים.
      יש גם ענין של תחרות. כמה מתחרים ועד כמה הם פעילים.
      מהו אותו ביטוי המפתח שבתוצאות החיפוש שלו, האתרים שלך נמצאים במיקום גבוה?

  3. מה זה המשהו האחר הזה שאני צריך לעשות,?

    1. האתרים שלי בדרך כלל יושבים על בלוגר של גוגל, או על שרת 022.

    עיקר הבעיה נמצאית בבלוגר של גוגל, לדעתי הבלוג בנוי טוב. גוגל בנה אותו.,

    2. אני מתמקד בעיקר בשני דברים, 1. תוכן איכותי, 2. קישורים נכנסים.

    כך למשל את אתר טבעון ביוטק, זה האתר של החברה, הוא יושב על בלוגר, והוא הגיע למקום השני בגוגל, יש לי כבר 4 או 5 תוצאות בדף הראשון שמקשרים לאתר של טבעון ביוטק, אבל הוא לא מתקדם למקום הראשון.

    שיגעון

    • שלום טבעון ותודה שוב שהעלת נקודה חשובה והיא בלוגר של גוגל.
      נכון שזה של גוגל ונכון שזה בלוג, אבל… זה של גוגל ולא שלך.
      אתה לא יכול לעשות בבלוגר מה שאתה יכול לעשות באתר שלך, כי האתר שלך בבלוגר
      הוא לא שלך למעשה. תתייחס לזה כמו השכרה של בית (זה בלוגר) לעומת בית שלך.
      המשך להמתקד ביצירת תוכן איכותי ובקישורים – זה המפתח, אבל… צריך גם לדאוג לתשתית
      עכשיו תעתיק את מה שאמרתי בבלוגר אל האתר שלך ב- 022 – זה בדיוק אותו דבר ולכן, תקשיב טוב:
      אתה לא מקדם את האתר שלך אלא את 022. נקודה. גם ב- 022 אתה דייר משנה ולא בעל הבית.
      אז אמנם קבלת אתר בחינם גם בבלוגר וגם ב- 022 אבל אתה "משלם" בכך שכל מה שאתה עושה, אתה לא מקדם רק
      את האתר שלך.
      אני מציע לך לבנות לך נכס משלך, בבעלותך המלאה הו תוכל לעשות כרצונך ותקדם אך ורק את העניינים שלך.
      בהצלחה

  4. טבעון ביוטק

    כבר כמה שנים שאני עוסק בקידום אתרים, יש לי בעיה שאני לא מצליח להתקדם לתוצאה הראשונה, כי אם לתוצאה השניה. זה מתסכל. קראתי את המאמר, זה נכון ויפה, אני פועל לפי השיטות, כנראה שיש עוד סוד איך להגיע מהמקום השני למקום הראשון.

    • שלום טבעון,
      אז זהו שאין. אין פה שום סודות. האתר שלפניך, עושה משהו יותר טוב ממך. זה יכול להיות משהו פנימי באתר כמו USP או משהו חיצוני כמו למשל קישורים יותר איכותיים. יכול להיות שהפער ביניכם הוא לא גדול, אבל זה ברור שמה שעשית עד כה הביא אותך להיכן שאתה. כדי להגיע למקום הראשון אתה צריך לא לעשות את אותו דבר ממה שכבר עשית, אלא לעשות משהו אחר. מאתגר, זה בטוח.
      בהצלחה,

  5. אני מחזק את דעתו של כותב הפוסט, אם לא חייבים אז לדעתי עדיף לא לנסות להגיע למקום הראשון בביטויים תחרותיים.
    שימו לב שיש לכם X זמן/כסף להשקיע בקידום של האתר ועדיף לקדם עוד ביטוי במקביל מאשר להילחם על מקום ראשון בביטוי ספציפי.

    • זהר עמיהוד

      שלום לירן ותודה על תשובתך,
      אני לא בטוח ש"עדיף לא לנסות להגיע למקום הראשון", אני אומר ששווה גם שווה,
      זה מביא קהל, זה מביא עסקים, אבל צריך לתכנן את המלחמה בחכמה, לא סתם להתחרות.
      אני לא מאחל לך, אבל אני בטוח שלא תרצה להיכנס לקרב רובים עם סכין, נכון?
      אני אומר, תכנן אסטרטגיה, תחליט על מה אתה הולך ומה לא, אל תיתפס עם המכנסיים
      למטה, כי אז באמת המשאבים יאזלו ותוצאות איין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן