להיות ראשון בגוגל כדי להביא לקוחות רלוונטים בביטויים שהם מחפשים

אנשים תמיד אומרים שאתה צריך להיות בעמוד ראשון בגוגל אם אתה רוצה לקבל תנועה גדולה של לקוחות, נכון? ובכן, המציאות היא שלא מספיק להיות בעמוד ראשון בגוגל, צריך להיות ראשון בגוגל – ראשון בעמוד הראשון. מי שנמצא במקומות 4-10 (מיקום זה נקרא under the fold), כלומר, צריך לגלול את החלון כדי לראות אותו, זוכה ללחיצות מעטות בלבד.

כמה מקליקים על מי שנמצא ראשון בגוגל?

זה נושא חם מאוד, אבל למרבה הפלא לא פורסמו הרבה מחקרים על המשמעות של להיות ראשון בגוגל. תוצאות המחקרים מראים ששלושת תוצאות החיפוש הראשונות מקבלות מעל 60% מהלחיצות. מקום ראשון בגוגל זוכה ל- פי 3 לחיצות מהמקום השני, ההבדל בין המקום השני לשלישי הוא פי 1.5! זה רק מחזק את זה שהאתר שלך חייב להיות ראשון בגוגל. הנתונים גם של  Sistrix ואחרים הם שהמקום הראשון בתוצאות האורגניות זוכה ל- 60% הקלקה לפחות. למה לפחות? כי אם התוצאה במקום הראשון "מרוחה" על פני חצי מהדף כמו במקרה של חיפוש מותגים, הרי שיעור ההקלקה CTR מגיע לכדי 75%.

מקור התמונה: Authoritas.com

לדעתי המצב דומה בתוצאות חיפוש עם קישורים נוספים אותם אנחנו מכירים בשם sitelinks. תוצאות אלה מקבלות יותר הקלקות מכיון שהן מאפשרות לגולש ללחוץ בדיוק על מה שהוא רוצה. במקום קישור אחד בתוצאה הוא מקבל 3 ולפעמים גם 5 קישורים נוספים.

פוסט שווה קריאה ויותר מזה

איזה אתר מובייל מתאים לעסק שלך?

אם אין לך, עדיין, אתר מובייל, השאלה היא לא "האם צריך לבנות אתר מובייל?" אלא "איזה אתר מובייל צריך לבנות לעסק שלך?" הצרכנים של היום מתחברים לאינטרנט ולעסק שלך במסכים מכל הגדלים והסוגים. זאת היא הזדמנות עצומה רק אם האתר שלך נועד לתת ללקוחות את מה שהם צריכים במכשירים בהם הם משתמשים: טלפונים חכמים, פאבלטים (סמארטפונים עם מסך של "5 …

קרא עוד »

המקום השמיני מקבל רק 1% הקלקות. אין לכם מה לשמוח, מקום 4 שבלי ספק הוא מקום מכובד יותר מהמקום ה-8 זוכה רק ל- 2% הקלקה.

למרבית העסקים זוהי בשורה רעה. עצם הימצאותו של האתר שלך באותו דף בו נמצא אתר אחר שהוא מקום ראשון בגוגל, לא מבטיח לך תנועה של מבקרים. מי שנמצא קרוב לתחתית של הדף הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל מקבל "פירורים". מקומות 8-10 זוכים בין 2% ל- 3% כל אחד!

המסקנה ברורה: אנשים מאמינים לגוגל. אם אתה מקום ראשון בגוגל אז סימן שאתה חשוב, אז זוהי הוכחה שיש לאתר שלך ערך. אני כרגע לא מתווכח עם הנכונות של המשפט האחרון וגם לא רוצה להיכנס לדיון מהן הסיבות שאנשים מקליקים על התוצאה המופיעה מקום ראשון בגוגל. אני רוצה לציין עובדה.

פרמטרים המשפיעים על ההקלקה על האתר שהוא ראשון בגוגל

מחקר עדכני שפורסם באתר MOZ בחן את אחוז ההקלקה כפונקציה של מהות החיפוש: שם חברה, שם מוצר, חיפוש כללי. התוצאות מראות את אותה התנהגות לגבי כל סוגי החיפושים כאשר הנתון החריג הוא התנהגות הגולשים בחיפוש אחר שם מותג.

אבל, המחקר ממשיך הלאה ובוחן את אחוזי ההקלקה בתוצאות החיפוש של גוגל בדף הראשון כפונקציה של אורך הביטוי. המסקנה היא שאין קשר בין אורך ביטוי החיפוש: 3, 4 או 5 מילים לבין אחוזי ההקלקה בתוצאות החיפוש.

בואו נשחק עם כמה מספרים כדי שנוכל להבין יותר טוב את המשמעות של להיות ראשון בגוגל. אפילו אם הצלחת להיכנס לעמוד הראשון בחיפוש אחר מילת מפתח אותה מחפשים 2,000 פעמים ביום, אתה יכול לקבל 40 כניסות אם אתה במקום התשיעי – זה מעט, מעט מידי. תקבל 268 כניסות אם האתר שלך במקום שני ו- 1,126 כניסות אם אתה מקום ראשון בגוגל.

המספרים האלה הם להתייחסות בלבד והם יכולים להשתנות כתלות בביטוי החיפוש (מה אתה מחפש? שם מוצר, מותג, שירות וכדומה. מחקר עדכני מראה שביטויי זנב-ארוך אינם משנים את אחוזי ההקלקה בתוצאות החיפוש), בטקסט המוצג של תוצאות החיפוש וגם במנוע החיפוש. אני יכול לספר לכם שבחיפוש אחר ביטוי כללי ומאוד פופולארי, האתר שלי אינו ראשון בגוגל. המקום השני והמכובד מביא לי קצת פחות מ- 10% מהתנועה! (במקום 13% לערך כתוצאת המחקר) אתם קוראים נכון: 10% מהמחפשים לוחצים על התוצאה השנייה בדף תוצאות החיפוש של גוגל. בחיפוש אחר ביטוי מפתח מאוד ממוקד, האתר שלי נמצא במקום 8 וזוכה לחצי אחוז של התנועה! (במקום 2-3% של המחקר).

תוצאת החיפוש הראשונה מביאה נתח תנועה משמעותי של מחפשים. אם אתה מתכוון לזכות בתנועה, אתה צריך לשאוף להיות ראשון בגוגל. מעבר מהמקום השני למקום הראשון יביא לך פי 4 לקוחות! ואיתו, הגדלת רווחיות האתר. אם אתה בעל חנות בקניון, האם אתה יכול להעריך מהי המשמעות של פי 4 לקוחות הנכנסים לחנות שלך? המטרה שלך היא להיות ראשון בגוגל.

איך אפשר לעזור לך?

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך? רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו? לא ברור לך איך ליצור הרבה תוכן באופן עקבי ומתמשך?

אני, זהר עמיהוד אעזור לך להביא יותר גולשים לאתר שלך, לגרום ליותר פניות ויותר מכירות כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך. התקשר אלי 09-8910462 כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.