style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

הוספת תכנים רבים לאתר בתקופה קצרה יכולה לגרום לכך שהאתר שלכם יהיה חשוד בעיני גוגל

התוכן הוא המלךהתוכן הוא המלך באינטרנט, כולנו יודעים זאת ולכן אנו מייצרים תכנים באתר שלנו, ברשתות חברתיות, בבלוגים, באתרי מאמרים וכדומה, אבל כמה תוכן לייצר? זאת שאלה שכיחה מפי לקוחות. האם לפרסם פוסט כל יום או יומיים או פעמיים בחודש זה מספיק?

במחקר של חברת HubSpot שנערך בין 4,000 עסקים נמצא כי:

  • אתרים אשר פרסמו בין 16 ל- 20 פוסטים בחודש, קבלנו פי 2 תנועה מאשר אתרים שפרסמו מקסימום 4 פוסטים על פני החודש.
  • אתרים אשר פרסמו לפחות 20 פוסטים בחודש קבלו פי 5 תנועה מאשר אתרים שפרסמו מקסימום 4 פוסטים לחודש,
  • אתרים אשר פרסמו בין 16 ל- 20 פוסטים בחודש, קבלו פי 3 יותר פניות (לידים) מאשר אתרים שלא פרסמו בכלל,
  • אתרים אשר פרסמו מעל 20 פוסטים בחודש, קבלו פי 4 פניות (לידים) מאתרים שלא כתבו פוסטים.

אז ברור לכם שכמות התנועה לאתר שלכם וכן כמות הלידים קשורה באופן ישיר למספר הפוסטים באתר שלכם. אבל פרסום פוסטים באתר שלכם הוא רק חלק מהתמונה המלאה.

כדי שהתנועה תגיע לאתר יש לפרסם את פרסום הפוסט בבלוג בכול דרך אפשרית: דרך דפי האוהדים בפייסבוק, דרך רשימת התפוצה, RSS, פרסום בתשלום ואולי גם פרסום בוידאו, כי אחרת איך ידעו הגולשים שפרסמתם פוסט חדש בבלוג שלכם?

עכשיו בואו נניח שאתם מפרסמים פוסטים, אבל בקצב של פוסט פה ופוסט שם, לפעמים אתם מפרסמים שני פוסטים בחודש ולפעמים אחד. מה הלאה? איך מגבירים את הקצב? האם עוברים מפרסום של 2 פוסטים בחודש ל- 10 פוסטים לחודש ב"מכה" אחת?

לעיתים אני נתקל בלקוחות שכתבו תקופה ארוכה למגירה והתכנים שכתבו לא פורסמו באינטרנט מכמה סיבות: הם לא היו בטוחים שהתכנים שלהם "שווים", הם לא היו בטוחים שהתכנים שלהם "מושלמים", הם חששו מתגובות הקוראים ועוד תירוצים שונים ומשונים וכל זאת שהיה ברור להם שהלקוחות שלהם מחכים לתוכן, תוכן טרי שהם יספקו וגם גוגל.

נניח לרגע שיש בידיכם מאגר של תכנים הכולל כמה עשרות ואולי מאות מסמכים שאתם יכולים לפרסם. השאלה היא האם לפרסם אותם ב"מכה" אחת או לפזר את פרסומם לאורך זמן? שאלה דומה אני שומע מלקוחות בעת בניית האתר, האם לעלות עם כל עמודי התוכן או לעלות עם "חבילת תכנים בסיסית" ואחר כך להוסיף לפי תוכנית סדורה מראש?

Matt Cutts ראש תוכנית הספאם בגוגל התייחס לשאלה זאת והרי הוידאו שפרסם. שימו לב הוידאו קצר, רק 66 שניות!

תמצית הוידאו: לגוגל אין בעיה ל"קלוט" כמות גדולה של תכנים חדשים באתר, אבל, זה יכול לגרום לכך שהאתר יסומן כחשוד ויועבר לסקירה ידנית של צוות הספאם. אם אתם לא רוצים להיתפס בראדאר של גוגל, אתם צריכים לפרסם את התכנים אט אט ולאורך זמן ולא הכול ה"מכה" אחת.

נחזור לפרסום פוסטים.

מהו הקצב הנדרש לפרסום תכנים באתר?

האם תחזרו לצפות בערוץ טלוויזיה בו התוכניות לא משתנות. התשובה היא לא. אותו דבר בהקשר של בלוג. גולשים יחזרו לבלוג וגולשים חדשים יגיעו לבלוג אם בבלוג יתפרסמו תכנים חדשים. לפי המחקר של Hubspot ככול שיהיו יותר פרסומים כך תגיע יותר תנועה ויהיו יותר פניות.

ככל שהתכנים בפוסטים שתפרסמו יהיו יותר איכותיים ובסגנון שאנשים אליהם מופנה התוכן, אוהבים לקרוא כך הן ירצו לחזור לבלוג שוב ושוב. ככל שהם יחזרו לבלוג כדי לקרוא את הפוסט החדש, הם יחשפו אליכם ואל המסרים שלכם והסיכוי שהם יפנו אליכם לקניית מוצר או שירות יגדלו.

ככל שיש תכנים רבים יותר באתר שלכם, לא רק לקוחות יראו לכם אהבה אלא גם גוגל. גוגל אוהב תוכן טרי וגוגל יותר מישמח להביא לכם תנועה אם הוא גם יראה שלקוחות בדרך התנהגותם אוהבים את מה שמצאו אצלכם.

תחשבו על כל פוסט כאל נקודת כניסה נוספת לאתר שלכם. המשמעות כלפי החיפוש בגוגל היא שיש לכם יותר סיכוי שהאתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש.

לקוחות המגיעים לאתר ורואים את קצב פרסום הפוסטים נוטים להרשם לרשימת התפוצה של האתר כדי להיות ראשונים לדעת ל תכנים חדשים, דבר המקדם אותם עוד שלב לקראת רכישה או פנייה.

קצב פרסום המאמרים שלכם תלוי בהרבה גורמים ואציין כאן את העיקריים:

  • היכולת שלכם לייצר תוכן איכותי בכול פוסט, והרי זה לא עיסוקכם העיקרי לייצר תכנים וגם עדיף לייצר פוסטים איכותיים מאשר ל"הפציץ" בפוסטים רדודים. איכות תמיד יותר טובה מכמות, כלפי לקוחות וכלפי גוגל.
  • היכולת של הלקוחות שלכם לקלוט את התכנים והרי ללקוחות שלכם יש עוד דברים לעשות חוץ מאשר לקרוא את המאמרים שלכם. פרסום לעיתים תכופות מידי עשוי להמאיס עליכם את הלקוחות: הם יתעייפו מכם וינטשו אתכם. אם הבלוג שלכם מופנה לנשים בהריון אתם יכולים לכתוב כמה שאתם רוצים, יש להם את כל הזמן שבעולם לקרוא והכול. למרות שהתכנים שלכם מצויינים, התדירות המאיסה אתכם בעיניהם והם נשארו עם חוויית משתמש גרועה. הם גם לא יחזרו אליכם.
  • בלוג של עסקים דורש יותר עקביות בפרסום. אם אתם מפרסמים אחת ליומיים, הלקוחות יתרגלו לבוא לאתר שלכם פעם ביומיים מתוך ציפייה למצוא תוכן חדש.
  • פרסום של פוסט גורר תגובות. כמה זמן אתם רוצים/מוכנים להקדיש למתן תגובות על תגובות. קודם כל אתם צריכים לקרוא ולאשר את התגובות ואחר כך לענות על כל תגובה.
  • בדרך כלל פוסט מקבל תשומת לב עד יומיים מפרסומו ואחר כך הוא זוכה לתנועה דלה. אם אתם מתכוונים לצאת עם כל המשפחה לסוף שבוע בדרום, אל תפרסמו פוסט ביום חמישי בבוקר, שעה לפני היציאה, כי לא יהיה באפשרותכם לענות לתגובות הקוראים ולהשאיר את הדיון חיי.
  • התגובות של הלקוחות שלכם, עד כמה הלקוחות מגיבים ו/או מתלוננים, גם הוא שיקול בקביעת תדירות הפרסום.

לסיכום

בסופו של דבר צריך להחליט. תדירות גבוהה מידי של כתיבת פוסטים עשוייה לפגוע באיכות. מצד שני, פרסום לא סדיר של פוסטים עשוי לפגוע בענין ובמעקב של הגולשים אחריכם ולכן צריך לקבוע את הקצב ומאז שקבעתם אותו יש לעמוד בו.

צריך לזכור שכתיבה של פוסט אינה דבר קל ופשוט למרבית האנשים והיא דורשת משאבים של זמן. והיות וזמן הוא המשאב היקר ביותר של כולנו (גם שלי) צריך לחלק אותו נכון. קודם הקדישו זמן לעשיית עסקים ולהרוויח כסף ורק אחר כך הקדישו זמן לכתיבה. אם תפעלו הפוך ותנסו לתפוס את החבל בשתי קצוותיו: גם להרויח כסף וגם לכתוב פוסטים בתדירות גבוהה, אז כנראה שלא תצליחו לא בזה ולא בזה.

אם הייתי צריך לבחור רק דבר אחד חשוב בכתיבת פוסטים הייתי מצביע על איכות.

כמה פעמים בחודש אתם מפרסמים פוסטים? וכמה זמן לוקח לכם לכתוב פוסט טוב, טוב באמת?

זהר עמיהוד

אם יש לך בעיה להוסיף תכנים לאתר שלך, כנראה שמגיע לאתר שלך "מתיחת פנים" ושיפור יכולות. אשמח לעזור לך לשדרג את האתר שלך כך שיוכל לעמוד בתחרות, להיות ראשון בגוגל, להביא יותר תנועה וליצור יותר הזדמנויות מכירה.

צלצל עכשיו 09-8910462 וקבל פרטים אודות "אבחון אתר"

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

4 comments

  1. אילנה חיון-צדיק

    אני עוסקת בשחרור מפחדים וביטחון עצמי גבוה ומקפידה לכתוב ללקוחות/מנויים שלי אחת לשבוע פוסט מושקע, שייתן להם ערך אמיתי. אני יודעת מתגובותיהם ומאחוזי הפתיחה שהם מצפים לפוסט ונתרמים ממנו.

    כותרת הפוסט שלך הניעה אותי לקרוא כי היא בהחלט קולעת בול להתלבטות של רבים מאיתנו: מצד אחד כתיבת פוסט מושקע אכן גוזלת זמן יקר, אם באמת מייצרים משהו איכותי, מצד שני כדאי לייצר פוסטים בשביל תנועה, מצד שלישי אתה לא רוצה להמאיס עצמך על המנויים ולא רוצה שיעזבו = צריך למצוא את המינון הנכון

    אילנה חיון-צדיק מומחית לשחרור מפחדים, טראומות עבר ויצירת ביטחון עצמי מנצח!!

    • שלום אילנה ותודה ששיתפת אותנו בתהליך היצירה של התכנים באתר שלך.
      אם יש משהו שקושר את הלקוחות אליך זה הערך שאת נותנת להם.
      בהצלחה,

  2. הי זוהר
    אני טוען שהאיכות והעברת הערך הם אלה שקובעים את מספר הלידים ולא תדירות כתיבת הפוסטים.
    אני רואה על עצמי כמקדם אתרים שרשום להרבה ניוזלטרים, את הפוסטים של רובם אני לא פותח אפילו. מדוע?
    לטעמי אחוז הפוסטים הרדודים אצל האחרים גבוהה ואם כבר יש איזה משהו מרענן, אז מסתבר שזה פוסט משוכתב ממאמר של מישהו אחר.
    סיבה נוספת לטעמי, הכותרות של הפוסטים כתובות בצורה כזו שהיא מאוד מפתה לקרוא ואז באה הנפילה. כלומר כותרת מושכת שאין מאחוריה כלום.
    קריאת פוסטים שותה לי את הזמן. אי-לכך אני פותח רק פוסטים של כותבים אמינים שאני יודע שלרוב יש כיסוי לכותרת של הפוסטים שלהם.
    אגב אני יודע שאתה קנאי לנושא של ניהול זמן וניצול זמן.
    לטעמי אין יותר מידי לאן לרוץ זהר. צריך לנהל ולנצל את הזמן בצורה יעילה אך כדאי מידי פעם לעצור.
    זה ממש מצא חן בעיני – לא בא לי ביום שלישי לכתוב פוסט
    כשעוצרים מידי פעם אז מתסתכלים ורואים מה קורה בשכונה מסביב וגם היצירתיות עולה
    יום טוב זהר 

    • שלום יוסי ותודה ששיתפת אותנו.
      אכן, הזמן הוא המשאב היקר ביותר שלנו. גם אני עובר תהליך כמו שלך של ניפוי תכנים, גם אני נרשם למספר ניוזלטרים מידי חודש ובאותו חודש מסיר את עצמי מניוזלטרים שלא מספקים את הסחורה.
      איכות עדיפה על כמות. אמרתי זאת בעבר ואומר זאת שוב ושוב.
      שיהיה לך יום נפלא שם בצפון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן