style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

התחדשות האתר שלך חיונית לקידומו בתוצאות החיפוש של גוגל – תוכן עדכני, איכותי ורלוונטי

רשימת תיוגבמאמר הקודם סקרתי איך קישורים רלוונטיים יכולים לקדם את האתר שלך מעלה. את הקישורים האתר שלך צריך להרוויח.

המאמר האחרון לסדרת "התחדשות האתר" יעסוק בתוכן, המלך הבלתי מעורער של אתרים באשר הם וכמובן בדירוג האתר בתוצאות החיפוש על ידי מנועי החיפוש ובראשם גוגל. 

תוכן עדכני, איכותי ורלוונטי

תוכן הוא "המלך" באינטרנט וזה המקום לעבור על התכנים באתר שלך ולוודא שהם עדכניים, רלוונטיים ובעלי ערך.

מאז שכתבת את התכנים באתר עבר זמן, דברים השתנו, הידע שלך נרחב יותר, אתה יודע יותר על הלקוחות שלך ועל ההתנהגות שלהם באתר ולכן זה זמן גם לרענן את התכנים.

תוכן איכותי ורלוונטי יעזור לאתר שלך להעפיל התוצאות החיפוש של גוגל, כי תוכן טוב פירושו יותר מבקרים ויותר קישורים וכבר אמרתי שקישורים מאתרים אחרים לאתר שלך רק יכולים לשפר את דירוג האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל.

הנה כמה צעדים שתוכל לעשות עם התכנים באתר שלך מתוך מטרה לעשות אותם עדכניים ורלוונטיים:

  • עבור על דוחות אנליטיקס של האתר שלך כדי לדעת איזה דפים הם הכי פופולאריים כדפי נחיתה וכדפים אליהם מנווטים הגולשים במהלך הגלישה באתר שלך.
  • לאותם דפים בדוק את אחוזי הנטישה ואת זמני השהייה. אלה הם שני אותות (סיגנלים) מאוד בולטים המרמזים עד כמה הדף הזה מעניין. בנקודה זו צריך לשים לב כי ישנם סוגים רבים של דפים באתר שלך. למשל, יש באתר שלך דפים שכול מטרתם היא ניווט ואז זמן השהייה בהם צריך להיות קטן.
  • עבור על תגיות title ו- meta description של הדף כדי שלוודא שביטוי המפתח של אותו דף נכלל בהם.
  • עבור על תגיות HTML של כותרות הדף כדי לוודא שביטויי המפתח של הדף נכלל גם בהם.
  • קרא את תוכן הדף ושאל את עצמך את השאלות הבאות:
    • האם הלקוח, שקורא את תוכן הדף באתר שלך, ייבטח בך?
    • האם המאמר נכתב על ידי מי שמבין או שהמאמר מכיל תוכן שטחי ולא איכותי?
    • האם יש שגיאות כתיב במאמר?
    • האם המאמר מעניין בצורה כזאת שהגולש עשוי לקרוא אותו עד סופו?
    • האם במאמר יש תוכן ייחודי?
    • האם אתה חושב שראוי שהמאמר זה יתפרסם בירחון בנישה שלך או יוזכר בתוכנית טלויזיה?
    • האם יש סיכוי (גדול מאפס) שגולש שקרא את המאמר יכתוב תגובה באתר, יכתוב סטטוס בפייסבוק, יצייץ בטוויטר?

אלה הן מקצת השאלות שתצטרך לשאול את עצמך כדי לקבוע האם המאמר, שאותו כתבת מזמן, ראוי להיות מדורג בתוצאות החיפוש של גוגל.

אם הגעת למסקנה שנדרש שיפור, זה בדיוק הזמן לערוך אותו. ואם כבר אתה מעדכן את תוכן הדף כדאי שתוסיף:

סרטי וידאו – האם תוכל להציג ו/או לסכם את התוכן בדף באמצעות סרט וידאו. זוהי דרך אחרת להצגת מידע ויש גולשים המעדיפים לצפות בסרט ולא לקרוא את הספר, סליחה, את הדף באתר שלך. זכור! לא כולם רוצים לצרוך את התכנים באותה דרך. יש כאלה שיעדיפו לקרוא, יש כאלה שיעדיפו לצפות בוידאו ויש כאלה שירצו להאזין להקלטה.

תמונות – תחשוב על תמונה שתוכל לצרף לטקסט שבדף כדי שבמבט אחד הלקוח יבין על מה מדובר, תמונה שקשורה בנושא הדף. לא סתם אמר מי שאמר כי "תמונה שווה אלף מילים". מבט אחד בתמונה,  ולגולש יהיה ברור למה אתה מתכוון ומהו המסר.  תמונה עושה את הדף צבעוני ואת התוכן הרבה יותר מעניין.

הוכחה חברתית – האם בדף שלך יש כפתורים של מדיה חברתית כמו לחצן אהבתי של פייסבוק? האם יש לך דף אוהדים בפייסבוק שאת פני חבריו אתה רוצה להציג בדפי האתר שלך? מה קורה לגולש שמגיע לאתר שלך ורואה שהחברים שלו כבר עוקבים אחרי הפעילות שלך? עד כמה אתה חושב שזה מקדם את הגולש לקראת היותו לקוח? אתה צריך הוכחה חברתית שאתה מוכר, שאתה פעיל, שיש לך קהל מעריצים/עוקבים כדי לבסס את האמינות שלך בעיני הלקוחות הגולשים לאתר.

מאמר זה היה אחרון בסדרת התחדשות אתר. אני מקווה שהייתי בעל ערך עבורך וכי ברור לך, עכשיו, יותר מתמיד, כי צריך לעבוד כדי שהאתר שלך יתפוס מקום של כבוד אצל הלקוחות שלך ואצל גוגל. זה לא בא ככה סתם, זה מגיע אם תשקיע מחשבה ועבודה ותעשה את הדברים הנכונים עליהם עברתי בסדרת מאמרים זאת.

זהר עמיהוד

האם אתה מרגיש שהאתר שלך זקוק להתחדשות כדי לשמר את המיקומים שלו בגוגל ו/או כדי להחזיר מיקומים שאבדו? אשמח לעזור לך לשדרג את האתר שלך כך שיוכל לעמוד בתחרות ולהיות ראשון בגוגל.

צלצל עכשיו 09-8910462 וקבל פרטים אודות "תוכנית התחדשות אתר"

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט. יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל.

4 comments

  1. מה המשמעות, אם יש בכלל, למיקום של סרט הוידאו (קישור ליוטיוב) של העסק בתוך האתר? האם זה משפיע על הקידום האורגני אם הסרט בעמוד הבית או בדפים פנימיים?

    • שלום יוסי ותודה על שאלתך,
      אם אכן הטמעה של סרט של יוטיוב באתר והוצאת קישור (לכאורה) ליוטיוב היתה מועילה או משנה לקידום האתר, אז כולם היו מטמיעים סרטי יוטיוב באתר שלהם הכל עמוד.
      למעשה אתה מעלה נקודה חשובה שאמנם אין לה נגיעה לקידום אורגני באופן ישיר אלא באופן עקיף. בשביל מה אתה מטמיע סרט וידאו באתר שלך? התשובה הנכונה היא בגלל תוכנו שקשור לתוכן הדף בו הוא הוטמע. זהו תוכן בדיוק כמו טקסט, תמונה, מצגת. הנוכחות של הוידאו אין בה שום אלמנט של קידום אבל, וזה הענין העקיף, הלקוחות שנכנסו לדף ויצפו בסרטון עשויים להישאר יותר זמן בדף (אם כמובן הסרטון מעניין אותם) וזה איתות לגוגל שיש תוכן בדף שמעניין את הצופים, זה עשוי לשפר את התוצאות. שוב, זה לא הסגנל היחידי שגוגל בוחן בדף ובאתר שלך, אבל התנהגות לקוחות מהווה חלק יותר ויותר משמעותי בקידום האתר בהשוואה לשנים עברו.
      חשוב לקוח! אם זה ימצא בעיני לקוחות, גוגל יבין את זה ויתן לך מקצת מאהבתו.
      בהצלחה

  2. מאמר מעניין, כרגיל. עוד דבר נוסף וחשוב בעיקר אם המאמר שכותבים באתר אמור למכור משהו\שירות\מוצר – אל תבטיח דברים שאתה לא יכול לעמוד בהם או לא מתכוון לעמוד בהם. לקוחות באים והולכים, ואלו שבאים ומרוצים מהשירות ומקבלים את מה שהובטח להם מביאים לקוחות חדשים.
    שיווק צריך להיות לא רק סגירת עסקה בפוטנציאל אלא גם מתן שירות בהתאם למה שסוכם.

    • שלום איציק ותודה,
      למילים יש משמעות וצריך לעמוד מאחורי המילה, מאחורי ההבטחה – זה דבר בסיסי מכיון שכל בעל עסק צריך לחשוב מעבר למכירה. בעל עסק צריך לחשוב על הטווח הארוך בו לקוחות חוזרים ולקוחות מביאים לעסק עוד ועוד לקוחות וזה יקרה רק אם ההבטחה קויימה.
      יש עוד הרבה תוכן במאמר שלך, תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן