style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

התחדשות האתר שלך חיונית לקידומו בתוצאות החיפוש של גוגל – כתובות דפים

התחדשות אתר האינטרנט שלך
אתר אינטרנט זה לא "שגר ושכח". בדיקה מידי פעם ושיפורים קטנים בכל הנוגע לפעילות הקידום של האתר היא הכרחית והינה חלק בלתי נפרד מהפעילות של כל בעל עסק ואתר. אבל, עם יד על הלב, קורה שהאתר הוזנח, במובן לא טופל, כמה שבועות ואולי חודשים.

אני מזמין אתכם לנצל את התקופה מעכשיו ועד פסח לעשות טיפול התחדשות לאתר שלכם. לחלקכם זה יהיה טיפול שבשגרה, לחלק טיפול "10,000" ולחלק "אובראול".

במאמר הקודם סקרתי את הדרך בה יהיה עליכם לרענן את ביטויי המפתח שאתם מקדמים. זהו שלב חשוב מאוד בתהליך התחדשות האתר ואם טרם קראתם את המאמר, אני מציע לכם לקרוא אותו עכשיו כי מילות מפתח שונות דורשות טקטיקות שונות לקידום האתר.

נקה את הכתובת שלך (לא לפני שתקרא את האזהרה בהמשך מאמר זה)

מרבית התוכנות לניהול תוכן באתרים (CMS) מציגות כתובת של עמוד או פוסט בצורה שכזאת:

www.example.co.il/?p=1023

או משהו כזה:

www.example.co.il/default.aspx?siteid=170&pageid=7846&lang=1

ברור שלפי הכתובת הזאת, גוגל לא יכול להבין את תוכן הדף. ולמרות שזהו אחד הדברים הקלים לעשות כדי לשפר את היכולת של גוגל בהבנת תוכן הדף ועל ידי כך לשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש, הרבה בעלי אתרים נשארים עם כתובות "לא ידידותיות" לגוגל.

כתובת ידידותית לגוגל צריכה להיות מורכבת באופן הבא: שם הדומיין, שם הקטגוריה (אם יש), שם המאמר, כאשר כל האלמנטים האלה מופרדים בקו נטוי.

למשל, אם באתר למכירת מכשירי כתיבה, עץ התכנים (עליו אדבר בהמשך) נראה כך: דף הבית > כלי כתיבה > עיפרון, אז כתובת הדף בו מוצג עיפרון צריכה להראות כך:

www.example.co.il/כלי-כתיבה/עיפרון

זוהי שורת כתובת ידידותית לגולש וידידותית לגוגל. ברור שתוכנו של הדף הוא מוצר בשם עיפרון שנמצא בקבוצת "כלי כתיבה" וזאת עוד לפני שנחשף תוכן הדף. רק מעצם קריאת כתובת הדף אפשר להבין את תוכן הדף או לפחות לדעת למה לצפות.

כמה הנחיות לגבי כתובת דף שכדאי שתדע ויש גם אזהרה:

1. יש עדיפות לכתובת סטטית על פני כתובת דינמית. כתובת דינמית ניתן לזהות על ידי הסימן ? ובדרך כלל סימן השאלה ? יופיע יחד עם סימן &. אם כתובת דף באתר שלך נראית כך:

www.example.co.il/page.asp?page_lang=he&page_id=3

אז זוהי כתובת דינמית. מה רע בכתובת דינמית? זה לא שרע, אלא שאם אתה רוצה שהאתר שלך יקודם בגוגל, אתה צריך כתובת סטטית. זה לא הפרמטר היחידי שיקבע אם הדף שלך יקודם או לא, אבל כתובת ידידותית לא תזיק.

הסכנה היא שלכתובת שלעיל יהיה ניתן להגיע גם כך:

www.example.co.il/page.asp?page_id=3

אז מה הבעיה? הבעיה היא שגוגל מזהה שתי כתובות שונות לאותו תוכן. במילים אחרות, הוא רואה שתי כתובות שונות ושני דפים זהים ובעברית זה נקרא: תוכן כפול. גוגל מעניש על תוכן כפול באתר שלך.

2. במקרה ויש רצף של מילים בשורת הכתובת יש להפרידם בסימן מינוס – שזה עדיף על הסימן _ (קו תחתון) כמו שלמשל כלי-כתיבה.

3. רצוי ששורת הכתובת לא תכלול Session ID. יש מערכות תוכן המשייכות מספר זיהוי ארוך, בדרך כלל 9 או 12 ספרות, לכל גולש ומציגות אותו בשורת הכתובת.

4. יש להימנע מהכנסת תאריכים, מספרים וטקסט לא נחוץ לשורת הכתובת. יש מפתחי אתרים החושבים שאם יש תאריך בכתובת הדף, אז הדף יקבל יחס מועדף מגוגל – זה לא נכון.

5. כתובת הדף לא חייבת להכיל את כול הטקסט המופיע בכותרת המאמר/דף. לדוגמה: אם כתבת מאמר שכותרתו היא "הטיול הנפלא שלי ברומא" כתובת הדף יכולה להיות:

www.example.co.il/טיול-ברומא

אזהרה לגבי שינוי כתובת דפים:

שינוי כתובת הדפים (URLs) הוא דבר מסוכן שדורש תכנון. למה מסוכן? נניח והחלטת לשנות את הכתובת URL של דף מסויים. למשל, זאת היתה כתובת הדף הקודמת:

www.example.co.il/?p=256

ועכשיו, אותו דף קיבל את הכתובת

www.example.co.il/כלי-כתיבה/עיפרון

מבחינת גוגל יש פה דף חדש. URL חדש = דף חדש:

קישורים שהופנו לכתובת הישנה יענו בתשובה המרגיזה: "דף זה לא נמצא".

אם היו קישורים (backlinks) לדף הזה מאתרים אחרים באינטרנט, הרי עכשיו הם מפנים לכתובת שכבר איננה קיימת ולכן קידומו של הדף יפגע בתוצאות החיפוש והוא "יצלול" מטה, מטה.

אם היו קישורים פנימיים, מדפים אחרים באתר, לדף זה, הם אמורים להתעדכן, אבל זה לא מובטח. אם לא כול הקישורים יעודכנו, הרי יווצר מצב בו יהיו קישורים "שבורים". הכוונה היא שלקוחות שיגלשו באתר, ילחצו על קישור ובמקום לקבל את הדף המבוקש, הם יקבלו את ההודעה: "אופס! דף זה לא נמצא". זוהי חוויית גלישה רעה שלא עושה טעם להישאר ובטח שלחזור לאתר זה.

שינוי כתובות באתר, זה דבר שאפשרי אבל צריך להעשות רק על פי תכנון ולהתבצע בידי מי שיודע את התהליך וזאת כדי למזער, ככל שניתן, את ירידת דירוגי הדפים בתוצאות החיפוש של גוגל.

המאמר הבא יהיה בנושא מבנה התכנים באתר. הרבה מאוד בעלי אתרים מזניחים את מבנה האתר ומפסידים נקודות יקרות בגוגל וחבל.

זהר עמיהוד
האם אתה מרגיש שהאתר שלך זקוק להתחדשות כדי לשמר את המיקומים שלו בגוגל ו/או כדי להחזיר מיקומים שאבדו? אשמח לעזור לך לשדרג את האתר שלך כך שיוכל לעמוד בתחרות ולהיות ראשון בגוגל.
צלצל עכשיו 09-8910462
ושאל לגבי "תוכנית התחדשות האתר"

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט. יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל.

10 comments

  1. בתגובה לחן – גם עם מערכת התוכן שלך היא לא משהו מוכר אלא איזה מוצר שמישהו פיתח ברגע והגמישות שלה היא לא מוצלחת במיוחד, אפשר "לסדר" את הקישורים בעזרת קובץ htaccess. כמובן שזה מאוד תלוי בנפח התוכן באתר, אם מדובר באתר קטן שמתעדכן בתכיפות נמוכה יחסית, זה יכול לספק פיתרון טוב ופשוט. אם אנחנו מדברים על אתר תוכן גדול ומקיף עם עדכונים יומיים או אף יותר זה כבר יצריך פיתרון ברמת הקוד. כמובן שזה מאוד תלוי במערכת התוכן שלך, אבל בהתחשב בעובדה שהיא מבוססת על PHP אני מניח שזה לא יהיה סיפור מסובך מדי. אתה יכול להציץ באתר שלי יש שם כמה הסברים טכניים שאני מניח שהמפתח שלך יוכל להסתדר איתם – למשל פה: http://n2b.org/archives/1961 (כן זהר, הלינקים שלי לא יפים)

    זוהר – מאמר מצויין, רק רוצה להוסיף כמה נקודות:
    1. גם במערכות בעיתיות שמייצרות לינקים עם פרמטרים, אפשר להתמודד עם זה בעזרת תגית ה canonical שבעצם אומרת לגוגל שכל הדפים הללו הם בעצם אותו תוכן ושאפשר להתעלם מהגירסאות הללו.
    2. אמרת שכשמשנים לינקים בדרך כלל מקבלים הודעת שגיאה שהדף לא נמצא – וזה כמובן רע. אבל ניתן לפיתרון יחסית בקלות בעזרת הפניות 301 שאומרות בעצם – הדף עבר לכתובת אחרת. זה גם טוב מבחינת מנועי חיפוש שמגיעים ללינק הישן ומקבלים את העידכון הזה בשמחה.
    3. ואחד הדברים הכי חשובים, זה תמיד לשמור קובץ sitemap.xml מעודכן ולוודא שהוא רשום אצל כל מנועי החיפוש הגדולים.

    • שלום ניצן ותודה על שהרחבת את הדיון.
      אכן 301 הוא פתרון מצויין וגם Canonical אבל את כל אלה מוטב לעשות בעת בניית האתר או לתכנן קודם הביצוע.
      מכיון שאין לי מושג איזו מערכת ניהול יש לכל אתר ואתר מכל הקוראים, מוטב לתכנן את המהלכים האלה מראש, להתייעץ עם מפתחי האתר ו/או האיחסון בטרם השינוי. סוף מעשה במחשבה תחילה.
      אם באתר יש מספר דפים גדול בסדר גודל של אלפים ועשרות אלפים (יש לי לקוח שכזה), התהליך אינו פשוט כלל וכלל, גם שהכלים הטכניים מוכרים ובהישג יד.
      ושוב תודה על ההשקעה והתרומה שלך, זה בכלל לא מובן מאליו.

  2. הי זוהר,
    אחלה מאמר 🙂

    רציתי להוסיף עוד יתרון גדול בקישורים ידידותיים כמשתמש בגוגל אנליטיקס.
    לא רק שזה יותר קל להבין על מה מדבר תוכן הדף כאשר כתובת הדף היא ידידותית אלא שהדבר הכרחי על מנת שיהיה אפשר להתחיל להסיק מסקנות ולנתח את פעילות האתר 🙂

    • תודה נתן על התוספת שרק מחזקת את הצורך בכתובת ידידותית לגולש, לגוגל וגם לבעל האתר בניתוח התנועה.
      חלק חשוב בכתובת היא ליצור את ההיררכייה המתאימה מבחינת פיזית ולא רק מבחינה לוגית. זה יעזור לניתוח הנתונים ואומר עוד: זה יעזור גם בפרסום בגוגל בעיקר בנושא Remarketing.
      חג שמח לך ולמשפחתך הצעירה

  3. זוהר שלום
    רציתי לשאול שאלה שמסקרנת אותי, הייתי בהרצאה של גקי סויקס והוא טוען שעדיף שהכתובות יהיה באנגלית בלבד כלומר בצורה הזאת:

    amsale.co.il/32260/seo

    ולא בצורה כזאת :

    amsale.co.il/קידום-אתרים

    בגלל שקשה לגוגל לקרוא את זה וקשה לעשות קישור אל זה.
    רציתי לשאול אותך האם אתה חושב שזה נכון?
    בנוסף רציתי לשאול האם זה גרוע שיש את מספר האתר במקרה שלי 32260 שהוא חלק מהמערכת?

    • שלום דרור,
      בלי ספק שכתובת באנגלית יותר קלה לכולם ואם היא כתובת ידידותית לגוגל אז בוודאי.
      גוגל מבין את הכתובת בין אם היא כתובה עברית או אנגלית, לגוגל זה לא משנה. לקוחות יותר בטוחים.
      פעם זה היה חשוב יותר, היום פחות ובוודאי לאחר עדכון PMD/EMD של גוגל. בו נאמר שלא צריך להשתגע בגלל זה, יש לזה, כנראה, ערך מועט מאוד בקידום.
      היתרון בעברית שלא צריכים 'לשבור' את הראש לגבי תרגום לכתובת ידידותית באנגלית.
      החיסרון, כתובת ארוכה עם תוים לא ברורים…
      תבחר עברית או אנגלית, לא משנה.
      בקשר למספר, זה לא מפריע.

  4. חן נירן - קופירייטר למקרים קשים

    קראתי בשקיקה את 3 המאמרים והלכתי לבדוק אתר אחד עליו אני אחראי מבחינת התוכן.
    גיליתי שם שכתובות ה-URL נקבעות אוטומטית על ידי מערכת הניהול והסיומות שלהן נראות כך:
    index.php?action=staticcontent;task=index;itemId=137

    כלומר, אין לי שליטה על איות הכתובות והסיומת במספר בסוף היא פשוט המספר הסידורי
    לפי סדר יצירת הדפים. אם הבנתי אותך נכון, זוהר לא אוכל לשפר את ה"ציון" של גוגל, אלא
    רק בשינויים הקטנים בתוך התוכן עליהם דיברת במאמר השלישי?
    חן נירן – קופירייטר למקרים קשים

    • שלום חן ותודה על הנקודה החשובה שהעלת.
      מערכות התוכן יוצרות, בדרך כלל, כתובות דינמיות כמו זאת שהצגת, אבל זה לא אומר שלא ניתן לעשות אחרת.
      כאשר אני מתכנן אתר, אני דואג להגדיר רק מבנה הכתובות כדי שיהיו ידידותיות לגוגל. יש מערכות שנדרש לסמן תיבת סימון אחת ואולי עוד הגדרה אחת או שתיים לשנות וזהו – יש לך כתובות ידידותיות. ביניהם אפשרות למנות את וורדפרס, ג'ומלה, דרופל ומגנטו ואני בטוח שיש עוד.
      יש מערכות שאין להם את האפשרות להצגת כתובת ידידותית לגוגל.
      לפי מבנה הכתובת, אני יכול לנחש שהמערכת התוכן היא ג'ומלה. במערכת זאת ניתן לשנות את הכתובות כדי שיהיו ידידותיות לגוגל. הנה ראה כאן באתר שלי שבנוי על … ג'ומלה http://www.thinkseo.co.il . התייעץ על זה עם מפתח האתר שלך.
      שים לב! נכון להיום גוגל מכיר את הכתובת הדינמית הארוכה. אם תשנה עכשיו לכתובת ידידותית, גוגל יראה בכך דף חדש. התייעץ עם מפתח האתר שלך לגבי המעבר בין כתובות ישנות לכתובות חדשות כדי שלא תאבד את המיקומים של האתר שתוצאות החיפוש של גוגל.
      בהצלחה

  5. עצות נכונות. מתרשם שאתה זהר מקצוען אמיתי, המידע שאתה מעביר רלוונטי לי ובטח שלבעלי אתרים רבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן