style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

התחדשות האתר שלך חיונית לקידומו בתוצאות החיפוש של גוגל – מבנה תכנים באתר

מבנה תכנים באתר אינטרנטזהו מאמר שלישי בסדרה על התחדשות האתר שלך. המאמר הראשון היה בנושא רענון מילות מפתח ולמה זה חשוב לך אם אתה רוצה להמשיך ולהיות ראשון בגוגל ולהיחשף בפני קהלים חדשים. המאמר השני היה בנושא כתובות הדפים באתר שלך ולמה חשוב שהם יראו טוב וכך הגענו עד הלום למאמר על מבנה התכנים באתר שלך ולמה זה חשוב לקידומו של האתר בגוגל. אני רק מסב את תשומת ליבכם לכך ששינוי כתובת של דף באתר אינה דבר של מה בכך ויש לעשות זאת בזהירות רבה ובמחשבה תחילה כדי לא לאבד נכסים שכבר עומדים לזכותכם.

אני מזמין אתכם לנצל את התקופה מעכשיו ועד פסח לעשות טיפול התחדשות לאתר שלכם. לחלקכם זה יהיה טיפול שבשגרה, לחלק טיפול "10,000" ולחלק "אובראול".

מבנה התכנים האתר

מבנה האתר הוא אחד הדברים החשובים והקובעים בקידומו של האתר. לצערי, אני רואה יותר מידי אתרים בהם מבנה האתר נקבע על ידי המעצב ולא על ידי אדריכל אתרים. כן, יש דבר כזה הנקרא "אדריכל אתרים" וכרגע אתם קוראים מאמר שכתב אדריכל אתרים.

מבנה נכון של אתר מאפשר לגוגל לסרוק בקלות את האתר, להבין בקלות את הנושאים העיקריים בו ולכן התרומה של מבנה האתר לקידום האתר גבוהה ביותר.

מבנה נכון של האתר "עושה שכל" גם לגולשים המגיעים לאתר ובמבט אחד מבינים על מה עליהם ללחוץ. חישבו על מבנה האתר כעל תוכן עניינים של ספר עיון. לפעמים קוראים לזה מבנה היררכי, לעיתים קוראים לזה עץ תכנים. לא חשוב איך תקראו לזה, יש סדר בדברים והם מוצגים באופן ברור ולוגי.

נסו להיזכר בפעם האחרונה שבה עיינתם בספר לימוד בנושא כלשהו, זה לא חשוב אם זה היה ספר בנושא שיווק באינטרנט, בישול, כלכלה, הדרכה או שירות ומכירות, אני בטוח שלאחר שקראתם את הכריכה האחורית פתחתם את תוכן העניינים, אותם 2, 3 ולפעמים 5 עמודים המתארים את מבנה הספר. נכון?

תוכן עניינים הוא חוט השדרה של כל ספר ומבנה נכון של הספר תורם להצלחתו, לעניין את הקורא ולהעביר את התוכן בצורה מסודרת. אותו דבר גם באתר אינטרנט. גם לאתר אינטרנט צריך להיות מבנה מוצק וברור.

את מבנה האתר אפשר לקרוא בתפריט/סרגל הראשי של האתר.

לצערי, אני רואה הרבה אתרים בהם התפריט הראשי מכיל: דף הבית, אודות, מוצרים/שירותים, מאמרים, שאלות ותשובות, צור קשר. למה לצערי? כי זה תפריט טוב לכולם ולא טוב לאף אחד. זה תפריט של אתר של קוסמטיקאית באותה מידה שזה טוב כתפריט אתר של עורך דין או כול בעל מקצוע אחר.

הרשו לי לשאול אתכם שאלה. אם אתם רואים מהאתר רק את התפריט: דף הבית, אודות, מוצרים/שירותים, מאמרים, שאלות ותשובות, צור קשר – האם אתם יודעים מהו נושא האתר? האם אתם חושבים שגוגל, שיראה את התפריט הזה בכל דף מדפי האתר יבין משהו על תוכנו? התשובה היא לא ולכן תפריט שכזה משקף מבנה אתר לא טוב שלא תורם לקידום, להיפך, הוא מקשה עליו.

נושא מבנה האתר הוא נושא "כבד" ואין להקל בו ראש. יש חשיבות רבה לאופן בו נעשת החלוקה לנושאים ולתתי-נושאים כי מבנה האתר משפיע גם על יכולת הניווט שבו. למתחילים, אוכל לומר, אתם צריכים לוודא שתוכלו להגיע מדף הבית אל כל דף באתר בלא יותר מ- 3 לחיצות עכבר. המשמעות היא שמבנה אתר רחב ורדוד עדיף על פני מבנה אתר צר ועמוק.

ברור שמבנה האתר צריך להכיל את הדפים: דף הבית, אודות, צור קשר וגם תנאי שימוש ואבטחת פרטיות, אבל מה לגבי כל שאר הדפים?

מבנה האתר קשור גם למחקר מילות מפתח בתחום שלכם. אם ערכתם מחקר מילות מפתח ואספתם עשרות ואולי מאות מפתח וחילקתם אותם לקבוצות נושאים הרי שבכך עשיתם כבר חלק גדול מהעבודה ואני בטוח שהנושאים שלכם לא יהיו: מוצרים/שירותים, מאמרים, שאלות ותשובות, גלריית תמונות, נכון?

אם הנושאים הראשיים שלכם באתר הם: מוצרים, מאמרים, גלריית תמונות אז כנראה שאתם רוצים לקדם את הביטויים: מוצרים, מאמרים, גלריית תמונות. אני בטוח שזה לא מה שהתכוונתם לקדם, לא את הביטויים האלה אתם רוצים לקדם.

המאמר הבא בסדרת "התחדשות האתר" יהיה בנושא קישורים, אחד מעמודי התווך של הקידום והתחום שעובר מהפכים רבים בתקופה האחרונה.

זהר עמיהוד
האם אתה מרגיש שהאתר שלך זקוק להתחדשות כדי לשמר את המיקומים שלו בגוגל ו/או כדי להחזיר מיקומים שאבדו? אשמח לעזור לך לשדרג את האתר שלך כך שיוכל לעמוד בתחרות ולהיות ראשון בגוגל.
צלצל עכשיו 09-8910462 וקבל פרטים אודות "תוכנית התחדשות אתר"

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט. יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל.

One comment

  1. וואי צודק. אני באמת חייב לחדש את האתר. לא נגעתי בו המון זמן ורק ירדתי אחורה ולא הבנתי למה. עכשיו אני אטפל בזה… עזרת לי מאוד תודה ענקית….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן