style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

התחדשות האתר שלך חיונית לקידומו בתוצאות החיפוש של גוגל – גיזום קישורים

גיזום קישורים

במאמר הקודם סקרתי איך מבנה נכון של התכנים באתר שלכם יכול לעשות את ההבדל בין אתר טוב שנראה בתוצאות החיפוש בדף הראשון לבין אתר טוב שלא נראה בכלל בתוצאות.

אתר אינטרנט זה לא "שגר ושכח". בדיקה מידי פעם ושיפורים קטנים בכל הנוגע לפעילות הקידום של האתר היא הכרחית והינה חלק בלתי נפרד מהפעילות של כל בעל עסק ואתר. מאמר זה יעסוק בגיזום קישורים (יכולתי לקרוא למאמר "מיטוב קישורים", אבל "גיזום קישורים" מתאים יותר ומיד תבינו למה)

גיזום קישורים

לקישורים יש חלק מרכזי בקידום האתר שלך גם אחרי פינגווין על כל העדכונים שלו. לאורך השנים גוגל מעדיף איכות על פני כמות בכל הנוגע לקישורים.

אם פעם רק כמות הקישורים המצביעים לאתר שלך מאתרים אחרים היתה קובעת ולא חשוב מהיכן הם הגיעו, הרי מאז שיחררה גוגל את פינגווין, האיכות היא שקובעת. האמת היא שתמיד גוגל אמרו שהם מעדיפים קישורים איכותיים, אבל הם רק ספרו קישורים. בשנים האחרונות, התמונה השתנתה.

אם אתה עושה קישור מהאתר שלך לאתר אחר שנתן לך קישור (החלפת קישורים), אתה למעשה אומר לגוגל שאת הקישור הזה, אתה ובעל האתר האחר יזמתם ביחד מתוך כוונה להערים על גוגל. מכיון שגוגל סורק את האתר שלך (נקרא לו a) ואת האתר של מי שהחלפת איתו קישור (נקרא לו b), גוגל רואה קישור מאתר a לאתר b ומאתר b לאתר a.

בדרך כלל, כשאני מספר לאנשי עסקים על החלפת קישורים כדרך שלא תקדם אותם בתוצאות החיפוש בגוגל, כי גוגל כבר מכיר את התרגיל, הם (אתם לא, אתם לא נכללים בין אותם אנשי עסקים) יש כאלה המציעים לערב גורם נוסף, נקרא לו c בסיפור, כך שאתר a יצביע לאתר b ואתר b יצביע לאתר c ואתר c יצביע ל- a ובא לציון גואל. גוגל מכיר את התרגיל הזה גם ברביעיות וגם בחמישיות – ובכן, זאת לא דרך לקדם את האתר שלך.

את הקישורים לאתר שלך אתה צריך להרוויח. מה זאת אומרת? אתה צריך ליצור תוכן באתר שלך באיכות שכזאת שאנשים יקשרו אליו מהאתרים שלהם, מהסטטוסים שלהם בפייסבוק, בציוצים שלהם בטוויטר. הם יפנו אליו את חבריהם מתוך תגובות בבלוג או מפוסטים שהם כותבים בבלוג שלהם.

האתר שלך כולל גם קישורים לאתרים אחרים וצריך לבדוק אותם. אין טעם בקישור הנמצא אצלך המצביע לדף באתר אחר שכבר אינו קיים. כשיצרת את הקישור מהאתר שלך לאתר אחר, הקישור עבד, אבל היום? מתי בפעם האחרונה בדקת שהקישורים שהינך מוציא החוצה, פעילים? לחיצה על קישור שבור באתר שלך היא לא חווייה משתמש ראוייה לציון וגם גוגל לא מצ'פר אותך בגלל קישור שבור.

אני יודע שיש בעלי עסקים המרימים גבה כאשר אני אומר שצריך להוציא קישורים החוצה. כן, צריך. הרעיון של האינטרנט הוא שכול אתר מקושר לכול אתר גם אם לא בצורה ישירה והדרך להיות חלק ממשפחת האתרים באינטרנט היא להוציא קישורים מהאתר שלך לאתרים אחרים.

שים לב למי אתה מקשר. אל תקשר לכול אחד, כי הלקוח וגם גוגל רואה אותך אחראי לקישור, כי הקישור נמצא באתר.. שלך.

אתה בוודאי מכיר את האתרים שגוגל לא אוהב וביניהם: מוצרי בריאות למיניהם, אלכוהול, טבק וגם אתרי הימורים, משחקים אסורים ואתרים "רעים" אחרים. אם באתר שלך נמצא קישור אל אתרים הנמצאים "בסביבה רעה", אתה הוא זה שתחטוף. נקודה.

נכון, אינך חייב לקשר לאתר המתחרה שלך, אבל להוציא קישורים אתה חייב. לא חשוב כמה קישורים הינך מוציא מהאתר שלך כל עוד הם רלוונטיים ולאתרים סמכותיים.

קישורים "שבורים" (במובן לא פעילים) יכולים להיות גם קישורים פנימיים באתר שלך. צריך למצוא את אותם קישורים "שבורים" ולתקן אותם או להסיר אותם, אבל בטח שלא להשאיר אותם "שבורים".

יכול להיות שפעם עשית קישורים "תחת כול עץ רענן" וזה עבד לך וקידם את האתר שלך בגוגל. היום כבר לא. להיפך, ריבוי קישורים מאתרים לא רלוונטיים עשוי לגרור עונש מגוגל שיתבטא בירידה בדירוגים.

זה הזמן לעשות בדיקה מחדש של כל הקישורים באתר שלך: הפנימיים והחיצוניים כדי לוודא שהאתר שלך מקבל קישורים איכותיים גם עבור לקוחות וגם עבור מנועי החיפוש.

המאמר הבא והאחרון בסדרת "התחדשות האתר" יעסוק "במלך" האינטרנט והוא התוכן.

זהר עמיהוד
האם אתה מרגיש שהאתר שלך זקוק להתחדשות כדי לשמר את המיקומים שלו בגוגל ו/או כדי להחזיר מיקומים שאבדו? אשמח לעזור לך לשדרג את האתר שלך כך שיוכל לעמוד בתחרות ולהיות ראשון בגוגל.
צלצל עכשיו 09-8910462 וקבל פרטים אודות "תוכנית התחדשות אתר"

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט. יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל.

6 comments

  1. שלום
    קודם כל אני חייב לציין שזה פוסט מעולה ואני חושב ששברת לכולנו את המיתוסים לגבי קישורים ועשית לכולנו סדר בנושא הזה. אני בתור מקדם אתרים נתקל תמיד בבעיה שאנשים לא רוצים להוציא קישור מהאתר שלהם וזה מקשה על העבודה.

  2. זהר שלום!

    תודה רבה! בסדרת המאמרים שפרסמת יש המון מידע מקדם.

    בברכה,
    אריאל

  3. שלום זוהר ותודה רבה על המידע המועיל. בנושא של החלפת קישורים כביכול יכול להופיע גם במקרה של "שותפים עסקיים". כאן החלפת הקישורים היא אמיתית. מ-A ל-B, ומ-B ל-A? האם במקרה זה ניענש? האם לדעתך כדאי לנקות קישורים אלה ולהשאיר רק את השמות? תודה מראש, אורנה

    • החלפת קישורים בין שותפים עסקיים בהחלט באה בחשבון ויש לתת לה מקום של כבוד, לא בפוטר.
      שלא תביני, החלפת קישורים זה בסדר, אם זה חלק מפרופיל הקישורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן